juha_k 26.12.2006 16:24:25 | |
---|
Eli ongelma on seuraavanlainen: 1. eli e-kieli ei suostu asettumaan vireeseen. Kaikkien muiden kielten vaihto sujui ongelmitta, mutta tuo mainittu kieli ei suostunut asettumaan vireeseen vaan lopulta tallaan tehty solmu purkautui kunhan vaan tarpeeksi veivasi. Vinkit ovat tarpeen! |
Cujo 26.12.2006 17:07:23 | |
---|
Tallaan tehty solmu on huono :) Mie oon aina vaan tehnyt sinne kielen ihan päähän helevetin tiukan pienen solmun ja sitten tökännyt kielen tallan reiästä läpi ja kiepauttanut itsensä alta, että lukkiutuu. On kestänyt. "It is when pirates count their booty that they become mere thieves." |
Justiin .. jotkut nailonkielet ovat todella liukkaita ja itse olen käyttänyt samaa juttua ylä-E:lle ainakin ... eli solmu ihan päähän, sitten pujotus tallan läpi... ja sen solmupään pujotus kielen alta ja sitten vielä muutaman kerran sen tallan ympärille syntyneen lenkin osalta ikäänkuin "itsensä ympäri" ennen kuin pujotan sen sinne tallan taakse niin, että se solmu jääpi sitten "ulos" ja kun kun se lenkki kiristyy tallan ympärille niin se solmu ei tule enää läpi ... hurjan helppo näin tekstillä kuvata :) !!!!! |
weelie 27.12.2006 10:08:56 (muokattu 27.12.2006 10:09:59) | |
---|
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
juha_k 28.12.2006 16:07:34 | |
---|
Kiitos ohjeista! En ole vielä laittanut uutta kieltä paikoilleen, pitänee näillä ohjeilla yrittää. Olen kahtonut ohjeita Suuresta kitarakirjasta. Siksi tämä touhu hieman ihmetyttää kun kaikki muut kielet olin jo onnistuneesti vaihtanut mutta tämä viimeinen alkoi sitten temppuilla. Ensin pujotin kielen pään tallan läpi, sitten kielen pään yli tallan ja kielen itsensä ali ja sitten olen tehnyt kaksi silmukkasolmua. Eli ilmeisesti suurin piirtein samalla lailla kuin sanoit, weelie... |
Esko Piirimäki 30.12.2006 15:51:03 | |
---|
Älä sit erehdy sulattamaan sitä solmua sytkärillä... Tekee vain sen haperoksi eikä sit ainakaan kestä mitään. Solmun pitäisi riittää. Ira furor brevis est. |
eewo 31.12.2006 12:56:09 | |
---|
Älä sit erehdy sulattamaan sitä solmua sytkärillä... Tekee vain sen haperoksi eikä sit ainakaan kestä mitään. Solmun pitäisi riittää. Kuulostaa hieman siltä, että tässä pitäisi olla mukana se kuuluisa "kokemusta on" - nimimerkki... ;D "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse."
-Bleeding Gums Murphy |
kiriminni 02.01.2007 18:44:45 | |
---|
Ei mitään solmuja tarvita.En pysty oikeaa tapaa selittämään pitäis piirtää kuva. Mielenkiintoista kun omassa kitarassa on vanhat kielet niin aina itsestään katkeaa d-kieli. Silloin vaihdan kaikki muutkin(kerran vuodessa). |
weelie 02.01.2007 19:27:58 | |
---|
Mielenkiintoista kun omassa kitarassa on vanhat kielet niin aina itsestään katkeaa d-kieli. Ohuin punottu kieli juu menee ensin. Se ikäänkuin on ohuin kieli.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |