Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitkä mikit teleen?
1 2
BugEki
18.12.2006 10:33:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs aikomuksena on hankkia Jaappanin standardi tele. Jo hinnasta voinee päätellä, ettei mikkien soundi ole niin hyvä kun sen toivoisin olevan, joten kysynkin teiltä; mitä mikkejä suosittelelisitte? Haussa olisi saatananmoinen twangi ja räminä. Popit, rokit ja punkit tulisi tuolla sitten soiteltua.
 
Lilli
18.12.2006 10:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs aikomuksena on hankkia Jaappanin standardi tele. Jo hinnasta voinee päätellä, ettei mikkien soundi ole niin hyvä kun sen toivoisin olevan, joten kysynkin teiltä; mitä mikkejä suosittelelisitte? Haussa olisi saatananmoinen twangi ja räminä. Popit, rokit ja punkit tulisi tuolla sitten soiteltua.
 
No ilimammuuta kaulaan Twang King ja tallaan vaikka SD (tai Kent Armstrongin) Hot Rails. Kyllä sitten löytyy soundikirjoa!
 
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
Freewheeler
18.12.2006 12:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DiMarzion Twang Kingit ovat todella hyviä mikkejä!
 
Aidointa Teletwangia saat suht edullisesti ostamalla Fender Vintage 52 -setin. Siis mikit, jotka ovat '52 RI:ssä. Toimivat kaikissa Teleissä!
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Bertrand
18.12.2006 12:46:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommaa nyt ensin se Telecasteri käsiisi ja soita sillä ennen kuin alat mikkejä vaihtaa. Japanilaisissa on ihan hyvät mikit jo valmiiksi. Kyllä niistä kunnon twängi lähtee suoraan tehtaan paketista otettuna.
 
Jucciz
18.12.2006 12:47:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lindy Fralin Blues Special:
http://mp3.jucciz.com/mystique/tele … parkledrive_dd5_bassman2_plexi4.mp3
 
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
juukeli
21.12.2006 20:23:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DiMarzion Twang Kingit ovat todella hyviä mikkejä!
 
Aidointa Teletwangia saat suht edullisesti ostamalla Fender Vintage 52 -setin. Siis mikit, jotka ovat '52 RI:ssä. Toimivat kaikissa Teleissä!

 
Mistähän saisi ostettua tallamikin tuota vintage -52 -sarjaa??
 
Freewheeler
21.12.2006 21:23:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän saisi ostettua tallamikin tuota vintage -52 -sarjaa??
 
Esim. F-Musiikki Kaisaniemankadulta.
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
-Cale
21.12.2006 21:39:10 (muokattu 21.12.2006 21:47:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit: Tai no ei sittenkään mitään, taidan tehdä asiastani oman topikin...
 
Porky
21.12.2006 23:05:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just joo...eli halvalla saatananmoinen soundi...must tuntuu että search must go on....
 
Voimien Piski
21.12.2006 23:51:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lollarilta löytyy kans loistavia mikkejä.
 
erno on hevonen
Ossi
22.12.2006 00:52:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommaa nyt ensin se Telecasteri käsiisi ja soita sillä ennen kuin alat mikkejä vaihtaa.
 
Olen vahvasti samoilla linjoilla. Kannattaa ensin tsekata minkälainen hankittu soittopeli on miehiään tai naisiaan, noin ylipäänsä. Toisinaan voi käydä niin, että värkki toimii mainiosti ihan sellaisenaan.
 
Soittelin itse alkuviikosta eräissä jameissa ritsan maineessa kulkevalla halvalla köyhänmiehengibsonilla, joka ajaa mun mielestä asiansa sellaisenaan. Seurueeseen kuulunut, tunnettu pro-äijä vetäisi sitten muutamat biisit samoilla värkeillä ja ihmetteli hyvää soundia ja muutenkin soittimen tuntumaa.
 
Manicci
22.12.2006 00:56:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderin vintage noisellesseja voisin suositella. Ovat pidemmän päälle aika hyvät, ei turhia surise ja soundi on mukavan vintage, ja twangia sun muuta löytyy.
 
How blue can you get?
ministeri
22.12.2006 07:20:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä just tilasin texas specialit teleen. Ei taida olla ne kaikkein perinteisimmän ja twangikkäimmät mutta mä tykkään. kun testailin vierekkäin fenkun vintageja ja texaseja, texas specialit vei voiton mun korvissa.
Freewheeler
22.12.2006 13:03:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vahvasti samoilla linjoilla. Kannattaa ensin tsekata minkälainen hankittu soittopeli on miehiään tai naisiaan, noin ylipäänsä. Toisinaan voi käydä niin, että värkki toimii mainiosti ihan sellaisenaan.
 
Soittelin itse alkuviikosta eräissä jameissa ritsan maineessa kulkevalla halvalla köyhänmiehengibsonilla, joka ajaa mun mielestä asiansa sellaisenaan. Seurueeseen kuulunut, tunnettu pro-äijä vetäisi sitten muutamat biisit samoilla värkeillä ja ihmetteli hyvää soundia ja muutenkin soittimen tuntumaa.

 
Kyllä parempien mikkien vaihto perus-japsiteleen on hyvä idea. Mulla on kokemusta aiheesta. Eivät ne originaalitkaan huonot ole, jenkkimikit vaan ovat parempia. Kannattaa päivittää muukin tekniikka samalla parempaan kuosiin, esim. potikat ja mikkivalitsin ovat japsitelejen heikkoja lenkkejä.
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Karipiirto
11.11.2008 12:03:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 689 päivää vanhaan ketjuun!
 
Ja saan siitä varmaan aukomista mutta saan sitten kyllä siitäkin jos avaan uuden topicin että ihan sama. :)
 
Mutta asiaan, eli minulla on käynnissä kitaraprojekti. Kitara on telecaster-tyylinen keppi ilman pleksiä, 22 nauhalla ja kahdella humbuckerilla. Tarkoitus olisi soittaa sillä niin metallia kuin sitten omiksi iloiksi sellaista vanhaa kunnon heviä, rockia, ja käydä vähän kevyemmänkin tavaran puolella. Eli olisiko mitään vinkkiä, mitkä on hyvät mikit tähän? Aktiivimikkejä en aio hommata eli mitään Zakk Wylde-settejä ei varmaan kannata ehdottaa. Mutta siis sellaisia mikkejä etsiskelen millä lähtisi tarvittaessa kunnon murinat mutta kliinilläkin toimii.
 
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
sepisti
11.11.2008 13:03:03 (muokattu 11.11.2008 13:05:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei mitäänn...
 
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
L.H
11.11.2008 21:04:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytetääs itekin tätä, jos joku osais vastata jotain... Saako noista telen kaulamikeistä kromikuorta pois, kun melkein kaikissa näyttää sellainen olevan? Tallaan on tulossa Duncanin APH-1 humppari ja sille siis haussa kaveriksi musta kaulamikki.
 
Karhukoira74
12.11.2008 06:54:59 (muokattu 12.11.2008 06:57:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin teleä tässä kasailemassa....ja kahdella humbuckerilla aattelin värkätä. Tällä hetkellä olen päätynyt yhdistelmään Seymour Duncan Dimebucker SH-13 tallaan ja Seymour Duncanin Jazz Model SH-2N kaulalle. Ainakin klippien perusteella kuullostaa nuo soundit hyvälle. Mietin myös NKP:n Warpigiä toisena tallavaihtoehtona...mutta sille kaveria en oikein keksiny. Joku outo fiksaatio, että ne pitäs olla kuitenkin saman valmistajan molemmat soidakseen hyvin yhteen ;)
 
Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen.
Freewheeler
12.11.2008 09:10:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytetääs itekin tätä, jos joku osais vastata jotain... Saako noista telen kaulamikeistä kromikuorta pois, kun melkein kaikissa näyttää sellainen olevan? Tallaan on tulossa Duncanin APH-1 humppari ja sille siis haussa kaveriksi musta kaulamikki.
 
Saa, mutta varovainen pitää olla niiden kiinnitysväkästen kanssa! Mulla on mennyt kaksi hyvää mikkiä paskaksi niiden nirhatessa käämit poikki irroituksen yhteydessä.
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
L.H
12.11.2008 10:05:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saa, mutta varovainen pitää olla niiden kiinnitysväkästen kanssa! Mulla on mennyt kaksi hyvää mikkiä paskaksi niiden nirhatessa käämit poikki irroituksen yhteydessä.
 
Selvä homma, kiitos vinkistä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «