Aihe: apua multiefektin valintaan?
1
ulinae
28.12.2006 23:09:45
Terve!

Olen hankkimassa jonkinnäköistä multiefektiä hintaluokasta 200-300 euroa. Tähän mennessä olen päätynyt kahteen eri vaihtoehtoon: (toki voitte ehdotella muitakin, mutta kaipaisin myös henkilökohtaisia kokemuksia alla mainituista)

Korg ToneWorks AX3000G
DigiTech GNX1

Nykyiset kamppeeni ovat sellaista keskivertotavaraa:

Marshall MG250DFX 100W 2x12" Combo
ESP LTD MH-400NT / Fender Stratocaster USA

Elikkä näille kaipaisin siitä multiefektistä kivaa kaveria, soittelen seuraavanlaista musiikkia alusta painottaen: metalli-rock-blues-jazz. Elikkä kaipaisin kohtuullisen laajoja saundeja ainakin joissakin määrin! Jos siis sinulta löytyy pedaalitietoutta niin olisi mukava saada mahdollisimman paljon infoa näistä kahdesta esim. säröjen laatu - tarvitsenko erillisin dist pedaalin? "normiefektit" delay, chorus, reverb jne - ovatko laadukkaita? + muut mahdolliset hyvät/huonot puolet joita näissä pedaaleissa tai joissain muissa saman hintaluokan kamoissa on. Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Terveisin Esko
Ziggy Bubba
29.12.2006 00:13:46 (muokattu 29.12.2006 00:16:38)

Tohon kun pistää ihan hitusen lisää, niin veikkaisin käytettynä irtoavan jo Pod XT:n. Torilla näyttäisi olevan yksi XT Live, aivan mahtava masiina - kokemuksesta kerron :)

http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … min=&price_max=&x=0&y=0

Varsinkin jos niitä säröjä tarttet, niin ainakin mun korvaan tuo Pod pieksee esim. Bossin multilankut pystyyn... GT-8 lähti itellä viikon jälkeen vaihtoon. Varmaan puhtaana efektimasiinana toimiva, mutta ei omassa kotistudiokäytössä.
www.mikseri.net/sigkk My musique
mailbag
29.12.2006 00:16:22
parit pedaalit ja sitten mikkivalitsinta, volumea ja tonea veivaamaan
Ziggy Bubba
29.12.2006 00:18:04

parit pedaalit ja sitten mikkivalitsinta, volumea ja tonea veivaamaan

Jos haluaa säröt ja reverbit, delayt, chorukset ynm., niin homma ei ole ihan noin simppeli.
www.mikseri.net/sigkk My musique
Wahi
29.12.2006 11:33:50
Multiefekteissä on se hyvä, että "oppii" sitten ne kaikki efektit ja voi sitten möyhemmin ostaa ihan (parempina) yksittäisinä ne mitä oikeasti tarvitsee.
ulinae
29.12.2006 19:20:50 (muokattu 29.12.2006 19:20:59)
sonatalle suuret kiitokset BOSS ME-50 multiefektin mukaantuomisesta kastiin. Näyttäisi olevan myös hinnaltaan ja laadultaan sekä kokemuksiltasi hyvä vaihtoehto. Täytyy siis sekin pistää mietinnän alaiseksi :)
ulinae
29.12.2006 19:23:16 (muokattu 30.12.2006 03:14:16)
Tohon kun pistää ihan hitusen lisää, niin veikkaisin käytettynä irtoavan jo Pod XT:n. Torilla näyttäisi olevan yksi XT Live, aivan mahtava masiina - kokemuksesta kerron :)

http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … min=&price_max=&x=0&y=0

Varsinkin jos niitä säröjä tarttet, niin ainakin mun korvaan tuo Pod pieksee esim. Bossin multilankut pystyyn... GT-8 lähti itellä viikon jälkeen vaihtoon. Varmaan puhtaana efektimasiinana toimiva, mutta ei omassa kotistudiokäytössä.

Jees, budjetti on tällä hetkellä erittäin rajattu mutta täytyypä noita PODin lankkujakin ilmeisesti ruveta tarkkailemaan jos käytettynä sais tuohon 200-300e haarukkaan sopivalla hinnalla!
ulinae
01.01.2007 01:13:37 (muokattu 01.01.2007 01:19:57)
Tein tuttavuutta äskettäin Yamahan DG stompiin, pidin laitteesta kovasti. Harmittamaan jäi se ettei kyseisessä vehkeessä ole ekspressiopedaalia, paljonkohan tuollainen kustantaisi? olin hyvin vakuuttunet laitteen jazz/blues/rock -suuntauksiin kohdistuvista saundeista, suorastaan ihastuin näihin. Asia joka jäi arvailun alaiseksi testaamisen aikarajoitteisuuden takia oli se, että löytyykö laitteesta tarvittavia saundeja vähän kovempaan metallimättöön? Vedin hakua forumeilta ja löysin suuren kasan sampleja kyseisetä vehkeestä mutta mitään ns. rankempaan saundiin en näinkään päässyt tutustumaan. Hinnalla 230e hyväkuntoinen käytetty lähtisi matkaani, eli jos tietoutta pedaalista löytyy enemmän niin vastailkaahan näihin muutamaan kysymykseen niin pääsen tuon itselleni mahdollisesti nappaamaan ennenkuin joku muu vie alta pois!

Esko

edit mitenhän kyseinen vehje mahtaa pelittää Marshallin MG250DFX comboni kanssa? testailin itse pedaalia kuulokkeilla niin tuokin jäi kysymysmerkin varjoon, kuulokkeilla saundit olivat ainakin mielelyttäviä korvaani!
Marzi
01.01.2007 02:59:33 (muokattu 01.01.2007 03:01:12)

BTW, Podista tuli joku aika sitten ns. lattiamalli, ei se XTLive vaan FloorPod.
Eli tämä:
http://www.line6.com/floorpod/

Lienee äkkiseltään tutkittuna Spider-tyyppinen vehje, mutta lattialla. Ei käy kukkarolle... :D

EDIT:
http://www.thomann.de/fi/search_dir.html?sw=floorpod

218 €uromarkkaa siis. :D
Pidän ääntä, näyn kauas, olen.
juini
01.01.2007 05:06:31 (muokattu 01.01.2007 05:07:12)
DG Stompista...

- ekspressiopedaalin saa halvalla
- 230 € käytetystä on ehdottomasti liikaa, arvo noin 150 €
- metaalisäröä ei vekottimesta saa
- toimii ehdottomasti parhaiten kuulokkeisiin, yritetty on vahvistimen eteen ja efektisilmukkaan heikoin tuloksin

EDIT:
Laitteella on myös hyvät puolensa!
ulinae
01.01.2007 15:29:20
DG Stompista...

- ekspressiopedaalin saa halvalla
- 230 € käytetystä on ehdottomasti liikaa, arvo noin 150 €
- metaalisäröä ei vekottimesta saa
- toimii ehdottomasti parhaiten kuulokkeisiin, yritetty on vahvistimen eteen ja efektisilmukkaan heikoin tuloksin

EDIT:
Laitteella on myös hyvät puolensa!

No voihan perkele, ne hyvät puolet olivat siis ne jotka sain laitteesta esille testin aikana. Huonot puolet esiintyisivät siis kotikäytössä kun marsun comboon se menisi kiinni ja metallisäröäkin olisi mukava saada :(

Toisaalta olen alkanut kääntyä siihen suuntaan että tuo 300e raja ylitetään ja silloin POD xt vaikuttaisi erittäin houkuttelevalta vehkeeltä. Mitenhän mahtaa tämä laite toimia marshallin combooni kytkettynä?
Grugi
01.01.2007 19:09:37
Kaippa se ZOOM G7.1ut tähänkin kategoriaan sopisi ihan hyvin.

http://www.zoom.co.jp/english/products/g71ut/index.php

http://www.thomann.de/fi/zoom_g71ut.htm

Omastani tykkään kovasti ja soundeja irtoaa moneen makuun.
Eiku, eiku, eiku, eiku ,eiku
McNulty
01.01.2007 19:27:24 (muokattu 01.01.2007 19:28:27)
Itse olen noista halvemmista tykästynyt Boss ME-50... se on muuten varsin oivallinen multifx-lankku, paitsi että siitä puuttuu OIKEA ja kunnollinen EQ-osasto vallan kokonaan. Se on suuri miinus, kun tietää kuinka paljon hyvällä EQ:lla pystyy soundiin vaikuttaan. Muutoin tuo rasia on varsin toimiva vaffarin edessä sekä kuulottimien kanssa.

Itse olen kalastelemassa Boss GT-8 laitetta...
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
Lunnu
01.01.2007 20:54:12
Kannattaa vilkaista torille - siellä on mm. yksi Boss me50 myynnissä (vink vink).
Nostalgy is not what it used to be
MrCrab
02.01.2007 21:51:22
Mulla on nyt ollu PodXT Live puol vuotta, ja se on kyl mun paras ostos aikoihin! Siinä on kaikki! En saa ihan sellas super-aggressivista säröä, mut se johtuu melko varmasti kitarasta (ja mikeistä..). Kotistudio-käytössä se on ollu tosi hyvä. Meitsi diggaa! Ainoa huono asia on ehkä hinta..

St.Paul's soundista 455€
http://www.stpaulssound.fi/soittimet.html (Sieltä ostin omani, todella hyvä palvelu!)

GT-8 on kai kans ihan hyvä... En ole ku kerran kokeillu kaupassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)