Aihe: Monipuolista Putkinuppia.
1 2 3 4 5
Rakoni
27.12.2006 22:37:31
Kävinpä taas testailemassa eri vahvistimia (H&K Switchblade, Warp X, Laney VH100R, Mesa Single Recto, ENGL Powerball) ja kokonaisuutena Voimapallo nousi voittajaksi. Mesan komppisoundi oli mielestäni ylivoimaisesti paras mutta soolosoundi kusi aika pahasti. Taitaa tarvita buustimista.

Menee mietinnät uusiksi kun Mesan F-sarja SEKÄ Rectoverb on lopetettu. Tuo Single Rectifierin hinta on ihan maxmax ääriraja mitä voin maksaa.

Mitkä kaapit ovat hyviä kavereita Recton kanssa?
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
Buffa D
27.12.2006 23:10:46 (muokattu 27.12.2006 23:11:03)
Onkos kukaan muuten kokeillu tuommosta Carvinin V3:sta? Speksit ainakin kuulostaa jotenkin osuvilta. Mikäs kauppa muuten tuo Carvinia Suomeen?
persemoi.
Tompsi
27.12.2006 23:12:46
Onkos kukaan muuten kokeillu tuommosta Carvinin V3:sta? Speksit ainakin kuulostaa jotenkin osuvilta. Mikäs kauppa muuten tuo Carvinia Suomeen?

http://www.musiikkisilfverberg.fi/i … dule&src=%40random43575e3ed3362
Buffa D
27.12.2006 23:30:37
Perkules kun pitää asuu Suomessa ku hinnat on niin korkeita..
persemoi.
Jucciz
28.12.2006 01:08:01
Perkules kun pitää asuu Suomessa ku hinnat on niin korkeita..

Senpä takia kannattaakin ostaa a)ulkomailta ja b)käytettynä. Kaksi avainsanaa, jotka yleensä tiputtavat hinnat järkeviin lukemiin vehkeessä kuin vehkeessä.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
kimurantti1
28.12.2006 15:28:40
Mesan F-sarja - - on lopetettu....

Mistä tämä tieto on, maahantuojaltako? Mesan sivuilla kuin ei ole mainintaa. Harmi, musta olivat erittäin päteviä kamppeita. Onko mitään hajua syystä?
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Terry Pantheras
28.12.2006 15:52:29
Näin kyllä jos ajatellaan, että monipuolisuus tarkoittaa akselia: kevyt hevi - rankka hevi. :)

Veteleehän se Hanna Pakarisen kitaristikin Krankin Revolla... :) Se on oikeasti monipuolinen vehje (EQ TOIMII tosi laajasti), olen semmosen omistanutkin, mutta clean on aika ankea.

Tähän voisin tietty taas paimentaa lauman omia lehmiä ojaan, eli Framuksen Dragon sopii aloittajan kuvaukseen kuin puukko tuppiin.
Elä sie kimpoile...
Rakoni
28.12.2006 19:24:08
Mistä tämä tieto on, maahantuojaltako? Mesan sivuilla kuin ei ole mainintaa. Harmi, musta olivat erittäin päteviä kamppeita. Onko mitään hajua syystä?

Levytukulta tieto on peräisin, sitä ennen jo foorumeja seuranneena tuli esille tuo. Tammikuussa julkaisevat jonkin parannellun seuraajan F-sarjalle. Mitään tarkkaa tietoa ei vielä ole. Rectoverbin tuotannon loppuminen tuli minulle täytenä yllätyksenä, noita on kuitenkin vielä myynnissä joissakin paikoissa. Mesa ei taida olla kovin innokas päivittämään sivujaan.
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
p_ofony
31.12.2006 17:09:18

VHT:n Ultra Leadista lähtee kaikki mitä voi tarvita. Kallis se on, mutta se on ainoa "oikeasti" kolme kanavainen nuppi. 3 kanavaa, 3 täysin erilaista mutta omalla alueellaan loistavaa soundia! Suosittelen, torillakin näyttäis olevan tommonen myynnissä 1500 euroon. Ei ole enää tosta vehkeestä paha hinta...
VHT Pittbull+Caparison FX-HGS = über sound
saastara
31.12.2006 17:37:52
Veteleehän se Hanna Pakarisen kitaristikin Krankin Revolla...

Jos et ole huomannut niin Pakarisen kaikissa biiseissä on nykyään suttuinen rankistelusärövalli alla.. :) Ja livenä vielä enemmän.

Mutta siis.. Totta kai tuolla Krankilla kaikkea soittaa, mutta niin soittaa jokaisella muullakin vahvistimella. Eli jos oikeasti monipuolista peliä haetaan, monipuolisuuden tarkoittaessa muutakin kuin kolmea erilaista säröä, on noita parempiakin vaihtoehtoja, etenkin tuollaisella budjetilla.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Nacher
31.12.2006 17:57:59
Hitto, tuo VHT Pittbulli kaapin kanssa 1500e? Alkaa oikeasti himottaa. Miinuksena vain se, että en tiedä tuosta nupista oikein mitään muuta kuin maineen. Minkähänlaista särösoundia tuuppaa ulos, ja toimiikohan pienemmälläkin volumella?

