Simplex 23.12.2006 00:20:34 | |
---|
Onko tästä mitään kokemuksia? Aika uusi peli markkinoilla tämä Visual Soundin härveli. Musamaailma stadissa näkyis olevan ainoa joka sitä myy. Jos joku on käynyt testaamassa tai jopa ostanut niin olisi kiva kuulla mielipiteitä. Näyttäis olevan kova kilpailija hintaluokassaan Peavey Classic 30:lle. Kyllä mää ite leikkaan tukkani niinku muutkin meidän perheessä! |
Kiinankeisari 23.12.2006 12:32:33 | |
---|
ymmärsin firman kotisivujen perusteella että tuon olis tarkotus olla nimenomaan pedaaleja palveleva puhtaan saundin masiina? eniveis, ruma se ainakin on. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
ymmärsin firman kotisivujen perusteella että tuon olis tarkotus olla nimenomaan pedaaleja palveleva puhtaan saundin masiina? eniveis, ruma se ainakin on. No jaa, rumuus on katsojan silmissä. Mulla on kylllä pedaalit kohillaan joten niitä en tule vaihtamaan ellei ne lopullisesti hajoa, en oikeastaan haekkaan vahvistimelta mitään säröominaisuuksia, kaiku sais olla hyvä. Tossa on ihan asiallissia omiinaisuuksia automaattisine bias-säätöineen ja 9V-pedaalijohtoineen. Putketkin on ehdat 6L6:t ja ämyri Celestion. Mitäs toi "point-to-point" meinaa? Kyllä mää ite leikkaan tukkani niinku muutkin meidän perheessä! |
Dunga 23.12.2006 13:43:43 | |
---|
Jekyll& Hyde näköjään sisältyy hintaan, ainakin musamaailmasta ostettaessa. Paskallakin on tekijänsä. |
Kitarasankari 23.12.2006 14:13:06 | |
---|
ihan houkuttelevaltahan tuo kuullostais...jos vaikka kakkosvahvistimeks hommailis. Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn... |
Artist 23.12.2006 14:35:16 | |
---|
Mitäs toi "point-to-point" meinaa? Tässä tapauksessa ei oikeastaan mitään muuta kuin sanahelinää... =) "I want a brand new car, a twangy guitar, cute little honey and lots of money" |
Simplex 23.12.2006 17:34:28 | |
---|
Tässä tapauksessa ei oikeastaan mitään muuta kuin sanahelinää... =) Just. Entäs sit kun se meinaa jotain oikein tosissaan? Kyllä mää ite leikkaan tukkani niinku muutkin meidän perheessä! |
kivi 23.12.2006 17:48:26 | |
---|
Just. Entäs sit kun se meinaa jotain oikein tosissaan? PTP tarkoittaa ettei vahvistinta ole rakennettu piirilevylle, vaan kunnolla vanhaan malliin hyppylangoilla. |
Artist 23.12.2006 18:36:31 | |
---|
PTP tarkoittaa ettei vahvistinta ole rakennettu piirilevylle, vaan kunnolla vanhaan malliin hyppylangoilla. Siksipä onkin niin mainiota, että tuon Workhorsen mainoksessa sanotaan samassa virkkeessä sanat erikoisvahvistettu piirilevy ja point to point. :) "I want a brand new car, a twangy guitar, cute little honey and lots of money" |
kivi 23.12.2006 18:49:52 | |
---|
Siksipä onkin niin mainiota, että tuon Workhorsen mainoksessa sanotaan samassa virkkeessä sanat erikoisvahvistettu piirilevy ja point to point. :) "Ja tämän lisäksi piirilevy & potikat on johdotettu Point - To - Point menetelmällä." Tarkoittaa sitä, ettei piirilevy mene "slottiin" vaan suoraan levyltä lähtevät johdot eri puolille konetta. On aika paljon parempi ratkaisu kuin tavalliset piirilevyt tai painopiirit. Sinänsä ihan sama ovatko osat rimassa, suoraan turreteissa vai levyllä jos johdotus on hoidettu noin ja levy on tarpeeksi harva ja sen metallipinta paksu. |
Simplex 23.12.2006 23:50:10 | |
---|
"Ja tämän lisäksi piirilevy & potikat on johdotettu Point - To - Point menetelmällä." Tarkoittaa sitä, ettei piirilevy mene "slottiin" vaan suoraan levyltä lähtevät johdot eri puolille konetta. On aika paljon parempi ratkaisu kuin tavalliset piirilevyt tai painopiirit. Sinänsä ihan sama ovatko osat rimassa, suoraan turreteissa vai levyllä jos johdotus on hoidettu noin ja levy on tarpeeksi harva ja sen metallipinta paksu. Woooah! Jätkät puhuu kielillä :-) Vaikuttaaks nää piirilevyjen yms. johdotukset jotenkin saundiin vai onko kyse vain toimivuudesta? Kyllä mää ite leikkaan tukkani niinku muutkin meidän perheessä! |
kivi 24.12.2006 00:01:20 (muokattu 24.12.2006 00:02:25) | |
---|
Woooah! Jätkät puhuu kielillä :-) Vaikuttaaks nää piirilevyjen yms. johdotukset jotenkin saundiin vai onko kyse vain toimivuudesta? Vaikuttaa soundiinkin, mutta kuinka paljon, se riippuu siitä miten hyvin homma on suunniteltu, olipa kyse PTP:stä tai piirilevystä. Molemmissa huono suunnittelu ja liian lähekkäin kulkevat signaalit kostautuvat vuotona tai jopa äänen osittaisena kumoutumisena (vastavaiheiset signaalit vuotavat toisiinsa) ja signaalihukkana. Onpa myös nähty sähkön tekevän odottamattomia valokaari-mallisia hyppäyksiä piirilevyn luiskalta toiselle. Hyvin suunnitellut, erillään kulkevat ja riittävän paksut johtimet kunnollisen faradihäkin sisällä säilyttävät soundin aina paremmin. Halvat tai vähän kalliimmatkin painopiirivahvistimet ovat pahimmillaan sisärakenteeltaan verrattavissa tietokoneen emo->idekorttiyhdistelmään. ihan ok, jos välissä kulkee vain dataa, mutta audio vaatii mielellään enemmän. |
LaXu 24.12.2006 00:03:28 (muokattu 24.12.2006 00:04:05) | |
---|
Visual Soundin sivujen mukaan tuossa olisi vain kontrollit ja jakit piuhoilla juotettu. Todennäköisesti itse vahvistin on ihan piirilevyllä, mutta nuo em. osat, joihin kohdistuu eniten rasitusta käytön yhteydessä, on sitten PTP-menetelmällä johdotettu. Mikä ihan fiksua onkin. Sinänsähän tuossa PTP (point-to-point) vs. PCB (piirilevy) ei ole soundin kannalta merkitystä, kunhan suunnittelu on tehty hyvin. Aiheesta lisää på engelska voi lukea täältä: http://www.aikenamps.com/PCBorPTP.htm |
Alphie 25.12.2006 23:24:17 (muokattu 25.12.2006 23:28:30) | |
---|
Oho siinä on jopa virtalähde pedaaleille sisäänrakennettuna vahvariin firman nettisivujen mukaan! Ois kyllä mielenkiintoinen vehjes, tosin ei oo kyllä itellä varaa tässä uuteen vahvariin vielä vähään aikaan. Tuostahan on tulossa vielä tuo STALLION-versioki joka taas on 60w ja 2x12". Ois kyllä jotain todella käytännöllistä tyypeille, joilla pedaaleja on enemmän. On vissiin ensimmäisiä vahvareita (ainakin niistä, jotka on tullu mun korviin) tällä idealla? Eli systeemillä yks kanava, jota sitte maustetaan pedaaleilla? Ei vissiin kyllä ole efektilenkkiä? Tuntus kyllä, että jos mainostetaan oikein käyttöön pedaalejen kans niin eikö efektilenkki olisi melkeinpä vähimmäisvaatimus? |
Kiinankeisari 25.12.2006 23:38:33 | |
---|
Ei vissiin kyllä ole efektilenkkiä? Tuntus kyllä, että jos mainostetaan oikein käyttöön pedaalejen kans niin eikö efektilenkki olisi melkeinpä vähimmäisvaatimus? no jos vahvistimesta ei oteta säröä niin kyllä seon vähän yks hailee onko ne efektit lenkissä vai styrkkarin edessä. kyllä joku tiettysti varmaan kuulee jotain pieniä vivahde-eroja, mutta ei IMO mitään dramaattista. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Simplex 26.12.2006 00:47:28 | |
---|
no jos vahvistimesta ei oteta säröä niin kyllä seon vähän yks hailee onko ne efektit lenkissä vai styrkkarin edessä. kyllä joku tiettysti varmaan kuulee jotain pieniä vivahde-eroja, mutta ei IMO mitään dramaattista. Mä en kyllä ole saanut siitä efektilenkistä mitään kiksejä, tai sit mä oon kytkeny sen jotenki persiilleen. Mun Peaveyn Ranger 212 täysputkosessa kuulostaa mun mielestä melkeen paremmalta kun niittaa piuhan suoraan eteeen. Kyllä mää ite leikkaan tukkani niinku muutkin meidän perheessä! |
Alphie 26.12.2006 22:05:28 | |
---|
no jos vahvistimesta ei oteta säröä niin kyllä seon vähän yks hailee onko ne efektit lenkissä vai styrkkarin edessä. kyllä joku tiettysti varmaan kuulee jotain pieniä vivahde-eroja, mutta ei IMO mitään dramaattista. Joo ootpa täysin oikeessa, enpä tullu ajatelleeksi tätä puolta asiasta, mutta jos boostaa signaalia ennen vahvaria niin eikös se vedä cleanit sillo rosoille? |
Kiinankeisari 27.12.2006 00:49:21 | |
---|
Joo ootpa täysin oikeessa, enpä tullu ajatelleeksi tätä puolta asiasta, mutta jos boostaa signaalia ennen vahvaria niin eikös se vedä cleanit sillo rosoille? no se riippuu taas ihan vahvistimesta, jotkut kyykkää helpommin kuin toiset. olen antanut itselleni ymmärtää että esim. Hiwattien kytkentä on senverran järeää tekoa että sen säröttäminen on todella vaikeaa. korjatkaa jos olen väärässä. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
kivi 27.12.2006 19:11:33 | |
---|
Alfie: On vissiin ensimmäisiä vahvareita (ainakin niistä, jotka on tullu mun korviin) tällä idealla? Eli systeemillä yks kanava, jota sitte maustetaan pedaaleilla? Kaikki perinnevahvistimet (mulle mielenkiintoisten kitaravahvistimien aikakausi on 1940-luvulta 1970-luvun alkuun) on tuollaisia. Non-mastervolume Marshallit, Fenderit, Voxit, Hiwattit ym ym. Mä en muunlaisilla oo koskaan sitä todella hyvää soundia saanutkaan. Aina puuttuu jotain äänestä jos on efektilenkkiä tai särökanavaa, aina soundi huononee jos on mastervolume :-D |
Artist 27.12.2006 20:22:33 (muokattu 27.12.2006 20:22:59) | |
---|
Kaikki perinnevahvistimet (mulle mielenkiintoisten kitaravahvistimien aikakausi on 1940-luvulta 1970-luvun alkuun) on tuollaisia. Non-mastervolume Marshallit, Fenderit, Voxit, Hiwattit ym ym. Mä en muunlaisilla oo koskaan sitä todella hyvää soundia saanutkaan. Aina puuttuu jotain äänestä jos on efektilenkkiä tai särökanavaa, aina soundi huononee jos on mastervolume :-D Vähän offariksi menee, mutta oletko tosiaan sitä mieltä, että pelkkä mastervolume huonontaa soundia? Vai onko kyse "vain" fiilispohjaisesta jutusta? Ihan mielenkiinnosta kysyn, en ole itse nimittäin moista huomannut (ainakaan mastervolumen ollessa täysillä), mutta en olekaan päässyt vertailemaan tositoimissa kahta konetta joiden ainoana erona olisi mastervolume. "I want a brand new car, a twangy guitar, cute little honey and lots of money" |