Aihe: Käsittämättömät mielipiteet liittyen kitarakamoihin
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Juustonaksu
22.12.2006 09:18:06
Minulla on tuo äitee kanssa vähän vastahankainen näiden kitarakamojen kanssa. Ostin tuossa tuoreeltaan 1000€ kitaran ja sai aika pirun kauan taivutella ennenkuin uskoi, että ihan omaa rahaa minä siihen kiinni laitan ja se ei häneltä ole pois missään vaiheessa. Sitten tässä olen kitaraa vaihtamassakin, kun musamaku muuttui niin radikaalisti ja eihän SE nyt voi jakeluun mennä, tosin ei se mene itsellekään. :) Surussa mielin luovun tuostakin. Uusi putkivahvistin on myös hankintalistalla ja äitini kommentti siihen oli suunnilleen: "Mihin sä sellasta ku et sä edes osaa soittaa?". Oli niin rohkaisevaa että...! :)

Onneksi isäni on puolellani, kitaristin alku kun itsekin on, ja ymmärtää kamagasin päälle hieman paremmin. Jos pitäisi noita molempia vastaan taistella niin ei tulisi kesää. :)
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
J.Hollström
22.12.2006 09:19:13
Meidän porukat pistää vituttamaan. Niiden mielestä se on aivan turhaa pistää tonnia rahaa vahvistimeen, koska: "Et soita ammatikseksi. Sitten kun tienaat sillä soittamisella kunnolla, niin sitten voit ostaa". Jumaliste. Ja niille on ihan turha selittää tätä asiaa, koska he eivät tajua näistä asioista oikein mitään kumminkaan.

Vituttaa tuo asenne, että "sitten kun tienaat niin sitten voit ostaa kalliita vahvistimia".

Kyllä minuakin isänä voisi harkituttaa ostaa pojalle tonnin peli jos ei muuta kuin v-alkuisia sanoja tule mieleen. Kuvauksesta alkaen.
teukka
22.12.2006 09:22:53
Ei soittovehkeitten nyt tarvi olla mitään "top-of-the-linea" mutta kyllä se vaan on niin että ei millään paskoillakaan jaksa veivata.Skeba kun istuu rukkaseen niinkuin oma muna käteen niin aina parempi.Ja saundit kun on kohdallaan niin silloin siitä saa kiitettävästi kiksejä kun kuulostaa ja tuntuu hyvältä.
Itse varmasti viskaisin kuikkaa jollain skeballa joka ei istu sitten yhtään tai sitten runttaisin paskan vahvistimen sisään ja heittäisin molemmat yhdessä parvekkeelta
naapurin bemarin katolle.
Toivoo vaan sitten että muutkin soittaa kitaraa samassa rapussa.....:)
Werde
22.12.2006 09:30:10
Kyllä tuo eukko vähän ihmettelee kun 3 kitaraa on telineessä, ukko ei osaa soittaa pätkääkään ja on 2x kalliimpi kitara kuin kaikki entiset yhteensä tulossa toivottavasti pian telineeseen.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
Ukko
22.12.2006 09:31:47

Osta 20k € auto niin kukaan ei ihmettele mutta pistäpä tonni pari kitaraan..

Pistäisin mieluimmin tonnin autoon ja 20 tonnia musavermeisiin. Olenko siis outo ?
skepittäjä
22.12.2006 09:45:48
Pistäisin mieluimmin tonnin autoon ja 20 tonnia musavermeisiin. Olenko siis outo ?

Et ollenkaan. Meidän taloudessa nyt kävi kuitenkin niinpäin, että laitettiin se 20k autoon. Nuppiin+kaappiin ei sit enää jäänykään..

Onneks ei vanhemmat ole säätämässä elämää ja varsinkaan tällaisessa asiassa. :D

Mut ihan totta tuo, että soittaminen tuntuu paljon mielekkäämmältä, kun on kunnon vehkeet. Rahaa se vaatii, mut hei, kaikki maksaa.
Lumilautailua harrastin muutaman talven, mutta se vasta maksaakin: Ensin pitää saada välineet (lauta+kengät+siteet+kuteet) ja sit vielä pitää maksaa ajelut rinteille ja siellä hissiliput (tai kausikortti) plus muu oheistoiminta. 500e menee muutamassa kuukaudessa helposti ja tuota lajia kun ei voi harrastaa ympärivuoden, ainakaan Suomessa.

Että jos nyt tuossa 1500e pistin keppiin ja styrkkaan ym. ja niillä voi sit soittaa millon haluaa/ympäri vuoden ja nauttia siitä, niin ei tunnu kipiältä. :D
RG
22.12.2006 09:47:04

Ette ole outo vaan erittäin järkevä. Auto on huonoin sijoitus mitä tiedän. Onneksi en enää omista kyseistä laitetta.
Guitarfreak
22.12.2006 09:55:38 (muokattu 22.12.2006 10:05:18)

Tuossa tapauksessa ostaisin 21k€ musavermeet enkä kävis koskaan missään =)...

(edit: epäonnistunut lausemuotoilu)
Hihna luistaa?
Hannu H.
22.12.2006 10:01:30

Et soita ammatikseksi.

Vastaus kuuluu "En niin.. vielä"

Ja jos faijalla on kallis auto niin voi kysyä että ajaako hän ammatikseen?

Perhesopu on ihan liian yliarvostettu asia.. hoho :)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Aina tapahtuu Backstagella
minidriver
22.12.2006 10:12:34

Auto on huonoin sijoitus mitä tiedän.

Ei kai auto mikään sijoitus olekaan. En vielä ole tavannut henkilöä joka ostaisi uuden mazdan siinä toivossa että hinta / kurssi kovasti nousee siihen mennessä kun auto sitten kolmen vuoden päästä myydään.
If it ain't fixed, don't break it!
StJerky
22.12.2006 10:20:33
Ei kai auto mikään sijoitus olekaan. En vielä ole tavannut henkilöä joka ostaisi uuden mazdan siinä toivossa että hinta / kurssi kovasti nousee siihen mennessä kun auto sitten kolmen vuoden päästä myydään.

On tuohon jotain poikkeuksiakin. Itse hankin pakettiautoksi muutetun maastoauton joskus 80-90-lukujen vaihteessa. Sen arvo nousi huikeasti kun jossain vaiheessa tuollainen pakettiautoksi muuttaminen tehtiin lainsäätäjän taholta hankalaksi. Sain vielä ruosteläjänäkin siitä hyvän hinnan vuonna 2000.
Tompsi
22.12.2006 10:21:02 (muokattu 22.12.2006 10:21:43)
Kateutta ja tietämättömyyttähän nuo jutut tuppaavat olemaan. Jos joku vähänkin soittimista tietävä laukoo tuollaisia kommentteja niin sitä vain suututtaa omien soittokamojen/soittotaidon paskuus, ei siis aiheuta minulle ongelmia.
maggot
22.12.2006 11:03:01
Joo, onneksi ei oo tarvinnut enään kohta 8 vuoteen tapella vanhempien kanssa näistä kitarakama hankinnoista. Täytyy myöntää että pitkään joutu soittelemaan Valvestate 20 w purkilla ja Charvel model 2:sella kun soittoharrastusta aloitteli ja vanhempien luona asui.

Nyt voi käyttää niin paljon rahaa kuin on käytettävissä soittokamoihin tosin vaimo ihmettelee niiden hankintojen tarpeellisuutta. Kolmessa Ibanezissa ja Peavey 6505 styrkkarissa on sen mielestä ihan tarpeeksi mulle soittokamoja. No itse ajattelin kevään puolella ostaa neljännen Ibanezin, USA custom, American master, ehkä JPM tai sitten joku harvinaisempi Ibanezin seiska.

Sanoisin niin että on melko turhaa yrittää selittää kitarakama hankintojen tarpeellisuudesta henkilölle joka ei itse soittamista hirveästi ymmärrä. Esimerkiksi mun vaimolle mun Peavey 6505 kuulostaa ihan samalta kuin meidän orkesterin toisen kitaristin Peavey studio pro 112.
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
Dunga
22.12.2006 11:07:17
Eihän se muija tajua miksi niitä kitarasivuja pitää kyylätä ja suunnitella kitaroiden ostoa, vaikka "sulla on jo tossa kitarat". Kun mainitsin, että voisin hankkia podin jossain vaiheessa niin siitähän se ihmettely vasta irtosikin :)
Paskallakin on tekijänsä.
Faceless
22.12.2006 11:25:32

Heh, tuota pitää kokeilla :)
StJerky
22.12.2006 11:26:11
Kun mainitsin, että voisin hankkia podin jossain vaiheessa niin siitähän se ihmettely vasta irtosikin :)

Sinullahan on fiksu vaimo!
oiva tumpeloinen
22.12.2006 11:28:19

Sitä voikin kysyä siinä vaiheessa ihan hyvin, kun faija ei maksa sekä autoa että kamoja........varsinkin, jos ne soittimet ei tule itselleen.

Mulla on sinänsä onnellinen asema, ettei rouva enään paljoakaan jaksa ihmetellä noiden perään. Se teki sitä aikansa ja luovutti.
Dunga
22.12.2006 11:31:25
Sinullahan on fiksu vaimo!

Avo sellainen. Ja kiitos, tiedän kyllä.
Paskallakin on tekijänsä.
moikki
22.12.2006 11:36:51
Meidän porukat pistää vituttamaan. Niiden mielestä se on aivan turhaa pistää tonnia rahaa vahvistimeen, koska: "Et soita ammatikseksi. Sitten kun tienaat sillä soittamisella kunnolla, niin sitten voit ostaa". Jumaliste. Ja niille on ihan turha selittää tätä asiaa, koska he eivät tajua näistä asioista oikein mitään kumminkaan.

Vituttaa tuo asenne, että "sitten kun tienaat niin sitten voit ostaa kalliita vahvistimia".

Jos rahat on omiasi niin sen kun ostat, mutta jos rahat ovat isäsi niin voihan se isää laittaa vähän mietityttämään varsinkin jos ei ymärrä näistä asioista mitään.
Jees jees
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)