Toisaalta, nyt kun monipuolisista putkinupeista puhe, niin täytyy sanoa, että itse olen melkoisella varmuudella päätymässä ENGL Invaderiin. Monenlaista nuppia on tullut kokeiltua, mm. koko ENGLin linja Special Editionia lukuunottamatta, Koch Powertonea, H&K Switchbladea ja Trilogya, 6505:sta jne, ja kyllä tuo Invader oli ensimmäinen, joka oikeasti kolahti. Kyllähän se joku 2300e maksaa, mutta threadin aloittaja muutenkin listaiil ihan hinnakkaita pelejä, joten kaipa tuo hintahaarukkaan voisi mahtua?

Eniten tuossa Invaderissa mielytti se monipuolisuus. Neljä erillistä kanavaa omilla eq:illaan ja gaineillaan, ja sen perinteisen "clean, crunch, soft lead, heavy lead"-mallin sijasta jokaisella kanavalla paitsi cleanilla riittää säröä vaikka mihin metalliin, mutta soundi on mukavissa määrin erilainen. Tuntuu, että normisti vahvarissa löytää sen tietyn gainin määrän ja eq:n asennon, jossa sitten pysyy vain, vaikka musatyyli muuttuisikin. Jotenkin gainia pudottamalla ei ole päässyt haluttuun lopputulokseen halutessa esim vaihtaa rokista bluesahtavaan hardrockiin. Soundi vain ohentunut ja muutunut nihkeämmäksi soittaa. Invaderissa sen sijaan tuntuivat eri kanavien soundit sopivan mukavasti eri juttuihin. Kakkoskanavalta rokahtavampi, ylämiddlekkäämpi meno, kolmoselta tiukempi, murisevampi mättö ja neloskanavalta pehmeät leadit.

Muutenkin perustavanlaatuisena erona koko ENGLin muuhun katalogiin (paitsi SE:hen, jota ei ole tullut kokeiltua) oli paljon lämpimämpi soundi. Middlet eivät olleet enää pelkkä honottava ylämiddlepiikki, vaan enemmänkin tasainen, ylä- ja alamiddlet kattava murina. Ei ehkä ihan niin hevi, kuin Fire/Powerballit tahi Savaget, mutta taatusti monipuolisempi ja vähemmän steriilin/kylmän kuuloinen. Samaten bassopää oli pyöreämpi eikä niin tiukka (ehkä el-34:sista johtuen), mutta kuitenkin tiukempi kuin esim kokeilemissani H&K:issa. Cleanin pikkurosot sekä muutkin kevytsäröt myös kuulostivat paljon pehmeämmiltä, kuin muissa ENGLeissä, tosin lähinnä hi-gain mode päällä tuli tuota peliä soiteltua. Hieman tuntui, kuin tuossa nupissa olisi juuri korjatttu ne jutut, joista ENGLejä yleensä moititaan, eli yläkireys, liikakin tiukkuus, kylmt pikkurosot, steriili leadisoundi ym. ilman, että mättöpuolelle on tarvinnut tehdä turhan suuria kompromisseja.

150w tehostaan huolimatta tuo nuppi myös kuulosti jo oikein hyvältä ihan makkarivolumellakin.
McNulty
31.12.2006 18:03:01
Toisaalta, nyt kun monipuolisista putkinupeista puhe, niin täytyy sanoa, että itse olen melkoisella varmuudella päätymässä ENGL Invaderiin.

Ei varmasti huono vaihtoehto, mutta mihin oikeasti tarvitsee 150W tehoja? Mulle meinaan on tuossa 100W nupissakin puolet liikaa ja me vedetään oikeasti täysiä reeniksellä. Silti 100W putkinupissa on reilusti enemmän kuin tarpeeksi tehoa.

En ymmärrä ENGLin logiikkaa tuossa. Löytyykö edes 150W putkikoneelle keinokuormaa?
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
Nacher
31.12.2006 18:18:01
Enpä itsekään tajua, miksi sinne piti iskeä tuota tehoa noin paljon, mutta toisaalta onhan se kiva kun on tehoa reservissä. Tuon Invaderinkin soundi tulee niin paljolti etuasteesta, joten ei ole tarpeenkaan päästä rääkkäämään sitä runsaille pääterosoille. En sitten tiedä, paljonko tuo 150w teho nostaa hintaa. Ei välttämättä hirveästi, kun monesti näkee 50w ja 100w nuppien välillä tyyliin 150e hintaeroa.

Toisaalta ENGLit myöskään eivät ole olleet mistään äänekkäimmästä päästä. 100w Powerballikin jää helposti 50w Marsun alle, eikä Savagekaan mikään kohtuuttoman äänekäs ole. Itseasiassa mitattu oikeasti jossain 85wattiseksi tuo Savage. Onhan tuosta Invaderista tulossa 50w/100w versiot, mutta niiden aikataulusta ei ole vielä mitään tietoa.
pekurides
31.12.2006 18:18:23

Ei varmasti huono vaihtoehto, mutta mihin oikeasti tarvitsee 150W tehoja? Mulle meinaan on tuossa 100W nupissakin puolet liikaa ja me vedetään oikeasti täysiä reeniksellä. Silti 100W putkinupissa on reilusti enemmän kuin tarpeeksi tehoa.

En ymmärrä ENGLin logiikkaa tuossa. Löytyykö edes 150W putkikoneelle keinokuormaa?

Ei kai se kyse ole siitä että tarviiko niitä kaikkia tehoja käyttää, mä olen todennut että isompi kone vaan soi munakkaammin vaikka vetelee ihan pikkuvolillakin ja kun ei näiden pelien ostajaryhmä varmaankaan sitä päätesäröjen takia hommaa.

nii ja onhan sitä reserviä tarvittaessa, kiva tietää ja vaikka elvistellä esson baarissa:)
Tunteella päin vittua.
saastara
31.12.2006 18:22:29
Ei kai se kyse ole siitä että tarviiko niitä kaikkia tehoja käyttää, mä olen todennut että isompi kone vaan soi munakkaammin vaikka vetelee ihan pikkuvolillakin

Tämä sotii vastaan kaikkia minun kokemuksiani putkivahvistimien kanssa. :)
pekurides
31.12.2006 18:37:31

Tämä sotii vastaan kaikkia minun kokemuksiani putkivahvistimien kanssa. :)

No meillä on sitten varmaan erilaiset kriteerit tässä asiassa.

Ehkä pienin putkari millä yrittänyt tosissaan kaivaa sitä päätesäröä ja sen kautta kunnon murinaa esiin oli madamp mutta en siittä kyllä mitään kunnon runtua löytänyt.

Semmoista hauskaa jimi hendrix tyyppistä saundia parhaimmillaan mutta muuten täysin munaton laitos.

Toinen ääripää mitä itselläkin käytössä nii VHT2150 pääte 4xkt88 =200w

Ni ei tarvi kun pikkasen hipasta kieliä niin tärähtää jo ikkunatkin ja hymy huulilla pari päivää:)

Elikäs metallisaundilla eniten tulee veivattua... ni eri asioita varmaan ihmiset hakevat vehkeiltään.
Tunteella päin vittua.
saastara
31.12.2006 19:02:27
No meillä on sitten varmaan erilaiset kriteerit tässä asiassa.

Tod.näk.

Toinen ääripää mitä itselläkin käytössä nii VHT2150 pääte 4xkt88 =200w

Ni ei tarvi kun pikkasen hipasta kieliä niin tärähtää jo ikkunatkin ja hymy huulilla pari päivää:)

Oikea meininki. o

Elikäs metallisaundilla eniten tulee veivattua... ni eri asioita varmaan ihmiset hakevat vehkeiltään.

Jeps.. Harvemmin sitä tulee noissa high gain-maailmoissa päätesäröillä vedeltyä.
Marwel
04.01.2007 13:00:57
Jotenki itellä nuo bognerit ja mesat vain ois lähellä sydäntä.. pitää tehdä testi matka tuonne eteläsuomeen että sais jotain muutaki käsitysta ku noita soundi klippejä. Jos jollain on jotain jenkki foorumeita tiedossa missä liikkuis käytettynä noita merkkejä myynnisä ni oisin tyytyväinen. Käytettyä kuitenki oon hommaamassa. Tuo Road King ois kyllä näin klippien perusteella aivan uskomaton peli. samoin osa noista bognereista ois mahtavia. Tuon roadkingin hinta vain on jenkeissäki jotain järkyttävän kallista. No jatketaan vielä fiilistelyä ja tutkiskelua. eiköhän se jossain vaiheessa kotiin uusi nuppi tule.. kiitos jo vastanneille ja uusia mielipiteitä otan mielellään vastaan.
Vapour
04.01.2007 13:26:06
Kokeileppa Kochin 100w multitonea combona. Toimii varmasti. Custom Shop myy.

Custom Shopilla on melko kova listahinta noissa. thomann myy 50W Multitone -nuppia samaan huntaan, kuin CS Twintone -nuppia. Powertone on thomannilla halvempi, kuin Multitone CS:n listalla. Eli kannattaa edelleen olla tietoinen laitteen eurooppalaisesta hintatasosta, jos käy sitä itselleen neuvottelemassa.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)