Aihe: kellä tinnittää jossain määrin.
1 2 3
samic
25.12.2006 00:58:13

Munla on soinut niin kauan ku muistan. En usko, että tuo johtuu omista mokista, kuuloa on kyllä suojattu kissojen ja koirien kanssa. Itse kuulossa ei ole ainakaan näihin päiviin asti tarkastuksissa todistettu mitään alenemaa.

On aikoja, jolloin soi kovempaa, niinku nyt taas. Flunssaa nau. Selkeesti mulla sidoksissa niskoihin ja leukaperiin tuo. Ylläri. Just tuo et koko ajan kuuluva perustinnitus leukoja jännittämällä moninkertaistuu.

Ei jaksa tuosta stressailla enää. Ei kuitenkaan ihan itsemurhavolyymeillä vingu. Lähinnä joskus nukkumaan mennessä vingunta tulee huomattua ja ämpyynnyttyä jos on tavallista herkemmässä mielentilassa, hoho. Eikä aamulla enää muista koko juttua.

Mulla monesti ku heräään ni ekana tulee tinnitys korvista ja sit vasta et ai heräsin...:)
nyt oon humalassa mut ...
ei ole
saastara
25.12.2006 02:49:07
Itsellä ei tinnitä jatkuvasti mutta muutaman kerran kuukaudessa aina korvat "humahtaa", ikään kuin lukkoon menisivät.. Sitten kun sitä tukkii korvat ja kuuntelee hiljaa päävärkkiään, kuuluu sieltä pientä ininää hiljaa.. Sekin vireistä onneksi. :) Joskus tarkistettiin, että puhdas A siellä muistaakseni säksätti. Tuo katoaa aina huomaamatta parissa minuuttissa.. Aina kun asian unohdan. :)

Tuo ei satu missään tietyissä tilantaissa koskaan.. Aina random-pohjalta.. Tottahan toki sitä välillä keikkojen jälkeen korvat on hieman turtuneen oloiset mutta varsinaista tinnitusta ei ole vielä koskaan ilmennyt. Aamulla sitten on aina rapsakan freesi olo. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
VoodooFish
25.12.2006 05:23:31
Täällä soi myös...

Vituttaa vaan että mulla on oikeassa korvassa kuulo menossa heikompaan suuntaan ja vasuri vielä suhtkoht ok kunnossa, niin pitihän sen tinnityksen parahtaa siihen "terveempään" korvaan...

http://irc-galleria.net/view.php?nick=VoodooFish&image_id=40079239
noh on se kuulo viel parempi kun gilbertillä...
"riks, raks ja poks" -korvat
Timo JM
25.12.2006 10:20:20 (muokattu 25.12.2006 10:29:05)

nyt oon humalassa mut ...

Hyi hyi, ei Jouluna saa ryypätä!

Siitä tulikin mieleen kun hankin Pukkia muksuille. Ensimmäinen joka vastasi tekstariini sopersi hirveessä juubassa, ettei kyseinen aika sovi. Sitten rupesi tulemaan pirusti ohjeita mihin aikaan ensi vuonna kannattaa soitella ja millainen Pukki on parempi kuin toinen jne. En meinannut päästä siitä edes eroon. En kyllä olisi tilannut vaikka olisi ollut tulossakin. Ja mies mainosti itseään raittiiksi autoilevaksi Pukiksi!

Itsellä ei tinnitä jatkuvasti mutta muutaman kerran kuukaudessa aina korvat "humahtaa", ikään kuin lukkoon menisivät. Sitten kun sitä tukkii korvat ja kuuntelee hiljaa päävärkkiään, kuuluu sieltä pientä ininää hiljaa. Tuo katoaa aina huomaamatta parissa minuuttissa. Tuo ei satu missään tietyissä tilantaissa koskaan. Aina random-pohjalta.

Tuonlaista on kaikilla eikä sitä kutsuta varsinaiseksi tinnitukseksi. Kyllä mullakin tän perus vinkunan lisäksi aina välillä pamahtaa ihan hirveä vinku joka feidautuu parissa minuutissa itsestään pois.
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
Timo JM
25.12.2006 11:35:07

kinkun päälle kato muutama lasi punaviiniä :)
oon viinitilalla anoppilassa...

No, Uusivuosi sitten raittiina eiks je ;-)
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
samic
25.12.2006 11:43:18

No, Uusivuosi sitten raittiina eiks je ;-)

ö sillo on täällä viinitilalla häät joihin pitää tulla....voihan se olla et on kaukan selvästä asiasta se :)
ei ole
JPQ
25.12.2006 12:29:28

Täälläkin vähän tosin vaikuttaa että vähitellen pahimmat ajat on ohitse jopa välillä luulen että katoaa vielä joskus vallan. (Palaa lähtö tilanteeseen jolloin joskus kuului jotain pienen pientä nykyinenkin tosi olematon ääni) Tosin tämä mun tinnitus mitä olen tietyistä asiosita päätellyt on verenkierron ääniä (eivät ole vikinää nämä mun äänet). Jo siitä kun sydämen lyönnit oli yhtenä aamuna "sekaisin" (=ainakin hieman epämääräisiä) niin korvankin (oikea tässä lähinnä tinnittää) nuo äänet oli epämääräisiä just samaan tyyliin.
Ja en minäkään ole kuuloani pilannut. Ja välillä vaikuttaa kun jätin eräät elintarvikkeet pois on auttanut jolle muusta päätellen olen allerginen/yliherkkä tms.
TimoS
25.12.2006 13:46:00

Selkeesti mulla sidoksissa niskoihin ja leukaperiin tuo.

Tohon jännitysperäiseen tinnitukseen on selkeesti kaikkein parasta lääkettä liikunta: punttisali, hiihtäminen, uiminen, sauvakävely yms. missä joutuu käyttämään yläkropan lihaksia...
samantien
25.12.2006 14:51:16
mulla kans korvissa kuulunut semmonen korkea kihinä nyt muutaman kuukauden ajan. ilmeisesti jännitysperäinen, kun kuulotesteissä ei havaittu mitään normaalista poikkeavaa. kuulokkeita en voi enää käyttää, kun ne päässä tuo kihinä kuuluu häiritsevästi. päivisin se jää kaiken muun melun alle.
...Mutta TUOSSA nimenomaisessa riffissä ei kyllä ole niin yhtikäs mitään vaikiaa, että en kyllä nyt ymmärrä yhtään että mitä vaikiaa tuossa nyt olisi. - Däniel 18.09.2006
northern
25.12.2006 15:51:38

Silloin tällöin toisessa korvassa alkaa yhtäkkinen vinkuna joka sitten pikkuhiljaa feidaantuu pois. Vähän aikaa sitten tapahtui sellainen kummallinen juttu että se vinkuna olikin sellasta matalaa huminaa. Käänsin ensin kattomaan että missä meni ilmastointi päälle ennen kuin tajusin että äänihän tulee vasemmasta korvastani.
Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä.
Jucciz
26.12.2006 13:18:17
ö sillo on täällä viinitilalla häät joihin pitää tulla....voihan se olla et on kaukan selvästä asiasta se :)

No häitähän nyt ei varsinkaan pidä ruveta pilaamaan alkoholilla.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Raimo
26.12.2006 14:51:10

hep

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
womb.mixerman.net
thrashrat
29.12.2006 13:17:56

hep.

Varmaan on ollut pienempää tinnitystä jo pitkään, koska on mä oon soittanu aina keikat ilman tulppia... mutta nyt syksyllä alkoi tinnittämään selkeesti. Syyksi veikkaisin: liikaa miksailua luureilla ja pro toollssin satunnaiset white noise blastit. Pari kertaa kun noi white noise blastit tuli luurit päässä oikeen kunnon volalla ni alkoi kyllä pelottaa ja tinnitus tuntu jäävän kovemmalle tasolle... Onneksi enää ei tinnitä niin pahasti kun n. kuukausi sitten. Veikkaisin kuitenkin että pysyväksi tämä jää. Mulla tää on kuitenkin sen verran pientä viellä ettei se haittaa normaalia oleskelua mitenkään.
http://www.dmthc.com
samantien
29.12.2006 14:35:58
hep.

Varmaan on ollut pienempää tinnitystä jo pitkään, koska on mä oon soittanu aina keikat ilman tulppia... mutta nyt syksyllä alkoi tinnittämään selkeesti. Syyksi veikkaisin: liikaa miksailua luureilla ja pro toollssin satunnaiset white noise blastit. Pari kertaa kun noi white noise blastit tuli luurit päässä oikeen kunnon volalla ni alkoi kyllä pelottaa ja tinnitus tuntu jäävän kovemmalle tasolle... Onneksi enää ei tinnitä niin pahasti kun n. kuukausi sitten. Veikkaisin kuitenkin että pysyväksi tämä jää. Mulla tää on kuitenkin sen verran pientä viellä ettei se haittaa normaalia oleskelua mitenkään.

nimenomaan tämä sama asia täälläkin. kesällä paukahti muutaman kymmenen kertaa mieletön meteli monitoreista. johtui ilmeisesti paskoista ilmaisplugareista. minkäs teet.. ei voi äänittää tulpat korvissa.
...Mutta TUOSSA nimenomaisessa riffissä ei kyllä ole niin yhtikäs mitään vaikiaa, että en kyllä nyt ymmärrä yhtään että mitä vaikiaa tuossa nyt olisi. - Däniel 18.09.2006
gösplstorm
29.12.2006 21:33:31
täältä löytyy, lujuus vaihtelee ajoittain
Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö.
the Gas Fuzz
30.12.2006 01:06:33
Kohisee korvissa ajoittain; väsymys, stressi, krapula, flunssa, yläkropan lihaskireydet. Varsinaista tinnitusta ei o (vitutusta kylläkin), vaikka aika lujaa tulee tota omaa kitaratonttia huudatettua.
Mikael
30.12.2006 11:08:55

Jeh. Kiitos suomen armeijan mulla on vinkunut snadisti jo parikyt vuotta. Krapulassa ja niskajännityksessä enempi - lomalla rentona vähempi.
Siitä mistä aita on matalin...
jannu
31.12.2006 02:16:30
Joo, vinkuu silleen vienosti. About samoilla taajuuksilla ku tommosen perus Helkaman jääkaapin vingun yläpää.

Tuli teininä seisoskeltua turhan monta kertaa keikoilla suoraan PA-kaapin edessä ilman tulppia. Joskus vinkui keikkojen jälkeen jopa viikon verran putkeen. Bänditreeneissä sentään tajusin käyttää tulppia. Menoa olisi ollut, jos olisi urheillut siellä betonikellarissa ilman.
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
JPQ
31.12.2006 02:19:38

Täällä soi myös...

Vituttaa vaan että mulla on oikeassa korvassa kuulo menossa heikompaan suuntaan ja vasuri vielä suhtkoht ok kunnossa, niin pitihän sen tinnityksen parahtaa siihen "terveempään" korvaan...

http://irc-galleria.net/view.php?nick=VoodooFish&image_id=40079239
noh on se kuulo viel parempi kun gilbertillä...

Ajattelin avautua mutta nyt sitten avaudutaan kerrotaan myös omia kokemuksia kuuloon liittyen:
Onko TODELLA HUOLELLA tutkittu miksi heikkenee ? Korostan ehdottomasti suosittelen jollei ole ihan siis
sairaala tasolla esimerkiksi terveyskeskuksemme sai PALJON huonomman (sanoisin luotettavan nettilähteen mukaan
normaalia testioloista johtuen) käyrän (ikäisekseni tilanne olisi ollut soi paha sen voin sanoa tarkemmin en muista) koska jännitin jo hermostuneena et
testaaja oli sanon suoraan oli säheltäjä (sairaalantyypin kannustavan tyynen rauhallisia kaikki kiitos
vielä tässäkin heille) lisäksi tila ei ollut terveyskeskuksessa äänieristetty.
Ja joskus jossain jutussa muistelen joillakin terve korva reagoi
ei terveen korvan ongelmiin tarkkaan en muista tuosta enempää joten tuo varauksella.
Kerrotaanpa omat tämän vuoden kokemukset kuulooni liityen.
Mun kuuloni on tutkittu tänä vuonna sairaalassa (TAYS) 3 (yksi koe meni vähän pieleen sielläkin mutta samalla kertaa
otettiin kuulo puolella uusiksi ei vaan korva puolella siis) kertaa (en selitä miksi jätän sen lääkäreille paitsi
sanon esim. menieren taudissa kuulon taso oliko alapäässä voi vaihdella ihan pielessäkin ajassa
todella paljon (muutakin liittyy siihen monest) ja muistelen erään käyriä (netistä löytyy joltain sivulta paljonkin kuulokäyriä)
katsoneena määrät oli minusta jopa monia kymmeniä desibelejä vaiva voi olla yksipuolinen tai sitten
ei (mutta tarkemmat jutut saat lääkärin ja netin avulla itse tutkia)
lisäksi suljettu pois (Aivorunkoaudiometria tunnetaan monilla muillakin nimillä kuten BSER muistelen
sanoista brainstem evoked responce)
tietyt ikävät ja vakavat kuuloon vaikuttavat asiat. Syy on se että joskus olen kysynyt mitä
nyky tietämyksen (lääkärien tutkimuksen ja omien ja muutamien muiden tekemien havaintojen
avulla pääteltynä) valossa tietyistä syistä vaivun ajatuksiini jolloin en aina kuule mitä puhutaan
tai kuulen mutten ymmärrä luultavasti ymmärätte eron (Luultavasti liittyy syntymässä saamiini ongelmiin asia).
Toinen johtuu siis korvasta ja tämä mun juttu ei. PS. toivotaan että asia selviää ja en siksi
mennyt tarkempaan en muista tarpeeksi haluan tällä erää oikeastaan unohtaa asian.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)