Aihe: Apua fuzzin ostoon
1 2 3 4
Kiinankeisari
27.12.2006 18:52:41
Kehu: Siitä saa melkoisen ihmeellisiä "self-oscillation" efektejä jos haluaa, ei saa monista muista, niih! :)

sait ylipuhuttua. pakko-ostos :D
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Bald Anus
27.12.2006 20:38:26 (muokattu 27.12.2006 23:46:20)

Niin ja kannattaa metsästää sitä Bossin Fuzzia, en muista sitä mallia nyt, mutta sellainen harmaa se oli, oikein mainio peli! Tosin ei valmisteta enää.

EDIT: Murresana.
"Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Artist
27.12.2006 21:16:33 (muokattu 27.12.2006 21:18:39)
Euthymia Crucible Si olisi kyllä siisti, vahvistin täysille, E siihen eteen ja sitten rämpyttämään!

En tiedä mikä on saatavuus Suomessa, mutta esim. Musictoyzilla maksaa 124,95 $

http://www.euthymia.org/Pedals/Crucible/
"I want a brand new car, a twangy guitar, cute little honey and lots of money"
Wahi
27.12.2006 22:41:56
Niin ja kannattaa metästää sitä Bossin Fuzzia, en muista sitä mallia nyt, mutta sellainen harmaa se oli, oikein mainio peli! Tosin ei valmisteta enää.

Vähän soundclippiä: http://www.gilmourish.com/wp-content/downloads/echoes_riis.mp3

Ihan ok soundit, äänenlaatu vaan taitaa vähän hämätä :/

Taitaa olla tämä: http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/fz3.xml
gator
28.12.2006 17:16:21
Kävin päivällä hakemassa tuon Zoomin ultrafuzzin ja parin tunnin kokeilun jälkeen on pakko sanoa että tais tulla kyllä rahalle vastinetta. Testailin kotivolumella kaverin valvejuniorin kautta ja löysin tuosta laitteesta just ne Fuzzisoundit mitä olen haeskellut.
Onneks huomenna jo pääsee treenikselle luukuttamaan kunnolla.
Tuon laitteen manuaalissa lukee: mechanical/true bypass. Ilman patteria ei kyllä ääntä tuosta läpi kuitenkaan tullut. Eikös true Bypassin kytkentä oo semmonen että signaalin pitäis läpi tulla ilman patteria?
No ei tuo kuiteskaan vaikuttais soundia syövän joten hälläväliä.
VJP
28.12.2006 17:40:48
Minunkin täytyi soittaa Espoossa asuvalle sukulaiselleni ja käskeä ostamaan tuo Zoomin fuzz kokeilun vuoksi. Pakkohan sitä on kun halvalla saa. Saan sen itselleni sitten maanantaina. Täytyy kuitenkin testailla muitakin fuzzeja ja jatkaa sen täydellisen pörinän etsimistä.
fridgebuzz
28.12.2006 18:58:04

Joo, mullakin on ollut jo jonkun kuukauden tuo Zoom, ja täytyy sanoa että on kyllä parhaita futseja mitä olen ikinä omistanut. Sopivan häiriintynyttä soundia löytyy. Omistin myös Bossin FZ-2:n, oli liian moderni ja metallinen makuuni.
McNulty
28.12.2006 19:36:44
Tähän taloon ei Zoomia tule, vaikka se koje ulostaisi euroja ja pissis hunajaa :)
Niin pahat muistelot on 2020 ja 4040 muovirasioista.
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
Tompsi
28.12.2006 19:49:14
Tähän taloon ei Zoomia tule, vaikka se koje ulostaisi euroja ja pissis hunajaa :)
Niin pahat muistelot on 2020 ja 4040 muovirasioista.

Aah, 2020... Tuo efektien kruunaamaton kunkku! :P
skebab
28.12.2006 20:12:32
Lisäksi on syyytä muistaa että kaikki fuzzit on tosi herkkiä sen suhteen millä kitaralla ja vahvistimella soittaa, joten kannattaa varautua pettymyksiin kalliimpienkin fuzzien suhteen. Tosi harvoin ne on plug-and-play -kamoja vaan usein joutuu säätämään ja asettelemaan muut säröt fuzzin ehdoilla. Mutta se kannattaa, ai että. Peukalosääntönä sanottakoon että rupisinkin fuzz alkaa lauiamaan kuin kuoropoika kun sen perään laittaa kevyen herrasmiessärön pedaalista tai vahvistimesta.

