Aihe: Akustisen kitaran osto.
1
anss1
27.12.2006 20:12:45
Elikkäs olen aloittelija kitaran soitossa ja ajattelin että akustista kitaraa pitäisi saada. Sitten rupesin tuolta www.thomann.fi sivustolta etsimään sopivaa. Aloin katsomaan ensinnäkin, että mitä eroa on noilla "klassisilla kitaroilla" ja "western kitaroilla". Ilmeisesti western kitaroissa käytetään ainakin teräskieliä. Ja klassisissa sitten nylon-kieliä. Sitten päätin katsella noita western kitaroita vähän enemmän ja alko tulemaan kaikennäköisiä "alaryhmiä" eikä ollut mitään hajua mitä esimerkiksi "Dreadnought"- tai Jumbokitarat tarkoittivat. Voisiko joku hieman selittää että millainen kannattaisi ostaa. Semmosta aika perus akustista kitaraa ajattelin ostaa millä hintaa n. 100-160e. Kiitos nam
Montte
28.12.2006 10:46:27
Elikkäs olen aloittelija kitaran soitossa ja ajattelin että akustista kitaraa pitäisi saada. Sitten rupesin tuolta www.thomann.fi sivustolta etsimään sopivaa. Aloin katsomaan ensinnäkin, että mitä eroa on noilla "klassisilla kitaroilla" ja "western kitaroilla". Ilmeisesti western kitaroissa käytetään ainakin teräskieliä. Ja klassisissa sitten nylon-kieliä. Sitten päätin katsella noita western kitaroita vähän enemmän ja alko tulemaan kaikennäköisiä "alaryhmiä" eikä ollut mitään hajua mitä esimerkiksi "Dreadnought"- tai Jumbokitarat tarkoittivat. Voisiko joku hieman selittää että millainen kannattaisi ostaa. Semmosta aika perus akustista kitaraa ajattelin ostaa millä hintaa n. 100-160e. Kiitos nam

Sen verran voin tästä http://www.thomann.de/fi/ibanez_v72ecent.htm sanoa, että tolla soitto toimii kyllä ja sopii aloittelijoille. Yhdellä bändikaverilla on. Varmaan ihan yhtä hyvin soi ja toimii kuin tuo edellä mainittukin, tämä on vain elektroakustinen, mistä lisähinta vain luultavasti johtuu. Ihan huippuhan tuo ei ole ja vähän hankala ainakin mun isoilla nakeilla soittaa. Paksu kaula mielestäni.
FunMachine
28.12.2006 18:15:25
Ihan ekaa kitaraa ei _ehkä_ kannata tilata umpimähkään netistä..
Musakauppojen hemmot auttaa mielellään alkuun, suosittelee, neuvoo ja antaa alennuksia. Ja pääsee kokeilemaan minkälaisia eroja eri merkeissä tai malleissa on omaan käteen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)