jorma_koo 26.12.2006 14:38:01 | |
---|
Kertokaapas kun minä otin puolituksen les pauliin ja puolitettuna vaikuttaa soundi jonkin verran tummuvan kun sitä volumea pudottaa. Kahdella kelalla en kyllä ainakaan omalla korvallani havaitse taas vastaavaa. Eli mistä tämä aiheutuu ja voiko siihen vaikuttaa jotenkin? eihän tuolla kaulamikillä saa millään kunnon kingston walleja jos säröä pudottamalla soundi tummuu :p muistan lukeneeni että tuota ilmiötä varten joissakin kitaroissa on sisällä joku juttu mikä pitää soundin kirkkaana pienemmilläkin volyymeilla.. |
oiva tumpeloinen 26.12.2006 14:40:47 | |
---|
|
kivi 26.12.2006 14:43:45 | |
---|
Kertokaapas kun minä otin puolituksen les pauliin ja puolitettuna vaikuttaa soundi jonkin verran tummuvan kun sitä volumea pudottaa. Kahdella kelalla en kyllä ainakaan omalla korvallani havaitse taas vastaavaa. Eli mistä tämä aiheutuu ja voiko siihen vaikuttaa jotenkin? eihän tuolla kaulamikillä saa millään kunnon kingston walleja jos säröä pudottamalla soundi tummuu :p muistan lukeneeni että tuota ilmiötä varten joissakin kitaroissa on sisällä joku juttu mikä pitää soundin kirkkaana pienemmilläkin volyymeilla.. Erilaisia kirkastuskytkentöjä kyllä käytetään. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=31&t=116987&co=300 Tuolla on käyty asiaa perusteellisesti. |
opaa 26.12.2006 15:08:28 | |
---|
Onko muuten missään kitaroissa valmiiksi noita? Esim Gibsoneissa? |
kivi 26.12.2006 15:37:49 | |
---|
Onko muuten missään kitaroissa valmiiksi noita? Esim Gibsoneissa? Gibsoneissa ei oo, ellei sitten Nighthawkissa ole. Muistaako Fox? Siinä ES355:n kiertokytkimessäkään ei taida olla tuota mukana, vai oliko sittenkin? Fenderin kitaroista Telecastereissa on kiinteästi joissain malleissa, ja Jaguareissa käsittääkseni kytkimellä. Hagströmin 60-luvun malleissa, esim Vikingissä on kirkastus kytkimellä. Jossain Gretschin malleissa tais olla, vai oliko se "pääkytkin"? (Mä en ole juurikaan Gretscheillä soittanut.) |
fox 26.12.2006 16:56:57 | |
---|
Onko muuten missään kitaroissa valmiiksi noita? Esim Gibsoneissa? Tosi harvassa on, ellei ole erikseen tilattu. Eli customshop-kama erikseen. Samasta syystä kuin esim. "vakiohumbuckerit" on perinteisesti olleet 2-johtimellisia ellei ole jotain erikoiskytkentää tarvittu. Sarjatyön kiroja. Tsekkailen asiaa vaikka illemmalla. |
opaa 27.12.2006 12:01:57 | |
---|
ehkä muuten tyhmä kysymys mutta vaikuttaako puolitus tuohon soundin muuttumiseen? taikka sitten tuohon itse kirkastuskytkentään? |
fox 27.12.2006 12:12:06 | |
---|
ehkä muuten tyhmä kysymys mutta vaikuttaako puolitus tuohon soundin muuttumiseen? taikka sitten tuohon itse kirkastuskytkentään? Puolitus vaikuttaa kyl, sen puoleen mm. että siitä tulee ykskelainen.. eli jos tuntee tarvetta, niin kannattaa tuo konkka siihen juotella. Yleisesti käytetty ykskelaisen potikka nääs on tuo 250 kOhm..;) Toki soundimieltymyksiä on kovin monioita. Tuossa yhen kaverin kanssa pohdiskeltiin mahdollisia kitaroita, joissa on tuo konkka jo valmiiks, ei tosiaan kovin monia löytynyt (ei siinä Nighthawkissa ole, hei Kivi) ehdolle nousi mm. Ibanezin JSM... |
Juzzu 27.12.2006 12:20:35 | |
---|
Onko muuten missään kitaroissa valmiiksi noita? Esim Gibsoneissa? Treble bleediä? No PRS:issä on. Noihin kun tottuu, niin vaikea olla ilman. Omatekoisiin olen treble bleedit aina tehnyt. |
fox 27.12.2006 13:13:54 | |
---|
Treble bleediä? No PRS:issä on. Noihin kun tottuu, niin vaikea olla ilman. Omatekoisiin olen treble bleedit aina tehnyt. Jes, niin oliki, ruokkiksella jatkoin tsekkailua.. Howard Robertseissa (Std, Custom ja Fusion) on vakiona.. Telessä on, Jaguarissa sen sijaan ei varsinaisesti, vaikka siin on omintakeinen tone-controlli muuten, eräänlainen RC-networkki siinä toisessa tonessa. Peaveyta veikkasin, muttei ollut. Eli harvakseltaan hyvää ideaa hyödynnetty.. ;) |
wilo 27.12.2006 15:50:13 | |
---|
Puhutte siis volapotikan persiissä nököttävästä pikkuriikkisestä kikkareesta? Mulla on mielestäni ollut toi kytkentä kaikissa omistamissani ibanezeissa eli seuraavissa ihan valmiina: AR3000 JS900 S1625 S540LTD TC630 TC530 t. Ville |
LaXu 27.12.2006 17:48:24 | |
---|
Puhutte siis volapotikan persiissä nököttävästä pikkuriikkisestä kikkareesta? Mulla on mielestäni ollut toi kytkentä kaikissa omistamissani ibanezeissa eli seuraavissa ihan valmiina Ettet vaan nyt sekota tuohon tone-potikan konkkaan? Nääs Ibanezin diagrammeista ei ainakaan löydy mitään treble-bleedeja esim. AR3000:lle. |
fox 27.12.2006 20:00:55 | |
---|
Ettet vaan nyt sekota tuohon tone-potikan konkkaan? Nääs Ibanezin diagrammeista ei ainakaan löydy mitään treble-bleedeja esim. AR3000:lle. Komppia tuolle.. Jos jotakuta kiinnostaa Artistien, Musicianien ja Studioitten aktiivielektroniikka, niin tuossa on skemat.. http://www.lehmo.com/fox/lataamo/AREQschema.jpg Toki saattaa olla joku laittanut sinne moisen. Sehän on pelkkää bonusta. Tosin noissa aktiivielektroniikalla varustetuissa kitaroissa ei yleensä oo moiselle tarvetta, Artististakin tulee 15 dB trebleboostia tarvittaessa.. 8) |
Ettet vaan nyt sekota tuohon tone-potikan konkkaan? Nääs Ibanezin diagrammeista ei ainakaan löydy mitään treble-bleedeja esim. AR3000:lle. No voiphan tuo tosiaan ollakkii, aktiivielektroniikan sumentamilla silmillä ku oon katellu. Pitääpä tsekata uudestaan joskus. Ville |