Aihe: Tele vai Strato?
1 2 3
mesa-
27.12.2006 00:39:40
Sori kun lainaan sun topicia, mut nyt on pakko kysyä, että kummassa on "kuumemmat" mikit. Stratossa vai Telessä? :)
mesa-
27.12.2006 00:45:22
No verrataan nyt vaikka mun stratoa, jossa on T-specialit ja American Teleä.
Tompsi
27.12.2006 00:47:48
No verrataan nyt vaikka mun stratoa, jossa on T-specialit ja American Teleä.

Texas Specialithan tuon kisan voittavat.
NoCo
27.12.2006 06:07:58
Telessä ihan perusmikit riittää antamaan enemmän mouhoa kuin stratossa kuumat. Tele on raju keppi varsinkin jos sattuu olemaan puiltaan kunnossa.
N.C.
s7ra7
27.12.2006 11:58:34

tele on ehkä hieman "napakampi" tai "kireämpi" soundeiltaan.. nämä ovat kuitenkin aivan avuttomia kuvauksia. strato on hieman pyöreämpi soundeiltaan..? mieliopidekysymyksiä kaikki.
kawasami
27.12.2006 16:22:38
Jep nyt alkaa se mielipide tässä pikkuhiljaa muoduodustumaan tai lähinnä vahvistumaan, että se ameriikan tele on mentävä ostamaan. Vajaalla tonnilla näyttäis lähtevän ihan täältä kotosuomesta, säädettynä mieleiseksi ja laukun kanssa.

Tossa ameriikan mallissa oli ainakin kaula mun tottumukselle sopiva. Oli sopivan tasainen ja matta. Näin ainakin äkkiseltään tuntuu hankalalkta soittaa sitä kaarevamman mallista kaulaa, joka lienee se perinteisempi malli. Jotenkin tuntuu, että siinä on kielet kauempana toisistaan, mutta kyllä siihenkin varmaan äkkiä tottuis.

Mitään teksas special-mikkejä en nyt heti ala haaveilemaan. Eiköhän noilla alkuperäisilläkin pärjää aluksi ihan hyvin ja vielä kun on mun uus Kochin vahvarikin takuuhuollossa tai se vaihdetaan takuuna uuteen ja siinä näyttää kestävän, joten ei niistä parhaista saundeista pääse vielä nauttimaan. Toki tolla mikro cubellakin varmaan jo pääsee fiilistelemään.

Sit se värikin vielä. Ottaskohan mustana vaahteraotelaudalla vai kerman värisenä mustalla pleksillä ja myös vaahterakaulalla. No katotaan nyt mitä kaupasta löytyy.
ministeri
27.12.2006 16:34:54

Mitään teksas special-mikkejä en nyt heti ala haaveilemaan.

Monen mielestähän texasit ei ole teleen ollenkaan perinteiden mukaiset mikit...kandee kokeilla että tykkääkö jos meinaa hankkia. Ne on sellaiset "vintage hot" tyyppiset meiningit. Ne ei ole kovinkaan kalliit mikit jos vertaa esim duncanin vastaaviin...

Itse ihastuin kyseisiin mikkeihin kun testasin soundstoressa teleä jossa ne oli kiinni.
Tatuo
29.12.2006 01:25:55
mul on molemmat mut tele on parempi soundeiltaan (IMO)
"tissien ja rintojen ero on että tissit ovan kuin valtavat utareet ja rinnat voivat olla myös hyvin treenatut rintalihakset"
HeBeHu
29.12.2006 18:09:19

Haa, en tohdi tehdä uutta ketjua pikkukysymykselle, joten kysyn täällä: Onko jollain mahdollisesti kokemusta Telecastereihin tarkoitetuista EMG:n FT- ja RT-aktiiveista?

Mietin vain voisikohan Teleen saada hiukan "munakkaampaa" soundia kuitenkaan humppariteleä pistämättä.
NoCo
29.12.2006 18:20:44
Haa, en tohdi tehdä uutta ketjua pikkukysymykselle, joten kysyn täällä: Onko jollain mahdollisesti kokemusta Telecastereihin tarkoitetuista EMG:n FT- ja RT-aktiiveista?

Mietin vain voisikohan Teleen saada hiukan "munakkaampaa" soundia kuitenkaan humppariteleä pistämättä.

Mulla oli hetken kiinni. Laitoin perusmikit tilalle. Saattohan niissä olla kovempi ulostulo ja varmaan soundikin oli ok. En vaan halua paristoja keppiin.

Jos joku voi vertailla mikkieroja vain kuulomuistilla niin jepjep, minä en kykene.
Voihan olla emg puheet paikkaansa että ovat heidän parhaimmat maikit.

