Aihe: Disco Ensemble
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Cathi777
11.11.2006 23:12:54

Ehh... joku roti. Oikeesti.

Mut onko Faith No Moren keikat välttämättä ollut niin juhlaa, vaikka musiikki on mahtavaa onkin. Tämä siis ihan yleisenä kysymyksenä, kun en ole päässyt koskaan livenä kyseistä bändiä todistamaan iästäni johtuen.
Only pop music can break my heart...
Rattata
21.12.2006 07:43:26
Muistakaahan tänään MTV Livessä DE. Tunnin setti klo 23.
D'oh!
carlos
21.12.2006 10:20:05

Ja jos ette muista, niin uusintaa pukkaa:
to 28.12.2006 klo 22.00
la 30.12.2006 klo 14.00
ma 1.1.2007 klo 22.00
Exoskeletal junction at the railroad delayed
Jenka
21.12.2006 19:01:55 (muokattu 21.12.2006 19:02:11)

Kertokaas nyt mullekkin, että mikä tästä nyt sitten tekee niin kauheen kovan livebändin?

Heidän musiikkia en niin kauheesti voi kommentoida, kun en oo paljoakaan kuullut. Mut se vähä, minkä oon kuullu, ei kyllä tupannu kolahtaa oikein mitenkään :/

Ensimmäistä kertaa kun kuulin Disco Ensembleä ..se tapahtui keikalla..en päässyt aivan mukaan, suorastaan pelästyin kun yleisö alkoi riehumaan ja menin taaemmas. Toinenkin kerta taisi olla melko vaisu. Ostinpa keikalta kuitenkin molemmat levyt ja aloin pitämään yhä enemmän ja enemmän. Siitä on nyt kaksi vuotta ja kyllä edelleen toimii. On tässä tehosoitossa ollut taas muutama biisi. Ja enpä kyllä muista että millään muulla keikalla olisin myös yhtä energinen ollut, jos mietitään vaikka viime vuoden Ilosaaren keikkaa. Siinä hiki virtasi. Samoin loppuunmyydyllä Klubilla tänä keväänä. Ehkä myönnän, että jollain tavalla on mennyt makukin, onhan noita keikkoja tullut todistettua vaikka millä mitalla ja laulut kuunneltu sata kertaa, mutta kun lähistölle tulee taas keikka, niin kyllä mä sinne ryntään...
Jenka
21.12.2006 19:02:47 (muokattu 21.12.2006 19:06:00)

Ai niinkö, kiitoksia tästä tiedosta!
Käyttäjätunnus
21.12.2006 19:40:23
Joku kun saisi kovalevylle niin aijai...?

Ei nimittäin näy tommoset ämteeveet.

Mulla taas ei näy koko telkkarista yhtään mitään tällä hetkellä:/...mutta eiköhän tuon nyt jostain nää
"Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa
carlos
22.12.2006 12:16:12
No mitäs tosta livestä sanois. Aika väsynyt olin, kun sitä katsoin, joten saattoivat vaikuttaa fiiliksiin..
Ihan kivaltahan se kuulosti, mutta ei se nyt mitenkään superhyvä ollut.

- Jussin kitaran epävireys oli kammottavaa
- Kaikki biisit olivat First aid kitiltä
- Monissa biiseissä tempo karkasi ihan käsistä, minkä seurauksena soitto on yhtä sutimista
aivokuolio
22.12.2006 16:25:20
No mitäs tosta livestä sanois. Aika väsynyt olin, kun sitä katsoin, joten saattoivat vaikuttaa fiiliksiin..
Ihan kivaltahan se kuulosti, mutta ei se nyt mitenkään superhyvä ollut.

- Jussin kitaran epävireys oli kammottavaa
- Kaikki biisit olivat First aid kitiltä
- Monissa biiseissä tempo karkasi ihan käsistä, minkä seurauksena soitto on yhtä sutimista

No mut hei, asenne ennen soittotaitoo, rokenroll ja sillee...

Enpä tiiä. Ainakin telkusta kateltuna tuo kitaristin kohellus kuulosti aika kauhialta. Noinki pienellä soundilla ja vielä yhellä kitaralla pelattuna virheet ja epävire pistävät korvaan niin perhanasti, ja tuossa se nyt kävi joka biisissä. Mies soittaa jazz-korkeudelta ja vielä noin paljo väärin...
3 henkilöä tai 240 kg lihaa
enemie
22.12.2006 17:14:46
No en kyllä kattonu tota keikkaa, mutta yleensä mitä on tullu kateltua noita keikkoja telkkarista, niin ei se aidoin tunnelma oikein välity millään sieltä keikalta telkkarin välitysellä..
Kyllä kun sitä ite on paikalla, niin on aivan eri meininki. Silloin paikalla ollessa ei kyllä kiinnitä huomiota virheisiin niin paljoa. Oon yhen Disco Ensemblen keikan nähny livenä ja sanoisin että ei tullu virheitä seurattua, oli meinaan sen verran kovat kinkerit.
jos olisin nainen...olisin vaarallinen!
Fin_Rocker
13.01.2007 19:14:37
Mahtavaa musiikkia Disco Ensemblen biisit. Muutama kappaletta ainakin kuullu We might fall apart ja casanova.
carlos
13.01.2007 20:58:32 (muokattu 13.01.2007 21:00:50)
No en kyllä kattonu tota keikkaa, mutta yleensä mitä on tullu kateltua noita keikkoja telkkarista, niin ei se aidoin tunnelma oikein välity millään sieltä keikalta telkkarin välitysellä..
Kyllä kun sitä ite on paikalla, niin on aivan eri meininki. Silloin paikalla ollessa ei kyllä kiinnitä huomiota virheisiin niin paljoa. Oon yhen Disco Ensemblen keikan nähny livenä ja sanoisin että ei tullu virheitä seurattua, oli meinaan sen verran kovat kinkerit.