Tästä samasta "oireesta" meinasin juuri eilen kirjoittaa - eli siitä kun olen kovasti ihmetellyt näitä yleisiä kysymyksiä, että "miltä xxxx mikä lienee särö kuulostaa". Tai "onko xxxx hyvä". Vastaushan riippuu täysin siitä, minkä kahden värkin välissä kyseinen purkki on...olkoon kyseessä sitten fuzzi tai overdrive tai distortion tai vaikkapa Deluxe Memoryman ;)
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
Fide
28.12.2006 20:29:04

Aiheeseen sopien nöyrimmin tiedustelen, josko joku olisi soitellut läpi fOXX Tone Machinen?

http://www.custom-sounds.com/epages … fa3d3d0659+FI/products/1473&2D1

Aikeissa tietysti olen raahata olemukseni ihmisten ilmoille tuota testaamaan, mutta toistaiseksi olen hieman liikuntarajoitteinen, joten tähän hätään omin sanoin esitetyt kuvaukset ja mielipiteet otettaisiin mielenkiinnolla vastaan.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Tompsi
28.12.2006 20:33:08
Aiheeseen sopien nöyrimmin tiedustelen, josko joku olisi soitellut läpi fOXX Tone Machinen?

Aikeissa tietysti olen raahata olemukseni ihmisten ilmoille tuota testaamaan, mutta toistaiseksi olen hieman liikuntarajoitteinen, joten tähän hätään omin sanoin esitetyt kuvaukset ja mielipiteet otettaisiin mielenkiinnolla vastaan.

Huu, karvaisia tiiliskivieläimiä ulkoavaruudesta! :o
McNulty
28.12.2006 21:24:43

Esipuhe: Minulla fuzz-tarve on liian monisäikeinen. Haluan Henkan Are You Experienced?-tyylisen late 60s fuzzin kuin myös modernimman "Foo Fighters-fuzzin". Mieluiten vielä samasta spedusta, joten meikäläinen haeskelee aina monipuolista fuzzia joka ehdottomasti siistiytyy kun kitarasta kääntää volumea hissummalle.

No mutta asiaan. Kerran olen päässyt tuota fOXXia polkaseen :) Soundi on ihan hyvä jos siitä diggailee, hinta ja kontrollit eivät (ei ollut lainkaan fuzz-säädintä, tai bias-potikkaa kyljessä). Minulle nuo kyljessä olevat potikat olivat todella vieraat käyttää ja niitä tuntui hassulta säätää lattialla. Samoin hinta oli jokseenkin "suolanen" vaikka kyllähän sitä Fulltone ja Björnin fuzzit maksavat myöskin.

+ soundi (jos se yksi perusperus riittää)
+ siistiytyi singlecoil-mikein varustetun kitaran kanssa kun volumea rullas alas
- hinta
- fuzz/gain tai bias-potikat puuttuminen
- outo konfiguraatio... toisaalta ehkä hyväkin ettei tule keikoilla kengällä muljutettua potikoita kun astuu kytkimen päälle

yhteenveto: hyvä mutta ostaisin silti jonkun muun fuzzin
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
Wäiski
28.12.2006 22:49:57
Tuon laitteen manuaalissa lukee: mechanical/true bypass. Ilman patteria ei kyllä ääntä tuosta läpi kuitenkaan tullut. Eikös true Bypassin kytkentä oo semmonen että signaalin pitäis läpi tulla ilman patteria?
No ei tuo kuiteskaan vaikuttais soundia syövän joten hälläväliä.

Ohitus on käsittääkseni tehty jollain relejutulla ja rele vaatii jännitettä vetääkseen. Itse läpikytkentä on siis mekaaninen. Näin ilmeisesti siksi, että on saatu vahva ja hyväkäyttöinen kytkin ja kytkentä tapahtumaan ilman napsahdusta.

