![]() 26.12.2006 01:22:16 | |
---|---|
Mopolla pääsee sinne, minne autolla ei. Kyllä. Mopolla ei kannata mennä auton eteen. | |
![]() 26.12.2006 01:24:28 | |
Enkä ollut tosissani, eikä meikäläisellä pittejä vastaan mitään ole. Mutta itse tosiaankin mielummin tarkkailen lavalla olijoiden jokaista liikettä mielummin kuin lattialautoja ja katon holvauksia. Samaa mieltä. Tykkään myös kuunnella siinä ohessa sitä musiikkia. Steven Seagal | |
![]() 26.12.2006 01:28:03 (muokattu 26.12.2006 01:37:57) | |
Tää on kyl niin ironisesti naurettava keskustelu... mihinkään ei päädytä ja vaikka päädyttäisiinki, keikat jatkuu samoilla meiningillä. ne pitit pysyy siellä luki täällä mitä tahansa! Ei kai tässä ollut tarkoituksenakaan päätyä mihinkään lopputulokseen. Jotkut heiluttaa tukkaa pitissä, toiset sitten taas tykkää seurata bändiä rauhassa ja fiilistellä jollain muulla tavalla. Steven Seagal | |
![]() 26.12.2006 01:32:42 | |
Jotkut heiluttaa tukka pitissä, toiset sitten taas tykkää seurata bändiä rauhassa ja fiilistellä jollain muulla tavalla. Juuri näin. Kaikille on oma paikkansa joten miksi tästäkin tarvitsee tapella? Osa porukasta on pitissä, osa fiilistelee rauhallisemmin ja osa tekee molempia. Ollaan suvaitsevaisempia, toivotaan maailman rauhaa tai ydinsotaa eikä vedetä pultteja joka asiasta. Ja syödään kinkkua. Kuule, vittu kun tietäisitki.. | |
![]() 26.12.2006 01:36:48 | |
Juuri näin. Kaikille on oma paikkansa joten miksi tästäkin tarvitsee tapella? Osa porukasta on pitissä, osa fiilistelee rauhallisemmin ja osa tekee molempia. Ollaan suvaitsevaisempia, toivotaan maailman rauhaa tai ydinsotaa eikä vedetä pultteja joka asiasta. Amen. Jotkut ihmiset vaan luulevat olevansa niin oikeassa joka asiassa. Ja syödään kinkkua. Ei kiitos, kyllä kinkku kiintiö on jo täynnä tältä joululta. Steven Seagal | |
![]() 26.12.2006 01:40:39 | |
Kyllä. Mopolla ei kannata mennä auton eteen. Ei kannata. Eihän oikeastaan kannattais autoilla tai mopoilla huvittelumielessä ollenkaan. Sovitaan, että kaikki hankkii polkupyörät ja lähdetään sitten rässimään ilonpidon merkeissä. Tai mennään julkisilla ja puhutaan säästä vierustoverin kanssa. Muita varteenotettavia vaihtoehtoja? "Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death." | |
![]() 26.12.2006 01:43:35 | |
Muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Tukka pois ja päivätöihin. | |
![]() 26.12.2006 02:41:08 | |
Pääset kuule paljon halvemmalla kun ostat vaikka sen Yngwie "Ynkkä" Malmsteenin dvd-boxin jota voi rauhassa sitten tsuumailla ihan kotisohvalta. Eikä varmasti jää yhtään kikkaa näkemättä kun kuvaa voi kelailla edestakasin. Nojoo. En nyt tarkoittanut ihan tismallista biisien ja sormitusten ja plektran käytön opettelua, vaan lähinnä live-esiintymistä. Ja jos sanot noin, niin mikset yhtä hyvin sinä voi vuokrata sitä Cannibal "Fucking" Corpsen DVD:tä ja pistää sen kotona (jokin särkymätön paikka toki) pyörimään ja kavereittesi kanssa pitata niin paljon kun haluatte? Jep. Ei se ihan niin toimi. Kyllä siellä keikoilla fiilistä on, vaikka et rellestäisikään. Totta kuitenkin on, että kuuluuhan se niihin keikoille, eikä bänditkään varmasti haluaisi, että kaikki vain hiljaa katselisivat. Mutta niitä, jotka omassa yksinäisyydessään katselevat, ei kuitenkaan pitäisi täysin unohtaa. Kunhan yritän vain eripuraa saada aikaan. Sillä en nyt tosiaan edes täysin sanojeni takana seiso. Mutta jos täällä ei alussa useampikaan edes tiennyt, mikä on pitti, niin ei varmasti ujohko ensikertalainenkaan tiedä, että etiruvissä odottaa varma turpasauna. Mitä häiritsevämpää, sitä parempaa. | |
![]() 26.12.2006 10:10:53 | |
Nojoo. En nyt tarkoittanut ihan tismallista biisien ja sormitusten ja plektran käytön opettelua, vaan lähinnä live-esiintymistä. Ja jos sanot noin, niin mikset yhtä hyvin sinä voi vuokrata sitä Cannibal "Fucking" Corpsen DVD:tä ja pistää sen kotona (jokin särkymätön paikka toki) pyörimään ja kavereittesi kanssa pitata niin paljon kun haluatte? Jep. Ei se ihan niin toimi. Kyllä siellä keikoilla fiilistä on, vaikka et rellestäisikään. Mut eihän mulla oo kavereita :( | |
![]() 26.12.2006 13:07:17 | |
Mut eihän mulla oo kavereita :( Nojjoo. :) Vaan eiköhän se siitä. Minä hävisin. Onko piteillä jonkinlaista historiaa, että millonka niitä on alettu harrastelemaan? Tai moshausta, mutta se taitaa olla jo aika vanhaaki. Mutta oliko jotain tiettyjä bändejä joiden keikoilla alkoi tapahtua tälläistä sittemin piteiksi kutsuttua härdelliä ? Onko pitit nykyään enemmän muodissa kuin pari vuotta sitten esim.? Itse en ole Tuskassa, Finnish Metal Expossa ja yksittäisillä keikoilla ikänä nähnyt pittiä. Näistä kaikista on meikäläisellä siis parisen vuotta aikaa. Nykyään tuntuu, että joka keikalta kaikilla on kotiin tuotavana vähintäänkin musta silmä. Mitä häiritsevämpää, sitä parempaa. | |
![]() 26.12.2006 13:21:42 | |
Ei sitä päässy muutaku Tuskassa tänä vuonna vähän heilumaan. | |
![]() 26.12.2006 13:29:12 | |
Onko piteillä jonkinlaista historiaa, että millonka niitä on alettu harrastelemaan? Tai moshausta, mutta se taitaa olla jo aika vanhaaki. Mutta oliko jotain tiettyjä bändejä joiden keikoilla alkoi tapahtua tälläistä sittemin piteiksi kutsuttua härdelliä? Alkukantaisimmassa muodossaan moshaus alkoi 80-luvun alussa Washingtonin ja New Yorkin hardcore punk-keikoilla. Metallin pariin levisi sitten thrashin syntyessä 80-luvun puolivälissä. http://en.wikipedia.org/wiki/Mosh "My silence will convict me."
Kuunneltua
Romantikkoitkijät #30 | |
![]() 26.12.2006 13:33:05 (muokattu 30.12.2006 21:23:18) | |
Kyllä niitä on ruukannut olla aina jos on vähän raskaampaa musiikkia. Ainakin teatrialla on melkeen aina ku oon ollu paikalla. Sakara tourilla oltiin ja kaikkien kolmen bändin aikana pitti muodostu. (rytmihäiriön soittaessa aika laimeeta) | |
![]() 29.12.2006 06:33:20 | |
Niin ja ainahan metallimusiikki on ollut tietyllä tavalla agressiivista ja väkivaltaista ja maskuliinista. Moshaus kuuluu siihen kulttuuriin. Vaikka en itse mikään truuhevari olekkaan (eihän mulla oo ees pitkää tukkaa :/ ), niin ymmärrän kuitenkin miksi moshpittejä keikoilla syntyy ja porukka tykkää hillua ja karjua jne. En vaan tajua miksi sinne pitää sitte ängetä sekaan kun ei sellaisesta menosta perusta. Musiikkia voi ihan oikeastikkin kuunnella siellä kotonaankin. Keikat ovat ihan asia erikseen. Sinne tullaan tekemään muutakin kuin vain istumaan ja nauttimaan musiikista. Hyvin tiivistetty. Itse löysin pitit vasta parisen vuotta sitten ja muutaman kerran olen kyseiseen touhuun ottanut osaa. Pakko on ollut kuitenkin huomata, että ilmeisesti bändi ja keikka pitäisi osata valita tarkemmin, koska joka kerta on homma kuivunut kokoon ulkopuolisten takia. Ihmiset eivät tunnu tajuavan pittien ideaa ja ollaan niin helvetin itsekkäitä ettei varmasti anneta tilaa, vaikka kertaakaan ei ole eturivissä pitti heilunut. Nummirockissakin Mardukin aikana joku fiksu sikini huitoi/töni pitissä olevia. | |
![]() 29.12.2006 10:08:16 | |
Alkukantaisimmassa muodossaan moshaus alkoi 80-luvun alussa Washingtonin ja New Yorkin hardcore punk-keikoilla. Metallin pariin levisi sitten thrashin syntyessä 80-luvun puolivälissä. http://en.wikipedia.org/wiki/Mosh Jeh, Scott Ian & Anthrax toi moshauksen ja muun riehumisen punkkikeikoilta metallikeikoille. Imperanon influences lay strong under the style of Children of Bodom, but imo they are no COB II: just consider the difference in guitar techniques , in temperament, and above all in drumming. Great drumming by Jaakko Nylund who is a founder member of t | |
![]() 29.12.2006 11:03:09 | |
Piteistä sen verran, että niihin ei välttämättä kannata mennä riehumaan sandaalit jalassa. Siinä voi tulla pipi. Nimim. kokemusta on. | |
![]() 29.12.2006 11:15:17 | |
Nojjoo. :) Vaan eiköhän se siitä. Minä hävisin. Onko piteillä jonkinlaista historiaa, että millonka niitä on alettu harrastelemaan? Tai moshausta, mutta se taitaa olla jo aika vanhaaki. Mutta oliko jotain tiettyjä bändejä joiden keikoilla alkoi tapahtua tälläistä sittemin piteiksi kutsuttua härdelliä ? Onko pitit nykyään enemmän muodissa kuin pari vuotta sitten esim.? Itse en ole Tuskassa, Finnish Metal Expossa ja yksittäisillä keikoilla ikänä nähnyt pittiä. Näistä kaikista on meikäläisellä siis parisen vuotta aikaa. Nykyään tuntuu, että joka keikalta kaikilla on kotiin tuotavana vähintäänkin musta silmä. Tuskassa pitit on kiellettyjä, ja aika harvalla hevikeikallakaan tulee kunnon pittiä nähtyä. Thrash-keikoilla kyllä, mutta jossain Helloweenin keikalla sellaista on turha odottaa. | |
![]() 29.12.2006 13:10:38 (muokattu 29.12.2006 13:17:02) | |
Niin ja ainahan metallimusiikki on ollut tietyllä tavalla agressiivista ja väkivaltaista ja maskuliinista. Moshaus kuuluu siihen kulttuuriin. Enpä nyt tuota menisi kyllä allekirjoittamaan 100% mutta ymmärrän kyllä mitä ajat takaa.. En vaan tajua miksi sinne pitää sitte ängetä sekaan kun ei sellaisesta menosta perusta. Musiikkia voi ihan oikeastikkin kuunnella siellä kotonaankin. Sinusta on siis käsittämätön idea lähteä katsomaan bändiä livenä jos ei halua riehua, hyppiä, karjua ja päätä heilutella..? :) Mites muut kuin hevikeikat..? Pitääkö niihinkin vain pitti pystyyn laittaa silti, koska keikoilla on vain seottava..? Vai eikö tosihevari käy muilla kuin hevikeikoilla, koska muilla keikoilla käy aina niin hinttiä porukkaa, etteivät mitään piteistä tajua..? Keikat ovat ihan asia erikseen. Totta.. Siksihän niitä mennään katsomaan, eikä jäädä kotiin istumaan. Sinne tullaan tekemään muutakin kuin vain istumaan ja nauttimaan musiikista. Jotkut tykkää, jotku ei.. Kukin tavallaan. E: Tuskassa pitit on kiellettyjä Ja tämä on minusta hemmetin hyvä juttu.. Harmin paikka totta kai näille kunnollisille ja aivonsa säilyttäville pittaajille, joita on toki Tuskassa kelpo kasa. Tuska nyt kuitenkin sattuu olemaan semmoinen kännihevariääliöiden paratiisi, ja siihen ei tarvita kuin yksi idiootti ja koko tapahtuma saa siitä sanktioita. Pittaaminen jos mikä on kuitenkin toimintaa, joka lähtee helposti käsistä jos porukat eivät ole oikealla hengellä mukana.. Ja väärinkäsityksiä on helpompi syntyä kun kaikki ovat kännissä. :) Ja kun känninen suomalainen ei pussaa, vaan kiskoo turpaan, niin siinähän sitten ollaan. :) Harmi tosiaan, että kaikki eivät pysty nauttimaan keikoista 100% haluamallaan tavalla, mutta on minulla ainakin sen verta vähän uskoa Tuskassa kävijöiden älykkyysosamäärään, että puollan pittikieltoa kybällä. Lisää middleä ja vähemmän volumea. | |
![]() 29.12.2006 16:09:58 | |
"Jeh, Scott Ian & Anthrax toi moshauksen ja muun riehumisen punkkikeikoilta metallikeikoille." Samansuuntaisen käsityksen myös minä olen saanut. Muistelisin Scott Ianin jossain sanoneen, että Anthrax oli ensimmäisiä metallibändejä, jonka keikalla oli pittejä. Scott Ianilla / Anthraxilla oli aikoinaan kuulemma paljon kavereita punk / HC piireissä ja joskus näitä näitä kavereita tuli muutamia kymmeniä katsomaan Anthraxin keikkaa ja he laittoivat pitin pystyyn... Täytyy vielä todeta, että Anthraxin nosturin keikalla oli aivan mahtava meno. Näin "vanhoilla päivillä" ajattelin pysyä poissa pitistä, mutta kun lapsuuteni sankarit jyräyttivät among the livingin käyntiin, niin ei auttanut muu kuin rynnätä sekaan. Meno pitissä oli välillä mielestäni aika raivokastakin ja vauhtia riitti, mutta koko ajan mentiin kuitenkin "hymyssä suin". Kun toveri levisi lattialle, niin aina oltiin heti auttamassa ylös. Itsekkin sukelsin lattialle ja saman tien kaksi tyyppiä kiskoi ylös ja taas mentiin. Ihme kyllä selvisin ilman ruhjeita, vaikka hurjimpina hetkinä sekavaan päähän hiipi ajatus, että kohta sattuu. Ainoastaan polveni loukkasin, kun innostuin skänkkäämään kuin hullu, mutta se menköön omaan piikkiin. Harmi, että indiansin "wardance" kohdassa circlepit ei onnistunut Scottin kehoituksista huolimatta. Sitä oltiin kavereiden kanssa kovasti odotettu... Ilmeisesti prukka ei hiffannut mikä on pelin henki, tai sitten epäonnistuminen johtui siitä, että oli niin tiiviisti porukkaa pienessä paikassa. | |
![]() 29.12.2006 17:50:36 | |
Tuska nyt kuitenkin sattuu olemaan semmoinen kännihevariääliöiden paratiisi, ja siihen ei tarvita kuin yksi idiootti ja koko tapahtuma saa siitä sanktioita. Pitää sinänsä paikkansa, mutta siltikin pittaus on yksi osa metallikeikkoja, aivan kuin se rokkipolisointikin. Olen aivan täsmälleen samaa mieltä, kuin moni muukin täällä on ollut: Jokainen taaplaa tavallaan ja väitän, että jokaiselle löytyy tilaa seurata sitä keikkaa haluamallaan tavalla. Kyllä sinunkin pitää ymmärtää niitä pittaajia sen verran, ettet mene juuri heidän selkänsä taakse luomaan paheksuvia katseita ja heidän täytyy sitten puolestaan ymmärtää, etteivät voi seurata sinua joka katsomon reunaan häiritsemään. Lisää ahdistustasi - http://www.stoi.tk | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)