Twistyh 22.12.2006 16:54:57 (muokattu 22.12.2006 16:55:27) | |
---|
Mutta kun tuntuu että kokoajan vaan tartte lisää kitaroita ja parempia vahvistimia vaikka näillä pärjäis jo todella hyvin.. Mut sitte ku osaa soittaa HYVIN, niin sitte ei oo enää mitää inspiradon lähdettä ku on parhaat kamat tallis. Sit sitte vaikka juodaan kaljaa. |
Vienokettu 22.12.2006 16:58:03 | |
---|
Makuuhuonekitaristin mesat on vähän yli. Höpö höpö. Aina on kiva ostaa jotain kivaa ja kallista. Makuuhuone on paikka missä pitää vetää suurella tunteella ja omilla vehkeillä, olipa kyse kitarasta tai .......=)......... Jos joku katsoo asiakseen arvostella niin _So what? who cares?_ Väärä mielipide. Nii'i. Ja jos kyse ei ole kitarasta, niin mielipidettä voi kysellä vaikka vaimolta. Se tosin kannattaa tehdä äärimmäisellä varovaisuudella ja riittävän kaukaisia vertauskuvia käyttäen. :) G - F - G - F - G |
jarmos 22.12.2006 17:05:57 | |
---|
No muija on vähän kattellut kun on kymmenen kitaraa ollut tässä parin vuoden aikana...ei se tajuu oikeen tätä hommaa. Hyvä harraste mielestäni. Joo nuo naiset vähän tuuppaa olee ahdasmielisiä, kun kitaroista kyse, kenkiä kyllä pitää joka viikko ostaa, mulla 16 kitaraa sijoitettuna eripuolille asuntoa, osa piilossa osa näkyvillä. Mut hyvä harrastus... Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä. |
Bookkeeper 22.12.2006 17:26:49 (muokattu 22.12.2006 17:31:31) | |
---|
Hmm. Välillä tuntuu siltä että 10-15 vuodessa rahan arvon käsite on muuttunut täysin. Tonni kitarasta...höh, eihän se ole mitään! Kyllä kunnon soittokamat pitää olla. Orkkis Floyd Rose, Dunkkanin mikit ja hienot pearl inlayt. Mietitäänpä hetki: mihin aloitteleva kitaristi OIKEASTI tarvitsee kolmen tonnin kamoja? Kitara hintaluokkaa 250-500 euroa on takuuvarmasti riittävän hyvä kotisoitteluun, treenaamiseen ja bändihommiin. Jos minulla olisi lapsia, en edes harkitsisi ostavani juniorille aitoa Lespaa vain siksi että kaikki tosi rokkistarat soittaa sellaisella. Tai jenkkistratoa...kuinka moni nuori kitaristinalku oikeasti erottaa ameriikan ja mehikon mallit toisistaan? Näin siis pappa betalar-osastolla. Sitten kun ostaa sen Alexi Laiho ESP:n omilla ja itse tienatuilla rahoilla, eri asia. Onhan se hienoa että pistetään eurot jemmaan ja hankitaan arvonsa säilyttävä soitin. Vinkki: rahatilanteen kannalta mikään ei ole hienompaa kuin asuminen kotona + töissä käyminen :-) Sitten kun tarvii maksaa asumisesta, sapuskasta ja miljoonasta muusta asiasta, "isompikin" palkka katoaa taivaan tuuliin yhdellä visiitillä pankin nettisivuille. Noh, riittäköön saarnaaminen! Noin yleensä ottaen soittokamoissa on se hyvä puoli että arvo säilyy varsin hyvin. Vertailun vuoksi: - Uusi auto. Naapuri kävi autoliikkeessä ostamassa uuden Mazdan -> kyllä meilläkin pitää olla, ja mielellään hienompi malli - Uusi kännykkä kaksi kertaa vuodessa, vain siksi että kaikki mahdolliset kilkkeet pitää olla...siis hienot soittoäänet yms - Uusi 1000-2000 euron sohvakalusto. Kirpparilta saisi halvemmalla. Mutta pitää olla uusi (avainsana!) ja juuri tietyn värinen Pian naapuri ostaa taas uuden Mazdan, kännykässä ei ole kaikkia uusimpia toimintoja, ja vaimo muuttaa mieltään olohuoneen värivalinnoista. Vm. 2006 Mazda myydään hirvittävällä tappiolla pois, kännykkä annetaan koiralle puruleluksi ja sohva kärrätään kierrätyskeskukseen. Jospa sittenkin laitettaisiin ne rahat uuteen kitaraan? ;-) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
askomiko 22.12.2006 17:32:51 | |
---|
Vinkki: rahatilanteen kannalta mikään ei ole hienompaa kuin asuminen kotona + töissä käyminen :-) Sitten kun tarvii maksaa asumisesta, sapuskasta ja miljoonasta muusta asiasta, "isompikin" palkka katoaa taivaan tuuliin yhdellä visiitillä pankin nettisivuille. Vanhemmat erosi jossain vaiheessa ja isä kyseli että voisin muuttaa vaikka takasin, kun on iso talo yksinään nyt hällä käytössä. Voe juma, kylläpä olisin rikas! Paitsi, opintotukihan kutistuisi, eli loppuvaikutus olisi sitten kumminkin pienempi. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Lento-V-mies 22.12.2006 18:59:00 | |
