Rakoni 28.12.2006 19:39:53 | |
---|
Mutta edelleenkin siis ihmettelen sitä, että mikä kiire hepuilla on olla jatkuvasti vääntämässä uutta levyä? Harmituttaa, että lahjakkaat muusikot tekevät jatkuvalla syötöllä toistaan kurjempia albumeita, kun syy on hyvinkin todennäköisesti vain se, ettei malteta oikeasti istua alas ja säveltää niitä biisejä. Itse pidän bändin jokaisesta levystä (Falling Into Infinity ja When Dream And Day Unite heikoimpia) ja kertaakaan ei ole tullut mieleen valittaa siitä, että jätkät ovat todella tuotteliaita toisin kuin vaikkapa Metallica ratsastaessaan maineellaan. Jos uusi levy tulee 2-3 vuoden välein niin voiko sitä todella kutsua tarpeettomaksi kiirehtimiseksi? Säveltäminen ei muutenkaan ole aina ajasta kiinni. Train Of Thought on sävelletty 3 viikossa ja pidän levystä älyttömän paljon. Kuulostaa erittäin huolellisesti tehdyltä albumilta. Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa. |
Petrukki 28.12.2006 20:57:12 | |
---|
Säveltäminen ei muutenkaan ole aina ajasta kiinni. Train Of Thought on sävelletty 3 viikossa ja pidän levystä älyttömän paljon. Kuulostaa erittäin huolellisesti tehdyltä albumilta. Ja eka LTEn lätty kuudessa päivässä. Ja se on pirun kova levy. Jackson on paras puolivuotta (ehkä). |
Jos uusi levy tulee 2-3 vuoden välein niin voiko sitä todella kutsua tarpeettomaksi kiirehtimiseksi? Kyllä voi, jos musiikki alkaa olla pelkkää huttua. Vaikka ilmeisesti uudella levylläkin on sitten ystävänsä, vaikka sitä suuresti ihmettelenkin. Edelliset VAU!-hetket sain Six Degrees-levyltä, jonka ilmestymisestä on kuitenkin vasta neljä vuotta ja välissä on ilmestynyt jo kaksi täyspitkää ja miljoona liveä ja sinfoniaa. Esim. vaikkapa Lines in the Sand- ja Solitary Shell-biiseissä on sellaista sielukkuutta joka uusilla levyillä loistaa poissaolollaan. Tilalla on vain muovista tilutusta ja alhaalle viritettyjä mukaraskasta hevimättöä. Suhtaudun jo niin skeptisesti bändin nykytekosiin, että enpä tosin varmaan edes huomaisi jos he vihdoin onnistuisivatkin. |
Hiku 28.12.2006 22:10:21 | |
---|
Säveltäminen ei muutenkaan ole aina ajasta kiinni. Train Of Thought on sävelletty 3 viikossa ja pidän levystä älyttömän paljon. Kuulostaa erittäin huolellisesti tehdyltä albumilta. Jep, mulle kolahtaa tuo ToT kanssa aivan täysiä. Ei yhtään täytebiisiä, paitsi Vacant on siinä ja siinä. That`s not talking, that´s mumbling! |
petrutsi 28.12.2006 23:35:37 (muokattu 28.12.2006 23:37:05) | |
---|
Edelliset VAU!-hetket sain Six Degrees-levyltä, jonka ilmestymisestä on kuitenkin vasta neljä vuotta ja välissä on ilmestynyt jo kaksi täyspitkää ja miljoona liveä ja sinfoniaa. Sama mulla. Siellä on semmosia soolojakin vielä mitkä saa karvat pystyyn niinku Great Debatessa ja Goodnight Kississä. Jep, mulle kolahtaa tuo ToT kanssa aivan täysiä. Ei yhtään täytebiisiä, paitsi Vacant on siinä ja siinä. Sillä levyllä on joka biisi täytebiisi niin siksi niitä on hankala huomata ;) My balls and the end of humanity..how the hell are they related?! |
atimoc 29.12.2006 01:22:10 | |
---|
Kyllä voi, jos musiikki alkaa olla pelkkää huttua. Vaikka ilmeisesti uudella levylläkin on sitten ystävänsä, vaikka sitä suuresti ihmettelenkin. Edelliset VAU!-hetket sain Six Degrees-levyltä, jonka ilmestymisestä on kuitenkin vasta neljä vuotta ja välissä on ilmestynyt jo kaksi täyspitkää ja miljoona liveä ja sinfoniaa. Esim. vaikkapa Lines in the Sand- ja Solitary Shell-biiseissä on sellaista sielukkuutta joka uusilla levyillä loistaa poissaolollaan. Tilalla on vain muovista tilutusta ja alhaalle viritettyjä mukaraskasta hevimättöä. Suhtaudun jo niin skeptisesti bändin nykytekosiin, että enpä tosin varmaan edes huomaisi jos he vihdoin onnistuisivatkin. Niin no, ei kai levyjen välissä olevien vuosien lukumäärän voi sanoa millään tasolla korreloivan musiikillisen laadun kanssa, oli