Aihe: Rumpukamojen laatuasteikko 0-10 (mielipidekysely)
1 2 3
Darkstar
25.12.2006 02:14:37
Unohtuiko Sonor Signature?
hollmi-5
25.12.2006 10:47:31
Unohtuiko Sonor Signature? Ei oikeastaan. Laittelin tuohon niitä, joita minulla on itselläni ollut. Signaturet on jo 11 ;-)
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
dino82
25.12.2006 10:59:52
Mun setti:

Virveli 8½
Pellit 6
Tomit 8½
Hardware 9
Tarre
25.12.2006 11:26:05
Eli spalsh ja tuplis?

Kyllä mä tohon Pearlin Jordison signatureenki oon tyytyväinen vaikka se vähän ykspuolinen on. Ei tarvetta muunlaiselle toistaiseksi.

OK. 7½ voi olla yläkanttiin, mutta ei omia rumpuja sanota huonoiksi, kuten ei omaa tyttöäkään rumaksi...?
Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa.
moderndrummer88
25.12.2006 13:54:46
Kyllä mä tohon Pearlin Jordison signatureenki oon tyytyväinen vaikka se vähän ykspuolinen on. Ei tarvetta muunlaiselle toistaiseksi.

Ai niin tuo unohtu
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
rumpali-isti
25.12.2006 14:08:27
Mun kamat
Tomit:8
Basari:9
Virveli:7
HW:7
Pellit:9½
Keskiarvo:8,1

Tomit oikeen hyvän kuuloisia, paitsi ehkä hieman "pieni" soundi. Johtuu luultavasti mataluudesta. HW on aika himpulaa..., Basari on erittäin bueno, jytisee kunnolla :).
Virveli on kohtalainen, vaikka mattosyvennys puuttuukin, ja viritysalue on kapea..
Pellit ovat hi-endiä, paitsi ride. Niitä on kuitenkin omasta mielestä liian vähän. 1 crash lisää, niin avot.
Jyrkkä EI tuplille!
miän vain
25.12.2006 15:38:41

Jos tekis vähän kattavamman listan...

***10***

-Yamahan 9000-sarjan rummut. Ei mitään moitittavaa missään.

-Yamahan telineet. Kestäviä, tukevia, halpoja. Kierteet ajettu oikeaan metalliin, ei valuhötöön.

-Taman telineet. Sama kuin yllä, paitsi että ovat vähän kalliimpia.

-Paiste signature. Toimii.

-Meinl One of a Kind. Jos löytyy sopiva yksilö, toimii. Aivan loistava toi mun ride.

-Wuhanin chinat. Ei maksa juuri mitään ja soundi on vailla vertaa, autenttinen. Kestäväkin tuntuu olevan, ainakin tämä yksilö.

***9***

-Wuhan traditional crash. Kuulostaa avedikselta, hintaa vain puolet. Ainoat miinukset: ruma logo ja saatavuusongelmat.

-Turkkilaiset symbaalit, valmistajina mm. Istanbul, Turkish, Bosphorus, jne. Hienoja instrumentteja, joskin yksilöllisiä. Hyvät kappaleet aivan loistavia, huonotkin "ihan jees." Näissä on kuitenkin ollut yllättävän paljon kestävyysongelmia (halkeavat pellin keskeltä uraa myöden), eikä kyse ole aina ollut lyöntitekniikasta. Hyvän hintaisia.

-Pearlin penkki kierretapilla ja kangaspäällysteellä. Ihmeellisen sitkeä tapaus - vaikka ruuveja puuttuu ja osat hajoilevat, on silti tukeva ja mukava. Kangaspäällyste on erittäin jees, ei hiosta.

-Trak-teräsvirveli kelluvalla mattokoneistolla ja kymmenellä viritystapilla per puoli. Hieno laite. Teräksen ringi ja vinkuna kuulostaa hienolta, kun se on itsensä kanssa vireessä. Samalla nimellä on muuten ilmeisesti taas alettu valmistaa jotain halpiksen oloista.

-Yamahan suoravetotuplat. Herkät kuin mitkä, mutta kestävyydessä pientä huomauttamista.

***8***

-Stagg-symbaalit. Joukossa helmiä, mutta myös sanoinkuvailematonta roskaa. Etsivä voi löytää hyvin omalaatuisia ja luonteikkaita peltejä - tai sitten ei. Itselläni kävi ilmeisesti tuuri.

-Woodwindsin erikoiset kiinanpellit ja kellot. Kivaa lisäväriä settiin halvalla. Eivät silti tasalaatuisia.

-Yamaha drop clutch. Vaatii säännöllistä rasvausta toimiakseen kunnolla. Muuten hyvä.

-Tama Oak -kapulat. Hyvä pari kestää ja kestää, huono hajoaa viiteen minuuttiin. Mukava hinta, mutta arvaamaton.

-L.A. Special -kapulat. Hämmentävän kestäviä ja tasapainoisia tuohon hintaan.

***7***

-Gibraltar lehmänkellon pedaalipidike. Muuten kiva, mutta löystyy aina jostain. Saa olla koko ajan kiristämässä.

-Rhythm Tech perkussiopidike. Löystyy nopeasti. Jos siihen kiinnittää tamburiinin, se helähtää myös muita samassa kiinnikkeessä olevia lyötäessä.

-Tycoon lehmänkellot (teräksenvärinen taottu versio). Kiva soundi, mukava hinta, huonohko kiinnitys.

-Balbex hornbeam -kapulat. Kiva hinta, loistavat soittaa, ei kovin hyvä kestävyys.

***5***

-Zildjian -kapulat. Erinomaiset soittaa, kalliit, heikko kestävyys.

***1***

-Academix -kapulat. Halvat, hintansa arvoiset.

***0***

-Halvat lehmänkellot, kuten century, percussion plus, tycoon (ne mustat versiot). Epävireinen soundi, menevät helposti mutkalle normisoitossa, kiristys ei pidä.
lkx
25.12.2006 19:51:40

-Tama Oak -kapulat. Hyvä pari kestää ja kestää, huono hajoaa viiteen minuuttiin. Mukava hinta, mutta arvaamaton.

Löysin just läjän noita Taman tammisia 214B-keppejä kämpältä. Tais olla 41 keppiä siinä kasassa, joista yhdenkään nuppi ei ollut rikki. Yksi kapula oli katkennut lyhyen soiton jälkeen ja loput oli soitettu ihan loppuun, muodottomiksi, mutta ei ollu poikki. Ja niillä on soitettu pitkään.

Mun käteen ainakin sopii tuo kapula - joillekin kovempaa lyöville ei välttämättä natsaa.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
K.Suninen
26.12.2006 13:03:36 (muokattu 26.12.2006 13:04:29)
Sellanen 10- vaikka.. vielä vähän uudistusta peltien osalta kaipais
jazzmies
26.12.2006 22:10:26
Minulla on onnistanut, että olen saanut hankittua lähes kaiken, mistä olen rumpumaailmassa onanoinut. Nämä ovat pelkästään omia mielipiteitäni joistakin omista laitteistani ja joistakin mihin olen matkan varrella törmännyt.

Erinomaisen antaisin seuraaville hyödykkeille

DW5000 pedaalit - idiottivarma ja tehtaan säädöt ovat pysyneet 15 vuotta
Gibraltarin hardware - kymmenen vuotta, eikä mitään vikaa missään
Taman Lever Glide hi-hat-standin tuntuma - kevyt ja "smooth action"
Ludwigin Supraphonic virvelit - helppoja, paitsi Super Sensitive ei kuulosta korvaani karvalakkiversion veroiselta
Gretschin tomit - paras soundi akustisesti ilman mikitystä
Sonorin bassarit - bumm!
Vic Firth Steve Gadd -kapulat - hyvä balanssi ja kontrolloitu soundi monipuoliseen käyttöön
Regalin metallisudit - just oikea karvapaksuus
Ufipin splashit - splash!
Reunion Blues -kapula- ja symbaalipussit - patinaa tulee, mutta nahka ja ompelutyö on kestävää
A, A-custom ja K-Zildjian symbaalit - kaunissointisia symbaaleja joka lähtöön

Heikon antaisin seuraaville

Premierin hardware viimeisen kymmenen vuoden ajalta - jumittaa, kierteet menevät ja ruuvit eivät pidä
Taman 1990-luvun alkupuolen hardware - metalli oli jotakin ihme höttöä
Premier Genista - "läpsiä" ei seuraakaan sustain
Paiste Traditional - brändin "huipputuote", joka vääntyilee joka suuntaan, ei soi kauniisti ja maksaa järkyttävän paljon
Paiste 2002 - eivät sovi muille kuin mättäjille
Huttusen Caset - jätät minuutiksi räntäsateeseen, niin pohja ja bassari jää hankeen
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
Davos
27.12.2006 14:03:16
Dw:n snare ansaitsee kyllä ehdottomasti 9
K-sarjan hatut kymppikerhoon, parempia en ole kuullut.
A-Customin crash saa vain kasin, soundi on nannaa muttei kuitenkaan sovi siihen musaan mitä pääosin soittelen. Volumea sais olla lisää.
Splasheille kutonen. Vähän erikoisia vehkeitä..

Pönttöjähän mulla ei sitten olekkaan. Mainittakoon vielä että Staggin snarekeissi saa kympin. Tukeva, kestävä, hyvännäkönen ja hyvin suojaava!
HeavyMachinery
27.12.2006 16:24:13

Menen jo kirvestä teroittelemaan. Ei mahdu uuninluukusta 12"tomia isommat yhtenä kappaleen a sisään...

Meillä on sentään uunitkin sitä kokoa että mahtuu 24# basarikerralla :)

Antaisin omalle setille arvosaneksi pellit ja pöntöt mukaan lukien 8.

9parempaa settiä tulee koskaan löytymään. Mutta jos jaotetellaan osiin niin sitten on eri asia....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Kärsänpuolikas
28.12.2006 00:14:34
Noh:

Peltiosasto:
A Quickbeat haikat 8. Mukava chick-soundi, mutta kun aukoo, puuttuu sihinät ja herkkyys
K-Custom Dry ride 8 1/2. Erinomainen kuiva soundi ja messevä kupu, mutta vähän ohi omien tarpeiden. Turhan paksu, puuttuu sihinät ja herkkyys.
Istanbul Mel Lewis 18" crash/ride 9. Sihinät ja herkkyys.
Stagg DH 16" exotic crash 7 1/2. Mukava kiuas, mutta vähän kiero soundi.
Stagg DH 8" splash 8 1/2. Semmonen kun splashin pitääkin olla.

Kannuosasto:
Sonor Force 2000
tomit: 8
basari:7
metallivirveli: 6

Yamaha:
5000 14" metallivirveli 7. Ok virveli.
Oak Custom 14" virveli 9. Hieno tamminen soundi. Toimii useilla vireillä ja helppo virittää. Hyvä rautaosasto.

Rautapuoli:
Pearl Eliminator hihnasinkku 9 1/2. En osaa kuvitella sopivampaa, mutta pidän ovet auki kympille.
Tama 1st Chair satula jossa nihkeä kangas 9. Hyväilee kannikoitani soittaessa. Tukeva. Iso roudata.
Muu HW 6-8.

