Aihe: Mitä kotisoittoon? 1 2 | |
---|---|
![]() 29.12.2006 11:43:09 | |
http://www.thomann.de/fi/search.htm … gk=&bn=ROCKMAN&x=9&y=11 ... Nää on ainakin ihan legendaarisia... Mut oon kyllä sen Mesan stäkin kannalla. Ja oikeesti hyvä saundihan vaatii vähintään yheksän kaappia... No kylhän ne ainaski mainostaa olevansa legendaarisia. Mikäköhän ero kitara-ässässä ja metalli-ässässä oikeestaan on? Molemmissa tuntuu olevan clean, semi und heavy distortion... Noi rockmanit tai sit toi behringeri näyttäis sinänsä kyl olevan just sitä, mitä mä haen. Mut ehkä mä ostan sit kuitenki just sen triple recton stäkin. Pienellä modauksellahan siitä saa ihan optimaalisen kerrostalosoittoon. | |
![]() 29.12.2006 12:18:46 | |
Itse ostin käytettynä Line6 POD kakkosen alle satasella ja kyllä se hintaisekseen on osoittautunut oivaksi peliksi kotisoitteluun luurit päässä. Tehdassoundit ovat kuraa, mutta kärsivällisellä ruuvaamisella on saatu aivan sooloskabakelpoisia soundeja. Täällä joitakin äänittelypätkiä: http://mp3.jucciz.com/pod2/ Hyviltähän nuo kuulosti, olisin henk. koht lisännyt hieman kaikua noihin rapea rokki-näytteisiin. | |
![]() 13.01.2007 17:28:29 | |
Mulla on X V-Amp tällä hetkellä kiinni laadukkaassa 5.1-kotiteatterissa, jonka toisto lähtee 20 hertsistä. X V-Ampi on liitetty Stereo (Phones) -liitännästä AV-vahvarin tavalliseen linjaliitäntään (MD/Tape, joka on vapaana). Eli kunnon kotinörttiasennus on kyseessä. Tuota kautta soundit ovat varsin hilpeitä, varsinkin muutamassa särösoundissa on niin tuhdisti bassoa että subwoofer pitää ottaa pois päältä jotta ikkunat ei helisisi (vaikka subbarin taso on matalalla ja säädetty musiikille tuskin kuulumaan). Mitään suhinoita tai häiriöitä ei myöskään kuulu, en ole koskaan tajunnut että näin häiriötön systeemi on edes olemassa. Täytyy sanoa että siistein ja vähäpiuhaisin kitara-asennus kotona koskaan. Ainoa heikko puoli on, että ei voi kuunnella cd:tä samaan aikaan kun soittaa, koska cd on kiinni samassa AV-vahvarissa. Tietysti voisi laittaa pienen linjamikserin, jonka kautta kytkisi sitten cd:n ja X V-Ampin stereoihin ja tuota kautta voisi sitten kuunnella ja soittaa samaan aikaan. Kuulokesoittokin onnistuu piuhoja repimättä, kun kuulokkeet on AV-vahvarissa kiinni. Todella näppärää. Eka kerta kun pieni kämppäni ei ole täynnä piuhaa ja treenikämpälle haisevaa elektroniikkaa. :D Tästä viisastuneen hankin X V-Ampin kaveriksi pelkän monitorin muuta käyttöä varten. Ja jos nälkää kasvaa syödessä ja soittointo palautuu, taitaa edessä olla Pod Xt Liven tai vastaavan laitteen hankinta. Eli tässä ei ole sitten kyse kompromissista soundin ja laitteiden koon välillä vaan ratkaisun on sanellut se, että kombo+pedaalit+kaapelit+muuntajat+jatkojohdot -hässäkälle ei ole vaan tilaa. Naapuritkin tykkää kun se naapurin räpeltäjä ei enää väännä Marshallin Jubilee Combostaan nuppeja siihen asentoon, että se alkaa "soundata hyvältä". There is nothing more pathetic than an aging hipster. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)