Aihe: Mokoma
1 2 3 4 540 41 42 43 4492 93 94 95 96
Julmettu
27.10.2006 20:00:56 (muokattu 27.10.2006 20:01:19)
IV Vuodenajassa ainoa isompi vika taitaa olla materiaalin vähyys.

Sullon roomalaiset järjestysluvut hukassa :D
Disposable
28.10.2006 01:15:55
IV Vuodenajassa ainoa isompi vika taitaa olla materiaalin vähyys.

Quattro Stagioni? The Four Seasons?
"Write a wise saying and your name will live forever." - Anonymous
psalmat
28.10.2006 11:27:25
Sullon roomalaiset järjestysluvut hukassa :D

Katos perkele! :D Ilmankos nukutti viime yönä 11h :D
Hä??
Werde
28.10.2006 13:51:17
Onko Mokoma myydyin suomeksi laulava metallibändi ikinä? Kotiteollisuudet ja Niskalaukaukset voi laskea suomirokin puolelle.
gorgonoidi
28.10.2006 14:22:18

Onko Mokoma myydyin suomeksi laulava metallibändi ikinä? Kotiteollisuudet ja Niskalaukaukset voi laskea suomirokin puolelle.

Aika varmasti, veikkaisin.
Disposable
05.11.2006 00:42:27
Sanokaa hitaaksi, mutta Viides Vuodenaika on vasta reilun vuorokauden soinut levysoittimessani, ja onhan kyllä prkl. hintansa arvoinen. Sirppi räjäytti tajunnan, En Elä Talven Yli on hieno balladi ja Avoin Hauta ehkä paras suomenkielinen coveri mitä olen kuullut.

Siis jätkät prkl. Jo Sirppi on tuon vajaan kympin arvonen.
carnation
23.12.2006 11:57:56 (muokattu 23.12.2006 11:58:46)
En Elä Talven Yli on hieno balladi...

Itse olen tuosta aivan päinvastaista mieltä. Olenko muuten ainoa, jolla on nuo Annalan puhtaat vokaalit alkaneet tökkimään pahemman kerran? Tätä uutta ep:tä en ole kuullut, mutta Soundi-cd:ltä bongasin En elä talven yli -biisin ja mielestäni se on huonointa Mokomaa aikoihin. Varsinkin tässä nuo puhtaat laulut särähtävät korvaan pahasti, ei pysty kertakaikkiaan kuuntelemaan. Ärsyttää jotenkin niin paljon. Annalan huuto ja korina uppoaa kyllä, mutta muuten... En elä talven yli on jotenkin tympeän laahaava, samoin KLK:n Kuu saa valtansa auringolta aiheuttaa nykyään vain negatiivisia tuntemuksia. Silmäterä on Mokoman paras tältä herkistelyosastolta.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Disposable
23.12.2006 13:39:43
Itse olen tuosta aivan päinvastaista mieltä. Olenko muuten ainoa, jolla on nuo Annalan puhtaat vokaalit alkaneet tökkimään pahemman kerran? Tätä uutta ep:tä en ole kuullut, mutta Soundi-cd:ltä bongasin En elä talven yli -biisin ja mielestäni se on huonointa Mokomaa aikoihin. Varsinkin tässä nuo puhtaat laulut särähtävät korvaan pahasti, ei pysty kertakaikkiaan kuuntelemaan. Ärsyttää jotenkin niin paljon. Annalan huuto ja korina uppoaa kyllä, mutta muuten... En elä talven yli on jotenkin tympeän laahaava, samoin KLK:n Kuu saa valtansa auringolta aiheuttaa nykyään vain negatiivisia tuntemuksia. Silmäterä on Mokoman paras tältä herkistelyosastolta.

Mielipiteen vapaus sinullekkin suotakoon, mutta itsellekkin En Elä Talven yli kuulosti aluksi vähän liikaa kulmia oikovalta balladilta. Tuntui että näin helpollako Mokoma yrittää saada ylistystä balladilleen. Yksinkertaiset melodiat, aika tasapaksun angst-synkät sanat, yleinen paremman yrityksen puute...Mutta pitemmän päälle biisistä alkaa ilmaantua uusia puolia, lisää ulottuvuutta. Mokomalla suunnilleen puolet biiseistä on näitä hitaammin avautuvia, KLK:n Ärräpää ja Valapatto oli pitkään nyrpistystä aiheuttavia. Eivät ole enää.

