Aihe: Vuoden uusi kyky? (Soundi-äänestys)
1
Juugeli
25.12.2006 13:11:16
Jeps, taas pitää tätä Soundin vuosiäänestyslappua täytellä enkä keksi toista ulkomaista uutta kykyä millään? Ykköskohtaan laitoin jo Regina Spektorin. Muutenkin vähän hataralla pohjalla tuo vastausten miettiminen, itselle vuosi 2006 oli aika huono musiikin rintamalla. Tuo Regina Spektorin levy oli mukava yllätys, mutta pettymyksiä on ollut enemmän kuin yllättäjiä.
I stayed up all night playing poker with tarot cards. I got a full house and four people died. Steven Wright
patonki
25.12.2006 13:58:29

Niin, mitäs tässä nyt sitten haetaan? Muiden pitäisi keksiä, mikä on ollut sun mielestä toiseksi kovin ulkomainen nousija, vai?

Eikä tuo Regina Spektorkaan nyt kai mikään kovin uusi tulokas ole, tuohan oli jo neljäs albuminsa. Mainio artisti kylläkin, ei siinä mitään...
Juugeli
25.12.2006 14:38:16
Niin, mitäs tässä nyt sitten haetaan? Muiden pitäisi keksiä, mikä on ollut sun mielestä toiseksi kovin ulkomainen nousija, vai?

Jos muut kertoisivat omia suosikkejaan, kun minä en muista juuri yhtään tämän vuoden tulokkaita. Josko niistä sitten joku palautuisi mieleen.

Eikä tuo Regina Spektorkaan nyt kai mikään kovin uusi tulokas ole, tuohan oli jo neljäs albuminsa. Mainio artisti kylläkin, ei siinä mitään...

Näinhän ne vähän aina tuppaa olemaan, nousi kuitenkin suurempaan suosioon tolla uusimmallaan joten vastasin sen.
I stayed up all night playing poker with tarot cards. I got a full house and four people died. Steven Wright
foetor ex ore
25.12.2006 18:26:00
Eikös the Strokes oo ainakin aika kova tulokas?
Tupuna
25.12.2006 18:43:55
Eikös the Strokes oo ainakin aika kova tulokas?

Ööö, oisin ehkä äänestäny vuonna 2001 The Strokesia kovaksi tulokkaaksi.... :o
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Cathi777
25.12.2006 19:21:03

Näinhän ne vähän aina tuppaa olemaan, nousi kuitenkin suurempaan suosioon tolla uusimmallaan joten vastasin sen.

Tuosta asiasta voi olla kyllä kovin montaa mieltä. Kyllä se siihen ns. suosioon nousi jo vähintään edellisellä levyllä. Eihän tuo suosio nytkään ole kuin pienien piirien suosiota, isommalle yleisölle kuitenkin edelleen ihan vierastapaus. Eli oma ehdotukseni on, että älä nyt missään nimessä laita sitä nyt miksikään uudeksi kyvyksi. Eiköhän siihen ole tarkoitus laittaa niitä, jotka ovat debyyttilevynsa tänä vuonna julkaisseet.
Only pop music can break my heart...
Juugeli
25.12.2006 19:59:11
Tuosta asiasta voi olla kyllä kovin montaa mieltä. Kyllä se siihen ns. suosioon nousi jo vähintään edellisellä levyllä. Eihän tuo suosio nytkään ole kuin pienien piirien suosiota, isommalle yleisölle kuitenkin edelleen ihan vierastapaus. Eli oma ehdotukseni on, että älä nyt missään nimessä laita sitä nyt miksikään uudeksi kyvyksi. Eiköhän siihen ole tarkoitus laittaa niitä, jotka ovat debyyttilevynsa tänä vuonna julkaisseet.

En nyt muista yhtään esimerkkiä, mutta on siellä listoilla ollut useasti joitain artisteja, joilta on tullut jo useampaa levyä. Ja onhan tuo Spektorin kuuluvuus vähän kuitenkin lisääntynyt uusimman levyn myötä, Fidelity on soinut useammassa tv-sarjassa (ainakin Greyn anatomia) ja Better muistaakseni jossain mainoksessa.
riimu
25.12.2006 22:36:46
Tuvalu ainakin on ollut mielenkiintoinen kotimainen uusi tuttavuus.
The leaven which animated my existence is gone: the charm which cheered me in the gloom of night, and aroused me from my morning slumbers, is forever fled.
evo
25.12.2006 22:54:40
Ulkomaisista The Kooks nousi ekana mieleen.
Jätkät on tyhmiä, mutta laulut on tekijöitänsä viisaampia.
Harvestman
25.12.2006 23:09:35 (muokattu 25.12.2006 23:10:41)
Itse olen yleensä lähinnä naureskellut tuolle soundin äänestykselle. Tai no. Lähinnä tuolle vuoden soittaja osiolle. Ihmetyttää kun Kirk Hammet ja Alexi Laiho pojottaa lähellä ykkössijaa ja esim. Marty Friedman tai Paul Gilbert & Jukka Tolonen tai Roope Latvala ei ole sijoilla ollenkaan.

Edit. Taisi mennä vähän offtopiciksi kun aihe oli Vuoden uusi kyky.
Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä.
slowdive
25.12.2006 23:10:58
Jeps, taas pitää tätä Soundin vuosiäänestyslappua täytellä enkä keksi toista ulkomaista uutta kykyä millään?

Nämä on kyllä aina pahoja. Vaikka sitä koko ajan uutta musiikkia etsii, eikä itseään minään menneisyyteen jumittuneena kalkkiksena pidä niin kyllähän nämä "uusi kyky" ja "vuoden levy" kategoriat on aina vaikeita.

Death Breath taitaa itsellä olla ainoa mitä ei vielä aiempina vuosina olisi voinut äänestää :I
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
Tympee Huttunen
25.12.2006 23:16:41
Itse olen yleensä lähinnä naureskellut tuolle soundin äänestykselle. Tai no. Lähinnä tuolle vuoden soittaja osiolle. Ihmetyttää kun Kirk Hammet ja Alexi Laiho pojottaa lähellä ykkössijaa ja esim. Marty Friedman tai Paul Gilbert & Jukka Tolonen tai Roope Latvala ei ole sijoilla ollenkaan.

Edit. Taisi mennä vähän offtopiciksi kun aihe oli Vuoden uusi kyky.

Soundin lukijat ja äänestäjät eivät välttämättä ole muusikoita. He äänestävät sitä, joka kuulostaa heistä hyvältä:)
Harvestman
25.12.2006 23:28:41
Soundin lukijat ja äänestäjät eivät välttämättä ole muusikoita. He äänestävät sitä, joka kuulostaa heistä hyvältä:)

Ne tietämättömät. =)
Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä.
PJS
25.12.2006 23:34:58

Kotimaisista Jippu
Ulkomaisista vaikka joku
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
Tietysti Pauligin
26.12.2006 00:12:39 (muokattu 26.12.2006 00:13:51)
Enpä nyt tiedä äänestäisinkö itse, mutta kotimaisista tulee mieleen Von Hertzen Brothers. Tiedän, debyytti tuli jo vuonna 2001, mutta sen jälkeen homma meni jäähylle useiksi vuosiksi ja jäi aika pimentoon. Tällä kertaa ilmeisesti enemmänkin luvassa. Tulokkaaksi äänestäminen myös siksi ehkä vähän outoa, kun ovat kaikki ansioituneita ja jo nimeä keränneitä muusikkoja muista yhteyksistä.

Silti, yksi tämän vuoden mielenkiintoisimmista kotimaisista "tulokkaista", joskaan en ole vielä kovin paljoa syventynyt.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Marlowe
26.12.2006 01:34:37
Tiktak on perinteisesti pärjännyt näissä äänestyksissä jo viiden viimeisen vuoden ajan, varmaan saa nytkin jonkun äänen = )
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
MV
26.12.2006 15:18:18
Ykköskohtaan laitoin jo Regina Spektorin.

Katos, tämähän oli juuri se ihana tyttö joka joskus heitettiin myös "Kovin kaunis ihminen"-ketjuun. Ihana biisi myös tuo fidelity. Onko mnetissä keskustelua tästä? Haku ei toimi.
carnation
26.12.2006 15:34:24 (muokattu 26.12.2006 15:35:19)
Ulkomainen uusi kyky...

Itse sanoisin ehkä Guillemots.
Midlake on levyarvioista päätellen ns. kuuminta hottia.

Ja mitä näitä nyt on, kumma kun ei tule mieleen juuri ketään/mitään.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
kivi
27.12.2006 19:54:38 (muokattu 27.12.2006 19:59:36)
Mä olen aivan mahdoton näissä, ja jätän joka vuosi vastaamatta noihin "toimituksen oma lista" -kysymyksiin, joihin mun kuitenkin pitäisi aina vastata (Soundin vuosiäänestykset eivät ole pakollisia, omalistat periaatteessa musiikkitoimittajalle ovat), ihan jo siitä syystä että mulla menee ainakin vuoden verran uuden levyn / bändin /artistin "löytämiseen".

Musiikindiggailuni menee koko ajan pari vuotta jälkijunassa. Samanhetkinen ja tuore musiikki ei ole diggailtavaa, se on analysoitavaa ja sen kuunteleminen työn tekoa. Vasta kun ajankohtaisuus on kulunut pinnalta, pysty musiikista nauttimaan ilman vaatimuksia.
:-D

Mä voisin nyt täyttää vuoden 2004 listan:-)

EDIT: Asiahan on kuten Patonki sanoi, nää vuosiäänestyslistalla esiintyvät "uudet nimet" ovat oikeasti uralla yleensä jo vanhoja tapauksia. Jos oikeasti mietitään kuka olisi luonut uransa vuonna 2006 ja siinä jo vakuuttanut parhaudellaan, on valikko aika pieni.

Onneksi kuluttajien ei tarvitse piitata tuosta, vaan vuoden uusi kyky saattaa olla sama vaikka kymmenen vuotta peräkkäin
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)