Aihe: Rectifier tuli thomannilta ja nyt syö miestä.
1 2 3 4 5
J.RA
29.12.2006 21:35:34 (muokattu 29.12.2006 21:36:57)
Omaan piikkiinkö nuo Thomanin rikkinäiset tavarat pitää sinne takaisin lähettää? Eikös myyjäfirma ole vastuussa niistä ja jos menevät kuljetuksessa rikki niin kai sieltä lähetti noutaa sen takaisin?
Codan kanssa mulla hoitui asia niin, että lähettifirma nouti rikkinäisen tuotteen kotoa (kitarasta kaula poikki) ja Coda palautti rahat tilille.

Kerran Thomannilta kun tilasin erään nupin niin se simahti kahden tunnin jälkeen. Myyjän piikkin se lähettiin johonkin Thomannin Suomen varastoon (ilmeisesti niillä semmoinen sitten on). Uusi tuli Saksasta. Eipä mitään moitetta jäänyt.

Eikös noin kalliit lähetykset tule UPS:llä, koska Posti ei anna takuuta noin arvokkaille lähetyksille?

Pitäisi tulla kuriirilla. Ymmärsin että Werihukan Mesa oli tullut kuitenkin ihan postin kautta..?
-Sellasta se vaan on-
Werihukka
29.12.2006 21:43:53 (muokattu 29.12.2006 21:45:36)

Pitäisi tulla kuriirilla. Ymmärsin että Werihukan Mesa oli tullut kuitenkin ihan postin kautta..?

"Jos yllä ei ole pakettinumeroa, on lähetyksesi tulossa UPS:llä
tai muulla rahtifirmalla (esim. DHL)." -lukee sähköpostissa. Niin lukee myös pakettinumero. Mene ja tiedä sitten että millä se on tullut...

Edit: ja uutta ei voi ottaa tilalle, kun kyseessä on kuitenkin käytetty nuppi. Voinhan minä toisaalta ottaa uudenkin tilalle, ei se minua haittaa. :)
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Jucciz
29.12.2006 21:51:31
Kyllä tässä nyt melko kummallista on sekin, että on menty tilaamaan kallis nuppi eikä edes kaappia ole...

Virtajohto maksaa halpakaupassa euron tai pari, siihen homma tuskin kaatuu. Itelläkin on kertynyt noita ainakin 10 ylimäärästä tähän mennessä.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Ziggy Bubba
29.12.2006 21:55:04 (muokattu 29.12.2006 21:56:03)

Eikös tuon hintasissa vehkeissä T-kauppa yleensä vaadi että tavara lähetetään UPS:llä tai vastaavalla? Itellä ainakin tuli Gibson LP Studio kiltisti kotiovelle - kunhan olin lähettänyt rahat Saksaan kummallisilla koodeilla Nordean kautta... LP:llä oli hintaa 1,5 tonnia (ja kyllä, se kannatti).
www.mikseri.net/sigkk My musique
Räbbänä
29.12.2006 21:58:27 (muokattu 29.12.2006 22:00:31)
Onpa kummaa touhua. Eikös täällä joku tilannu sen Kramerin, jossa oli kolhuja rungossa ja osia puuttui? Sekin taisi olla tommonen palautus/esittely mikälie.

Kolhu oli selvästi tullut ennen lähetystä, käytetty vanha kepakkohan se on. Paketissakaan ei ollut mitään jälkiä, joten ei voi postin piikkiin laittaa.

Ainoastaan hiukan ärsytti se, että kampi puuttui, myös ne kuusiokoloavaimet jotka lavan takana yleensä on.
Lisäksi kitaraan on nähtävästi entinen omistaja asentanut hihnalukot, mutta hihna lukkoineen puuttuu.

Edit Omassa kuvassahan tuo näkyy. Kolhukin näkyy selkeästi tallan takana.
"au...."
Tympee Huttunen
29.12.2006 21:58:42
UPS on kyllä kussut silmään, kun ei ole merkannut rahtikirjaan paketin olevan rikki. Mulle tuli Saksasta polttava dvd-soitin paketti repaleisena ja jo puhelimessa kuski sanoi paketin olevan runnottu. Rahtikirjaan hän merkkasi myös tämän.

