Aihe: 100-200 euroa käytettävissä. Mihin törsään?
1 2
_mane
02.12.2003 22:28:53

Tämähän vaikuttaakin mielenkiintoiselta. Pystyykö tohon siis säätään numeroille eri saundin joita vaihdetaan polkasemalla vaikka kesken piisin käsiä koskettimistota nostamatta?

esim. sä pystyt noita numeroituja painikkeita ohjelmoimaan just vaikka soundien vaihtoon, tai sitten se iskee sieltä jonkun efektuksen päälle ym ym...just käytän ite tuota soundien vaihtoon...

Toimiiko kaikkien midiä tukevien syntsien kanssa..?

Kyllä, minun tietääkseni. Itelläni on Korgin Triton Le, ja siihen se uppoaa niin kuin nyrkki silmään.

Entäpä voiko toisen noista pedaaleista kytkeä kaasupolkimeksi ja toisen sustainiksi...

Kyllä, käsittääkseni pystyy. Mun vaan pitäis löytää jostain nuo MIDI-arvot, että millä arvolla saadaan ohjelmoitua mikäkin toiminto noihin pedaaleihin...myyjä kovasti selitti, että pystyy just noita sustain- & filtterijuttuja määrittämään tuohon. Jos joku sattuu tietämään aiheesta jotain, sais ilmoitella...

Entä miten noi switch litännät käytännössä toimii, ilmeisesti tosta voi vetää johon vahvistimeen ja sitä kautta jotain säätää (mulla vahvistimena behringer kx1200)..?

Ei mitään hajua. itellä ollu vasta pari viikkoa. Multakin sattuu löytymään tuo Behringeri, jos siitä sais vaikka mastervolukkaa säädeltyä, olis aika kova!!! :D
Niinkö luulet?
Juho L
02.12.2003 22:53:55
myyjä kovasti selitti, että pystyy just noita sustain- & filtterijuttuja määrittämään tuohon. Jos joku sattuu tietämään aiheesta jotain, sais ilmoitella...

Katso ohjattavan laitteen miditaulukosta oikea CC.
Progella ei ole mitään tekemistä edistyksen kanssa. Proge on vain nimike 60-/70-luvun taiderockille.
Jabbe
03.12.2003 14:43:22
Toi pedaali olis kyl oikeasti hyvä idea. Tarviis nimittäin muutenkin ainakin 4 pedaalia tuohon Motifiin, eli 1 sustain, 1 volume, 1 expressio (filtteri jne.) ja 1 switch, jolla voisi kontrolloida Leslie-efetkin nopeutta (slow/fast). Lisäksi olisi toki hienoa vaihtaa soundeja jaloilla. Kenties tuon Behringerin hommaaminen olisi pidemmän päälle parempi ratkaisu, kuin ostaa irtonaisia pedaaleita. Ainoastaan sustainpedaali saisi olla sellainen hyvä pianomallinen (Rolandin pedaali on mun pitkäaikainen lemppari), mut se kyllä löytyy jo. Pitänee munkin ruveta miettimään tuota FB1010:a, vaikuttaa oikeasti kätevältä. Ja voisihan tuota tietty käyttää V-ampinkin kanssa...
.
Haipuma
05.12.2003 19:35:43
Mikä kirja?

Se on sellainen kuin:

Vail, Mark
Vintage synthesizers : pioneering designers, groundbreaking instruments, collecting tips, mutants of technology
(toivottavasti oli nyt oikea kirja :)

Pläräsin tosiaan läpi sitä tuossa yksi päivä ja ihan mukavaa luettavaa. Sivujakin on vajaa 400.
Iowa § Yksikätisten pianistien täytyy esiintyä ilmaiseksi
cermailu
14.12.2003 14:24:22

Voisitteko sanoa yleisesti, onko moduulien ja synien saundivarastoissa merkittäviä eroja? Riippuu tietenkin hirmuisesti mallista ja merkistä ym, mutta jos minulla on hyvä syna ja niinpäin pois ja haluaisin lisäsaundeja niin eikö se moduuli ole tällöin se paras vaihtoehto, eikä se että ostaisin toisen synan ja midittäisin vaan keskenään. ei vaan ole kokemusta niin kaipaisin jotain näkökulmia..
Jabbe
14.12.2003 14:32:34
Voisitteko sanoa yleisesti, onko moduulien ja synien saundivarastoissa merkittäviä eroja? Riippuu tietenkin hirmuisesti mallista ja merkistä ym, mutta jos minulla on hyvä syna ja niinpäin pois ja haluaisin lisäsaundeja niin eikö se moduuli ole tällöin se paras vaihtoehto, eikä se että ostaisin toisen synan ja midittäisin vaan keskenään. ei vaan ole kokemusta niin kaipaisin jotain näkökulmia..

