Aihe: Nopeus, pyh?!
1 2 3 4 5 6
blöö
04.12.2003 01:56:56

Parhaus näkyy monipuolisuudessa. Pistäpä joku bläkkisrumpali soittamaan jazzia - siitä ei nimenomaan tule helvettiäkään. Vaikka joku Mayhemin rumpali soittaisikin miljoona iskua minuutissa, niin ei siitä kyllä taito loista pätkääkään. Kuka tahansa osaa mölytä.

Ei viddu XD

Mayhemin rumpalihan on vaan Hellhammer ja eihän se osaa mitään, no leikki leikkinä mutta kyseinen rumpali Jazzaa minun tietämyksen mukaan jo hemmetin hyvin, sattuupa nyt soittamaan myös metallia. (sehän tekee rumpalista aina ehdottomasti paskan) :)
jms
04.12.2003 09:05:37
Mayhemin rumpalihan on vaan Hellhammer ja eihän se osaa mitään, no leikki leikkinä mutta kyseinen rumpali Jazzaa minun tietämyksen mukaan jo hemmetin hyvin, sattuupa nyt soittamaan myös metallia. (sehän tekee rumpalista aina ehdottomasti paskan) :)

Niinpä, vähän tältä vaikuttaa
bah
Alpha
04.12.2003 09:15:35
...sattuupa nyt soittamaan myös metallia. (sehän tekee rumpalista aina ehdottomasti paskan) :)

Ja kukas täällä nyt on väittänyt, et metalli takojat on paskoja? Toki niitä huonojakin joukkoon mahtuu...

Esim kaverini, joka ei juuri muuta osaa, kuin beat-kompin...aina kun tulee käymään ni menee kannujen taa ja alkaa vispata ja mättää JA KAS...ellei paremmin tietäisi, ni luulisi tyypin soittavan vähintää Dimmu Burgerissa. Ei se taito vaan se armoton yritys...
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
*Japi*
04.12.2003 09:18:09
Kyllä omasta mielestäni arvostan eniten rumpalin "tyylitajua" ja taimia. Eli pystyy vetään oikeella tatsilla ja tiukasti sitä juttua mitä tekee, oli se sitten humppaa tai heviä.
jms
04.12.2003 14:12:04
Kyllä omasta mielestäni arvostan eniten rumpalin "tyylitajua" ja taimia. Eli pystyy vetään oikeella tatsilla ja tiukasti sitä juttua mitä tekee, oli se sitten humppaa tai heviä.

juu, onhan se aika kauheaa ku joku yrittää soittaa nopeaa ja vitun epätarkasti ja tyylitajuttomilla filleillä...

Itsekkin kyllä syyllistyn tohon ainaki oman mättö bändin kanssa mutta vain lähinnä siksi että tempot saattaa olla jopa 230bpm josta en tykkä sillä en jaksa soittaa niin nopeaa edes yhtä kappaletta että se menis tasasesti
bah
Mikko A
04.12.2003 17:11:34
Parhaus näkyy monipuolisuudessa. Pistäpä joku bläkkisrumpali soittamaan jazzia - siitä ei nimenomaan tule helvettiäkään. Vaikka joku Mayhemin rumpali soittaisikin miljoona iskua minuutissa, niin ei siitä kyllä taito loista pätkääkään. Kuka tahansa osaa mölytä.

Jaa... Minusta "parhaus" ei kyllä näy yhtään mistään. Hyvä rumpali taas on semmonen, jonka soittoa on mukava ja miellyttävä kuunnella. Jos on joku pirun kova vaikka nyt bläkkisrumpali, niin ei sen tarvi osata sitä saatanan jazzia, että se olis hyvä. Jos metallimiehet diggaa niin that's it, hyvä rumpali!

Sun mietteittes mukaan kaikki jazzlegendat sun muut on aivan saatanan syvältä perseestä ku ne ei osaa soittaa jotain deathmetallia, vai???
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Incarnation
04.12.2003 17:20:48
Hyvä Mikko A! Hyvää kommenttia.
Modernia vittuilua jo vuodesta 1989.
Paas
04.12.2003 17:22:50
Jaa... Minusta "parhaus" ei kyllä näy yhtään mistään. Hyvä rumpali taas on semmonen, jonka soittoa on mukava ja miellyttävä kuunnella. Jos on joku pirun kova vaikka nyt bläkkisrumpali, niin ei sen tarvi osata sitä saatanan jazzia, että se olis hyvä. Jos metallimiehet diggaa niin that's it, hyvä rumpali!

Sun mietteittes mukaan kaikki jazzlegendat sun muut on aivan saatanan syvältä perseestä ku ne ei osaa soittaa jotain deathmetallia, vai???

Kuunnelkaa poijjaat. Tossa on asiaa.
Takatukat kunniaan! Nyt tama power tower räkki myynnissä m.netin torilla!
Alpha
04.12.2003 18:08:17
Kuunnelkaa poijjaat. Tossa on asiaa.

Kieltämättä...
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
Viceroy
04.12.2003 18:46:01

Plussaa Mikolle.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
jms
04.12.2003 19:00:39

pusu mikolle, eiku siis plussaa :P
bah
blöö
05.12.2003 00:16:27

No nyt oli hyvä kommentti.

Ei rumpalin joka ei tykkää/halua soittaa jotain muuta kuin mitä soittaa tarvitse soittaa jotain toista tyyliä vaan sen takia että "pitäähän nyt sitä ja tätä sentään osata".
Tuskin Weckl Treenailee aika-ajoin Bläckkiä että ois monipuolinen, ni miks metallirumpalin pitäis jazzia?
Ja vaikka treenaiskin nii ei silti tarvi. :)
Ossi
05.12.2003 00:32:16

En tiedä rumpujen soitosta juuri mitään mutta sekaannun kuitenkin keskusteluun, puhtaasti mutu-pohjalta.

Itse nautin soittamisesta sellaisten rumpalien kanssa, joiden taimi ja poljento ns. istuu luontevasti, tyylilajista riippumatta, ja joilla on taju viedä ja nostaa biisiä eteenpäin monesti hyvinkin pienillä mutta tehokkailla jutuilla, ilman että koko kikkojen kirjo lyödään kehiin ensimmäisessä mahdollisessa breikin paikassa.

Rumpali ja basisti ovat kyllä mielestäni avainhenkilöitä, mikäli tarkoituksena on tehdä "oikealta" kuulostavaa musaa, olkoon genre sitten mikä hyvänsä. Omien kokemusten perusteella svengaava rytmiryhmä piiskaa harrastajasoittajankin ylittämään itsensä.

Öh..meni vähän syrjään tuosta nopeus-teemasta.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Mikko A
05.12.2003 15:18:36
Öh..meni vähän syrjään tuosta nopeus-teemasta.

Hyvä vaan =)
On muuten siistiä, että muutkin kuin rumpalit käyvät täällä kertomassa mielipiteitään siitä, minkälaisen rumpalin kanssa on mukava soittaa, itse ainakin oon kokenu sen kovin valaisevana. Siitä voi sitten itse kukainenkin ottaa oppia, vaikkei kaikki (muut kuin rumpalit) tietenkään välttämättä tykkää samantyylisistä rumpaleista.

Itsekin olen, sen myötä kun huomasin ettei musta mitään kikkailijaa tule tekemälläkään, alkanut miettiä, miten voisin toimia enemmän bändin hyväksi. En väitä että olisin siinä kovin hyvin onnistunut, mutta yritys on kova. (Tai no...) Viime keikalla mun piti soittaa jonkun näköinen rumpusoolo, ja oli muuten tasan viimänen soolo minkä soitin, meinaan semmosta kuraa se oli. Nyt tarkotus olis lähinnä oppia komppaamaan vähän svengaavammin, koska kompistahan se kaikki lähtee.