Olen aina sanonut että Mokoman tavaramerkki, se asia joka erottaa sen tavisrässibändistä, on ulottuvuus. Tästä kullmasta biisi on tasapaksua, käännetään, pyöritellään sitä mielessä, ja siitä nähdään aivan toinen puoli. Ulottuvuus on paras asia musiikissa.
Parzival
23.12.2006 18:15:46
En henkilökohtaisesti pidä. Mielestäni kyseisellä bändillä ei ole mitään tekemistä
rässin kanssa...eikä pahemmin eroa staminasta ja kaikki biisit kuulostavat samanlaisilta.
kakka rules!
Parzival
23.12.2006 18:20:05
Hah! Kiinni jäit.. Joko et ymmärrä mitään musiikista tai sitten arvioit ennakkoluulojen perusteella. :)

Muutaman biisin olen kuullut Mokomaa ja Staminaa.
mielestäni molemmat kuulostivat aivan samanlaisilta.
Sivuutan molemmat bändit ihan mielelläni=)
kakka rules!
Ziggy Bubba
23.12.2006 18:35:36 (muokattu 23.12.2006 19:12:59)

En henkilökohtaisesti pidä. Mielestäni kyseisellä bändillä ei ole mitään tekemistä
rässin kanssa...eikä pahemmin eroa staminasta ja kaikki biisit kuulostavat samanlaisilta.

"Hupsh, sammakko lipsahti herra Ignoramuksen suupielestä!"

Kun Mokomalla ei ole mitään tekemistä "rässin" kanssa, niin kerropa sitten mitä bändiltä puuttuu ja mitkä yhteet sitten ovat sitä ihka oikeaa tr00ta "rässiä". Ja "kaikki biisit kuulostaa samanlaisilta", sanoo veijari joka kuuntelee Marilyn Mansonia... No joo, peas and love.
www.mikseri.net/sigkk My musique
carnation
23.12.2006 20:43:38 (muokattu 23.12.2006 20:45:17)
Ja "kaikki biisit kuulostaa samanlaisilta", sanoo veijari joka kuuntelee Marilyn Mansonia...

Mites tämä liittyi asiaan?

Mutta tosiaan jos Mokomasta ei niitä "rässi"-tunnusmerkkejä huomaa, niin kannattaa ehkä kuunnella uudemman kerran. Kyllä se Mokoma vain sitäkin on ja vieläpä hyvin vahvasti. Kurimuksen jälkeen yhtye on kuitenkin venyttänyt rässin rajoja (sekä omia rajojaan) sinne sun tänne, ja olisihan se vähän liian kapea-alaista luokitella Mokoma vain ja ainoastaan thrash metal -bändiksi.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
hullu_ukko
23.12.2006 21:02:22
Muutaman biisin olen kuullut Mokomaa ja Staminaa.
mielestäni molemmat kuulostivat aivan samanlaisilta.
Sivuutan molemmat bändit ihan mielelläni=)

Itse taas en löydä Mokomasta ja Stam1nasta juurikaan muita yhtäläisyyksiä kuin sen, että molemmat ovat saman levy-yhtiön listoilla, käyttävät samanlaista viritystä kitaroissaan ja laulavat suomeksi.
Voi olla että minä olen sitten kuuro :)

Saakohan tuota uutta EP:tä mistään isommista kaupoista, vai pitääkö lähteä tilaamaan Mokoman kotisivun kautta?
M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' | ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P '' -Noir
Super-Jari
23.12.2006 21:05:08
Ero on kuulemisessa ja kuuntelemisessa.
Lego
23.12.2006 21:06:41
Saakohan tuota uutta EP:tä mistään isommista kaupoista, vai pitääkö lähteä tilaamaan Mokoman kotisivun kautta?

Vaasalaisia? Mars Kråklund shåppiin, vai ootko jo sen katastanu?
Ibanez ja Peavey, muuta ei tarvita.
hullu_ukko
23.12.2006 22:45:26
Vaasalaisia? Mars Kråklund shåppiin, vai ootko jo sen katastanu?

Dämn. Tuolta kävin toissapäivänä hommaamassa joululahjoja, mutta unohdin tsekata löytyykö tuota EP:tä. Uudestaan vaan sitten käymään joulun jälkeen.
M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' | ''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P '' -Noir
Antti1997
23.12.2006 22:47:03

Omani ostin Anttilasta, eli luulisi muistakin isommista marketeista löytyvän.
Sahtimies666
24.12.2006 11:55:39 (muokattu 24.12.2006 11:56:25)
Joo siis jos joku väittää että mokoma ja stamina tekee samaa paskaa ni ei oo kyl kuunnellu ollenkaan. Ja tosta thrash hommasta, niin en mä ainakaan miellä Mokoma saati Stamppa ois thrash metallia. Molemmat soittavat kyllä thrash metal-vaikutteista metallia, mutta jos mokoma ja stamina ovat thrash metallia niin minä olen lumiukko.

Hyvät joulut! ;)
"Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night.
ötzi
24.12.2006 12:26:57
Joo siis jos joku väittää että mokoma ja stamina tekee samaa paskaa ni ei oo kyl kuunnellu ollenkaan. Ja tosta thrash hommasta, niin en mä ainakaan miellä Mokoma saati Stamppa ois thrash metallia. Molemmat soittavat kyllä thrash metal-vaikutteista metallia, mutta jos mokoma ja stamina ovat thrash metallia niin minä olen lumiukko.

Hyvät joulut! ;)

Sinä olet sitten varmaan lumiukko, kyllä Mokoma ainakin vetelee hyvin vahvasti thrash metallia, Stam1na on sittten eri asia
Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)