Nuages 04.12.2003 15:05:40 | |
---|
Jea!!! Onks sit niinq jotain vaikeampiakin sweeppejä, vai pitääkö ruveta räpeltelemään muunnoksia Molli sweeppauksesta? Kyllä kannattaisi opetella ensin muodostamaan niitä sointuja ennen näitä ihmeellisyyskikkailuja. Ja otelaudan hahmotus on kaiken A ja O. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Sintti 04.12.2003 17:25:12 | |
---|
osa sweeppauksen "hienoudessa" taitaa olla se, että se sweeppi pätkä näyttää (muka) niin hienolta ja vaikeelta, kun se on kirjotettu tabulatuureihin.. ;) ite yritin opetella sweepit tuossa kesällä vaan sen tekniikan takia, mutta enpäs jaksanu. nyt on tullu jotain soiteltua ihan vaan, kun on tarvinu joissain biiseissä sitä... Humppaa taikka kuole...^_^ |
Paskaskitta 05.12.2003 21:22:38 | |
---|
Kyllä kannattaisi opetella ensin muodostamaan niitä sointuja ennen näitä ihmeellisyyskikkailuja. Ja otelaudan hahmotus on kaiken A ja O. Kyllähän mä sen nyt osaan! Otelaudan meinaan, kun oon monta vuotta soittanukkin! Mä oon vaan alottelija täs sweeppauksessa että siks aloittelijat topicciin... Ja kyllähän jollain Michael Angelo nopeudella sweeppi kuulostaa ihan siistiltä.... Tai kyllä te tiedätte ketä mä tarkotan... Mutta kertokaas siitä sweppauksesta nyt, kun mua kiinnostaa >:) " Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain |
Ai et tiedä miten sweepit tehdään? Pidä plektraa vähän ''hennosti'' kädessä ja ku vedät kohti ohuinta kieltä kallista vähän plektraa ja ttrrriii. Kun olet sweepannut niin vain yksi kieli saa soida. (se viimeinen mihin plektra osuu, mutta ei ole pakko antaa soida jos ei halua.) Muista! älä soita näin. ------9---------- ------8---------- ------7---------- ------6---------- vaan. -------------9------ ------------8------- -----------7--------- ----------6---------- |
Metallica mies 26.02.2004 10:14:54 | |
---|
Niin tota, oon tässä vähän aikaa katellu näitä muusikoiden sweeppijuttuja sun muita. Sitten on haukuttu joitain hevikitaristeja liioista sweeppien kaytöstä. Ja jotukut pistävät semmoisia tabloja joissa mennään vaan ylös alas ääniä ja kieliä. Mutta; mä en osaa/tajuu MISTÄ TÄSSÄ ON KYSE?!?eli onks tää joku Ynqwie Malmsteenin juttu kun kaikki haukkuu sen sweeppaus nopeutta ja niiden ylikäyttöä. Sivistäkää wannabehevikitaristia joka ei tajua asiasta muuta kuin sen että siinä mennään ylös alas otelaudalla. Laittakaa joku simppeli tabikin niin että voi vähän ittekkin harjoitella.. Minun mielestä sweeppaus ja muu tiluttelu on ihan hienoa mutta ei enää jos koko ajan vaan tiluttaa, siitä häviää se"musiikillinen sisältö",esim. Fransesco Fareri. Syökää kanaa! Syökää kanaa! |