Kaikki arviot subjektiivisia(yllätys) ja otettu huomioon soveltuvuus omaan soittooni.
korkuinen
J. Cool
28.12.2006 04:46:41 (muokattu 28.12.2006 19:06:26)

hauska idea, joskin tässä on aika vähän mahdollista verrata. Taino, jos tulee paljon vastauksia niin voihan sitä laskea jonkunnäköistä keskiarvoa, että tämä rompe sai keskimäärin pisteitä x. Ainoa että vääristyyhän se kun joku ilmoittaa että paiste 302 on 10 arvoinen...

Pistän kuiten omasta setistä:

pellit: 10. (oon peltien kanssa päättäny, että ostan vain parasta mahdollista.)
rummut ja rauta: 8.5. ( dw:n settiä oon toisinaan vähän haikaillu)
mikit: 10.
padi-setti: 9.0. (Lienee paras tai yksi parhaista, mitä markkinoilla on, mutta muutama parannusehdotus multa silti löytyy...)

Romppeitahan ei oo koskaan tarpeeksi.

E: voi kyynel, 16" k-custom dark crash on saanu aika reippaan halkeaman. just checkissä huomasin :(
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
Kuorsuri
29.12.2006 14:38:31 (muokattu 29.12.2006 14:43:27)
Ihan tyytyväinen olen kokoonpanooni, vaikkakin päivitystä olisin harkitsemassa.

Kannut - 8½
Kovakama - 9+
Symbaalit - 9½
Virtsa - 8+
Kalvot - 8

Sellanen 10- vaikka.. vielä vähän uudistusta peltien osalta kaipais

Sinuna en voisi kyllä settiin tyytyväisempi olla. :)
Näin se menee... eiku.. siis... tota noin... nyt mä hokkasin! eiku... -Setin kokoamista á la Petè
AP
05.01.2007 10:43:09
Onpahan onpahan kysely.

Omille pelleille annan ysin, Sound Formulaa ja 3000-sarjaa paisteelta.
505-splashi menee kyllä seiskan sakkiin ehkä.

Japsi-swinkuille ja Imperialstareille seiskan arvosana. Ei ne rumpuina hyviä ole, mutta kun ei ne pirut myöskään hajoa millään.

Rogersin Superten-virpalle 10.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Narcosynthesis
05.01.2007 13:10:59

No niin, omalle setilleni annan seuraavanlaiset arvosanat:

Snare 9 (mahtava taman 13' vaahtera)
Setti 8 (Perus rokkistara, hyväsoundinen varsinkin emperor- ja pinstripe-yläkalvoilla)
Hardware 9 (Iron cobraa jne...toimii!)
Peltiosasto 9- (Hyvä Meinlin 20' ride, mainio Paisteen Sound Formula 12' flanger bell, ihana Turkishin paper thin 14' crash, sekä ihan jees Paisteen Alpha 14'haitsu, 14' crystal crash ja 12' splash)

Sähkösettiin yhdistettynä antaisin yhteisarvosanaksi puhtaan 9, muutoin 9-...kyllä sillä kehtaa vedellä ihan ok.
Narcosynthesis
08.01.2007 10:37:25

-Wuhanin chinat. Ei maksa juuri mitään ja soundi on vailla vertaa, autenttinen. Kestäväkin tuntuu olevan, ainakin tämä yksilö.

...missäs Wuhaneita pääsisi testaamaan Helsingissä? Kovasti olen kuullut hyvää palautetta, varsinkin silloin kun ko.soittaja on itse päässyt valikoimaan nimenomaan juuri sen chinan, minkä haluaa...
Rockster
08.01.2007 11:52:46
...missäs Wuhaneita pääsisi testaamaan Helsingissä? Kovasti olen kuullut hyvää palautetta, varsinkin silloin kun ko.soittaja on itse päässyt valikoimaan nimenomaan juuri sen chinan, minkä haluaa...

Ainakin Soitin Laineelle voi tilata useamman yksilön testiin Turun liikkeestä. Hinnatkin ovat olleet hyvin maltillisia...
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)