Aihe: Onko kitara nainen vai mies??
1 2 3
Asmi
05.12.2003 13:04:12
Mitä mieltä ootte. Mulle kitara on aina ollu ennemmin nainen ku mies, löytyy sellasta muodokkuutta ja arvokkuutta. Mutta paras sana kitaraa kuvaamaan on aistikas;)
...Tyhmyrin selässä soikoon keppi...
JulGubbe
05.12.2003 13:20:54
Minun mielestäni kitara on esine. Tosin kitarafetisismini ei ole saavuttanut sairaalloisia mittasuhteita.
I would've gotten away with it, too, if it hadn't been for those kids and that dog!
battery
05.12.2003 13:29:34
ööh..kitara jotain enemmän, mutta ei missään nimessä mitään ihmiseen liittyvää..jotain enemmän ;)
to the eyes blue
Asmi
05.12.2003 13:33:33
siis ei tartte ajatella muutaku sukupuolta. Ei mitään ihmiseen rinnastettavaa. Onko se enemmän naisellisempi ku miehekkäämpi...
...Tyhmyrin selässä soikoon keppi...
fox
05.12.2003 13:43:52

siis ei tartte ajatella muutaku sukupuolta. Ei mitään ihmiseen rinnastettavaa. Onko se enemmän naisellisempi ku miehekkäämpi...

Kautta aikojenhan se on ollut feminiini esine - siis esine. Johan tuo klassinen epsanjalainen muotokin sen paljastaa. Toisaalta usein herää kysymys noista ultramoderneista härveleistä (Parker esim.) ja toisaalta heevikepeistä että wtf., mitähän nämä nyt sitte oikein on? Ja onhan sitten nuo kitaramaailman puutarhatontut, esim. Devil Girl...
Jarski
05.12.2003 13:55:12
mun mielestä kitara on se kolmas sukupuoli...
Hannu H.
05.12.2003 13:59:19

mun mielestä kitara on se kolmas sukupuoli...

Yhdistävä tekijä :)
"Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa
weelie
05.12.2003 14:04:34 (muokattu 05.12.2003 14:05:16)
Eikö niin että miehet yksin rintamalla kitara kourassa taistellessaan antoivat kitaroilleen naisten nimet...

Niin että kai kitaraakin rämpytetään yksin naisen kaipuussa muotoja hyväillen. Ja sanotaanhan kitaroita kauniiksikin (ja se on siis positiivinen kommentti). Että siis nainen.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
JulGubbe
05.12.2003 14:06:07
Kyllä kitara on niin fallistinen esine, sekä ulkonäöltään, että käyttötarkoitukseltaan, niin sanotaan että mies.
I would've gotten away with it, too, if it hadn't been for those kids and that dog!
Walrus
05.12.2003 14:18:09
Kyllä kitara on niin fallistinen esine, sekä ulkonäöltään, että käyttötarkoitukseltaan, niin sanotaan että mies.

Näinhän se on jos harrastaa tuota tiluttamiseksi kutsuttua kaulan runkkausta mutta mulle se kitara on enemmänkin nainen ku se on usein mun sylissä ja mää pidän sitä kaulasta kiinni ja rämpytän reiän kohdalta. Joo, joo, vanha vitsi.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
poppamies
05.12.2003 14:23:46

Kautta aikojenhan se on ollut feminiini esine - siis esine. Johan tuo klassinen epsanjalainen muotokin sen paljastaa. ...