Öh, en tiedä nyt älysinkö oikein, mut siis moduleilla ja synilla ei ole periaatteessa muuta eroa, kuin että "synassa" on koskettimisto. Modulithan ovat ihan sama syntikka, mut vain räkkimuodossa. Näin siis yleensä, poikkeuksiakin toki on. Tietty jos haluaa monipuolisen ja laajennettavan soundivalikoiman, niin kannattanee hommata sampleri, koska siihen on saatavilla käytännössä rajaton valikoima uusia soundeja. Hommaat vaan sample-cd:itä tai sämpläät itse.
Joo?
Leikari
14.12.2003 20:23:03
Voisitteko sanoa yleisesti, onko moduulien ja synien saundivarastoissa merkittäviä eroja? Riippuu tietenkin hirmuisesti mallista ja merkistä ym, mutta jos minulla on hyvä syna ja niinpäin pois ja haluaisin lisäsaundeja ..

- mikäli tarkoitat saundivarastolla synan bankeihin tms. tallennettuja eri saundeja niin:
- lisäsaundeja saat kun muokkaat olemassa olevia tai teet kokonaan uusia "tyhjästä" (from scratch) tai saat esim. netin kautta merkin ja mallin valmistajalta tai käyttäjäryhmältä "user bankiin" tms. soundipaikoille uusia soundeja.
- osa - esim. presetit saattavat olla pysyvästi tallennettuja, mutta muuten eivät "kiveen hakattuja"
- vuosien mittaan lähinnä dance/techno/hiphop -soundit ovat muuttuneet ... ja koko ajan päivittyvät sound designerien toimesta.
- eri valmistajien sample&synthesis (SS) -pohjaisissa laitteissa on eri nyansseilla kootut "saundivarastot", mutta pohjimmiltaan soundipaletit ovat samaa kauraa: instrumenttijäljitelmiä + klassikkosynasoundijäljitelmiä + sitten ne ajankohdan myyvimmät muotisaundit sekä "fantasiaäänet"
- edellisessä "pohjimmiltaan" siksi, että mielestäni niin todella on kun lähdetään oikein pureutumaan miten ko. soundit on tehty.

- toinen asia on, että syntikkamerkeillä/malleilla on omat perussoundinsa ja esim. jäljittelevien soundien laatu eroaa huomattavastikin.
- SS-syntikoissa soundien lähtökohtana olevien samplejen laatu ja määrä on tärkeä
- (virtuaali)analogit eivät puolestaan ole hyviä "oikeiden" soittimien imitoinnissa vaan ennemminkin omia soittimiaan

- millaisia uusia soundeja tarvitset - jos sinulla on korg triton et tarvitse jammun motifia tms. .
Leikari
14.12.2003 20:29:00
Tietty jos haluaa monipuolisen ja laajennettavan soundivalikoiman, niin kannattanee hommata sampleri, koska siihen on saatavilla käytännössä rajaton valikoima uusia soundeja. Hommaat vaan sample-cd:itä tai sämpläät itse.

- periaatteessa syntikkaa ei tarvitse lainkaan vaan voisi tosiaan touhuta pelkällä samplerilla - ja kylläpä niin moni levyttänyt ja menestynyt artisti on uransa alkuvaiheissa tehnytkin. Silloin vaan kannatta hommata laite, jossa on kovalevy samplejen taltioimista varten. Vaikka sample-cd:t ovatkin kalliita niin soundisetin uudistaa niillä nopeammin kuin koko raudan vaihtamalla.

- syntikka puolestaan on "edullinen" ja käteväkäyttöinen paketti, jonka soundit eivät ole rajoittuneet siihen mitä tehtaalta tullessa on laitettu sisään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)