---|
Minun mielestä yksi käsittämättömimmistä mielipiteistä liittyen kitarakamoihin on se, että sä et oo mitään jos sulla ei oo putkivahvistin (marshall, mesa boogie jne, halvempi ei käy) ja yli 1000e kitara. |
J.Hollström 22.12.2006 19:06:11 | |
---|
Minun mielestä yksi käsittämättömimmistä mielipiteistä liittyen kitarakamoihin on se, että sä et oo mitään jos sulla ei oo putkivahvistin (marshall, mesa boogie jne, halvempi ei käy) ja yli 1000e kitara. Olet lukenut liikaa m.nettiä. Kukaan fiksu ei reittaa soittajaa kamojen mukaan. Tunnen monta hemmetin hyvää kitaristia, joilla on ihan ritsa kamat. Silti pidän niitä soittajina kovassa arvossa. |
Minä säästelen tällä hetkellä Mesaan, vaikka soitankin pääosin himassa ja silloin tällöin bändin kanssa. Noiden trankkujen kanssa menee hermot ihan totaalisesti. Kiertää aivan perkeleesti, soundi hajoaa kovalla täysin ja hyvä kun tehotkaan riittää. Soittamisesta saa muutenkin paljon enemmän irti hyvillä kamoilla. Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa. |
Räbbänä 22.12.2006 19:08:33 | |
---|
Sinällään äitisi on osaltaan oikeassa, mutta soittajan tottumukset ratkaisevat asian täysin.
Itellä tavaksi tullut se noin 1-2kk maksimissaan samat kielet skitassa. Kädet hikoilee soittaessa itellä aika rutkasti ja kielet nopiasti tummuu ja saundi "kuolee". Paitti tuossa Squierissa nyt ollut elokuun alusta samat kielet, kun en sillä ole edes pahemmin soitellut. "au...." |
-Cale 22.12.2006 19:10:51 | |
---|
Minun mielestä yksi käsittämättömimmistä mielipiteistä liittyen kitarakamoihin on se, että sä et oo mitään jos sulla ei oo putkivahvistin (marshall, mesa boogie jne, halvempi ei käy) ja yli 1000e kitara. Eipä ne kamat miestä tee, huonot kamat voi aina korvata hyvällä soitolla mutta huonoa soittoa ei korvata hyvillä kamoilla, näin se menee. Itteä ärsyttää myös sukulaisten, lähinnä äiten ja isäpuolen suhtautuminen musiikkikamoihin. Aina kun suunnittelee jotain uutta niin he sanovat että sitten vasta kun on keikkoja ja tienaat niistä jotain. Käsittämätön asenne... Ja vaikka ite oon ostanut kaikki kamat ja tulen ostamaan, lukuunottamatta ekaa kitaraa jota mulla ei enää edes ole, on se heille silti niin saamarin vaikea hyväksyä. Tosin nyt kun suunnittelin uutta kitaraa (käytettyä), floikallista keppiä kun sanoin että Lespa ei enää miellytä niin äite sanoi että myy se sitten ja osta uus. Hetken kyllä ihmettelin suu auki että mikäs nyt on... :) |
Tympee Huttunen 22.12.2006 19:23:39 | |
---|
Minun mielestä yksi käsittämättömimmistä mielipiteistä liittyen kitarakamoihin on se, että sä et oo mitään jos sulla ei oo putkivahvistin (marshall, mesa boogie jne, halvempi ei käy) ja yli 1000e kitara. Mun käyttökamat (Ibanez Artist ja H&K Tube 50) ovat maksaneet yhteensä alle 1000e. Ei hyvät kamat vaadi isoa panostusta ja itsekin ihmettelen hintalappujen ja merkkien kyttäämistä. |
ministeri 22.12.2006 19:44:20 | |
---|
mulle kamojen kallis hinta ei ole mikään olennainen kriteeri. Pikemminkin on ollut sellainen juoni että miten voisi mahdollisimman halvalla saada hyvät työkalut. Mutta tietty nälkä kasva syödessa ja sitä alkaa jokatapauksessa se maku, halu ja tarpeet menemään niin että sieltä kalliimmalta puolelta niitä kitaroita tulee katseltua. |
Gypsy 22.12.2006 19:57:34 | |
---|
Olipa asia _ihan_mikä_tahansa_, mitä ikinä teet, niin aina riittää vittuilijoita. Käsket vaan suksimaan vittuun ja sillä ripuli. Aamen |
Jackie 22.12.2006 20:10:22 | |
---|
Olipa asia _ihan_mikä_tahansa_, mitä ikinä teet, niin aina riittää vittuilijoita. Näin on. Annan taikasanan...
GIBSON!!!! |
Bookkeeper 22.12.2006 20:12:42 | |
---|
Olipa asia _ihan_mikä_tahansa_, mitä ikinä teet, niin aina riittää vittuilijoita. Käsket vaan suksimaan vittuun ja sillä ripuli. "Tota...tarttis uutta kitaraa, Stratoa oon ajatellu" "Jaaha, mitäs juniori sellaisella tekee?" "Suksi "#¤%&!!!" "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
saastara 22.12.2006 20:24:54 | |
---|
Minulla ei kitarakamojen haalimisessa ongelmia tuota hinnat vaan kaman määrä.. Mulle kaikki heti nyt. Niin pirusti sitä härpäkettä halajaa, ja sitten ei tiedä mitä priorisoida.. E: No okei.. on osa viritelmistä mitä mieli haljaa pirun kalliita.. mutta ei kaikki. :( Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
JPQ 22.12.2006 20:46:45 (muokattu 22.12.2006 21:16:26) | |
---|
Kaikkein käsittämättömintä on jos ei kaverit ymmärrä ymmärrän jotenkin vielä kyllä jos vaimo/tyttöystävä/mies/poikaystävä/vanha sukulainen ei ymmärrä. Mulla joskus ollut harrastusten (muiden en ainakaan vielä kitaraa omista) tämän sortin ongelmaa siis sukulaisten kanssa onneksi nykyään en välitä yhtään heidän kannastaan. Tietäisivätpä vaan harkitsen joskus niin kauan että tavara poistuu markkinoilta ennen kuin ostan sen... |
Rakoni 22.12.2006 20:54:35 | |
---|
Tietäisivätpä vaan harkitsen joskus niin kauan että tavara poistuu markkinoilta ennen kuin ostan sen... Mulla aika samankaltaista kokemusta, Mesan F-sarja on nimittäin ilmeisesti häviämässä tuotannosta. Ei siinä mitään, enemmän rahaa peliin ja Rectoverbiä kokeilemaan :P Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa. |
Thanatopsis 22.12.2006 22:21:46 | |
---|
Ajattelin hommata joulun jälkeen jonkun 70 euron mikserin ja 50 euron mikin kitaran nauhoittelua varten. Mutsin mielestä tässä ei ole järkeä koska esimerkiksi Anttilasta saa yhtä hyvät vehkeet eli neljänkympin olohuone-karaokekamat, joissa on joku mikrofoni mukana. Itkin verta sinä päivänä. Farewell happy fields.
Where joy forever dwells. |
-Cale 22.12.2006 22:33:23 | |
---|
Ittellä on liiankin hyvät kamat osaamisen tasoon nähden... Tää on miusta aina ollut ihmeellisin perustelu sille, että ei sais omistaa hyviä kamoja. Mitä pitää osata, että voi ostaa vaikkapa Fenderin tai Gibsonin, entä millaisilla taidoilla on lupa hankkia joku mid-price Tokai? Heh, itellä oli kans toi sama homma ku menin ostamaan uutta ykköskitaraa. Aloin siinä kattelemaan GL:ääni ja sanoin myyjälle että en mä varmaan ihan näin kallista kitaraa tarvis kun en mitään osaakkaan :) Sitten kun myyjä sanoi että on mullakin 15(?) kitaraa enkä mä mikään kummoinen kitaristi ole, ajattelin että ei saatana, kai se on sitten minunkin hommattava. :) Että ihan turhaa tollanen luokittelu että minkä tasoisella soittajalla saa olla minkälaiset kamat. |