Sori, nyt menee jo aika lailla off-topiciksi, mutta vielä vähän tosta samasta aiheesta. Soittelen tällä hetkellä semmosessa seurakunnan "musikaalissa", jossa met muutaman kundin kans säestetään kuoroa. Kun voluumit piti pitää alhaisina, niin ajattelin että kokeilempa kerrankin jotain uutta, soittelin vispilöillä niitä semmosia jazzi sutihommia (miksi niitä sanotaan). Time kyllä mulla pysy melko hyvin, mutta muuten bändin soitto ei pysyny pätkääkään kasassa, muut kiilaili ja sleeppas jatkuvasti ja mistään ei tullut mitään. Sitten selvitettiin asiaa ja kävi ilmi, ettei pianisti saanut ollenkaan kiinni niistä mun hommeleista... Sitten sanoin että OK soitan sitten sitä pirun biittiä. No sittenhän homma taas toimi. Nih.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
wille_eemeli
05.12.2003 17:36:16
Kotiteollisuuden Sinkkonen on äijien äijä! Se osaa soittaa nopeasti sekä hitaasti ja aina yhtä selvästi ja tyylikkäästi. Vapise Portnoy! :E
No ohase varma!
Speedy
08.12.2003 13:52:03

Niin, kysymykseen muusikon näkökulmasta en sano mitään, että kukaan ei suutu, mutta ei-musiikillisten ihmisten mielestä varmasti nopeus merkitsee hyvyyttä, varsinkin jos puhutaan soolosta..=I Rumpusoolo varsinkin on yleensä pelkillä rummuilla yksin soitettu, eli muu bändi karvemmin komppaa mukana alla (vaikkakin se on mun mielestä ideaali tilanne soittaa sooloa) Mutta jos ja kun yksin soittaa, niin jos soittaa nopeita juttuja, niin se saa varmasti yleisön syttymään paremmin, kun että soittaisi jotain teknisesti hienoa, josta tavan taavetti ei mitään ymmärrä..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
tuukkah
08.12.2003 15:20:37
Mutta jos ja kun yksin soittaa, niin jos soittaa nopeita juttuja, niin se saa varmasti yleisön syttymään paremmin, kun että soittaisi jotain teknisesti hienoa, josta tavan taavetti ei mitään ymmärrä..=I

Jep.
Tämän kesän Jazzeilla Porissa, Jamiroquai heitti loistavan keikan. Yleisö oli hyvin messissä ja kaikilla oli hauskaa. Sitten loppupuolella tuli tietenkin se pakollinen rumpu/perkkusoolo-osuus. Mä olin ainakin ihan fiiliksissä siitä koko Derrick McKenzien rumpusoolosta. Haikkakikkailua ja muutenkin vaikeita juttuja helvetin tarkasti ympäri settiä - tyylikkäästi sidottuna perkussioihin. Tämä siis sinkkupedaalilla. Yleisö katteli kanssa sooloa ihan kiinnostuneena, mutta kuinka ollakaan; vasta soolon loppuvaiheen kahden tahdin mittainen laimea tuplapedaali-tukutuku irrotti yleisöltä aplodit.
Huoh.
miks mustat tyypit on keksiny kaikki hyvät jutut?
jussiohman
08.12.2003 15:28:15
vasta soolon loppuvaiheen kahden tahdin mittainen laimea tuplapedaali-tukutuku irrotti yleisöltä aplodit.
Huoh.

Hehe:)
aveikkapataheluvanooiis!
Jaska
09.12.2003 18:54:17
Juu, tämä sattui toissakesän jazzeillakin kun oli ton Chaka Khanin keikka. Rumpusoolosso äijä teki kaikkea kivaa ja pyäritteli ja heitteli kapuloita ja kyllä yleisö oli ihan fiiliksissä mutta sitte ku rumpali alko takomaan trioleita tuplapedaalilla ni sitten kävi tällänen tapaus

"OOOOOH, VAU VIHELLYS JA VISLAUS TOSI SIDEE JEE"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)