dada 27.12.2006 11:08:20 | |
---|
Eli olen siirtynyt jälleen floikka helvetin pariin :). Uuden kitaran hommattuani päätin tarkastaa onko tallassa kaikki kunnossa ja samalla huoltaa otelaudan sitruuna öljyllä, tallan aseöljyllä ja vaihtaa kielet. Noniin talla on irti ja hommat hoidettu. Nyt pitäisi laittaa kielet tallaan ja talla takaisin, mutta en oikein tiedä mistä aloittaa. Enkä ole keksinyt vielä sopivaa strategiaa. Onko ehdotuksia? Kyseessä on siis seiskakielinen ibanez. Ja hyvää joulua ja uuttavuotta vaan kaikille! ynkkä! |
Werde 27.12.2006 11:21:47 | |
---|
Tässä helpoin tapa: - Blokkaa talla sopivalla kappaleella siten, että se on valmiiksi oikeassa kulmassa. Tee tämä siis löysäämällä jousilevyn ruuveja takaa. - Kielet kiinni, venyttele, virittele ja säädä intonaatio kohdalleen. - Kun kaikki on kohdallaan, aloita kiristämään jousilevyn ruuveja. Kun blokkipala juuri ja juuri irtoaa, kielilukot kiinni ja hienovire kohdalleen tallan hienovirittimillä. - Aikaa säästyy perinteiseen Mnet "kokeile ja korjaa" -menetelmään nähden helposti ainakin puoli tuntia. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Kiitoksia. Vaikuttaa lupaavalta. Siis blokkaanko tallan sustainiblokin takaa vai edestä? Vai molemmista? Kun laitan jouset kiinni, niin ne vetävät tallan äärimmäisen taakse (mikä nyt varmaan ei ole hyväksi terille ja varmaan jättää joitakin painaumia puuhun). Estänkö siis tämän blokkaamalla blokin edestä? Tosin silloinhan blokki ei lopulta irtoa jousiruuveja kiristämällä vaan menee vaan tiukempaan. ynkkä! |
Werde 27.12.2006 12:57:22 | |
---|
Kiitoksia. Vaikuttaa lupaavalta. Siis blokkaanko tallan sustainiblokin takaa vai edestä? Vai molemmista? Kun laitan jouset kiinni, niin ne vetävät tallan äärimmäisen taakse (mikä nyt varmaan ei ole hyväksi terille ja varmaan jättää joitakin painaumia puuhun). Estänkö siis tämän blokkaamalla blokin edestä? Tosin silloinhan blokki ei lopulta irtoa jousiruuveja kiristämällä vaan menee vaan tiukempaan. Blokkaa se jousien vastakkaiselta puolelta. Laita samalla jouset kiinni siten että ne ovat vaan paikallaan eivätkä vedä, ja annat kielien tehdä vedon. Blokki pitää tallan paikallaan, ja jouset kiristät vasta kun haluat ottaa blokin pois. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
dada 27.12.2006 13:12:17 | |
---|
Blokkaa se jousien vastakkaiselta puolelta. Laita samalla jouset kiinni siten että ne ovat vaan paikallaan eivätkä vedä, ja annat kielien tehdä vedon. Blokki pitää tallan paikallaan, ja jouset kiristät vasta kun haluat ottaa blokin pois. No niin nyt loksahti. Ja toki pistän kielet ennen kuin laitan tallan. No sehän se :D ynkkä! |
ulipalsternak 27.12.2006 13:55:33 | |
---|
Eli olen siirtynyt jälleen floikka helvetin pariin :) Tota noin,mistäköös juontaa tollaset kommentit? Tos nyt oli tietty toi hymiö,mut noin yleisesti puhutaan,et floikkakeppi olis jotenkin kamalan työläs kiinteetallaseen verraten. Itellä on nyt jonkin aikaa ollu floikkakeppi ja kieliä on vaihdeltu ja soiteltu perkeleesti ja vinguteltu. Kaikki pelaa ja toimii,eikä toi kielten vaihtokaan nyt niin työläs ole. Keppi on ibanezin jaappanin rg ja edge pro -talla. Pitää vireen ihan älyttömän hyvin. |
dada 27.12.2006 14:04:44 (muokattu 27.12.2006 14:06:22) | |
---|
Tota noin,mistäköös juontaa tollaset kommentit? Tos nyt oli tietty toi hymiö,mut noin yleisesti puhutaan,et floikkakeppi olis jotenkin kamalan työläs kiinteetallaseen verraten. Itellä on nyt jonkin aikaa ollu floikkakeppi ja kieliä on vaihdeltu ja soiteltu perkeleesti ja vinguteltu. Kaikki pelaa ja toimii,eikä toi kielten vaihtokaan nyt niin työläs ole. Keppi on ibanezin jaappanin rg ja edge pro -talla. Pitää vireen ihan älyttömän hyvin. No kaikki on suhteellista. Onhan tuo floikkasysteemi varsin toimiva. Tosin uskallan väittää, että se on työläämpi kiinteään tallaan verrattaessa. Tarkoitus ei ollut loukata ketään, mutta kyllähän sen nyt hullukin huomaa. E. Eikä tämä ollut alunperinkään kirjoitukseni pointti. Harmiton heitto vain. ynkkä! |
ulipalsternak 27.12.2006 14:11:41 (muokattu 27.12.2006 14:14:06) | |
---|
No onhan se nyt hiukan työläämpi,mutta ei mielestäni NIIN työläs,että sen takia kannattaisi valita kiinteätallainen,jos sille floikalle muuten on käyttöä. Tätä tarkoitin. E. No ei tääkään nyt muuta ollu,kun vaan sivukommentti,kun oon noin yleisesti ihmetellyt,et mikä siinä on hankalaa,kun sitä niin moni puhuu. |
NRider 27.12.2006 14:13:32 (muokattu 27.12.2006 14:14:09) | |
---|
Joo onhan kielien vaihtaminen ja virittäminen floikan kanssa työläämpää kuin kiinteätallaisella, mutta ei se nyt NIIN TYÖLÄSTÄ ole, että pelkästään sen takia jättäisin floikan pois kitarasta. Asia erikseen, jos sitä tremoloa ei itse yksinkertaisesti tarvitse. Edit: Olen ilmiselvä meedio, mutta hidas sellainen. |
ulipalsternak 27.12.2006 14:29:14 | |
---|
Olen ilmiselvä meedio, mutta hidas sellainen. Kattos perhanaa ;) |