Aihe: Bänditraditio?
1 2
teukka
13.10.2006 11:22:57
Meillä on toinen kitaristi ottanut nyt tavakseen aina treenien lopussa vetää
for whom the bell tollsin suomeksi omistaen sen Terolle.
Sanatkin tietysti on uudet, liittyy aina jotenkin meikäläiseen ja kaveri tulee ja pelastaa...Kenelle ne kellot lyö, no terollllllle!TAukki....
Da Make
15.10.2006 22:29:14
Ajelin tänään töihin ja tsekkasin ton kontulan kyltin, ei näkynyt mitään ainakaan 80km/h vauhdista. Pitää kuitenkin jatkossa seurata ko. kylttiä erityisellä mielenkiinnolla. :D

Päivitystä:

Kyllä muuten näkyy purkat vielä! Kolme varmaa tapausta pystysuorassa rivissä kiinni. Hieman harmahtuneita tosin. Viimeksi meni ohi.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
-Prokitaristi-
15.10.2006 22:36:12
Puhutaan paskaa. Siihen sitä aikaa menee enemmän, kuin soittamiseen.
Wahi
18.10.2006 10:27:12
Treenien lopussa tulee välillä röydettyä muilla soittimilla. Esim. minä kitaristina soittelen vähän passoa ja hakkaan rumpuja. Vaihdellaan soittimia. Loppukevennys.
Moimies
01.11.2006 21:53:41
Kai tämä menisi myös tonne "vitun tyhmiin juttuihin" mut lähinnä paskanjauhantaa tarkotin. No kumminkin:

Basisti nostaa toisen kitaristin vyötärön tienoilta, sit ne kumpikin kattoo jotakuta silmiin ja sanoo: "- Myö ollaa näi, myö ollaa viisaita." Joskus myös osat toisinpäin.
Archt!!!
Von Härskiburg
01.11.2006 22:41:59

Ekan projektin kanssa bänditoiminnan alkuvaiheilla meillä oli treenien lopetusnumerona usein huikea "Hevimättö", jossa oli yksi sointu, E5, ja jonka tarkoituksena oli enemmänkin tuottaa epämääräistä rytinää ja pauketta ja saada tekosyy simuloida hurjaa lavaesiintymistä palloilemalla ympäri treenikämppää. Musiikkiahan se ei ollut lähelläkään, mutta oli se hauskaa riehustella musiikin nojalla.

Myöhemmin, toisen projektin parissa, minulla ja rumpalilla oli tapana aina treeneissä soittaa "se yks uus biisi", ikään kuin esiteltäisiin muille bändiläisille jotain biisin aihiota. Biisi vain paljastui aina hirmuiseksi tr00kvltnorskbläskmetal-räpellykseksi, jonka tarkoituksena oli kuulostaa todella pahalta ja nopealta. Jaksoi naurattaa vähän.
It's so erotic when your make-up runs. Kaukaisuudesta kuuluu outoja ääniä...
7-kielinen mies
02.11.2006 16:58:18
Ihan vitun tyhmät jutut.

Meillä on sama
-"You know it, I nail it!"-
Guitarwall
02.11.2006 18:45:49

Jonkinnäköinen traditio on ollut se, että aina reeneissä ekana vedetään biisi, mikä opeteltiin ekana soittamaan. Oma biisi siis.
Who do you trust when everyone's across?
Jonte
15.11.2006 08:28:14
Eli onko jotain toistuvaa "traditiota" bändillänne? Vuosittaista, kuukausittaista, viikottaista tai päivittäistä jopa?

Omalla on, että uutena vuotena soitetaan armottomasti ja kovempaa kuin muina kertoina sekä täysin omaksi huviksi ilman reenimieltä. Pelleilyä sun muuta. Ja jossain vaiheessa oli myös sellainen, että uutena vuotena juuri ennen kuin kello lyö 12 aloitetaan nimeltä-mainitsematon biisi ja vedetään asenteella seuraavan vuoden puolelle.

On. Traditiona joka ikisessä porukassa on ollut se, että suurin osa bändistä ei ymmärrä mitään PA-kamojen laitosta eikä edesauta niiden laittoa millään tavalla.
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
Budy
18.11.2006 18:40:34
Me pidetään saunailtoja silloin tällöin. Ne on jees.
rudemood
Diablero
22.11.2006 01:46:37
Eipä kummempia traditioita ole, jos ei niitä paskoja läppiä lasketa mukaan.

Ja sitä, että joku aina pieree treeneissä eikä kukaan tunnusta.
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
Sistis
22.11.2006 09:38:52
Joulupäivän hartaus on meidän traditiomme. Tarkoittaa siis melkoisen kovaa juopottelua alkaen bänditreeneissä. Jossain vaiheessa alkaa vanhojen joululaulujen cover-improvisointi, joka nauhoitetaan vanhalla mankalla "ilmasta käsin".

Meininki jatkuu sitten ihan puhtaalla pohjien otolla, minkä jälkeen lähdemme baariin. Tätä on tehty jo ainakin 6 vuotta putkeen, eikä loppua näy.

Odotan jo innolla ensi joulua muistellen samalla kaiholla edellisvuotisia tapahtumia, varsinkin niitä, joista en muista mitään. Stille nacht.
www.mikseri.net/pirukange | Piru Kange - Proge-rockia på finska.

LIVE: 27.12.2006 Helsinki, On the Rocks
propaganda
22.11.2006 11:42:44 (muokattu 22.11.2006 11:47:50)
Ekan projektin kanssa bänditoiminnan alkuvaiheilla meillä oli treenien lopetusnumerona usein huikea "Hevimättö", jossa oli yksi sointu, E5, ja jonka tarkoituksena oli enemmänkin tuottaa epämääräistä rytinää ja pauketta ja saada tekosyy simuloida hurjaa lavaesiintymistä palloilemalla ympäri treenikämppää. Musiikkiahan se ei ollut lähelläkään, mutta oli se hauskaa riehustella musiikin nojalla.

Myöhemmin, toisen projektin parissa, minulla ja rumpalilla oli tapana aina treeneissä soittaa "se yks uus biisi", ikään kuin esiteltäisiin muille bändiläisille jotain biisin aihiota. Biisi vain paljastui aina hirmuiseksi tr00kvltnorskbläskmetal-räpellykseksi, jonka tarkoituksena oli kuulostaa todella pahalta ja nopealta. Jaksoi naurattaa vähän.

Meillä on suunnilleen täysin samat tradiot kuin teillä.
Tuohon "E5"-biisiin liittyy myös yleensä minun (laulaja olen) "hienoa" "uudentyylistä" tasapaksua "karjuntaa/kiljuntaa"

Yleensä toi "yks uus biisi" pohjautuu "E5"-biisiin, mutta soitettuna tosi paskasti. Ja tietenkin ennen yhtäkään sointua soittamatta täytyy biisiä ylistää maasta taivaisiin. Homma on onnistunut jos pokka pitää koko soiton ajan ja pystyy vakavalla naamalla kysyä "no, mitä mieltä?"

Harmi kun kaikki nykyään aavistaa kun"mulla ois yks uus biisi"-jutun , kun sitä sanoessa ei koskaan pidä pokka täysin.
rintapek
22.11.2006 22:33:38

Muinoin sattui, että .... setin piti alkaa varttia yli...
Laulaja tuumasi, että vielä ehtii käydä vessassa.

Sattuneesta syystä kävi niin, että setti alkoi kymmentä yli, laulajan vielä ollessa "istunnolla".

Eka piisi vedettiin instrumentaalina,.

Tästä on parikymmentä vuotta aikaa, mutta edelleen ennen setin alkua muistamme tarkastaa, onko laulaja tullut jo p***alta, kysyen, "aloitammeko, vai joko kävit? "
One kind of music only - the good kind
Da Make
23.11.2006 16:49:33
Päivitystä:

Kyllä muuten näkyy purkat vielä! Kolme varmaa tapausta pystysuorassa rivissä kiinni. Hieman harmahtuneita tosin. Viimeksi meni ohi.

Päivitystä. Nyt on napsahtanut kolmella peräkkäisellä kerralla purkka Kontula kylttiin. Käykää ihmeessä katsomassa sitä ovatko kiinni?
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
mf2hd
26.12.2006 19:44:02
Meillä on ollut tapana käydä nauhottelemassa pääsiäisenä. Nauhoitusten loputtua käymme ostamassa, jonkun paistin minkä sitten kokkaamme illalla porukalla. Paistin valmistamisessa ei saa käyttää minkäänlaisia ohjeita, vaan kaiken pitää olla omasta päästä. Paisti syödään yöllä pimeässä, valot sammuksissa ja kuunnellaan cd:ltä valaiden laulua.
Sipri
26.12.2006 21:33:35
Puhutaan paskaa. Siihen sitä aikaa menee enemmän, kuin soittamiseen.

Sama juttu täällä.
Jos minä sanon että se on näin silloin se on noin!
Torniojaws
07.01.2007 14:02:48

Livenä se on kamojen roudaaminen lavalle, soundcheck, ja keikka alkaa. Sitten keikan jälkeen kamat kasaan ja kotiin.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Eukka
07.01.2007 21:04:13
meiä traditio on eels.wmv
Akatax for you!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)