Vakuutuin treeneissä laitteen laadusta, laudassa on sen lisäksi säröttiminä Bossin SD-1 (uraltone-modilla), Hot Cace ja BJF:n Honey Bee. Zoomi oli enemmän käytössä kuin muut yhteensä, toki kaikki ovat erinomaisia ja niille on oma tärkeä roolinsa. Huvittavaa oli, että Zoomilla voi kompata kauniisti vaikkapa vanhaa tanssimusiikkia ja käyttäen raskaampaa kättä siirtyä suoraan Zeppelin tai Henkka-soundeihin.

Kuten aiemmin on kirjoitettukin, vahvistin vaikuttaa erityisesti säröpedaalien käyttäytymiseen merkittävästi. UltraFuzz tuntuu toimivan ainakin vanhan liiton putkikoneiden kanssa kiitettävästi.
masterhat
29.12.2006 11:11:33
Zoomeista kun puhuttiin, niin mä ostin jskus kaverilta kympillä 505:sen. se toimi sitten viritys mittarina tietokoneen kyljessä ennen kun sain bossin.

Ja Fuzzeista kun muehkataan, niin CatalinBreadin soundi klipit ovat hunajaa, vieläkun niitä saisi jostain merta lähempää
Head like a hole
Lilli
29.12.2006 11:17:11
Anteeksi vain, mutta nyt on pakko naurahtaa hieman. HihihiHahahaHohoho!
Tämä on jo niin klassisen (tragi)koomista. Aluksi juostaan halvan hinnan perässä ja lopulta pärähtää miljaardin lasku perään. Eli onko taas lähdetty merta edemmäksi kalaan?

Onneksi maltoin mieleni, enkä tilannut tähän taloon yhtäkään ZOOMia. Säästyinpä tältäkin skeidalta!

Njoo... ei halvassa tavarassa mitään vikaa tunnu olevan, koesoitto toi esiin varsin monivivahteisen soundikirjon. Kuulosti jopa erittäin hienolta (Tele)! Mutta tuo maksuliikennepolitiikka... se se kyrsii. Tietysti itsetuntoa kaivelee se, että liikkeen edustaja LS ei kelpuuttanut meitsiä asiakasrekisteriin samantien ja lähettänyt laskua sähköpostilla...
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
Wahi
29.12.2006 15:55:43 (muokattu 29.12.2006 15:55:53)
Kellää kokemusta T-Rexin Mudhoneysta? Vähän aikaa sitten testasin, ja pakko sanoa että aika helevetin kova vehje on. Extreme säädöillä saa vähän semmosita fuzz-maista säröä, tai ehkä enemminkin Big Muff tyyppistä. Tuolla pedaalilla lähtee kyllä todella hyvin (paksut) leadit ja kevyemmillä säädöillä Tube Screamer tyyppistä kamaa. Ainoa miinus on, että Boost nappulalla ei ole omaa switchiä.
Tympee Huttunen
29.12.2006 18:45:25 (muokattu 29.12.2006 18:45:53)
Ei hitto tota Zoomin oskillointia. Resosta säätää taajuuden kohdalleen, niin kitaran volapotikalla saa noitamaiset ujellukset. Reson voi säätää vielä niin, että volumen ollessa täysillä mitään ujellusta ei kuulu, mutta kun volumea vähentää alkaa hieno ujellus, jonka korkeus vaihtuu kitaran volapotikasta:D
Wäiski
29.12.2006 19:33:50
Vaikka en ole itse ko. zoomia ostamassa, niin laittakaapa joku jonkin sortin soundclippiä kunhan kerkeätte. Olisi ihan mukava kuulla millainen muljutin kyseessä.

Kun kerran hullua yllytit niin tässä on: http://user.personal.fi/musiikki/fueltank/Sounditestit/ . Hullua siinä on erityisesti se, että ei sattunut olemaan mikkiä kotona, joten löin Uraltoneen Lineoutboxin kiinni ja piuhan suoraan tietokoneeseen ja ei kun viikon vanhassa vireessä oleva keppi käteen ja inspiroimaan... Lopputulos on täysin kuiva, raaka ja käsittelemätön ja sen kyllä huomaa ;-)

Laitoin myös efektoimattoman signaalin (clean) ja vertailuna BJF Honey Been, Hot Cacen ja Uraltne-modatun SD1:n. Vahvistin oli hiljaisella, ettei se vaikuttaisi merkittävästi soundiin. On kyllä todettava, että kaikki pedaalit kuulostavat oikeasti kaiuttimen kautta ääneen soitettuna hieman paremmalta...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)