Aihe: Moshaus ja pitit
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12
Metallica mies
25.12.2006 19:35:21 (muokattu 25.12.2006 19:36:22)
vituttaa aivan suunnattomasti joskus kun näkee "nuorempia" jotka eivät ole hokanneet ideaa vaan pelkästään tönivät toisiaan.
Do you know... THE muffin man??
gorgonoidi
25.12.2006 19:37:53

vituttaa aivan suunnattomasti joskus kun näkee "nuorempia" jotka eivät ole hokanneet ideaa vaan pelkästään tönivät toisiaan.

No lyö niitä.
PomppoK
25.12.2006 19:41:29 (muokattu 25.12.2006 19:42:16)

...ja kun virkavalta hokaa, että selkärangalliset alkulimat ovat keksineet ympäristön, jossa mättää lainsuojattomana pataan toisiaan, niin... ehkä se olis hyvä vain, teinit ja juntit eivät todennäköisesti löytäis maanalaista elämää, jonne meiningit siirtyis.

Turpaan vaan, siis.
"Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death."
Roitto
25.12.2006 20:03:43
Mun mielestä, niinku, moshpitteihin pitäis niinku päästä vaan, jos niiinku hokaa sen idean. Että niinku ei tönitä, vaan niinku pitataan. Ja semmosta.
Ja sit jos joku svidu urpo ei halua pitata, vaan "katsoa keikkaa", niin se pitää kyllä ehdottomasti vetää sinne pitin keskelle. Eikä päästää pois jos se haluaa, koska sitten se jatkaa sitä homoilua. Vittu mikä faq.

Ja sitten haluaisin vielä sanoa, että jos sulla ei ole gorpseja naamassa ja et oo kuunnellu vähintään kaks ja puolvuotiaasta OIKEAOPPISTA norjalaista pläkmetallia, niin oot paska jätkä. Heivmusiikkii on vain pienten piirien musiikkia, ja vain PIENTEN PIIRIEN ihmiset saavat sitä kuuuneella. En mä tykkäis että mun juttu leviää jolleki kenestä en pidä. hyi kamala.
Yhden miehen Fight Club
DaKiller
25.12.2006 20:14:01

...ja kun virkavalta hokaa, että selkärangalliset alkulimat ovat keksineet ympäristön, jossa mättää lainsuojattomana pataan toisiaan, niin... ehkä se olis hyvä vain, teinit ja juntit eivät todennäköisesti löytäis maanalaista elämää, jonne meiningit siirtyis.

Kaupunkilaiset, keski-ikäiset snobit hyppisivät tasajalkaa ringissä punaviinilasi kädessä. Tämähän on se teinien, junttien ja amisten vastakohta.
Räkkipeli
25.12.2006 20:17:59
Mun mielestä, niinku, moshpitteihin pitäis niinku päästä vaan, jos niiinku hokaa sen idean. Että niinku ei tönitä, vaan niinku pitataan. Ja semmosta.
Ja sit jos joku svidu urpo ei halua pitata, vaan "katsoa keikkaa", niin se pitää kyllä ehdottomasti vetää sinne pitin keskelle. Eikä päästää pois jos se haluaa, koska sitten se jatkaa sitä homoilua. Vittu mikä faq.

Ja sitten haluaisin vielä sanoa, että jos sulla ei ole gorpseja naamassa ja et oo kuunnellu vähintään kaks ja puolvuotiaasta OIKEAOPPISTA norjalaista pläkmetallia, niin oot paska jätkä. Heivmusiikkii on vain pienten piirien musiikkia, ja vain PIENTEN PIIRIEN ihmiset saavat sitä kuuuneella. En mä tykkäis että mun juttu leviää jolleki kenestä en pidä. hyi kamala.

Ootpas kovan kuulonen jätkä! mitä jos onki kuunnellu bläkkiä vasta vuoden ikäisenä? niin niin mitäs sitten? hä?
Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta.
tiala1
25.12.2006 20:53:12
Ne George "corpsegrinder" Fisherin mossaukset on aika kovia. Ja kyllä ne Lamb of Godin wall of deathit on kans härskejä.
Ei oo eikä tuu!!!
captain kirk
25.12.2006 20:53:40
Jahas. Eli heikot jyrätään ja vahva rotu annetaan vain kasvaa.

Eli hevikeikoille menevät rellestäjät ovat katselijoiden ja kuuntelijoiden etusijalla.
Keikalle ei voi vain mennä katsomaan ja kuuntelemaan, ja vaikka siinä itsenänsä moshailisikin, mutta että jos on eturivin paikkeilla (eli haluaa nähdä jotakin) on pakko riehua niin, ettei varmasti näe mitään.
Voihan se riehuminenkin olla hauskaakin. Mutta jos siinä eturivissä joku oikeasti haluaa seurata bändiä, jokaista liikettä ja ääntä jonka ne soittaa ja ehkä ottaa oppia, niin ei mitään kun sellaset nössöt lynkataan het samantien.

Tommosta en kyl taas ymmärrä yhtään. Varmasti ois kaikilla kivaa ja bändilläkin mahtava soittaa kun kaikki yleisössä kyttäis vaan niitä kitaristin käsiä "vittu toi on nopee! meenpä tästä kotia heti treenaamaan et musta tulee yhtä hyvä!" Semmosella asenteella kun lähtee keikalle ni ei tule mitään. Pääset kuule paljon halvemmalla kun ostat vaikka sen Yngwie "Ynkkä" Malmsteenin dvd-boxin jota voi rauhassa sitten tsuumailla ihan kotisohvalta. Eikä varmasti jää yhtään kikkaa näkemättä kun kuvaa voi kelailla edestakasin.