No tuosta tulikin mieleen että espanjaksi se on "la guitarra", elikkä feminiininen. Samalla tavallahan se on monissa muissakin kielissä joten turhahan tässä on pyristellä vastaan. Nainenhan se.
"G-strings are for strippers"
Deranged
05.12.2003 16:19:14
Lyömäsoitin ja seinäkoriste/käyttöesine se on
mongoloidi
05.12.2003 16:24:08
Jos sen täytyy olla jompikumpi,niin se on kyllä nainen.
No riippuu vähän saatana mitä siihen laittaa.
Keefster
05.12.2003 16:27:31
Hermafrodiitti
Tulin kun melkein kutsuttiin !
Player
05.12.2003 17:14:58 (muokattu 05.12.2003 17:16:52)
Jos sen täytyy olla jompikumpi,niin se on kyllä nainen.
Samaa mieltä,
mutta sitten nää hevikepin ja muut epäilyttävän näköset kitarat onkin sitte jo oma lukunsa esim.
Wangcaster (tota on paha naiselliseksi mennä sanomaan.)
http://www.carverdoug.com/wang.html
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan!
rainmaker
05.12.2003 17:18:27 (muokattu 05.12.2003 17:48:03)

ihan on pakko laittaa: http://www.carverdoug.com/wang.html

hitto, player kerkesi ensin
askomiko
05.12.2003 17:52:50 (muokattu 05.12.2003 17:53:05)
En rämpyttäisi miehiä reijän kohdalta. Ja vielä g-stringi on!
Hammer Of The Gods
05.12.2003 18:34:28
Pöö!

Pitääpä näin (päihtyneenä) tulevana teollisena muotoilijana (AMK) hieman osallistua keskusteluun.

Perinteisestihän kitaraan on pidetty feminiinisenä esineenä. Tästä paras esimerkki on varmasti Les Paul-malliset kepit (perinteisistä klasari-kitaroista puhumattakaan...). Naisellisia muotoja tuosta löytää sokeakin!

Uskoisin, että "miehekkäämpiä" kitaroita alettiin tehdä siinä vaiheessa kun huomattiin, kuinka suuri potentiaalinen ostajakunta nuoret kitaristit, ns. teinitiluttajat ovat. Tässä vaiheessa markkinoille alettiin tyrkyttää miehekkäämpiä kitaroita. En mitenkään pyri parjaamaan noita miehekkäämmin muotoillun kitaran soittajia, itsekin tykkään hiemän tylymmän näköisistä vehkeistä, mutta uskoakseni asia kuitenkin on niinkuin edellä esitin. Tai vähintäänkin tuo oli osasyy siihen minkä takia noita "modernin" näköisiä keppejä alkoi ilmaantua markkinoille. Kipsonihan yritti jo varhaisessa vaiheessa tuoda markkinoille Flying-V:tä ja Exploreria, mutta ilmeisesti niiden aika ei ollut vielä yksinkertaisesti koittanut. Nuo mallithan käsittääkseni vedettiin markkinoiltakin pariksi vuodeksi (pitääköhän paikkaansa??).

Tuohon Flying-V:n ja Explorerin ennenaikaisuuteen saattaa vaikuttaa se, minkälaista musiikkia siihen aikaan soitettiin. Ei silloin vielä muristu mikrofooneihin tai viskottu lampaanpäitä yleisöön! Meno on muuttunut 60 luvun jälkeen aina vain rajumpaan suuntaan, joka taas on johtanut siihen, että "rankoille" kitaroille on ollut entistä enemmän kysyntää. Yhä useampi kitaransoittoa aloitteleva kuuntelee/pitää idolinaan jonkinlaista hevibändiä/sen kitaristia ja ostamalla (tai ostattamalla) King-V:n pyrkii olemaan vähintään yhtä vakuuttava/tyly kuin esikuvansa.

Perkele kun meitsiä varmaan ottaa päähän huomenna kun aamupalaksi luen mitä olen eilen (eli nyt) kirjoittanut. Minulla ei siis ole mitään näitä miehekkäämpiä kitaroita vastaan. V on itsellänikin ostoslistalla.
Mitä helpommin, sitä helpommin!
mathias
05.12.2003 19:46:13
Ei tuo minun kitara naiselta vaikuta. Se ei esim. valita, vaikka ryyppäisin kuinka paljon tahansa.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)