Aihe: Jälleen taas säröistä.
1 2
munakorva
27.12.2006 15:02:23
Kumman nyt osaisin valita? Digitech bass Driver overdrive vai Perinteisen BOSS ODB-3.
Pedaalista haen sellaista mukavaa pientä punkkisäröä tyyliin Rancidin Axiom -kappale.

Kiitos vaan, jos joku viitsisi neuvoa ja sanoa kokemusta.
chief
27.12.2006 15:37:35
Kokeile molempia musakaupassa. Bossista ei ihan kevyttä säröä kyllä lähde.
"It's the ear, not the gear. "
Johnny Buzz
27.12.2006 15:46:42 (muokattu 27.12.2006 16:16:22)

Pitäiskö näille bassosärö-threadeille tehdä tuollainen pysyvä topic tuonne? Tuntuu, että uusia säröketjuja tulee harvase viikko. Sinne vaan listaisi kokemuksia ja mahdollisesti ääninäytteitä eri speduista. Näin olisi aloittelevien säröbasistien helpompi etsiä sitä omaa suosikkisärösoundia ja ei täyttyisi palsta samankaltaisista topiceista.
Näe vuosien 2006 ja 2007 parhaat keikat yhden illan aikana! Soulstab live 31.12. @ Bar Mendocino, Helsinki. Kaksi settiä, klo 22:30 & 00:30. Vapaa pääsy. www.soulstab.com
J.Hollström
27.12.2006 16:02:39
munakorva
27.12.2006 19:22:37 (muokattu 27.12.2006 19:24:16)
Hakuja on käytetty ja menisin kappaan kokeilemaan, jos sellaiseen olisi mulla mahdollisuus. Haun kautta vaan ei saanut selkeitä vastauksia noista, että minkälaista ääntä lähtee. Esim. "Alapäämurinaa" Selvähän se, mutta tuollainen ei välttämättä kovin paljon kuvaa sen vehkeen äänimaailmaa, jos siitä ei ole mitään esimerkkiä. Ja yllä olen Bossin ja Digitechin sivuilta kuunnellut klippejä, mutta en niiden perusteella osaa sanoa, että kumpi on järkevämpi. Digitechistä tuntuu ainakin lähtevän enempi erilaisia säröjä ja Bossi taas jostain syystä tuntuu jotenkin perinteisemmältä rokkivermeeltä.

Ja minusta se pysyvä topikki olisi oikeen hyvä, koska en usko, että jään viimeiseksi kyseliäksi.
Olli.M
27.12.2006 20:27:48
Hakuja on käytetty ja menisin kappaan kokeilemaan, jos sellaiseen olisi mulla mahdollisuus. Haun kautta vaan ei saanut selkeitä vastauksia noista, että minkälaista ääntä lähtee. Esim. "Alapäämurinaa" Selvähän se, mutta tuollainen ei välttämättä kovin paljon kuvaa sen vehkeen äänimaailmaa, jos siitä ei ole mitään esimerkkiä. Ja yllä olen Bossin ja Digitechin sivuilta kuunnellut klippejä, mutta en niiden perusteella osaa sanoa, että kumpi on järkevämpi. Digitechistä tuntuu ainakin lähtevän enempi erilaisia säröjä ja Bossi taas jostain syystä tuntuu jotenkin perinteisemmältä rokkivermeeltä.

Ja minusta se pysyvä topikki olisi oikeen hyvä, koska en usko, että jään viimeiseksi kyseliäksi.

Molemmat säröt omistaneena voisin sanoa että ehdottomasti ODB-3. Digitech jätti erittäin huonon kuvan ja ne klipit siellä nettisivuilla voi mun mielestä jättää omaan arvoonsa. Semmosta ihan pientä murinaa jos olet hakemassa niin ehkä tuo ODB-3 ei sekään ole se paras mahdollinen. Vähän turakampiin säröihin kyllä erittäin hyvä peli. Tsekkaa vielä behkun bassdriver/di boksi, semmosta pienenpää muroa saa siitä ja hintakin on edullinen.
putkiampeg kauheetsadai säröä perkel
nro5
28.12.2006 00:29:26
osta digitechin bad monkey. boss on ihan paska ja liian kallis siihen verrattuna. Ja tämähän ei ole mikään mielipide vaan objektiivisesti mitattavissa oleva fakta. ööö...tai ainakin minusta...
Jayh
28.12.2006 00:30:53
Tsekkaa vielä behkun bassdriver/di boksi, semmosta pienenpää muroa saa siitä ja hintakin on edullinen.

Itsellä on tuo ODB3 ja tämä edellä mainittu behkun BDI21 boksi.. näillä kahdella erikseen ja yhdessä saa kyllä melkein mitä vaan aikaiseksi vähän säätämällä. Tuo 38€ behkun boksikin jo sinänsä riittää, siitä saa yllättävän hyvän särön ulos.. isoa ja pientä.
L.Ruoska
28.12.2006 15:00:11 (muokattu 28.12.2006 15:06:13)

Boss ODB-3 on tosiaan kakkaa, olen sitä joskus vuosia sit kehunut kun en muita ollu kokeillu mutta ääh, näin sitä oppii =) Bossissa soundi on sellanen ikävän kihisevä, kuin ajelisi jäisiä halkoja sirkkelillä. Ei mitään munaa vaan sairasta rätinää ja yläpääsirinää, ei sillä soundilla voi ainakaan bändin kanssa sopusoinnussa soittaa.

Bad Monkey on hintaisekseen loistava jopa bassolle, monet kitarasäröt kuulostaakin paikoin paremmalta kun noi sikakalliit bassosäröt. Testailin sitä treeniksellä kun kitaristi käyttää sellasta..jos tarttisin nyt bassosäröä ni ostaisin sellasen.

