Keppa 27.12.2006 11:00:25 | |
---|
"Jos luet hieman tarkemmin niitä viestejä, niin siellä on tuollaista sinun ideaasi jo esitetty." Taidan luottaa siihen tällä kertaa, että sinä olet lukenut. Mutta jos noin niin sehän tarkottaisi vain, että on olemassa muitakin asiasta kiinnostuneita. Ristiriidat syntyvät vain loogisessa mielessä |
Keppa 27.12.2006 11:25:07 | |
---|
kokarekilla(vai mikä se nimimerkki olikaan :) ) ihan hyvä idea. kilpailu ei ole olennaista esimerkiksi minulle tässä sooloskabassa. Hyvä palaute(merkityksessä "jotain joka auttaa näkemään puolia soitostaan, joita ei aiemmin nähnyt") lämmittää ja rakentaa enempi. Ristiriidat syntyvät vain loogisessa mielessä |
kilpailu ei ole olennaista esimerkiksi minulle Ei se varmaan ole muillekaan. Kävikö mielessä? "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Keppa 27.12.2006 12:35:57 | |
---|
"Ei se varmaan ole muillekaan. Kävikö mielessä?" Se on mahdollista, mutta tapanani on puhua vain omasta puolestani eikä arvuutella mitä toisten mielissä liikkuu. Ristiriidat syntyvät vain loogisessa mielessä |
Keppa 27.12.2006 17:12:34 (muokattu 27.12.2006 17:15:10) | |
---|
Tälle kokarekin huone-idealle tuli kaikua jo kolmen suusta tässä ketjussa ja pikaviestitse vielä yksi lähestyi minua ja ehdotti perustamaan tämän huoneen. Tuumasin tuossa, että pitäskö sitä ideaa alkaa kehittämään sitten ns. "toden teolla"? :) Ennen huoneen perustamista voisi olla hyvä kiinnostuneiden kesken luoda puitteet, joiden mukaan huoneessa toimitaan? Mitä tarkalleen ottaen tehdään? (Esimerkiksi jokainen osallistuja tekee taustoja, joista äänestetään esimerkiksi ne, joihin kokisi olevan hyvä tehdä jotain ja äänestyksessä pärjänneet tulevat kukin vuorollaan työn alle. Ja työ taas olisi esim. suunnitella melodia pätkään valitsemallaan instrumentilla. Tai vaikka improvisoida soolo...) Millä aikataululla edetään per työ? (luomisprosessi ei katso kelloa, mutta silti on hyvä olla jotkin rajat, mikäli haluaa että jotain tulee tehtyä) (lisää rakentamisvaiheen kysymyksiä saa esittää ja tämänhetkisiin saa ehdottaa vastausta) Itselläni on halu oppia toimimaan "haastavammissa" taustoissa luontevasti ja jos huoneessa kokoontuu ihmisiä joista jokainen osaa jotain on siinä jo paljon enemmän tietoa, kuin mihin yksin usein kykenee, joka olisi hyvä jakaa. Eräänlainen opinahjo-idea minulla itäisi tuon suhteen. Kukaan ei ole opettaja vaan jokainen jakaa näkemyksensä joita sitten puntaroidaan porukassa. Ristiriidat syntyvät vain loogisessa mielessä |
Jucciz 27.12.2006 17:24:36 (muokattu 27.12.2006 17:28:40) | |
---|
Kyllä muakin tympii ainaiset blues- ja ränttätänttä-taustat ja vielä enemmän niihin soitettujen soolojen kuuntelu: niistä kun 98% on aina toistensa kopioita. Ja miksei olisi, monihan pyrkiikin soolossa enemmän tai vähemmän ehdottomaan tyylinmukaisuuteen, eli jos tausta on bluesia, siihen hyvällä syyllä tuleekin soittaa bluesia. Niin kauan kun todelliset Fordit, Carltonit ja Bonamassat*) pysyttelevät näiden skabojen ulkopuolella, on soolomateriaali melkoisen homogeenistä, valitettavasti. Erikoiset taustat toivon mukaan poikisivat erikoisia sooloja, joten ainakin itse mielelläni ottaisin osaa tämmöisiin "rinnakkaiskisoihin". Nykyinen sooloskabasysteemi sinänsä on toimiva ja sille on osallistujen määriä tarkastellessa selvästi tilausta - peruskonseptia ei kannata muuttaa ainakaan suurissa määrin. Mikään ei silti mielestäni estä avaamasta rinnakkaista "alternative-sooloskabaa", jossa taustat edustaisivat tarkoituksella jotain vähän kimurantimpaa osastoa. Ehkä tämä keskustelu poikii jotain hyödyllistä. Jatkakaahan. * = Mielestäni kyseiset herrat ovat tuoneet blues-henkiseen musiikkiin edes jotain raikasta ja uutta. |
Schnowotski 27.12.2006 17:40:11 | |
---|
Ennen huoneen perustamista voisi olla hyvä kiinnostuneiden kesken luoda puitteet, joiden mukaan huoneessa toimitaan? Huonehan on ympäristönä laajempi kuin keskusteluketju täällä itse foorumilla, joten periaatteessa siellä voisi olla useampiakin projekteja yhtä aikaa käynnissä, mikä helpottaisi itseään kiinnostavien juttujen löytämistä. Ajattelin, että jokainen hyvän (ja huoneen vapaaseen ilmapiiriin sopivan) taustaidean saadessaan voisi äännitteelleensä aukaista oman ketjun, jossa sitten toiset voisivat kommentoida/analysoida sitä, soittaa sooloja ja kommentoida toisten sooloja. En usko keskusteluaktiivisuuden olevan niin voimakasta, että huone täyttyisi taustoista, joita kukaan ei ehdi kuuntelemaan.... ja toisaalta uskon ihmisten olevan sen verran aktiivisia, etteivät vain omia taustojaan tuputa, vaan myös kuuntelevat toisten tekeleitä ja tekevät melodioita niihin. Itselläni on halu oppia toimimaan "haastavammissa" taustoissa luontevasti ja jos huoneessa kokoontuu ihmisiä joista jokainen osaa jotain on siinä jo paljon enemmän tietoa, kuin mihin yksin usein kykenee, joka olisi hyvä jakaa. Eräänlainen opinahjo-idea minulla itäisi tuon suhteen. Kukaan ei ole opettaja vaan jokainen jakaa näkemyksensä joita sitten puntaroidaan porukassa. Nimenomaan. :) |
BigPapa 27.12.2006 17:42:07 (muokattu 27.12.2006 17:48:23) | |
---|
Kyllä muakin tympii ainaiset blues- ja ränttätänttä-taustat ja vielä enemmän niihin soitettujen soolojen kuuntelu: niistä kun 98% on aina toistensa kopioita. Ei pidä paikkaansa. Erikoiset taustat toivon mukaan poikisivat erikoisia sooloja, joten ainakin itse mielelläni ottaisin osaa tämmöisiin "rinnakkaiskisoihin". Onhan tossa normiskabassakin ollut aika erikoisia sooloja, ja mikäli erikoisuus on itsetarkoitus niin silloinhan ollaan puissa. Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä. |
Ambitus 27.12.2006 18:44:34 | |
---|
Mä oon itse yrittänyt tuoda noilla mun taustoilla "jotain uutta" näihin sooloskaboihin. Ei jaksa kuunnella sitä bluesrämpimistä. Tuo huoneen perustaminen olisi ihan hyvä idea. kompkomp! Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
BigPapa 27.12.2006 18:55:25 (muokattu 27.12.2006 19:09:14) | |
---|
Niin kauan kun todelliset Fordit, Carltonit ja Bonamassat*) pysyttelevät näiden skabojen ulkopuolella, on soolomateriaali melkoisen homogeenistä, valitettavasti. Onks siinä nyt jotain uutta ja raikasta jos fuusio ja jazzmiehet soittaa bluesia? Mielummin kuuntelen Junior Watsonia, Hollywood Fatsia, Duke Robillardia ja vaikkapa Ronnie Earlia joka on todellakin sisäistänyt bluesin. Kyllähän Robbenikin hyvin vetää Charles Ford Bandin livellä ja Carltoniakin diggailen. Ei jaksa kuunnella sitä bluesrämpimistä. Tuo huoneen perustaminen olisi ihan hyvä idea. kompkomp! Voittehan te sitä diipadaapaanne vetää eri skaboissa niin säilyis toi skabojen ilmapiirikin ehkä vähän raikkaampana ja parempihenkisenä. Perustaakaa nyt sitten vielä tiluskaboille oma keskinäisenkehun huone...hoho!!! Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä. |
pes 27.12.2006 19:43:24 | |
---|
Kyllä toinen sooloskaba rinnalle. Vain siksi että nää uusien skabojen vastustajat voisivat kyräillä kun on liian paljon skaboja. Kannatan... |