Aihe: Apua fuzzin ostoon
1 2 3 4
McNulty
29.12.2006 20:33:59 (muokattu 29.12.2006 20:39:05)
Itse asiassa jäit paitsi hyvästä ja monipuolisesta Fuzzista jonka sai halvemmalla kuin puoli-ilmaiseksi.

Miulla on jo puoli-ilmainen DIY Fulltone '69 pedal-klooni... ja parempaa en ole vielä kuullut. Itse olen niin kovasti tykästynyt tuohon, se kun on miedolla asetuksella kovasti Hendrixiä ja sitten potikat kaakossa sieltä lähtee ihan modernit grunget ja rätinät. Säästä, lämpötilasta ja patterista riippuen jopa paukkeet :)

En siis ole jäänyt ZOOMia kaipaamaan vaikka olisin saanut eurolla.

Kun kerran hullua yllytit niin tässä on: http://user.personal.fi/musiikki/fueltank/Sounditestit/ .

Kiitoksia. Soundi oli kireä ja jotenkin siitä puuttui minua miellyttävä "orgaanisuus" ja aitous. Onhan tuo kyllä pistävä ja erottuva, ei kuitenkaan miun juttuni. Tuon läpi on varmasti hyvä soitella black metal rälläköinnit ja sirkkelöinnit :)
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
cruel_destiny
29.12.2006 20:44:38
Kellää kokemusta T-Rexin Mudhoneysta? Vähän aikaa sitten testasin, ja pakko sanoa että aika helevetin kova vehje on. Extreme säädöillä saa vähän semmosita fuzz-maista säröä, tai ehkä enemminkin Big Muff tyyppistä. Tuolla pedaalilla lähtee kyllä todella hyvin (paksut) leadit ja kevyemmillä säädöillä Tube Screamer tyyppistä kamaa. Ainoa miinus on, että Boost nappulalla ei ole omaa switchiä.

kaikkien kannattaa kyllä huomioida toi. loistava särötin, soiteltiin wahin kanssa sillä jonkun aikaa tänään kitarapajalla fendereillä fenkun komboon ja tulin tulokseen että loistava ja paksu soundi, joka on hieman muffin kaltainen, mutta tottelee vola potikkaa tosi kauniisti. koko matkalta.
Tympee Huttunen
29.12.2006 20:50:51
Kiitoksia. Soundi oli kireä ja jotenkin siitä puuttui minua miellyttävä "orgaanisuus" ja aitous. Onhan tuo kyllä pistävä ja erottuva, ei kuitenkaan miun juttuni. Tuon läpi on varmasti hyvä soitella black metal rälläköinnit ja sirkkelöinnit :)

Tuo on muuten ihan eri soundi, mitä täällä päässä kuuluu:)
wilo
29.12.2006 20:53:02
Sorry ei liity aiheeseen, mutta tätäkin on sivuttu...

Kävin siis hakemassa matkahuollosta zoomin fuzzin. Pedaalia en ole vielä voinut kokeilla, mutta lasku oli kyllä iso ylläri: 45 euroa!
Tsekkailin lähetteitä ja muita lappuja: sekä studiotec että matkahuolto ovat maksattaneet mulla kulut. Studiotec laskutti 8,50 euroa, vaikka matkahuollon rahtikirjassa oli sekä rahtikulut että rahtiennakkokulut vastaanottajalle. Soitanpa tiistaina studiotecille, kattellaan miten käy.

t. Ville
McNulty
29.12.2006 20:56:28

Heh... koitahan saada soundi narulle. Olisi kiva kuulla toinenkin puoli tuosta.
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
Tympee Huttunen
29.12.2006 21:02:32
Sorry ei liity aiheeseen, mutta tätäkin on sivuttu...

Kävin siis hakemassa matkahuollosta zoomin fuzzin. Pedaalia en ole vielä voinut kokeilla, mutta lasku oli kyllä iso ylläri: 45 euroa!
Tsekkailin lähetteitä ja muita lappuja: sekä studiotec että matkahuolto ovat maksattaneet mulla kulut. Studiotec laskutti 8,50 euroa, vaikka matkahuollon rahtikirjassa oli sekä rahtikulut että rahtiennakkokulut vastaanottajalle. Soitanpa tiistaina studiotecille, kattellaan miten käy.

t. Ville

Siellä päässä tosiaan oli moka käynyt. Itsehän maksoin melkein 52e tosta paketista. Saan seuraavasta ostosta sitten hyvitystä. Soitolla tai maililla homma varmaan selviää. Jäin kyllä silti muutaman euron tappiolle, jos laskee tuon 25e plus 8.5e mukaan, mutta mitäpä tuosta. Todella halvalla toi silti lähti.
Wäiski
29.12.2006 21:10:18

Niin täälläkin kaiuttimesta kuunneltuna, mutta fuzz ja raaka linjaäänitys ei oikein sovi yhteen.
Tompsi
29.12.2006 22:31:50

Nii just ihan paskahan se onkin, minä otan teiltä ilmaiseksi pois kaikki moiset kakkapedaalit niin ei tarvitse kärsiä huonosta saundista. ;)
Country Larry
30.12.2006 13:49:44
Miksi ette pyytänyt lähettämään postiennakolla? Minä pyysin postin kautta, enkä varmasti suostu maksamaan 25 euroa lähetyskuluja puolen kilon paketista. Voi tietenkin olla, että menee kauemmin postin kautta, keskiviikkona puolen päivän aikaan tein tilauksen eikä ole vielä tullut. Toivottavasti tulee tiistaina.

Bonecrusherille sanoisin että kannattaa olla ennakkoluulottomampi, voi löytää jotain uutta ja jännittävää yllättävästä paikasta. Periaate periaatteen vuoksi vain pienentää valinnan mahdollisuuksia. Sitä paitsi, itse ainakin muistelen lämmöllä pientä kitarahihnaan kiinnitettävää Zoomin multiefektiä, jonka faija roudasi mulle jostain kaukoidästä. Sillä opettelin kaikki efektit ja ohjelmoinnit ja systeemit ja nauhoitin ihan jees kitararaitoja ennen mallinnusaikaa. Jos sellaisen löytäisin jostain sopuhintaan niin voisin ostaa ihan nostalgiasyistä.

Enkä itse ainakaan lähtenyt merta edemmäksi kalaan, vaan olen yrittänyt jo pitkään löytää Zoomin Ultra Fuzz pedaalia läheltä ja kaukaa (mm. Thomannnilta mistä oli loppu), eikä ole löytynyt. Nyt löytyi läheltä ja huippuhintaan. Ei tosin vielä ole tullut, joten meikäläiselläkin saattaa vielä muuttua ääni kellossa. Postitus ei voi olla noin kallista.
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
Fide
30.12.2006 14:12:04

Laitoin myös efektoimattoman signaalin (clean) ja vertailuna BJF Honey Been, Hot Cacen

kiitos näistä, kiva kuunnella eri efekteillä sama riffi, saa vähän perspektiiviä.

Zoom ei tosiaan kuulosta kovin hyvältä tuossa clipissä, liian kireä, mutta sen sijaan Honey Bee ja etenkin Hot Cace sopi mun korvaan. Sanoppa onko noiden soundi clipissä sama, minkä kuulet omilla korvillasi vaffarista? vai ovatko nekin Zoomin tapaan "kireähköjä"?
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
monotone
30.12.2006 14:48:56

Mulla oli toi Hot Cake joskus ja tosiaan siitä lähti semmoinen fuzzin henkinen pörinäkin ihan nätisti. Itse asiassa mun mielestä sen laitteen "sweet spot" on juuri tuolla gainin loppu päässä - lämmin, pyöreä ja ...öh, paksu. Itse pääosin käytin HC'tä clean boostina, joka oli toinen sen vahvuuksista, mun mielestä. Hintaa tuollakin aika rapsakasti...
gator
30.12.2006 17:35:03
Miulla on jo puoli-ilmainen DIY Fulltone '69 pedal-klooni... ja parempaa en ole vielä kuullut. Itse olen niin kovasti tykästynyt tuohon, se kun on miedolla asetuksella kovasti Hendrixiä ja sitten potikat kaakossa sieltä lähtee ihan modernit grunget ja rätinät. Säästä, lämpötilasta ja patterista riippuen jopa paukkeet :)

En siis ole jäänyt ZOOMia kaipaamaan vaikka olisin saanut eurolla.

Nuo linjaan soitetut klipit ei kerro yhtään mitään tuosta laitteesta. En tunnistanut pedaalia noista.
ReBeat
30.12.2006 20:29:50 (muokattu 30.12.2006 20:43:39)

Jep jep, poikkeuksetta aika turhaa hommaa vetää ilman kaappisimulaatiota kuivana linjaan mitään säröjä. Sitä paskemmalta kuulostaa mitä enemmän laittaa säröä. Pätee myös fuzzeihin.
sn
30.12.2006 23:59:43
Oho, hauskaa että jengi on innostunut Zoomista. Itse en saanut mokomasta mitään järkevää "vintagempaa" soundia irti joten se sai lähteä. Mukava mokkula muuten, kyllä siitä tuuttausta irtosi. Fuzz Factory hoitaa molemmat ja oskillointikin on kreisimpää, suosittelen.

