calf 21.11.2006 00:19:13 | |
---|
Harkitsen joko Engl Thunder 50w- putkikombon tai Koch Studiotonen 20w- putkikombon ostoa. Haen "helkkyviä" kliinejä, laulavaa lead-säröä ja hyviä tanakoita komppisäröjä. Kumman valitsen? Plussia ja miinuksia? |
slowfinger 21.11.2006 01:09:13 | |
---|
Nuo on aika erilaisia vahvistimia. Eikö olisi fiksua käydä itse testimässä kaupassa ja valita se joka miellyttää itseä. Makuja kun on monia. clapton wanted to sound like a black man...and hendrix wanted sound like he came from another dimension. |
Nacher 21.11.2006 01:31:03 | |
---|
Itse en oikein Kochin studiotoneen ihastunut. Aika kuollut soundi tottapuhuen. Kuitenkin hyvin erilainen kuin Thunder, joka lienisi enemmän hakemasi kaltainen vehjas. Tosin Thunderistakaan en itse tykännyt, mutta moni muu on pitänyt.. Hyödyllinen postaus taas minulta. |
rosberg 21.11.2006 09:43:13 | |
---|
olen tykännyt studiotonesta. monipuolinen ja putkia vaihtamalla vielä enemmän. gainia siinä on ainakin ihan tarpeeksi. veikkaan, että kitaraa kysyttäessä opistopojat tarjoavat jammua käteen. |
JuSu 21.11.2006 10:15:03 | |
---|
Harkitsen joko Engl Thunder 50w- putkikombon tai Koch Studiotonen 20w- putkikombon ostoa. Puuttumatta soundipuoleen... Nuo ovat aikalailla eri teholuokassa. Jos sulla on tarve saada täysin puhtaita soundeja suurella volumella (bänditreenit, kovakätinen rumpali), voi Studiotone olla vähän kyykyssä. Toisaalta, jos soittelet kotona ja teet ehkä äänityksiä, on Thunder aikalailla turhan tehokas, tuohon hommaan Studiotone on omiaan tehonsa ja ominaisuuksiensa puolesta. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
rosberg 21.11.2006 10:21:07 | |
---|
mutta lisäkaapilla onneen! en enlgiä tunne, mutta mites ne liitännät siinä? löytyykö kaikki herkut? veikkaan, että kitaraa kysyttäessä opistopojat tarjoavat jammua käteen. |
JuSu 21.11.2006 10:34:29 | |
---|
mutta lisäkaapilla onneen! Meinaakko? Itsellä on kanssa Studiotone ostoslistalla, mutta nuppia tuumasin, kun kaappeja löytyy nurkista monenlaista jo valmiiksi. Ilmeisesti enemmillä ämyreillä jytkettä riittää bänditouhuun, semminkin kun rumpalit eivät kovin kovakätisiä ole? en enlgiä tunne, mutta mites ne liitännät siinä? löytyykö kaikki herkut? Harvassa on yhtä monipuolinen paletti kuin Studiotonessa... Mutta kyllä Englissäkin löytyy hyvä kattaus liitäntöjä, efektilenkit ja hyvät kaiutinliitännät, kaiutinemuloitu line-out... JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Barska 21.11.2006 11:27:25 (muokattu 21.11.2006 11:34:48) | |
---|
Toisaalta, jos soittelet kotona ja teet ehkä äänityksiä, on Thunder aikalailla turhan tehokas Juu ja ei, tokihan Thunderi paljon paremmalta soundaa masteri auki, mutta kyllä tuosta ihan kerrostalovoluumeillakin saapi kelpo ääntä irti ilman keinokuormaakin.. Studiotonesta, ei oo juuri sanottavaa. Hyvältä vaikutti pikatestissä, mut hyvin hyvin erityylinen on kuin Thunder. Vaan, kyllähän melkein mikä vaan 20w-putkivahvistin riittää, tai ainakin pitäis riittää, isolla kaapilla bändin kanssa... Perusteluna vaikka se, että harvemman rumpalin kanssa saa jotain ac-30:stä kurittaa oikein kunnolla(okei, ac-30 on 30w mut...). "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." |
calf 21.11.2006 16:18:53 (muokattu 21.11.2006 16:21:09) | |
---|
