Aihe: Gibson-tyyliset yhden mikin (P-90 tai humbucker) kitarat
1
NYdoll
22.12.2006 14:09:37

Morjensta vaan kaikille!
Askarruttaisi hieman nämä kyseiset kitarat. Eli mitä vaihtoehtoja olisi suht helposti saatavilla? Joskus olen nähnyt yksimikkisen G:n SG:n tuolla torilla ja tietääkseni eivät ole missään aivan uskomattoman korkeissa hinnoissa. Mitäs muita vaihtoehtoja löytyy?
Epiphonet tiedän, mutta niissä on aivan liian lelumainen tuntuma. Uudet Gibsonit ovat sitten Custom Shop -kamaa ja mun budjetille aivan liikaa. Tokailla olisi LP-jr vieläpä TV-yellow värisenä ja sillä on hintaa sen 750, joka saattaisi olla vielä mahdollista maksaa.
Entäs minkälainen on saatavuus käytettynä tällaisissa yksimikkisissä noin yleisestiottaen?
Kiitosta etukäteen.
-It's always better to be out of tune than out of feeling-
Dunga
22.12.2006 14:13:31
Paskallakin on tekijänsä.
Artist
22.12.2006 14:16:17 (muokattu 22.12.2006 14:20:29)
Itse diggailen näistä kepeistä ihan törkeästi. Se yksimikkinen SG on tosiaan SG Junior. Sellaisen joskus muistan nähneeni edullisesti.

Nämä ovat vähän epäkiitollisia kitaroita siinä mielessä, että Gibsonilla ei tosiaan ole kuin noita VOS ynnä muita CS malleja tällä hetkellä katalogissaan. Puhumattakaan siitä, että vintage juniorit alkavat maksaa järjestään lähes 10k, mikä on täysin käsittämätöntä ottaen huomioon niiden suuren valmistusmäärän ja (ainakin puheiden mukaan) vaihtelevan laadun.

Kitarapajalla on HS Anderson merkkinen japanilainen skeba, joka on oiva kopio tuosta DC juniorista. Testattu ja hyväksi havaittu. Mainitsemaasi Tokaita on myös kehuttu.

Sitten vähän kalliimpaa ja vaikeasti saatavampaa kamaa edustaa Heritage H137, jota on sekä yksi että kaksi mikkisenä. Heillä on myös TV-Yellow väri, josta vieläpä vastaa alkuperäisiä TV Yellow Gibsoneita maalannut kaveri, eli tuo on tällä hetkellä saatavista TV yellow junioreista se "oikein".

Sitten on nämä Esritet, joista löytyy "Punk rock model" hintaan 900.. http://www.kolumbus.fi/erkko.salonen/

Tämän enempää ei tähän hätään valitettavasti tule mieleeni...

Englantilaiset Gordon Smith kitarat ovat suht. edullisia, niillä on yksimikkisiä Junior tyyppisiä kitaroita, Ebaystä etsivä löytää. Hyviä kitaroita, mm. Dan Erlewine kehunut.

Ps. Juniorin soundille on sitten tärkeää nimenomaan se wrap around bridge, ja samoin se, että siinä ei tosiaan ole enempää kuin yksi mikki, jos on routtaukset kaulamikille on soundi erilainen. ;)
"I want a brand new car, a twangy guitar, cute little honey and lots of money"
NYdoll
22.12.2006 14:23:32

Tuota Ebayta olen vähän karttanut... Kyllähän sieltä löytyis, mut mun tuloilla ei oo todellakaan varaa tulla huijatuks. Muutenkin sitä mieluummin näkee ja testaa sen mitä on ostamassa. Tuollaisen Esriten saisi varmaan myös TOM-tallalla. Vaikka se ei sitten ihan autenttinen kopio olisikaan. Käytännöllisyys muotoseikkojen edelle...
Artist
22.12.2006 14:23:56
http://www.thomann.de/fi/gibson_melodymaker_satinebony_egitarre.htm

Tuo ei olisi kovin kaukana budjetistasi.

Näemmä vähän noussut noiden Melody Makerien hinta! Alkuvuodesta ne oli t-kaupassa mielestäni jotain alle 800?
NYdoll
22.12.2006 14:28:01

ne oli joskus mun mielestä tuolla jotain alle 700€, jos en ihan väärin muista. Sellainenkin varmaan kävisi. Oikeestaan kaikki G:n lankkumallit käy. LP, Firebird, SG, LP DC varmaan Flying-V:kin, jos sellasia olisi tehty yksimikkisenä (en ainakaan oo ikinä nähny)
fox
22.12.2006 14:34:44

Tampereella DLXssä 900e. Se on ei-suositeltavaa merkkiä. Eli Gibson. DC Sp.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Artist
22.12.2006 14:40:23 (muokattu 22.12.2006 14:41:55)
Tampereella DLXssä 900e. Se on ei-suositeltavaa merkkiä. Eli Gibson. DC Sp.

Noi on kyllä hyviä kitaroita, oletan että tuo on niisä 90-luvun speciaaleja? Fadeditkin on hyviä, mutta ei ihan yhtä hyviä, ainakaan ne joita olen kokeillut.

Mutta eiks noissa ole kaksi mikkiä? :D

Yksimikkiset Gibsonit (jos ei CS-malleihin ole varaa) on kyllä valitettavan huonosti saatavilla. Ehdottaisin NY Doll, että laitat torille osto-ilmon ja katsot mitä tulee vastaan...
Kitarmän
22.12.2006 15:27:29
Artist
22.12.2006 15:42:05
http://www.thomann.de/fi/gibson_billie_joe_armstrong_lp_junior_3.htm

Siinä... hintaa on vaan paljon

Taitaa olla halvin uutena saatavilla oleva Gibsonin LP Junior tällä hetkellä... VOS on 2490.
McNulty
22.12.2006 20:09:15
Itselläni on kova GAS saada haltuun Ampeg/Dan Armstrong akryylikitara... siis juuri se jota Dave Grohl käyttää myös. Siinä on yksi mikki joka on liikuteltavissa omassa kaukalossaan. Tuosta kitarasta on nykyään olemassa Re-Issue jota Ampeg kauppaa muistaakseni n. 1900 USD hintaan. Sellainen ois luksusta...
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
JHL
22.12.2006 23:18:19

ne oli joskus mun mielestä tuolla jotain alle 700€, jos en ihan väärin muista. Sellainenkin varmaan kävisi. Oikeestaan kaikki G:n lankkumallit käy. LP, Firebird, SG, LP DC varmaan Flying-V:kin, jos sellasia olisi tehty yksimikkisenä (en ainakaan oo ikinä nähny)

mites 70-luvun flying v:tä apinoiva reissue? pleksi on niin iso että jos teetät uuden (pleksin!) ilman etuhumpparin aukkoa ja vaikka vaan volumepotikalla, sehän on siinä. ihan kuin Paul Stanley 76-77... :)

http://www.photofeatures.com/kiss/ppages/ppage13.html

niin ja TOM olis kanssa valmiina paketissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)