Aihe: Dixieland
1
Blue Moon
04.12.2003 23:00:09

Tuolta jazz-osastolta voisi löytyä asiantuntijoita, vaikka tarjoaahan esim. http://www.allmusic.com/ jonkinlaiset perustiedot.
- It's been a long time coming -
weelie
05.12.2003 13:43:49 (muokattu 05.12.2003 14:09:34)
En tiedä mitä laskette miksikin, mutta Louis Armstrongin Hot fives/sevens on kyllä kovaa kauraa. :D Ja mä diggailen Bix Beiderbeckestäkin. Dixielandiä kutsutaan myös New Orleans jazziksi. New Orleansissahan ne vetää marching/brass band musaa, omaa funkiansa, tota vanhaa jazzia, ja kaikkea muuta omalaatuista tanssittavaa musaansa sekaisin. Joku kerta pitäää vielä päästä kokemaan se livenä.

EDIT: Niin diexieland ja new orleans jazz ei varmaan ole ihan sama asia, mutta pirun läheltä liippaa. Siksi vain ajattelin tämän lisätä, että jos sattuu joku aikalainen 20-luvulta lähtien dixielandiä digannut tänne eksymään ja haukkumaan NO jazzia. :D
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
baron
10.12.2003 12:36:37 (muokattu 10.12.2003 13:45:48)

En tiedä mitä laskette miksikin, mutta Louis Armstrongin Hot fives/sevens on kyllä kovaa kauraa. :D Ja mä diggailen Bix Beiderbeckestäkin.D

Mä lisäisin tuohon samaan sarjaan vielä Kid Oryn.

Mun mielestä kannattaisi alkaa noista vanhoista ja sitten kun tietää mikä on homman nimi, katsoa onko tuoreemmissa tai nykyisissä mitään kiehtovaa.

60-70 lukujen eurooppalaisia oli tanskalainen Papa Bue Viking Jazz Band ja englantilainen Chris Barber (Petite Fleur- coveri)
"Baron spelar hällre än bra"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)