Digitechin Bass Driveri on kans hyvä, ja siinä on sellanen blendinumiska joka on tietysti hieno juttu..maksaa vain 2x pahan apinan verran. Digitechistä sain helposti semmosen muksan murean pehmorouheen joka ei pilaa soundia vaan tuo siihen vaan sellasta hienoista murinaa.

Riippuu paljon sulla on fyffeä siis. En oo sitä T-kaupan bassodriveria testannu mutta muut Behkun spedut on semmosia muovisia rimpuloita missä numiskat pyörii kuin ei olis kiinni spedussa ollenkaan. Se 19€ on niistä juuri sopiva hinta, ne on kokonaan muovia enkä aktiivikäyttöön niitä suosittele. Kokeiluun juurikin sopivia, että tiedät mikä efekti tekee mitäkin ja miten sitä käytetään.

Ja niinkun aina, kaikki edellä oleva on tietysti IMOa.
KEMOSABE - WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
hemmo
28.12.2006 15:51:11

Boss ODB-3 on tosiaan kakkaa
Bad Monkey on hintaisekseen loistava jopa bassolle
Digitechin Bass Driveri on kans hyvä

Rohkenen olla jyrkästi eri mieltä. Digitech on digi-vehkeenä tyystin erilailla reagoiva. En tyckä. Bossi on munsta ihan okei, jos vaan viitsii väännellä niitä nappuloita.
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
JivE
28.12.2006 18:39:37

Itse en tykännyt Digitechistä yhtään. Säröä ei pystynyt yhtään säätämään, eikä se särö mikään huippukaan ollut. ODB-3 on toiminut mulla ainakin ihan kivasti.
JR/Rajah
28.12.2006 21:57:20 (muokattu 28.12.2006 21:59:34)
Osta Hughes & Kettnerin Warp-pedaali. Aivan uskomattoman tiukka särötin ja toimii bassollakin. Thomanilta niitä ainakin sai, mutta enään ei haulla löytynyt. Ovat myyneet loppuu...?
molder
03.01.2007 20:50:06
Molemmat ollut käytössä. Ei ehkä saundiltaan maailmanparhaita kumpikaan. Olen sitä mieltä, että parhaan särön saa vain putkinupilla :) Mutta kallistuisin kuitenkin Boss ODB3:sen puolelle. Eroa löytyy sillon kun soittaa lujaa. ODB-3:Sessa on mun mielestä "puhtaampi" särösaundi. ( Käytin mahdollisimman vähäistä säröä siis )
"Enemmän bassoon balanssia - Volumella tehty saundi!"
leksi-B
03.01.2007 23:02:22
Kumman nyt osaisin valita? Digitech bass Driver overdrive vai Perinteisen BOSS ODB-3.
Pedaalista haen sellaista mukavaa pientä punkkisäröä tyyliin Rancidin Axiom -kappale.

Kiitos vaan, jos joku viitsisi neuvoa ja sanoa kokemusta.

Eeemt.. mulla aianki o toi Digitechin särö pedaali ja sillä ainaki saa sellasta kivaa mukavaa pikku säröö, mut saa sit voimakkaampaaki jos on tarvis. Mut kokeilemalla on paras!
8v soitellu bassoa!
aho
04.01.2007 10:16:48 (muokattu 04.01.2007 10:22:23)
osta digitechin bad monkey. boss on ihan paska ja liian kallis siihen verrattuna. Ja tämähän ei ole mikään mielipide vaan objektiivisesti mitattavissa oleva fakta. ööö...tai ainakin minusta...

Kokeilin eilen kitaristin Bad Monkeytä bassolle ja tykkäsin juu. Mulla on SansAmpin BassDriveri käytössä jossa ajan perussaundia ihan pikkusen ruvelle ja laitoin apinan sitten lisäksi. Aika kivan särpän siitä sai bassolle, varsin perinnehenkisen eikä se ees leikannu hirveesti alataajuuksia. Munsta kaikkia tuollasia kannattaa aina kokeilla, se oma juttu voi löytyä ihan yllättävistäkin speduista.
Minimum effort/Maximum gain.
aho
04.01.2007 10:33:28
Vielä ajatus:

Mistähän tuo bassosärövimma on peräisin nykyään? Monta ketjua tääläkin aiheesta ja nykypäivän hevanderia kuunnellessa särötetty basso on ennemmin sääntö kuin poikkeus. Musta särö on mitä loistavin mauste sopivasti käytettynä, mutta puuduttaa pidemmän päälle. En siis puhu pienestä yliohjauksesta perussaundissa vaan ihan kunnon säröstä mitä kuulee paljon. Tykkään ja käytän säröä bassossa silloin tällöin, mutta yritän käyttää sitä vain silloin kuin biisi sitä vaatii... Eikä aina onnistu:)

Täälä kalkkis valistaa mutta kertokaa mielipiteitä ja haukkukaa mut pystyyn!
Minimum effort/Maximum gain.
Johannes_t
04.01.2007 10:35:57

nykypäivän hevanderia kuunnellessa särötetty basso on ennemmin sääntö kuin poikkeus. En siis puhu pienestä yliohjauksesta perussaundissa vaan ihan kunnon säröstä mitä kuulee paljon.

Johtuisikohan siitä, että kun on säröä tarpeeksi, ei ole niin väliä kuinka oikein soittaa...
Karlsson
04.01.2007 10:37:43
Johtuisikohan siitä, että kun on säröä tarpeeksi, ei tarvitse virittää soitinta.

Aivan!
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
hemmo
04.01.2007 11:37:38

tarvitse virittää soitinta.

Aivan!

Näin puhuu mies, joka soittaa Särö-yhtyeessä 12-kielisellä bassolla + Hyper Fuzz.
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)