Kyllähän tämä on tiedossa, ettei telkkari voita paikan päällä nähtyä. Siltikin, on niitä oikeasti hyviäkin livetallenteita nähty - tämä oli keskinkertaisuudessaan mitäänsanomaton.

EDIT: Unohtui sanoa, että DE:n keikoilla on tullu käytyä useita kertoja.
AtukkA
15.01.2007 16:19:43

Toivottavasti DEn nään ens kesänä festareilla. On aika pirun kovia biisejä miusta.
elbowski
29.11.2007 10:38:53
Huom! Olet kirjoittamassa yli 317 päivää vanhaan ketjuun!

Kyllä näin on.

Kuten etusivu ilmoittaa, Disco Ensemble on viimein suoriutunut äänittelemään uutta levyään PUK-studiolle Tanskaan. Levyn on määrä tulla ulos huhtikuussa 2008, ja sitä ennen, mahdollisesti joulumarkkinoille tyrkätään ulos bändin DVD.

Biisejähän on kuultu jo pitkin vuotta keikoilla. Worst Night Outin, Threat Letter Typewriterin ja yhden mätön minkä nimestä en saanut selvää olen kuullut. Hyviltähän ne kuulostaa.
There is blood on all the shoes you've worn
Exhausted
29.11.2007 10:48:18

Studiovideopäiväkirja löytyy täältä: http://discoensemble.blogspot.com/
Pedroz
29.11.2007 11:21:59 (muokattu 29.11.2007 11:22:39)

Biisejähän on kuultu jo pitkin vuotta keikoilla. Worst Night Outin, Threat Letter Typewriterin ja yhden mätön minkä nimestä en saanut selvää olen kuullut. Hyviltähän ne kuulostaa.

Olisiko se mättö ollut joku tyyliin Magic Recovery? Worst Night Outia en itse muista (saattoi se kyllä Tavastialla viimeksi tulla), mutta kuultuja biisejä on ainakin se mättö, Threat Letter Typewriter, This Is Not Our Party ja moneen kertaan kuultu The Alps. Erittäin lupaavan oloista kamaa. First Aid Kit on parhaita suomalaisia rock-levyjä koskaan, joten odotukset ovat korkealla.
Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
elbowski
29.11.2007 11:44:09 (muokattu 29.11.2007 11:46:04)
Threat Letter ja Worst Night Out löytyy ainakin tuubista. Semmosia versioita mistä saa kyllä selvää.

E.
http://www.youtube.com/watch?v=qfKsTM2DW7E
http://www.youtube.com/watch?v=Lhj74aJLIqw
There is blood on all the shoes you've worn
Simo78
29.11.2007 14:30:05
Katos katos, ens vuonna sentään yksi levy, mitä oikeasti odottaa...

offtopic: On vähän musan osto into hävinnyt, kun ei mitään kiinnostaa uutta matskua tunnu ilmestyvän. Missähän se oikea syy levymyynnin tippumiseen nyt onkaan?
lauli69
04.12.2007 01:14:21

Onhan se kiva kun on taas mitä odottaa, reiluun kahteen vuoteen jätkiltä ei ookaan tullu levymuodossa kai mitään. Melkosen laiskaa muutenkin bändin tuotanto viime vuosina kun sinkkujen b-puolinakin tulee vaan livetavaraa. Tosin mieluumminhan sitä kuulee kokonaista lättyä kun jotain räkäraitoja. Toivottavasti ei mee musa ihan pelkästään woo-oo-oo-yleisönhuudatusosastolle, vaan että jotain originaalimpiakin ideoita löytyis. Ainakin kivan näköstä paukutusta noissa videopäiväkirjoissa näyttää olevan. Muuten, kumpi on enemmän ihmisten mieleen, first aid kitin suoraviivaisuus vs. viper ethicsin riffittelyt ja tiukka bändisoitto?
jospas minä kipsånin saisin niin kyllä sen mikit vaihtaisin kasiykkösiin ja rectifierin buustaisin ja metallican kaataisin. sit mä heräsin
SiwamieS
04.12.2007 01:20:17 (muokattu 04.12.2007 01:22:06)
Muuten, kumpi on enemmän ihmisten mieleen, first aid kitin suoraviivaisuus vs. viper ethicsin riffittelyt ja tiukka bändisoitto?

Viper ethics ehdottomasti. FAKilla on muutama ihan hyvä ralli, mutta noin niin kuin muuten materiaaliltaan ja kokonaisuutena ei se levy kolahtanut kyllä lähellekään niin lujaa kuin tuo eka pitkäsoitto. Saas nähdä nyt että minkälaista tavaraa sieltä tällä kierroksella tulee..
I wanna see movies of my dreams
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)