Vaihda toiseen teleen jos munakkuus puuttuu...
Se on runko joka puhuu.
N.C.
ministeri
29.12.2006 18:45:08

Se on runko joka puhuu.

Kaulakin varmaan aika tärkeä osa...ja eroaa että onko vaahtera vai ruusupuu otelauta.
kawasami
29.12.2006 22:29:03
Höh. Kävin tänään taas ihmettelemässä lähes kaikki Hesan kaupat läpi ja melkein aloin tykästymään siihen paksuun kaulaan, jota joissain malleissa oli. Profoolista en tiedä, mutta joissain mexicon teleissä niitä oli. Yhtään american teleä ei vaan ollut missään kaupassa juuri nyt. Oisin varmaan ostanut jos ois ollut.

Mut se käsitys vahvistui kyllä, että on se vaan vaahterapuuotelauta oltava. Jotenkin se ruusupuu on vaan karheampi tai rossoisempi tai jotain, etten tykkää.

Sitä myös ihmettelin kun monissa yksilöissä törrötti ne nauhat niin, että oikein häiritsi. Kutistuuko se puu tosissaan noin paljon tänne pohjolaan tuotaessa?

Ja ne hintaerot. En mainitse missä, mutta 350e oli saman kepin hintaero ovh-hinnoissa halvimman ja kalleimman kaupan välillä, et kantsii vähän katella ku jotain kalliimpaa on ostamassa.
s7ra7
12.07.2007 15:37:24

Kyllä se puu melkoisesti kutistuu kun tuodaan kesäkelistä suomen talveen.
Juzpe
12.07.2007 16:09:08

Pannaanpas samaan topikkiin ku aihe on sama. Mä haluan molemmat, mutta budjettiteknisistä syistä joutuu ostaan telen ensin. Joten muutama kysymys:

- Saapiko startoja/telejä muilla kuin "ylikireillä" otelaudoilla (ylikireä = radius alle 9")
- Entäs onko hinnaltaan normijampoille sopivissa malleissa saatavana bindattua otelautaa?
- Eli kokonaisuudessaan... haluaisin straton/telen soundin ja tatsin taas läheltä lessua. Tokihan skaalan pitää olla se 25,5 stratossa tai telessä, mutta noin muuten

Toki on aina mahollista ostaa kaula ja body erikseen, mutta toisaalta customkaulat on aika v..n hintavia.

Hmm... taitaa olla Tampereen Chris Holmes pehmenemässä ku kaikkia akkojen kitaroita on kauppalistalla... :P
"Kiljua sai silti, kunhan muisti olla kaatamatta kaveria." - IS 11.7.2007 Harry Potter - maniasta
rock-kukko
12.07.2007 18:13:00
itellä molemmat. rakastan kumpaakin.
tilikum
12.07.2007 19:31:58
Oma vastaukseni on ehdottomasti stratocaster. Jotenkin telecasterin muotoilu ei vain vetoa minuun ja pidänkin sitä jotenkin "tönkkönä".
kitara+marsu -onnellisia yhdessä
Mäci
12.07.2007 20:05:27
http://www.netsonic.fi/~verkko/ville/kitara/saunakitara-001.jpg

Komeaa saunaseuraa sulla kyllä! :)

Osta Telecaster! Sillä taittuu musa kuin musa,simppeli ja toimiva.Mulla on Mexicon Standardi Tele,sitä upgradea.Eli ei ihan vintage osaston mikit,vaan hiukan hotimmat
ja tarvittaessa rähisee riittävästi ja volaa vähentämällä siistiytyy.Toimii kuin junan vessa.
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt
methäläene
12.07.2007 20:14:25
Eikös Strato ole vähän tylsä. Kaikillahan nyt Strato on. :)
Onhan se Tele komeampikin, ja olen tosissani. Tosin vibrakampea jos tarvihtee, niin Strato käypänee hyvemmin.

Jos tämä vaikka laukaisisi hermonystyräsi oikeaan suuntaan, meikäläisen Lady Fantasy: http://www.netsonic.fi/~verkko/ville/kitara/saunakitara-001.jpg

Tässä mun saunakitara:
http://muusikoiden.net/dyn/users/25427.jpg
Le temps détruit tout - Time destroys everything
Mäci
12.07.2007 20:27:46
Tässä mun saunakitara:
http://muusikoiden.net/dyn/users/25427.jpg

Hemmetti sentään,mähän saunon ihan väärässä porukassa:)

Mökille olen kyllä Tellun vienyt:
http://muusikoiden.net/dyn/users/25430.jpg

Mutta daamin kanssa saunonut :)
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)