Aihe: Suomalaisen tanssimusiikin hyväksi
1
poppamies
05.12.2003 23:09:51 (muokattu 06.12.2003 00:01:55)

No minulle tuli seuraavanlainen idea.
Jos vaikka nuoret suomalaiset muusikot innostuisi ja perustaisivat kunnon tanssiorkesterin. Silloinhan pitää soittaa määrättyjä standardeja, ja nyt en sitten tarkoita humppaa ja polkkaa. Ajattelin lähinnä näitä kunnon klassikkoja kuten esim.Besame mucho, Cuando calienta el sol ja Perfidia. Tällaisista lattereistahan tanssiorkesterin runko perustuu mikäli minä ymmärrän yhtään mitään , kun nyt en itse varsinaisesti ole perinteinen tanssimuusikko.
Joka tapaukesessa ajattelin (basisti kun olen) laittaa bassolinjat tabulatuurina ja täplinä tuonne omalle sivulleni että kolleilla kenties olisi matalampi kynnys alkaa soittamaan näitä, minun mielestä näteimpiä tanssikappaleita mitä on olemassa. Siellä on aina myös MIDI tiedosto kyseisestä kappaleesta ja ensimmäisenä kappaleena laitoin sinne tuon Perfidian. Perfidiahan on erittäin simppeli kappale mutta olkoon kynnys matala. Jos jollakin on ehdotuksia nuorten tanssimuusikkojen sivistämiseksi niin saa laittaa ehdotuksia.
"G-strings are for strippers"
baron
06.12.2003 00:23:08

sinne tuon Perfidian. Perfidiahan on erittäin simppeli kappale mutta olkoon kynnys matala. .

Ventures versio???
Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!).
poppamies
06.12.2003 00:44:44 (muokattu 06.12.2003 00:49:06)

Ventures versio???

No tuo on Trini Lopez'in versio mutta jos Ventures versio on parempi niin voin laittaa senkin.
baron
06.12.2003 01:00:31 (muokattu 06.12.2003 01:35:07)

No tuo on Trini Lopez'in versio mutta jos Ventures versio on parempi niin voin laittaa senkin.

Sorry pelleilyni. Mä vaan opin (ja ostin) sen kappaleen Venturesin rautalankaversiona ennenkuin tajusin, että se on Alberto Dominguezin ihan oikea vakavasti otettava rumba vuodelta 1939.
(Ventures julkaisi 1960 sinkun Perfidia/No trespassing, josta tuli 15 USA:n listalla, mutta mulle se oli ykkönen.)

"Mujer, si puedes tu con Dios hablar
pregúntale si yo alguna vez te he dejado de adorar.
Y al mar, espejo de mi corazón,
las veces que me ha visto llorar
la perfidia de tu amor.

Te he buscado donde quiera que yo voy
y no te puedo hallar;
para que quiero tus besos si tus labios
no me quieren ya besar.

Y tú,
quién sabe por donde andarás,
quién sabe que aventuras tendrás,
qué lejos estás de mí."
poppamies
06.12.2003 01:42:28 (muokattu 06.12.2003 02:06:18)

"Mujer, si puedes tu con Dios hablar."

Hombre! Es que hablas el castellano tanto bien o solo es que recuerdas algunos palabras que has estado cantado muchas vezez?
poppamies
06.12.2003 01:55:31 (muokattu 06.12.2003 02:06:02)

Olen lisännyt sinne toisen kappaleen "Cuando calienta el sol"
baron
06.12.2003 02:06:26

Hola amigo!

Qué os ha parecido el primer toro?
Tengo prohibido comer alimentos que contenga harina.
Y ahora tendrá cinco por lo menos. Recuerdas nuestros tiempos de estudiantes cuando veniamos al gallinero?
KMT
07.12.2003 20:19:14

Joka tapaukesessa ajattelin (basisti kun olen) laittaa bassolinjat tabulatuurina ja täplinä tuonne omalle sivulleni että kolleilla kenties olisi matalampi kynnys alkaa soittamaan näitä, minun mielestä näteimpiä tanssikappaleita mitä on olemassa.

Eiköhän joku taas kannata sitä että kollegoiden ei tartte
raapia päätään nuoteilla...
Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)