No tosiaan kokeilin noita liikkeessä. Studiotonen kliini oli paremman kuulonen, mutta säröt molemmissa hyviä. Thunderissa eii ole kaikua. Tosiaan epäilen vahvasti, että tuo Studiotone tehojen puolesta riittäisi, olen nimittäin bändin kanssa soitellessa käyttäny 30 watin H&G trankkua... Ja voihan vahvarin aina mikittää... Mites Studiotonella lähtee mureat heviriffit? Kumman soolosärö miellyttää teitä enemmän? Molemmisssa tosiaa kivat kanava boost-jutskat mukana. |
Barska 21.11.2006 18:18:45 (muokattu 21.11.2006 18:20:24) | |
---|
Thunderissa eii ole kaikua. Nii ei oo siinä karvalakkimallissa kaikua. Thunder reverbiäkin on (mulla on sellainen), olikohan siinä Thunder Drivessa crunchillekin volume tai jottain muutakin pientä eroa oli, kuin kaiku. Kaiullinen on tosin reilun satkun kalliimpi.. EDIT: lisätty a ja . "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." |
penatuna 23.11.2006 16:47:30 | |
---|
Tosiaan epäilen vahvasti, että tuo Studiotone tehojen puolesta riittäisi, olen nimittäin bändin kanssa soitellessa käyttäny 30 watin H&G trankkua... 20w putkiteho on kyllä useimmiten pirun paljon äänekkäämpi kuin suurempi wattinen trankku. Monista keikkapaikoista ja kokemuksista johtuen väitän 20 wattisen putkipelin riittävän tehon puolesta aika moneen paikkaan ja tilanteeseen. Isommissa tiloissa vahvari kuitenkin mikitetään ja ajetaan ulos PA:sta. Itse olen soittanut lukuisia keikkoja Kochin twintonella, josta olen puolittanut tehot 25 wattiin. Kyllä on riittänyt tehot vallan hyvin. |
kimurantti1 23.11.2006 16:57:37 | |
---|
Calf, you're comparing apples to oranges. On niin erilaiset vempaimet. Sun kannattaisi varmaan selvittää itsellesi, mitä vahvistimelta haluat. Valinta noiden välillä helpottuu huomattavasti, ja todennäköisesti alkaa nousta muitakin varteenotettavia vaihtoehtoja. Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: HREF="http://www.piecemakerband.com">http://www.piecemakerband.com :-) |
Nacher 23.11.2006 19:02:22 | |
---|
Lisäisin vielä, että tuossa hintaluokassa joutuu tekemään kompromisseja, ja laulavan leadisoundin, jymäkän komppisärön ja heleän cleanin löytäminen kalliimmistakin vahvareista on välillä työn ja tuskan takana. Itse sijoittaisin siihen Thunderin kaikuversioon, tai Screameriin, jossa kaiku on vakiona. Ei niin huimaa hintaeroakaan ole. Itse olen kuullut studiotonesta juttua, ettei se oikein bändin kanssa pelitä. Selkeästi studio/kotihommiin tarkoitettu vahvari, ja siten kovemmassa menossa aika tukossa. Tämä tosin riippuu ihan siitäkin, kuinka kovaäänisessä bändissä on tarkoitus soitella.. |
Itse olen kuullut studiotonesta juttua, ettei se oikein bändin kanssa pelitä. Selkeästi studio/kotihommiin tarkoitettu vahvari, ja siten kovemmassa menossa aika tukossa. Tämä tosin riippuu ihan siitäkin, kuinka kovaäänisessä bändissä on tarkoitus soitella.. Vanha ketju mutta pakko nostaa... Olen soittanut studiotone-kombollani kaikenlaisia keikkoja (=baareja, konserttisaleja, laivakeikkoja, studiossa jne.) ja yleensä hienosti pelittää. Eihän siinä botnea juurikaan ole mutta usein se on vaan hyvä asia ainakin tällaisilla perus-reiska keikoilla. Mielestäni parhaan perussoundin siitä saa kun laittaa kaikki namiskat n. klo 12:een, myös volumet ja silloin pääte niiaa mukavasti... Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä. |