Tuon laitteen manuaalissa lukee: mechanical/true bypass. Ilman patteria ei kyllä ääntä tuosta läpi kuitenkaan tullut. Eikös true Bypassin kytkentä oo semmonen että signaalin pitäis läpi tulla ilman patteria?

Avasin sen joskus, ei siellä mitään Boss-tyylistä fettikytkintä ihmeempää ollut. Markkinointipuhetta.

No ei tuo kuiteskaan vaikuttais soundia syövän joten hälläväliä.

Niinpä.

Aiheeseen sopien nöyrimmin tiedustelen, josko joku olisi soitellut läpi fOXX Tone Machinen?

http://www.custom-sounds.com/epages … fa3d3d0659+FI/products/1473&2D1

Aikeissa tietysti olen raahata olemukseni ihmisten ilmoille tuota testaamaan, mutta toistaiseksi olen hieman liikuntarajoitteinen, joten tähän hätään omin sanoin esitetyt kuvaukset ja mielipiteet otettaisiin mielenkiinnolla vastaan.

Jos tuo tuntuu tyyriiltä ja/tai vaikeasti testaukseen saatavalta, voisi harkita Danelectron kopiota: http://filters.muziq.be/model/danelectro/mini/frenchtoast
joka ainakin omatekoiseen kopiooni verrattuna kuulosti samalta. Tietysti kahden kopion vertaaminen toisiinsa alkuperäistä hakiessa voi olla vähän hölmöä...

fuzz/gain tai bias-potikat puuttuminen

Kyllä siitä zuff-potikka löytyy, nimellä sustain, vähän niinkuin Big Muffissa.
"It's important for us to explain to our nation that life is important. It's not only the life of babies, but it's life of children living in, you know, the dark dungeons of the Internet."
Lilli
31.12.2006 06:27:53
Nuo linjaan soitetut klipit ei kerro yhtään mitään tuosta laitteesta. En tunnistanut pedaalia noista.

Samat soinoitukset minulta. Ihte oon zoomaillut ketjulla Strato-->UD-01-->SparkleDrive--->DigiVerb-->Creamsound enkä ole näyteklipin laista ääntä saanut aikaiseksi... saundi on ollut minulle mieleinen. Enpä taida omia klippejä tänne yritelläkään, jos eän noin matkalla muuttuu.
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
Spike
31.12.2006 09:44:34 (muokattu 01.01.2007 12:25:31)
Jos tuo tuntuu tyyriiltä ja/tai vaikeasti testaukseen saatavalta, voisi harkita Danelectron kopiota: http://filters.muziq.be/model/danelectro/mini/frenchtoast
joka ainakin omatekoiseen kopiooni verrattuna kuulosti samalta.

Tuo French Toast syö sitten aika pirusti tonea ollessaan pois päältä. Muutenkin aika häiriöaltis.

e: periaatteessa hyvä saundi kyllä. Hyvä mauste.
Clearly motivated by an unholy alliance. Ostan: Single coil tai singlecoil-sized humbucker, DOD Buzz Box
Fide
31.12.2006 13:01:13 (muokattu 31.12.2006 13:02:13)

Tuo French Toast syö sitten aika pirusti tonea ollessaan pois päältä. Muutenkin aika häiriöaltis.

Tämä on pätenyt kaikkiin kokeilemiini Danelecton polkusimiin ja kun mun signaaliketju on jo nyt kauhistuttavan pitkä, niin kaikkien uusien hankintojen kohdalla tuo "true by pass" tai muuten laadukkuus ois kyllä aikasta oiva homma...Tweak Fuzz oli tässä suhteessa erinomainen, mutta siitä ei sitten taas soundillisesti irronut sitä mitä halusin :-/ Jos ois rahaa, niin rakentais sellaisen oivan looppihärpäkän niinkuin isoilla pojilla =)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Wäiski
02.01.2007 16:47:21
Jotta käsitys zoomista ei jäisi pelkästään linjaan soitettujen klippien varaan, laitoin tanssiorkesterimme promillepitoiselta uudenvuodenkeikalta ihan mikillä äänitettyjä näytteitä osoitteeseen http://user.personal.fi/musiikki/fueltank/Sounditestit/Zoomkeikka.mp3 . Osassa on joitain muitakin efektejä, säröt kuitenkin zoomista lukuun ottamatta viimeisen näytteen loppua, jossa Zoomia piiskattiin SD-1:llä.
juup
19.02.2007 20:34:01 (muokattu 19.02.2007 20:34:58)
Voi että, en ole mistään löytäny tuota Ultra fuzzia, ja olen yrittänyt ehtiä vaikka mistä.... Kiinnostas, kun serkulla oli, ja oli hyvä.... :/

Myykee mullekkii yks... Pliis :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)