Mr. DieGr Innoitti minut miettimään ns. kolmenkympin rajapyykkiä. Haluan sanoa, että en ole harrastaja, en nuori, enkä tässä kohtaa Joulu mielellä. En halua olla vittumainen, mutta kerään joitain ajatuksia wehkeistä omasta mielestäni. Saa olla eri mieltä.. Aloitin Ibanez Roadstar bassolla. Aivan paska. Vaihdoin Charvel b2 bassoon. Kiva soitin, aivan paska elektroniikka. Vaihdoin Fenderin Presariin. Omistan edelleen ja rakastan tätä vehjettä. Selkeästi eri ikäpolvien ihmiset arvostavat eri asioita. Tämä on täysin ymmärrättevää. Silti, kun mielestään yrittää ohjata/neuvoa nuorempia parempiin/fiksumpiin hankintoihin, niin aina tulee se vitun Harvey Benton niskaan. Kysymys on vaan, ja ainoastaan siitä, ettei tarviis kahden vuoden päästä vaihtaa soitinta kun "olin nuori. Tarvitsin rahaa. Homma vaikutti helpolta." Hyvää Joulua! Möllisty. |
Wil-J 23.12.2006 15:44:56 | |
---|
Kirjoitus on sinänsä hämmentävä että sen punaista lankaa on haasteellista löytää, mutta mikäli oikein ymmärsin niin puhut siitä että pitäisi satsata kunnon vehkeisiin. Ongelma on se että nuorilla harvemmin on rahaa ostaa vintaaki presaria muutamalla tonnilla, jolloin on joko unohdettava koko harrastus tai ostettava se Harrikka. I'm your mama, I'm your daddy,
I'm that nigga in the alley. |
minimies 23.12.2006 15:49:31 | |
---|
Presari on ruma.... Then we made sure that the BP50s user interface was so simple a drummer could operate it (well most drummers, anyway). |
TommiW. 23.12.2006 15:57:03 | |
---|
Meikäläinen soitti ensimmäiset vuodet seuraavilla vehkeillä: -Jefferson Jazz Bass kopio (850mk, body vaneria. Hyvin toimi, virittimet piti vaihtaa tosin kahden vuoden jälkeen) -Rocky P-bass kopio (maksoin 90€), toimi sekin hyvin. Opettelin asteikoita. -Aria Pro II: Tää oli oikeesti laadukas. Maksoin ehkä jotain kuussataa markkaa. -Harley Benton kuusikielinen (siihen aikaan 211€). Täähän oli ihan paras perussetupin jälkeen. Eka kuuskielinen, vähä-riza, mut ei haitannu. Kyllä tällä veti. Olisin itekin varmaan mieluiten aloittanut jollain kelpo jatsarilla tai edes iban SDGR-sarjalaisella, mutta kun ei ollut rahaa, niin kyllä näillä pärjäsi. "Soittoteknisesti ihan hirveetä paskaa, kauheella pierusäröllä tommosia teinitilutuksia ilman minkäänlaista järjenhiventä" -Juki68 |
J.Hollström 23.12.2006 16:28:40 | |
---|
|
Nieby 23.12.2006 16:32:08 | |
---|
Ymmärrän kommenttia paremmin, kun katsoin omakuvaasi. http://muusikoiden.net/dyn/users/12479.jpg tjuu hämmensi muakin aluksi... juu nou: bassolla ei ole pakko pystyä halkomaan puita, siihen voi kato hommata ihan vakio kirveen erikseen, Fiskars ei paljoa maksa. |
Teijo K. 23.12.2006 16:46:45 | |
---|
Mr. DieGr Innoitti minut miettimään ns. kolmenkympin rajapyykkiä. Haluan sanoa, että en ole harrastaja, en nuori, enkä tässä kohtaa Joulu mielellä. En halua olla vittumainen, mutta kerään joitain ajatuksia wehkeistä omasta mielestäni. Saa olla eri mieltä.. Aloitin Ibanez Roadstar bassolla. Aivan paska. Vaihdoin Charvel b2 bassoon. Kiva soitin, aivan paska elektroniikka. Vaihdoin Fenderin Presariin. Omistan edelleen ja rakastan tätä vehjettä. Selkeästi eri ikäpolvien ihmiset arvostavat eri asioita. Tämä on täysin ymmärrättevää. Silti, kun mielestään yrittää ohjata/neuvoa nuorempia parempiin/fiksumpiin hankintoihin, niin aina tulee se vitun Harvey Benton niskaan. Kysymys on vaan, ja ainoastaan siitä, ettei tarviis kahden vuoden päästä vaihtaa soitinta kun "olin nuori. Tarvitsin rahaa. Homma vaikutti helpolta." Hyvää Joulua! Kolmenkympin rajapyykki takana, mutta suhtautuminen soittimiin täysin erilainen. Joulua toki hauskaa. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
minimies 23.12.2006 17:12:43 | |
---|
juu nou: bassolla ei ole pakko pystyä halkomaan puita, Puulla puuta? Nuttenhän vasta legendaa lentää..... Then we made sure that the BP50s user interface was so simple a drummer could operate it (well most drummers, anyway). |
Karlsson 23.12.2006 17:22:42 | |
---|
Tiedä sitten liittyykö aiheeseen, mutta mun ööö neljäs basso oli presari. Ja sama soitin on edelleen käytössä. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Teijo K. 23.12.2006 17:25:15 (muokattu 23.12.2006 17:25:31) | |
---|
Tiedä sitten liittyykö aiheeseen, mutta mun ööö neljäs basso oli presari. Ja sama soitin on edelleen käytössä. Miulla on 15 vuotta sitten ite jämälaudoista kyhäämäni ritsabasso. Edelleen käytössä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
Karlsson 23.12.2006 17:28:04 | |
---|
Miulla on 15 vuotta sitten ite jämälaudoista kyhäämäni ritsabasso. Edelleen käytössä. Ai pupu? Mut sehän kävi matkoilla välillä. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
absqua 23.12.2006 22:20:44 | |
---|
Mä vähän luulen että jokaisen on kavuttava sinne puuhun tavallaan, useimmiten perse edellä. Ei siinä kokeneempien neuvot auta, kokeiltava on. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
ötzi 24.12.2006 00:18:13 | |
---|
Mulla on ollut 3basso noin 5vuoden soittojen aikana, tosin välillä olen soitellut useilla lainabassoilla kuten Washburnilla, Tokailla ja Fenixillä. Ensimmäinen oli Hamerin jatsari, tykkäsin niin kauan kunnes ostin kevyemmän, humbuckereilla varustetun ESP-LTD F-sarjan basson. Se oli itseasiassa tosi hyvä mielestäni, sitten muotoilu rupesi tympimään ja kaula heilumaan siihen malliin että pistetään kiertoon. Nyt sain Rockbass Corveten mikä on vielä kevyempi ja soundit on kohillaan. Minusta tuntuu että soittelen tällä niin kauan että on rahaa ostaa oikea Warwick ja ei tarvitse viedä edellistä bassoa vaihtoon kuten ennen olen tehnyt. En tiedä mistä se johtuu mutta en ole oikeen ikinä tykännyt jatsareista tai presareista, jatsari on hirveän painava minun makuuni ja presarin kaulalla voi vaikka pullat vääntää. mutta taas toisaalta en tykkää yhtään ipanezin bassoistakaan. Ei voi mitään, Outo elämä Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna |
hollstro 24.12.2006 10:24:39 | |
---|
En tiedä mistä se johtuu mutta en ole oikeen ikinä tykännyt jatsareista tai presareista, jatsari on hirveän painava minun makuuni ja presarin kaulalla voi vaikka pullat vääntää. mutta taas toisaalta en tykkää yhtään ipanezin bassoistakaan. Ei voi mitään, Outo elämä Hyvä presari ja jatsari ei paljoa paina. Mulla taitaa olla kevein n. 3.5 kg ja Jatsejakin alle 4 kiloisia. |