Ettei olisi kuski sanonut "ups", kun nuppi tippui:/
Ben_D
29.12.2006 22:00:40

Kyllä tässä nyt melko kummallista on sekin, että on menty tilaamaan kallis nuppi eikä edes kaappia ole...

Mä vähän samaa ihmettelin....ja toi on TODELLA kallis styrkkari....Euroopassa...
http://www.fiercemetal.org
Ziggy Bubba
29.12.2006 22:03:59 (muokattu 29.12.2006 22:04:13)

Mä vähän samaa ihmettelin....ja toi on TODELLA kallis styrkkari....Euroopassa...

Nyt kun tulis joku taikuri joka taikoisi tuon soundin pulloon (tai pienen vahvistimen muotoon, ihan sama), niin minä ostaisin saman tien... Kotikäytössä tuolla neliö- ja naapurisopusyöpöllä ei tee kyllä mitään :P
www.mikseri.net/sigkk My musique
Twinkle
29.12.2006 22:07:24
Ok, tosiaan vasemman puoleisin tasuri on sontana. Onko sillä väliä mikä niistä on hajalla, että mitkä pääteputket sitten ottaisi pois?

laitimmaiset putket, ei ole väliä mikä niistä tasureista on poissa.

Peaveyn kompossa ois 15" kajari, 4ohm, vähintään 150W kestoa, mutta siitä menee piuhat vahvistimeen eikä nyt viitsisi ainutta toimivaa treenivahvistinta palasiks pistää. Enkä osais kyllä sitä Mesaan yhistääkkään mitenkään.

Se kajari on yleensä siellä liittimellä kiinni, joten se irtoaa helposti. Katkaset mono/mono-piuhan, kytket kaksi pikaliitintä kiinni siihen ja vedät piuhat recton kajarilähdöstä suoraan sinne kajarin koteloon. Liittimiä saa kaupasta, samasta mistä haet sitä virtapiuhaa. Katot ensin millaiset liittimet siellä kajarissa on, ne irtoaa yleensä juottamatta.
J.RA
29.12.2006 22:09:43
Oli sen verta halvalla (alle puolet uuden hinnasta) tuo nuppi myynnissä, että ei ollut aikaa paljoa miettiä siinä. Olis pian menny nuppi jollekin muulle. Rahasta oli kiinni se etten kaappia samaan tilaukseen ottanut.

Oliko tämä se B-stock kappale mikä siellä oli? Selvititkö etukäteen miksi se oli B-stock?
-Sellasta se vaan on-
Werihukka
29.12.2006 22:14:48

Oliko tämä se B-stock kappale mikä siellä oli? Selvititkö etukäteen miksi se oli B-stock?

2nd-hand. Luki että good condition ja 3 vuoden takuu. Ei minusta tarvinnut enää sen enempää tietääkkään. Ja onko sillä enää väliä?
pekurides
29.12.2006 22:54:04 (muokattu 29.12.2006 22:57:12)

"Jos yllä ei ole pakettinumeroa, on lähetyksesi tulossa UPS:llä
tai muulla rahtifirmalla (esim. DHL)." -lukee sähköpostissa. Niin lukee myös pakettinumero. Mene ja tiedä sitten että millä se on tullut...

Jos olet sen postista noutanut niis sillä ei ole mitään väliä missä tai millä se on aikaisemmin seikkaillut, posti on vastuussa lähetyksen kunnosta ellei siihen ole ennen postille saapumista merkitty reklamaatiota.
Ajan itse rekkaa ja on muutamat reklamaatiot uran aikana joutunut rustaamaan:)

(itse en ihan heti haluaisi herkkiä vehkeitä rekassa lähettää nähtyäni miten niitä paketteja tosiaan heitellään, pitäs olla helvetinmoiset särkyvää tekstit:)

Joku maksaa aina ja yleensä se viimeinen käsittelijä... tai artisti:)

Kokeile ny ensin toimiiko ennen kuin rupeat taas ympäri maailmaa pistää sitä kiertämään:)

ps.Mesathan pitäisi olla testattu ja rakennettu kestämään rankkaa keikkaroudausta niin tuskimpa muuta vikaa löytyy putken lisäksi..... voipi olla että putki voinut mennä rikki myös lämpötilan vaihtelujen ja pikku töötin avulla (kylmästä merikontista nostettu lämpimään terminaaliin) aika erikoinen tapaus kyllä...

harvoin halvemmalla täyttä priimaa saa...:)
Tunteella päin vittua.
mailbag
29.12.2006 22:57:01
Hyvin toimii, tulit vaan leijumaan rectollasi ;)
pekurides
29.12.2006 23:00:18

Siel postissa ollu joku kateellinen m-netin jäsen töissä... prkkl jollekkin kroisokselle mesa menossa, vähän jekkua peliin.
Tunteella päin vittua.
MadMatt
29.12.2006 23:04:27

Triple Rectifierin tilasin thomanilta tässä jokunen viikko sitten ja tänään se sitten tuli postiin ja hain omani pois.

Aika kovaa kohtelua oli saanut matkan varrella paketti. Kyljessä oli reikä, josta pystyi koskettamaan vahvistimen etupaneelia ja muuta tällaista pientä kivaa.

Tämä ei kuitenkaan ollut uuden kirjoituksen arvoista, vaan se että yksi putkista oli täysin sirpaleina ja vahvistin sekä laatikko oli täynnä pientä lasinsirua. Pääteaste- sekä etuasteputket näyttää terveiltä, mutta 1 kolmesta rectifier-putkesta (5U4G) on säpäleinä.

Oho, Onpas saanut kipeetä.
Tänään lähti saksasta tulemaan Fender super reverb vahvari. Pitänee olla tarkkana kun vastaanottaa lähetystä.

Aina näissä ulkomaanpaketeissa joutuu tietysti jännittämään onko oikeeta tavaraa ja ehjiä. Kaikki Thomanilta tähän mennessä tulleet kamat ovat olleet kunnossa ja hyvin pakattuja.
Ile-
29.12.2006 23:10:08
Mä sain joskus Thomannilta tosi hyvää palvelua vastaavanlaisessa tilanteessa. Mulla oli synaständi tullut hajonneena perille niin pyysin lähettämään uuden tilalle. Thomann maksoi kaikki postikulut ja minun piti vain viedä teline Matkahuoltoon. Mulle tuli samanlainen ständi tilalle ja sekin oli samalla tavalla rikki. Lähetin Thomannille postia ja totesin että perkele. He kiltisti laittoivat täyden hinnan takaisin tililleni lähetettyäni taas telineen takaisin heidän laskuunsa.
"Never argue with idiots, they just drag you down to their level and then beat you with experience."
Werihukka
29.12.2006 23:56:58

Kyllä mää luulen että Thomann tässä on töppäillyt. Eihän näin kallista ja painonkaan takia pitäs lähettää tavallisena postipakettina. Semmosena tämä rectumfrier on lähetetty nimittäin.

Postistakin (huom. nimenomaan postista) aamulla soitettiin, että onko ketään kotona ja kun en kotona ollut, niin kysyi että voiko sen paketin jättää jonnekin... No sanoin sitten että on sen verran arvokasta tavaraa kyseessä että pitäkää vaan siellä postissa se niin haen pois.
maxillaris
30.12.2006 07:48:02
Työpaikalleni tulee melko paljon lähetyksiä ympäri eurooppaa. Olen pannnut merkille, että UPS:n paketit ovat useimmiten runnottuja. Lisäksi runnottujen pakettien korvaus-asiat etenevät käsittämöttömän hitaasti. Tälläkin hetkellä yksi korvaus vireillä je kestänyt jo 1 1/2 kk. HERMES, DHL, TNT, GLS ovat tähän saakka saaneet täyden 10.
MadMatt
30.12.2006 08:23:18

Työpaikalleni tulee melko paljon lähetyksiä ympäri eurooppaa.

Samoin
Oikea pakkaus tapa on kaikista tärkeintä, samoin mahdolliset särkyvää merkit paketin päällä auttavat asiaa, eli lähettäjä pystyy vaikuttamaan paketin sisällön ehjänä säilymiseen eniten.
Noita murjottuja paketteja tulee toisinaan myös mun duuniin mutta sisältö on pääsääntöisesti ehjää oikean pakkaus tekniikan takia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)