Rojekti 29.12.2006 22:38:32 (muokattu 29.12.2006 22:43:43) | |
---|
..yhdyssanamonsterihirviö Nii että joo. Jos leikittäisiin että pianisteilla/yms. kiipparisteilla on nuottien lukutaito ihan tasojen mukaan niin millä tasolla olisitte? Kuinka hyvin soitatte nuoteista? Jos eteen tenätään vaikkapatuota, Für Elise (yliarvostettu kappale? :D) ettekä ole ikinä ennen kuullut moista vaan saatte nuo nuotit aivan tuhka tuulesta temmaten niin menisikö se 1. yrittämällä virheettömästi, vai 2. vai peräti 150.? Täällähän niitä skillejä tyyppejä on niin kertokaapa.. :D ihan silleekin vaan kiinnostaa kun ite olen vain muutamia pianisteja nähnyt irl esim. koulussa soittelemassa jotain kliseistä poppibiisiä mutten ikinä harjoittelemassa! edit: pari kömpelöä typoa poies.. Aeööö..? |
mack the knife 29.12.2006 23:15:53 | |
---|
..yhdyssanamonsterihirviö Nii että joo. Jos leikittäisiin että pianisteilla/yms. kiipparisteilla on nuottien lukutaito ihan tasojen mukaan niin millä tasolla olisitte? Kuinka hyvin soitatte nuoteista? Huonosti. Markus Allan voi kertoa. COVS n:o 1. |
BobHope 29.12.2006 23:37:11 (muokattu 29.12.2006 23:38:30) | |
---|
Sanotaan että luulisin tuntemattoman Für Elise -vaikeustasoa olevan kappaleen nuoteista opiskeluun menevän varmaan noin se 50-100 kertaa hyvällä motivaatiolla ja keskittymisellä. Pyöreästi. Tai no aika paha on sanoa. Mutta ei se välttämättä korviahivelevältä kuulostaisi siltikään :D Edit: ja siis en ole koskaan opiskellut klassista pianonsoittoa >>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>> |
mart-t 30.12.2006 00:18:43 | |
---|
...kun ite olen vain muutamia pianisteja nähnyt irl esim. koulussa soittelemassa jotain kliseistä poppibiisiä mutten ikinä harjoittelemassa! Ne on selkeesti ymmärtänyt mistä soittamisessa on kysymys! Tytöt tykkää kliseisistä poppibiiseistä! |
Rojekti 30.12.2006 00:35:30 | |
---|
Ne on selkeesti ymmärtänyt mistä soittamisessa on kysymys! Tytöt tykkää kliseisistä poppibiiseistä! Niinpä niin :D toisaalta kaikki ko. pianistit ovat itsekin tyttöjä mutta mitäpä se estää! Kandeehan soittaa sitä mistä tykkää.. klassinen tuntuu vetoavan muhun aika hyvin, opettelen sitä vastedeski. Ite en osaa viel edes nuotteja sulavasti, kiduttavan hidasta puuhaa niiden lukeminen, mutta pusken vaan eteen päin, pakko ne on oppia. Für Elise menee nykyään kans ihan nätisti, yksi kolmesta soittokerrasta täysin virheettömästi, ja tempokin ihan kiva, tosin oon tota kappaletta nyt harjoitellut melkein viikon tekemättä mitään muuta.. :D Aeööö..? |
baron 30.12.2006 00:58:33 (muokattu 30.12.2006 00:59:06) | |
---|
Kyllä mun piti aika monta kertaa Für Eliseä harjoitella ennen kuin sain sen teknisesti menemään läpi ja vieläkään en saa kuulostamaan sitä siltä, miltä se oikean pianistin soittamana kuulostaa, kenties en koskaan. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
baron 30.12.2006 01:00:41 | |
---|
Jos eteen tenätään vaikkapatuota, Für Elise (yliarvostettu kappale? :D) ettekä ole ikinä ennen kuullut moista vaan saatte nuo nuotit aivan tuhka tuulesta temmaten niin menisikö se 1. yrittämällä virheettömästi, vai 2. vai peräti 150.? Puhutaanko nyt koko piisistä? Eli koko A-molli sonatiini? "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Rojekti 30.12.2006 01:18:55 | |
---|
Puhutaanko nyt koko piisistä? Eli koko A-molli sonatiini? Nono nyt meni liian vaikeeks mulle. Mitä tarkottaa kysymys? :D Koko piisin minä ainakin olen vetänyt tietääkseni, aina siitä perus kaupallisburana-pimputuksesta tasan loppuun asti, en osaa sen tarkemmin sanoa :D sonatiini.. öyhm. Aeööö..? |
baron 30.12.2006 01:24:55 (muokattu 30.12.2006 01:27:30) | |
---|
Nono nyt meni liian vaikeeks mulle. Mitä tarkottaa kysymys? :D Koko piisin minä ainakin olen vetänyt tietääkseni, aina siitä perus kaupallisburana-pimputuksesta tasan loppuun asti, en osaa sen tarkemmin sanoa :D sonatiini.. öyhm. http://www.all-about-beethoven.com/pdf/beethoven/furelise.pdf Siis tätä mä tarkoitin. Jos sen joku vetää parin kerran treenaamisella virheettömästi läpi niin on kova jätkä/akka, nostan hattua ja kunnioitan. A-molli bagatelli kai taisi sen oikea nimi olla. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Rojekti 30.12.2006 02:02:03 (muokattu 30.12.2006 02:31:12) | |
---|
http://www.all-about-beethoven.com/pdf/beethoven/furelise.pdf Siis tätä mä tarkoitin. Jos sen joku vetää parin kerran treenaamisella virheettömästi läpi niin on kova jätkä/akka, nostan hattua ja kunnioitan. A-molli bagatelli kai taisi sen oikea nimi olla. Jee, se jatkuu! Kiitti linkistä, heti harjotteleen. Ei näemmä ollu koko kipaletta tuossa kirjassa. "Pari kertaa" transformoituu tässä pariksi tuhanneksi mutta sepä ei kai ketään haittaa. Jeah! edit: Joop, 3. sivun puolesta välistä eteenpäin on uutta.. Aeööö..? |
Ile- 30.12.2006 12:44:40 | |
---|
Mikä kirja sulla oikein on? "Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience." |
Mikä kirja sulla oikein on? Nojoo ei se kirja oo mut tuommone melko paksu vihko, tuli ton Casio-CTK 800n mukana, sisältää siis kaikki nuotit noihi tän synan pianopankin klassisiin, melkein 50 klassista/tms kappaletta.. edit: Ttu, eihän sitä edes voi soittaa, ei oktaavit riitä.. nyt se 88-keikkapiano hankintaan! Aeööö..? |
BobHope 30.12.2006 22:08:34 | |
---|
Tajusinpa, että melko kehnolta kuulostanee ilman sustain-pedaalia.... Joop sellainen hankitaan sitten seuraavaksi. >>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>> |
baron 30.12.2006 23:27:07 | |
---|
Tajusinpa, että melko kehnolta kuulostanee ilman sustain-pedaalia.... Joop sellainen hankitaan sitten seuraavaksi. Jos Beethovenia soittaa niin grand piano soundi ja sustainpedaali. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Rojekti 30.12.2006 23:30:16 | |
---|
Jos Beethovenia soittaa niin grand piano soundi ja sustainpedaali. Sussupedaalia multa ei löydy, grand piano kylläki mut layeritan kaksi konserttipianoa yhteen niin tulee kiva vaikutelma, + huijaan ja teen väärin laittamalla yhden kaikumaisen efektin niin ei tule sitä "olispa sustaini"- surua.. Aeööö..? |
baron 30.12.2006 23:32:25 | |
---|
Sussupedaalia multa ei löydy, grand piano kylläki mut layeritan kaksi konserttipianoa yhteen niin tulee kiva vaikutelma, + huijaan ja teen väärin laittamalla yhden kaikumaisen efektin niin ei tule sitä "olispa sustaini"- surua.. Oikealla sustainilla saa "katkaistua" äänet kun niiden ei enää kuulu soida. "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
U.Honey 30.12.2006 23:37:53 (muokattu 30.12.2006 23:38:36) | |
---|
Sussupedaalia multa ei löydy, grand piano kylläki mut layeritan kaksi konserttipianoa yhteen niin tulee kiva vaikutelma, + huijaan ja teen väärin laittamalla yhden kaikumaisen efektin niin ei tule sitä "olispa sustaini"- surua.. Kaikki nämä vuodet olen käyttänyt sustain-pedaalia, ymmärtämättä että olisin voinut korvata sen kaikulaitteella... My name is Baron, U.Honey Baron. |
baron 30.12.2006 23:49:52 | |
---|
Kaikki nämä vuodet olen käyttänyt sustain-pedaalia, ymmärtämättä että olisin voinut korvata sen kaikulaitteella... Ethän sä olisi saanut kirjoittaa sustain-pedaalipalstalle, jollei sulla sellaista olisi ollut! "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Rojekti 31.12.2006 00:01:01 | |
---|
Noh noh kyllähän minä sen nyt tiesin, siks puhuinkin "huijaamisesta". Ei kokoaikanen kaiku tietenkää ole pedaalia parempi.. owned=false, bwahah. Aeööö..? |
JPQ 31.12.2006 02:21:30 (muokattu 31.12.2006 02:22:16) | |
---|
Soitan ainakin vielä "kuulostaa hyvältä rock asenteella" (omat juttuni siis menee ei niistäkään kaikki olenhan enempi midi säveltäjä vielä) tarkoitus olis opetella kyllä nuotit ja jotain tajuan mutten saa soittimesta ihan ulos sitä vieläö. (Osin nakkisormetkin syynä) |