bändi DT tai joku muu. Bal-Sagothin Chthonic Chroniclesia työstettiin yli viisi vuotta, mutta ei se silti pärjää vuodessa kasatulle Battle Magicille. Ehkä DT on yksinkertaisesti tietoisesti muuttanut tyyliään sellaiseen suuntaan, josta et vain kertakaikkiaan pidä? Eikä se väärin ole, että ei diggaile, ei siinä mitään. Siinä ei vaan enää auta, vaikka bändi panttaisi levyjulkaisujaan vuoden tai pari lisää. Ja kuten sanoit, uudemmillakin levyillä on ystävänsä, eli yleinen konsensus ei ole, että uusi=paskaa. Erilaista kylläkin. Six Degreesin jälkeen on muuten ilmestynyt ainoastaan kaksi liveä (Budokan '04, Score '06), ja molemmat ovat olleet mun mielestä ehdottomasti julkaisun arvoisia, eikä mitään täytetavaraa. Ne ovat teknisesti (siis kuvan ja äänen suhteen) erittäin viimeisteltyjä, mitä ei voi sanoa monista musa-DVD:istä, eikä biiseissäkään ole juuri päällekkäisyyksiä (vai oliko yhtään, ei ole levyjä juuri nyt käsillä). Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta. |
Borlag 29.12.2006 13:36:07 | |
---|
Portnoy valitsee nuo settilistat DVD keikoille aivan erityylillä kun muihin keikkoihin. Eli kriteerinä on tosiaan se ettei samoja biisejä ole joka julkaisulla. Ja tuosta livejen lukumäärästä voidaan olla montaa mieltä. Levy-yhtiön kautta niitä on tosiaan tullut "vain" kaksi, Live At Budokan sekä Score, molemmat CD ja DVD muodossa. Virallisia bootleg livejä taas on sitten enemmänkin saatavilla osoitteesta www.ytsejamrecords.com, mukaanlukien 3 cover-iltaa (Master Of Puppets CD, Number Of The Beast CD sekä Dark Side Of The Moon joka saatavana CD ja DVD muodossa). Noiden lisäksi löytyy 4 muutakin keikkaa vuosilta 95, 96, 98 sekä 04 jotka kaikki saatavina CD muodossa, sekä tuo '04 When Dream And Day Reunite keikka DVD formaatissa myöskin. Ja jottei ostaminen loppuisi kesken, löytyy "Making Of SFAM" 2CD paketti sekä Majesty demot ja kolmen ensimmäisen levyn demot. Tuohon kun lisäät sivuprojektit bändin jäseniltä, tribuuttikeikat (toistaiseksi löytyy The Beatles, The Who, Rush ja Led Zeppelin tribuutit Portnoylta), niin onhan tuota ostettavaa... |
Rakoni 29.12.2006 14:21:17 | |
---|
On se silti hassua, että joku on sitä mieltä, että ihan perseestä kun julkaisette noin paljon tavaraa. Tietääkseni valinnanvapaus on edelleen voimassa. Ja DT:llä menee muutenkin tällä hetkellä paremmin kuin koskaan, joten luulisin uusien levyjen löytäneen kuuntelijansa ihan mukavasti. Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa. |
petrutsi 29.12.2006 14:25:40 (muokattu 29.12.2006 14:32:01) | |
---|
On se silti hassua, että joku on sitä mieltä, että ihan perseestä kun julkaisette noin paljon tavaraa. Tietääkseni valinnanvapaus on edelleen voimassa. Ja DT:llä menee muutenkin tällä hetkellä paremmin kuin koskaan, joten luulisin uusien levyjen löytäneen kuuntelijansa ihan mukavasti. Tässäpä ei puhutakkaan määrästä vaan laadusta. Octavariumin minun mielestä hirveimmät hetket esimerkiksi on bändinkin mukaan ollu semmosta Coldplay, U2, Muse jne lämppäämistä. Henkilökohtasesti oon sitä mieltä tämän bändin kohdalla, että tekivät parempaa musaa kun eivät olleen niin suosittuja. Eivät pojat varmaan mitään laskelmointia harjota mutta joku korrelaatio noitten kahden asian välillä löytyy. Ainakin minun korvissa. My balls and the end of humanity..how the hell are they related?! |
Borlag 29.12.2006 14:25:51 | |
---|
On se silti hassua, että joku on sitä mieltä, että ihan perseestä kun julkaisette noin paljon tavaraa. Tietääkseni valinnanvapaus on edelleen voimassa. Ja DT:llä menee muutenkin tällä hetkellä paremmin kuin koskaan, joten luulisin uusien levyjen löytäneen kuuntelijansa ihan mukavasti. Niinhän se on, enkä itse sitä mieltä olekaan. Kunhan listasin tuotantoa kun edellisessä viestissä väitettiin että noita livejä olisi vain kaksi SDOITin julkaisun jälkeen. Itsellä tällä hetkellä hyllyssä toistasataa Dream Theater levyä, mukaanlukien soololevyt, sivuprojektit ja levyt joissa joku jäsenistä vierailevana muusikkona. Silti, ymmärrän hyvin jos joku on sitä mieltä että noita tulee liikaa ja liian usein. Jos vuosien 2004 ja 2005 välillä DT:n jäsenet olleet mukana yli 50 levyllä (67:llä ellen väärin muista) niin aika harvalla fanilla moiseen varaa. |
Proge 29.12.2006 18:12:03 | |
---|
Niinhän se on, enkä itse sitä mieltä olekaan. Kunhan listasin tuotantoa kun edellisessä viestissä väitettiin että noita livejä olisi vain kaksi SDOITin julkaisun jälkeen. Itsellä tällä hetkellä hyllyssä toistasataa Dream Theater levyä, mukaanlukien soololevyt, sivuprojektit ja levyt joissa joku jäsenistä vierailevana muusikkona. Silti, ymmärrän hyvin jos joku on sitä mieltä että noita tulee liikaa ja liian usein. Jos vuosien 2004 ja 2005 välillä DT:n jäsenet olleet mukana yli 50 levyllä (67:llä ellen väärin muista) niin aika harvalla fanilla moiseen varaa. Heh, meitsikin on Theater fani mutten varmasti ala ostelee ihan huvin vuoksi vaan levyjä joissa joku Theaterin muusikko sattuu olemaan soolon vetämässä :)... Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat. |
Borlag 29.12.2006 18:21:02 | |
---|
Heh, no ei mullakaan noita levyjä ole missä pelkästään soolo tai kaks DT jätkiltä, vielä ainakaan siis. Silti kun katsoo noita projekteja missä esim Rudess ollut mukana, niin pelkästään niistä saa jo aikamoisen levykokoelman kun niitä haalii. Silti, kun sattuu olemaan lievähkö pakkomielle keräiyyn bändeiltä joista pidän niin kaikki on hyllystä löydyttävä orkkiksena. |
Proge 29.12.2006 19:17:39 | |
---|
Heh, no ei mullakaan noita levyjä ole missä pelkästään soolo tai kaks DT jätkiltä, vielä ainakaan siis. Silti kun katsoo noita projekteja missä esim Rudess ollut mukana, niin pelkästään niistä saa jo aikamoisen levykokoelman kun niitä haalii. Silti, kun sattuu olemaan lievähkö pakkomielle keräiyyn bändeiltä joista pidän niin kaikki on hyllystä löydyttävä orkkiksena. Näinpä. Tee muuten levylista. Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat. |
Borlag 29.12.2006 19:57:11 | |
---|
Näinpä. Tee muuten levylista. Et oo tosissas? Tossa on lähes 11.000 levyä hyllyssä tällä hetkellä... |
gorgonoidi 29.12.2006 20:54:19 | |
---|
Et oo tosissas? Tossa on lähes 11.000 levyä hyllyssä tällä hetkellä... Kuvaa näytille. |
Proge 29.12.2006 21:27:41 | |
---|
Kuvaa näytille. Joo pistä kuvaa.. Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat. |
Borlag 29.12.2006 21:37:28 (muokattu 29.12.2006 21:39:31) | |
---|
|
Proge 30.12.2006 15:26:39 | |
---|
Tossa osa CDistä, neljä samanlaista hyllyä löytyy makkarin ja olkkarin puolelta. Kuvan keskivaiheilla näkyy noita valkoisia cd-taskuja, niissä levyjä joiden kotelot kellarin puolella kun ei noita kaikkia tosiaan saa kämppään mahtumaan kunnolla :p http://personal.inet.fi/private/borlag/images/cd.jpg Toisessa kuvassa näkyy suurin osa DVD kokoelmasta, kaikki musaa... http://personal.inet.fi/private/borlag/images/dvd.jpg edit: niin siis...saisihan noita lisää mahtumaan alemmas, jos vaan muksu oppisi olemaan koskematta Aikamoinen kokoelma.. Saa nähä onko mulla joku päivä samanlainen tilanne edessä.. :) Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat. |
Borlag 30.12.2006 16:17:53 | |
---|
lanttilan alelaarien 1-3e levyt auttaa paljon ;) Kun ei sitä uusinta uutta etsi ja musamaku kuitenkin enimmäkseen kallistuu tonne 70-80 luvun hard rockin ja bluesin puolelle niin suurimman osan levyistä saa aika helposti vähintään midprice hintaan, useimmiten vielä halvemmalla. No mut joo, eiköhän se riitä tästä OT:sta |
pehko 05.01.2007 21:51:23 | |
---|
DT äijät tekee varmasti just sellasta musiikkia kun niitä huvittaa tehdä. Ei se niiden vika ole, jos joku ei tykkää. Joten olkaa hiljaa. ei muuta sanottavaa. HEAVY...FUCKING...METAL! |