LarryHat 24.12.2006 22:50:37 | |
---|
Itse pidän vahvistintani treenikämpillä tuolin päällä. Mietityttää silti välillä, että onko tämmöinen kitaravahvistin luotu soimaan lattialla vai saako sille paremmin kuuluvuutta jos se on jonkilaisella korokkeella? |
Härski 24.12.2006 22:52:06 | |
---|
Mietippä: Jos se kaiutin on sun korvan juuressa, niin mitäpä luulet, kuuluuko se paremmin, kuin se, että se olis sun jalkojen juuressa? Voin kernaasti suositella nostamaan sitä jopa sitä tuoliakin korkeammalle. |
tommiot 24.12.2006 22:53:41 | |
---|
Fullstackia ei varmaankaan tartte korottaa, mutta itse pidän kallistettua 4x12" kaappia metrin korkeudella. Kuuluu ihan eri tavalla. |
McNulty 24.12.2006 22:54:39 | |
---|
2x12" kaappi pienen korokkeen päällä. Kuuluu ihan ok, kun ei tartte soittaa ihan sen vieressä. "I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer |
Wahi 25.12.2006 11:34:32 | |
---|
Kämpällä kitaravahvistin on bassovahvistimen päällä. Kuuluu paremmin kuin lattiotasossa. "Kyllä pöyhkeä proge aina rehellisen rock 'n' rollin voittaa!" |
Thule 25.12.2006 12:12:35 | |
---|
Itse pidän comboani noin polvenkorkuisen korokkeen päällä. Soundi kuulostaa huomattavasti paremmalta näin, kun korkeusero elementin ja korvan välillä on pienempi. Tosin, jos soittelen tuolilla istuen suoraan elementin edessä, soundi on (luonnollisesti) liian pistävä ja kirkas. Kuten jo tässä on ilmi käynyt, kokeilemalla se paras ratkaisu löytyy. Rape. Murder. It's just a kiss away. New intelligence arise in emptied bodies. |
Artist 25.12.2006 12:36:25 (muokattu 25.12.2006 12:36:38) | |
---|
Half stack on ihan lattialla, saa (ja pitää) luukuttaa kovempaa kun ei ole ihan korvien tasolla. :) "I want a brand new car, a twangy guitar, cute little honey and lots of money" |
DaKiller 25.12.2006 12:45:46 | |
---|
B-kämpällä tulee yleensä haettua paikka missä se soundaa parhaimmalle. Akustiikkaa nääs. |
Minushuman 25.12.2006 14:55:26 | |
---|
Bandit on tuolin päällä ja kallistettuna parin kirjan avustamana. Kuuluu paremmin. "Do you think when I find my purpose I'll get some sort of sign? Like a glowing light? Not like an alien abduction or anything, but a Jesus light?" Randy |
LaXu 25.12.2006 15:10:14 | |
---|
Lattialla. Kuulostaapi helposti muuten liian kirkkaalta ja takaa avoin combo kaipaa lattialta vähän avitusta botneen. |
Sekä-että. Mulla on 1x12 combo 2x12 kaapin päällä. Lattianrajasta tulee botnea ja combon kajarista kuuluvuutta |
battery 25.12.2006 15:26:01 | |
---|
2x12" kaljakorin päällä You cant always get what ya want, youll get what you need like.. |
brn2sk8 25.12.2006 15:32:29 | |
---|
Mulla on vahvistimena tää behringerin ac 108, ei varmastikaan hyvä vahvari verrattuna johonkin laadukkaampaan, mutta kelpaa tämmösiin kotioloihin aika hyvin... Siinä on takaosa kokonaan auki niin että kaikki elektroniikka näkyy ihan kaikelle kansalle, ja hokasin sitten että siellä on siinä ihan kajarin vieressä paikat piuhoille että saa liitettyä enemmänkin kaiuttimia siihen kii... Sit hain vaan meidän vanhan kotiteatterisarjan kajarit huoneeseen ja liitin ne sarjaan jollain 2 metrin piuhoilla toisiinsa ja asetin ympäri huonetta... Nyt kun soittaa, se soitto kuuluu siis ympäri huonetta ja en tiiä kuvittelenko vaan, mutta äänenlaatu on ainakin ihan eri luokkaa kuin sillon kun ei ollut enempää kajareita käytössä... Nyt on siis huoneessa yhteensä 9 kaiutinta joista viidestä kuuluu kun soitan kitaralla ja lopuista kun kuuntelen soittimella CD:tä... On aika hyvän kuulosta kun soittaa jotain metallican biisiä omana coverinaan, suosittelen kaikille... Anteeksi tietämättömyyteni, päivityksiä odotellessa |
samsonov 25.12.2006 15:42:16 | |
---|
Pöydällä. Hyvin kuuluu ja ei tartte kyykistyä ku vääntää namikoita All My Exes Live In Texas....And That's Why I Hang My Hat In Tennessee |
placebo 25.12.2006 16:01:29 (muokattu 25.12.2006 16:02:39) | |
---|
Lattialla. Kuulostaapi helposti muuten liian kirkkaalta Ei ole kohdistettu kirjoittajalle, mutta miettikääpä ihmiset tilannetta yleisön kannalta. Joillakin on huono tapa pitää styrkkaria lattialla ja säätää soundi niin, että se soundaa hyvältä metrin puolitoista korkeammalla. Voi vain kuvitella millaisia jääpiikkejä ämyri suoltaa yleisölle. Lavan edessä seisovien korvat menee varmasti rikki, saatika jos ko soundi mikitetään ja ajetaan PA:sta. Soundi olisi hyvä säätää ilman korvatulppia ja korvat kartion korkeudella. Kuulee "totuuden" eikä "vääristynyttä kuvaa". Muistutus vaan... Ja varoituksen sana :) "Puut ovat kummallisesti.
En keksi sanoa miten.
Se tekee minut levottomaksi."
Pentti Saarikosken runokokoelmasta 'En soisi sen päättyvän' (1968) |
Lord of the strings 25.12.2006 16:22:54 | |
---|
Classic 30 on noin puolen metrin korkeudella vähän kaltevassa tasossa, niin että saundi tulee korviin eikä vyötärölle. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
Mike M. Hiirenloukku 25.12.2006 16:27:43 | |
---|
Mitäs sanotte siitä kun minä oon kuullut että useat kaapit on suunniteltu soimaan lattialla, ja vaikka miksaaja kovasti käskee nostaa kaapin ylemmäs että voi ajaa hiljempaa, niin tämä ei välttämättä anna parasta mahdollista soundia? Itsellänikin on kyllä kaappi n. metrin korkeudella lattiasta. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Backlet 25.12.2006 16:33:15 | |
---|
Tuolilla vähän kallistettuna. Nuclear Waste. |
placebo 25.12.2006 22:54:55 (muokattu 25.12.2006 22:55:34) | |
---|
Mitäs sanotte siitä kun minä oon kuullut että useat kaapit on suunniteltu soimaan lattialla, ja vaikka miksaaja kovasti käskee nostaa kaapin ylemmäs että voi ajaa hiljempaa, niin tämä ei välttämättä anna parasta mahdollista soundia? Yleisön viihtyvyys vai optimisoundi "namiskat kaakossa"? Kompromissi? "Puut ovat kummallisesti.
En keksi sanoa miten.
Se tekee minut levottomaksi."
Pentti Saarikosken runokokoelmasta 'En soisi sen päättyvän' (1968) |
Exhausted 25.12.2006 23:01:53 (muokattu 25.12.2006 23:03:11) | |
---|
Combo aina vähintään metrin korkeudella. Jos mahdollista niin pienen etäisyyden päässä soittopaikasta ettei tosiaan mene saundi ohi liian matalalta. Suunnitelmissa on teettää oma case niin olis sitten aina oma korokekin mukana eikä aina tarvitse metsästää kaljakoreja tai tuoleja. |