Keikoille ei mielestäni ole tarkoitus tulla vaan istumaan vaikka muistiinpanovälineet kourassa vaan pitämään hauskaa ja olemaan meiningissä mukana. Pitit ja muu hulinointi kuuluu asiaan.
saastara
25.12.2006 21:56:28
vaan pitämään hauskaa ja olemaan meiningissä mukana.

Meiningissä ei voi olla mukana moshaamatta ja heilumatta..?

Pitit ja muu hulinointi kuuluu asiaan.

Joillekkin.. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
DaKiller
25.12.2006 23:07:37

Näemmä hennot naisihmiset eivät ole tervetulleita heviä kuuntelemaan livenä. Naurettavaa pelleilyähän tuo lähinnä on jos ei huomioida muitakin ihmisiä.
-Cale
25.12.2006 23:27:32
OK. Siitä sitten humppa keikoille vaan.

Tämä on just se paska asenne, jolla meitä rauhallisempaa meininkiä diggailevia sorretaan. Minusta kun sanottiin että olen ahdaskatseinen, mitäs sitten itse olette jos muita kuin silmittömiä riehujia ei saisi päästää keikalle? Itsekkin mieluummin seuraan soittajien toimintaa lavalla sen sijaan että tuhlaisin koko ajan johonkin silmittömään riehumiseen, sitä voi harrastaa kotonakin.

Ja tuo lasikoppi-idea on mainio!
-Cale
25.12.2006 23:53:21
Sinunlaisillesi on katsomopaikat sun muut sielä takana.

No höh! Mutta kun ei sieltä näe mitään...
Werihukka
25.12.2006 23:58:19

Ottakee kirves mukaan keikalle, niin saatte nääs olla rauhassa. :)
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
-Cale
25.12.2006 23:59:41
Ottakee kirves mukaan keikalle, niin saatte nääs olla rauhassa. :)

Loistava idea, tosin ei taitais mennä tarkastuksesta läpi :P
Werihukka
26.12.2006 00:00:54 (muokattu 26.12.2006 00:01:55)

Loistava idea, tosin ei taitais mennä tarkastuksesta läpi :P

Menee kun esittelet kirvestä vähän tarkemmin :)

E: Ja ei pidä tosissaan ottaa. Kaikilla ei ole huumorintajua ja se meinaa joskus unohtua.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
captain kirk
26.12.2006 00:18:14 (muokattu 26.12.2006 00:27:46)
Näemmä hennot naisihmiset eivät ole tervetulleita heviä kuuntelemaan livenä. Naurettavaa pelleilyähän tuo lähinnä on jos ei huomioida muitakin ihmisiä.

En ole mielestäni väittänyt että niillä keikoilla ei otettaisi muita ihmisiä huomioon. Ainakin niillä keikoilla millä itse olen käynyt on lähes rauhallinen ja väljä tila noin 20m lavasta jos ei halua moshata ja riehua vaan nauttia musiikista noin niinkuin pelkästään. Hevikeikoilla on kuitenkin turha mielestäni alkaa vaatia mitään omaa tilaa ympärilleen, koska jos ihmisiä on paljon ja kaikki kuitenkin mahdollisimman lähelle tahtovat päästä, niin selvähän se on että ahdasta tulee. Sopu sijaa antaa kuitenkin :). Sellaiset urpot, jotka tahallaan lyövät tai haastavat riitaa ovat sitten ihan asia erikseen ja heitä itsekin halveksin.

Noista naisihmisistä sen verran, että näkyy niitä ihan eturivissä samanlaisessa meiningissä kuin miehiäkin. Ei siellä ketään vahingoiteta tahallaan. Jos sitte on arka ja haluaa saada itselleen sen oman tilan, niin miksi se pitää ängetä sinne massojen keskelle eturiviin puristuksiin kun tiedetään kuitenkin mitä siellä eturivissä on. Keikan näkee ihan tarpeeksi hyvin juuri sieltä noin 20m lavasta tai sitte sivuilta, jos nyt ei tahdo välttämättä nähdä esimerkiksi minkä merkkistä plektraa kitaristi käyttää.

E: lisäys

Niin ja ainahan metallimusiikki on ollut tietyllä tavalla agressiivista ja väkivaltaista ja maskuliinista. Moshaus kuuluu siihen kulttuuriin. Vaikka en itse mikään truuhevari olekkaan (eihän mulla oo ees pitkää tukkaa :/ ), niin ymmärrän kuitenkin miksi moshpittejä keikoilla syntyy ja porukka tykkää hillua ja karjua jne. En vaan tajua miksi sinne pitää sitte ängetä sekaan kun ei sellaisesta menosta perusta. Musiikkia voi ihan oikeastikkin kuunnella siellä kotonaankin. Keikat ovat ihan asia erikseen. Sinne tullaan tekemään muutakin kuin vain istumaan ja nauttimaan musiikista.
Räkkipeli
26.12.2006 00:50:42
Tää on kyl niin ironisesti naurettava keskustelu... mihinkään ei päädytä ja vaikka päädyttäisiinki, keikat jatkuu samoilla meiningillä. ne pitit pysyy siellä luki täällä mitä tahansa!
Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta.
Super-Jari
26.12.2006 01:10:52
Idea on sama kuin se että menette mopolla moottoritien ohituskaistalle. Pysykää poissa tieltä ja antakaa porukan heilua.
PomppoK
26.12.2006 01:21:24 (muokattu 26.12.2006 01:22:02)

Jep, mutta mopolla pääsee sinnekin, minne autolla ei.
"Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)