Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänirauta
1
Triumphi
22.12.2006 13:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin nyt sähkökitaran ja sen ohjeissa on kohta mitä en ymmärrä: Ääniraudan A-nuotti löytyy 1. kielen 5. otenauhasta. Kun 1. kieli ja äänirauta ovat samassa nuotissa, 1. kieli on vireessä. Mikä on äänirauta`?
 
Kukkis 77
22.12.2006 13:38:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänirauta on metallinen hiukan paistihaarukan näköinen kapine. A-raudasta (440Hz) kuuluu siis A, kun sillä kimauttaa vaikka pöydän reunaan.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki
weelie
22.12.2006 13:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmönen vekotin. Siitä saa yhden äänen joka on tietyssä vireessä, kitaran voi sitten sen avulla virittää oikeaan vireeseen.
 
http://kotisivukone.fi/files/pajase … fi/.album/1152390734886_1_thumb.jpg
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Triumphi
22.12.2006 13:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No täs paketis ei tommosta mukana tullu, oiskohan huonosti suomennettu.
 
Epämuusikko
22.12.2006 13:55:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sävelkorvan harjoittamiseen oiva apuväline.
 
Grooving hard or hardly grooving. Bustard #1
Triumphi
22.12.2006 13:56:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sanokaas nyt kuinka mä ton kitaran saisin vireeseen, jotain linkkiä vaikka?
 
rattledad
22.12.2006 14:06:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sanokaas nyt kuinka mä ton kitaran saisin vireeseen, jotain linkkiä vaikka?
 
Tuolta saat sen A:n ja metronomin kaupan päälle.
http://www.metronomeonline.com/
 
... tuolta kaikki vapaat kielet ja ohjeita:
http://www.guitaralliance.com/guita … ng_started/how_to_tune_a_guitar.htm
FunMachine
22.12.2006 14:48:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No täs paketis ei tommosta mukana tullu, oiskohan huonosti suomennettu.
 
Yleensä pitääkin ostaa erikseen.
 
kivi
22.12.2006 19:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänirauta on metallinen hiukan paistihaarukan näköinen kapine. A-raudasta (440Hz) kuuluu siis A, kun sillä kimauttaa vaikka pöydän reunaan.
 
Äänirautaa ei "kimautella pöydän reunaan" vaan nypätään sormenpäillä. Jos sitä kolkuttelee niin kohta on A jotain muuta kuin 440.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Epämuusikko
22.12.2006 19:37:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nappaat sen ääniraudan kouraan, lyöt sitä haarukkaosaa polveen tai takaraivoon, kuuntelet sitä ääntä mikä sieltä tulee, ja joko painat sen äänen mieleesi ja hyräilet sitä kun rämppäät a-kieltä ja kiristät/löysäät sitä tarpeen mukaan (tai siis, joka tapauksessa löysäät ja sitten kiristät oikeaan vireeseen am i right?) tai jo siinä raudan soidessa korvanjuuressa rämppäät sitä kieltä.
 
ja sitten virität ne muut kielet sen a-kielen mukaan. hieman kehittävämpää kuin viritysmittarin tihrustelu.
 
Grooving hard or hardly grooving. Bustard #1
Johann Onn
22.12.2006 20:54:02 (muokattu 22.12.2006 20:54:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sanokaas nyt kuinka mä ton kitaran saisin vireeseen, jotain linkkiä vaikka?
 
http://www.mbnet.fi/Apaja/kopioi.asp?Tiedosto=APGT102.EXE
 
Ton avulla mää viritän omat.
 
Kukkis 77
22.12.2006 20:56:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänirautaa ei "kimautella pöydän reunaan" vaan nypätään sormenpäillä. Jos sitä kolkuttelee niin kohta on A jotain muuta kuin 440.
 
Äh, ääniraudan operointi on voimalaji. :D
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki
Wahi
26.12.2006 15:55:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänirauta on metallinen hiukan paistihaarukan näköinen kapine. A-raudasta (440Hz) kuuluu siis A, kun sillä kimauttaa vaikka pöydän reunaan.
 
HOhhohoo, luin eka että "paistinpannun näköinen kapine." Ei sentään
 
weelie
27.12.2006 10:17:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nappaat sen ääniraudan kouraan, lyöt sitä haarukkaosaa polveen tai takaraivoon, kuuntelet sitä ääntä mikä sieltä tulee
 
Mä olen aina painanut sen kitaran kanteen tai johonkin muuhun soivaan (ja siten volyymiä vahvistavaan), enkä vain suoraan ilmasta olen sitä kuunnellut.
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Epämuusikko
27.12.2006 13:22:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen aina painanut sen kitaran kanteen tai johonkin muuhun soivaan (ja siten volyymiä vahvistavaan), enkä vain suoraan ilmasta olen sitä kuunnellut.
 
jos tunkee sen pideltävän osan (pallon= korvaan), niin hyvin kuulee.
 
Grooving hard or hardly grooving. Bustard #1
kivi
27.12.2006 20:11:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos tunkee sen pideltävän osan (pallon= korvaan), niin hyvin kuulee.
 
Parikin kollegaa nappasi virittäessään raudan surutta hampaisiinsa, ja hyvin kuulemma kuului. Itse en tahtoisi tuota kokeilla.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Jaava
28.12.2006 14:07:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parikin kollegaa nappasi virittäessään raudan surutta hampaisiinsa, ja hyvin kuulemma kuului. Itse en tahtoisi tuota kokeilla.
 
Samoin kuuluu hyvin jos painaa sen ääniraudan omaa päätä vasten. Siinä rupeaa oma pää soimaan mukana.
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Jonte
29.12.2006 11:20:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä pitääkin ostaa erikseen.
 
Jep. Ääniraudan mukana ei tule kitaraa, vaan se pitää ostaa erikseen.
 
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «