Aihe: Miten sormet
1
Juippi!
29.12.2006 21:02:57
Tuli mieleen tässä soitellessa, että mitä sormia käytätte, kun soitatte esimerkiksi tämän:

G|---------------
D|---5---3---2--
A|-3---3---3----
E|---------------

Itselläni sormet menee tuossa; etusormi(C), pikkurilli(G), etusormi(C), etusormi tai keskisormi(F), keskisormi(C), etusormi(E)

Kysyn kun en itse osaa soittaa tota nopeasti, jos tuohon olisi joitain vinkkejä.
iron10
29.12.2006 21:11:41
Tuli mieleen tässä soitellessa, että mitä sormia käytätte, kun soitatte esimerkiksi tämän:

G|---------------
D|---5---3---2--
A|-3---3---3----
E|---------------

Itselläni sormet menee tuossa; etusormi(C), pikkurilli(G), etusormi(C), etusormi tai keskisormi(F), keskisormi(C), etusormi(E)

Kysyn kun en itse osaa soittaa tota nopeasti, jos tuohon olisi joitain vinkkejä.

Miulla on sama tekniikka. C:ssä ja F:ssä käytän vaan etusormee. Hyvin toimii.
Lammikkovalas
29.12.2006 21:22:20
Miulla on sama tekniikka. C:ssä ja F:ssä käytän vaan keskisormea. Hyvin toimii.
I broke my G-string while fingering A minor
basspete
29.12.2006 22:17:05

G|---------------
D|---5---3---2--
A|-3---3---3----
E|---------------

Mitenhän tähän fiksusti vastaisi. Itse otan tuon sormi per nauhanväli otteella ja barrena eli A-kielen C ois keskisormella koko ajan ja sit G Pikkurillillä ja Tuo F menis sitten barrena pitäen keskisormen A-kielen Ceessä ja hiukan nivellä painaen ottaa sen F äänen sieltä D-kieleltä ja sitten taas Ceen jälk. etusormella E. Sulavaa tyyliä siis jota monet käyttää.
AJAKAA NIITÄ BASSOJA !! Komsii Kosmaa !!
rUSTED
30.12.2006 03:43:37 (muokattu 30.12.2006 03:45:17)
Eiköhän tuo mullaki aikalailla samoilla linjoilla menee niinku ylemmillä vastanneillaki, ku näin nopeasti kokeilee niin luontevalta tuntuu.
Niskamies
30.12.2006 12:22:16 (muokattu 30.12.2006 12:22:56)

G|---------------
D|---5---3---2--
A|-3---3---3----
E|---------------

etusormi(C), pikkurilli(G) toinen asema -> vaihto ensimmäiseen asemaan
keskisormi(C), keskisormi(F), keskisormi(C), etusormi(E)

Riippumatta sormituksesta, opettele toi sillä tavalla että soitat sen samalla sormituksella joka kerta. Näin saat ton riffin lihasmuistiin ja saat sen menemään nopeammin.
Hughes
30.12.2006 16:03:50 (muokattu 30.12.2006 16:07:17)
Keskisormi C, F - Pikkurilli G - Etusormi E ni jää turhat vaihdot pois..siis jos tuosta ei ole menossa mihinkään riippuu tietty siitä.

Niin ja riippuu miten tuon soittaa...perkeles, jos kaikki äänet esim. demppaa tai soittaa "irtonaisesti" ni sit en välttämättä vetäis noin.
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/
Ihme Basisti
30.12.2006 16:46:04
Tokasta asemasta soittaisin ton.
Basso on Raamattuni ja sen soitto saarnaani Withered Within
okabass
30.12.2006 17:18:10

G|---------------
D|---5---3---2--
A|-3---3---3----
E|---------------

1. Käytännössä noin kuin muutkin esittävät.

2. Jos pitäisi vetää oikein sairrraan nopeasti ja piisissä on mahdollisuus virittää D-kieli C:hen, niin saattaisin kokeilla siten.
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)