Aihe: Helpoin tapa löytää uusia yhtyeitä?
1 2 3
author
23.12.2006 16:03:50 (muokattu 23.12.2006 16:04:33)
Nykypäivänä hyvä ja huono puoli musiikin tarjonnassa on sen rikkaus. Yhtyeitä riittää aivan varmasti jokaisen makuun. Rikkaudesta kertoo myös genrien sulautuvuus toisiinsa, jolloin ei ole enää mieltä puhua edes genreistä. Vaaditaan vähintään kolme eri genrettä kuvaamaan jonkun yhtyeen musiikkia.

Rikkaudessa on kyllä huonotkin puolensa. Miten löytää uusia yhtyeitä tästä valtavasta ylitarjonnasta? On kirjastot, nettifoorumit, Pandora, Last.fm, Myspace, lehdet ym. Mutta kuten yleensä mediassa, esillä olevat yhtyeet ovat juuri niitä yhtyeitä, jotka ovat tarkoitettu nimenomaan suurelle yleisölle. Harvinaisemmat yhtyeet jäävät vaille huomiota, eikä niitä tavoita muuta kuin etsimällä juuri niitä. Harvoinhan sitä kiinnostuu jostakin yhtyeestä pelkän nimen kuultaessa.

Ongelma onkin se miten etsiä näitä yhtyeitä. Miten te etsitte/löydätte uusia yhtyeitä?

Edit. Niin ja pahoitteluni jos vastaava topic jo löytyy. Hakua en saanut toimimaan.
"I think if the devil doesn't exist, but man has created him, he has created him in his own image and likeness." -Fyodor Dostoevsky (In "The Brothers Karamazov")
hevikinkku
23.12.2006 17:56:53

www.metal-archives.com tuolta kanattaa hakea jos heviä/metallia ettii.
PomppoK
23.12.2006 20:03:47 (muokattu 23.12.2006 20:04:14)

Sattumalta, "intuition viemänä". Ts. ei minkään sortin ahdistusta tai ähkyä tarjonnasta.

Niin tärkeää kuin musiikki monissa muodoissaan onkin itselle, ei ole erityistä tarvetta etsiä systemaattisesti uutta - tai vanhaakaan. Eikä tämä tietenkään tarkoita linnoittautumista siihen, minkä jo "hallitsee". Eri asia toki, jos olisin musiikin ammattilainen tavalla tai toisella, mutta kun en ole.
"Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death."
gorgonoidi
23.12.2006 20:26:01

Jostain ne vaa tulee. Joskus saatan samantien tutustua vaikkakuinka moneen yhtyeeseen puolentunnin sisällä.
Strutsi
23.12.2006 20:44:25
Helpoin tapa löytää uusia yhtyeitä?

Selata m.netin palstoja.
"Murhaajat ovat vain ulospäinsuuntautuneita itsemurhaajia" -Monty Python
-Cale
23.12.2006 20:51:31
Youtube. Sieltä voi nopeesti tsekata melkein bändin kuin bändin, ja usein yhdellä käyttäjällä on enemmänkin samantyylistä musaa kun hakee.
south_of_heaven
23.12.2006 20:56:04
LAST.FM:n käyttö.

www.last.fm

Audiomapin käyttö.
Sitä käytetään niin, että siihen kirjoitetaan jokin bändi ja sitten se ilmoittaa samantyylisiä bändejä lisää.

http://audiomap.tuneglue.net/
itki south_of_heaven
jjylli
23.12.2006 20:58:45
Yhtyeitä riittää aivan varmasti jokaisen makuun.

epäilempä. missähän ne mahtaa olla?
Petzku
23.12.2006 21:42:50
Itse katson metal-archivesta, onko uusia bändejä; mikseristä ja erilaisilta keskustelupalstoilta, imperiumi.net:istä ja Infernosta.
Metal Up Your Ass!
gorgonoidi
23.12.2006 23:56:39

LAST.FM:n käyttö.

www.last.fm

Audiomapin käyttö.
Sitä käytetään niin, että siihen kirjoitetaan jokin bändi ja sitten se ilmoittaa samantyylisiä bändejä lisää.

Harvemmin ainakaan mä etin saman tyylisiä bändejä.
south_of_heaven
24.12.2006 00:15:06
Harvemmin ainakaan mä etin saman tyylisiä bändejä.

no ei nyt ihan samantyylisiä, mutta jos haluat esim. löytää lsää post-rockia tuo on tehokas väline.
itki south_of_heaven
Bald Anus
24.12.2006 00:19:36

Youtubesta ainakin löytyy vaikka mitä.
"Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Lähikauppias
24.12.2006 00:24:05

MySpace. Olen aivan varma, että mulla on vielä löytämättä ainakin 100 bändiä, joita voisin fanittaa ihan kympillä.
www.johnnysuperhero.net
Rock over London, rock on Chicago.
miscage
24.12.2006 00:27:12 (muokattu 24.12.2006 00:29:07)
Mä tässä yritän miettiä viimeeksi "löytämiäni" bändejä....

Muse - Tutustuin kirjaston kautta, en pitänyt paljoa. Arvostelujen hehkutuksen siivittämänä ostin uuden levyn ja rakastuin bändiin.

Massive Attack - Tästä bändistä olin kuullut niin paljon hyvää, ja Mezzaninen otin divarista mukaan, enkä ole katunut.

Strapping Young Lad - Mnet hehkutuksen myötä otin netistä maistiaiset ja yhden levyn ole jo saanut hankittua....

Eli aika paljon tältä foorumilta tulee lueskeltua ihmisten suosituksia, ja erilaisista medioista, esim. nettilehdistä, harvemmin kuitenkaan radion kautta tulee bongattua. Joskus sattuu vain sattumalta kuulemaan jotain mikä tipauttaa perselleen.

Mutta sen olen huomannut että vaikka paljon levyjä tulee ostettua, ja uusia bändejä bongailtua, harvassa ovat ne jotka oikeasti tipauttavat. Tässä kategoriassa minulla on vasta neljä bändiä, Muse saattaa olla viides.
Even your girlfriend fucking sucks.
ötzi
24.12.2006 00:32:51 (muokattu 24.12.2006 14:42:11)
Minä ainakin tuttujen ja kavereiden kautta tutustun moniin bändeihin. pitää vaan olla avoinmielinen uusille asioille, esim ennen en ole pahemmin kuunnellut muuta kun heavyä ja rokkia mutta kaveri suositteli von hertzen brotherssia ja sit katoin tavastian keikan ja koukkuun jäin. niin se vaan toimii, korvat auki

Edit. Pommiradio on tosi hyvä myös
Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna
Shemhamforash
24.12.2006 00:52:14

Iltaa shemisti. Jos sä oisit mä niin oisitko shefunkelist? Jos mä oisin sä, niin olisin kyllä älasti heti -efunkelist Bella Italia #16
author
24.12.2006 12:08:50
Minä ainakin tuttujen ja kavereiden kautta tutustun moniin bändeihin. pitää vaan olla avoinmielinen uusille asioille, esim ennen en ole pahemmin kuunnellut muuta kun heavyä ja rokkia mutta kaveri suositteli von hertzen brotherssia ja sit katoin tavastian keikan ja koukkuun jäin. niin se vaan toimii, korvat auki

Kyllä olen erittäin avomielinen ja korvat ja silmät ovat jatkuvasti auki, usko pois. Silti uusien tosi hyvien bändien, puhun nyt niistä bändeistä jotka iskevät niin kovaa että niihin ei kyllästy kahden ensimmäisen vuoden jälkeen, löytäminen on loppujen lopuksi vain hyvästä tuurista kiinni. Last.fm:n ja Pandoran avulla en ole mielestäni löytänyt yhtä ainuttakaan uutta bändiä vaikka ahkerasti niitä käytänkin.
"I think if the devil doesn't exist, but man has created him, he has created him in his own image and likeness." -Fyodor Dostoevsky (The Brothers Karamazov)
papitsu
24.12.2006 12:12:07
Mnetin palstat, Myspace ja Youtube. Niitä käytän, ja ihan kivasti toimii. Ja telkkarista pitää katsoa 'bout kaikki musiikkiaiheinen ohjelmisto.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
M.A.C.H.O. # 7 "I eat green berets for breakfast. And right now I'm very hungry." | S.M.A.K | THV-klubi #42
PekkaM
24.12.2006 12:16:06
Selata InsideOut Recordsin levyluetteloa ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)