discominister 10.12.2006 23:11:40 | |
---|
Näitä keskusteluja on käyty monen monta, mutta ajattelin silti tehdä itselleni oman tälläisen, koska en muuta sopivaa löytänyt. Älkää pahastuko :) Aloittelijan nylonkitara nyt myyty ja joulun jälkeen olisi tarkoitus ostaa mahdollisesti Helsingistä otsikon mukainen kitara. En pelkää käytettyjä. Kova laukku pitäisi myös sopia mukaan tuohon hintahaarukkaan. Kitaralla tulee varmaankin komppailtua laululle taustaa ja ehkä myös soittaa bluesia(?). Korkeat nauhat voisivat olla plussaa. Ennen ostosta tietysti käyn kiertämässä liikkeissä soittelemassa sopivia kitaroita, mutta kysyn näin etukäteen täällä muutaman kysymyksen: 1. Missä Helsingin musiikkiliikkeissä minun kannattaisi käydä? 2. Osaatteko suositella joitain tiettyjä malleja tai merkkejä? 3. Onko valmistusmaalla väliä? 4. Elektroakustinen vai mahdollisesti tulevaisuudessa erillinen mikki? (En välttämättä tule tarvitsemaan ollenkaan) 5. Jotain erityistä, mitä minun kannattaisi ottaa huomioon? Kiitän jo etukäteen vastauksista! |
mullet3000 11.12.2006 09:39:15 | |
---|
4. Elektroakustinen vai mahdollisesti tulevaisuudessa erillinen mikki? (En välttämättä tule tarvitsemaan ollenkaan) Se vähä mitä oon netissä ja kitarakaupoissa viettänyt aikaa, niin sellanen kuva mulle on tullut, että tossa hintaluokassa sisäiset mikit/preamit tuppaa olee surkeita. Siihen hintaa nähden, minkä niistä joutuu maksaa lisää. Korjatkaa jos oon väärässä... "You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!", Tommy Emmanuel |
weelie 11.12.2006 10:03:38 (muokattu 11.12.2006 11:06:48) | |
---|
1. Missä Helsingin musiikkiliikkeissä minun kannattaisi käydä? No ainakin näissä: Musiikkimaailmassa Alvarez ja Larrivee Kitarapajassa Martin Millbrookissa Seagullit DLX:ssä Walden ja Taylor F-musiikissa Yamahat. Levytukussa oli aiemmin Cuencaa, muttei kai enää ole? 2. Osaatteko suositella joitain tiettyjä malleja tai merkkejä? Nuo yllä mainitut. Itselläni on Seagull. 3. Onko valmistusmaalla väliä? Onhan sillä jotain väliä. Kaulaongelmia uskoisin enemmän olevan "kiinalaisissa". Mutua, tietenkin. Voisin hyvinkin ostaa kauko-idän mallin jos se hyvältä tuntuisi, mutta olen kyllä kuullut kitaranhuoltajaltani että muun muassa Waldeneissa on ollut kaulavikoja. 4. Elektroakustinen vai mahdollisesti tulevaisuudessa erillinen mikki? (En välttämättä tule tarvitsemaan ollenkaan) Hanki mikki myöhemmin, esim kitarapajalta K&K, 150€. Soololoven tarpeellisuuttakin itse aina epäilen. 5. Jotain erityistä, mitä minun kannattaisi ottaa huomioon? Katso nimim. flattopguitarin neuvot osto-threadissa. Omasta mielestäni halvoissa kitaroissa (no vaikka alle 600€) mattalakkaus on parempi vaihtoehto, sillä kiiltolakka on näissä monesti liian paksu ja syö saundia. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Sarana 12.12.2006 08:35:32 | |
---|
Suosittelen menemään Espoon Musiikkiin Tapiolassa ( http://www.rabonnet.fi/) ja kokeilemaan Furch merkkisiä akustisia. Omani ostin syksyllä on komea saundi. Erittäin kirkas saundi kylläkin, kaikki eivät välttämättä tykkää. Oman merkki on S40-CM, maksoin 600€ gatorin kovan laukun kanssa. Luthman maahantuo. |
weelie 12.12.2006 09:41:04 | |
---|
Suosittelen menemään Espoon Musiikkiin Tapiolassa (http://www.rabonnet.fi/) ja kokeilemaan Furch merkkisiä akustisia. Omani ostin syksyllä on komea saundi. Erittäin kirkas saundi kylläkin, kaikki eivät välttämättä tykkää. Oman merkki on S40-CM, maksoin 600€ gatorin kovan laukun kanssa. Luthman maahantuo. Furch on hyvä merkki. Kuten on Alhambrakin. Olen nyt jo kuopatussa Helsingin Musiikissa kokeillut erittäin tummaa ja muhkeaa Furchia. Jumbo-malli, jossa oli ruusupuukyljet ja seetrikansi. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
discominister 12.12.2006 11:12:21 | |
---|
Mitä mieltä olisitte Alvarez MD 95 kitarasta, jonka speksit tässä: Dreadnought Solid Indian Rosewood Back & Sides Solid Engelmann Spruce Top Indian Rosewood Fingerboard & Bridge Natural Gloss Finish Minulle tuo ainakin kuulostaa hyvältä ja ehkä voisin käytettynä saada hyvään hintaan. |
flattopguitar 12.12.2006 12:34:58 | |
---|
|
discominister 12.12.2006 18:17:22 | |
---|
Ei tarvitse keskustella tuosta MD 95 enää. Se oli mennyt jo :( |
discominister 21.12.2006 09:31:50 | |
---|
Onko jollain kokemus Seagull S6 Cedarista? |
Onko jollain kokemus Seagull S6 Cedarista? Erittäin hyvä peruskitara (tuossa 500€ hintaluokassa). Otelauta on tavallista hitu leveämpi, kaulan malli mielestäni mainio! Seetri helposti lommoontuu, mutta sen nyt ei ole niin väliä. Mulla on Seagull M6. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
discominister 02.01.2007 08:06:27 | |
---|
Seagull S6 Cedar tuli ostettuna käytettynä. Meni vielä hintaluokan alle kovan laukun kanssa ja olen erittäin tyytyväinen! |
blackorwhite 05.01.2007 19:13:55 | |
---|
Jelppikääs kaveria. Oon soittanu sähkökitaraa pari vuotta ja nyt tekis mieli ostaa akustinen :) Hinta vois olla 100 - 300 euroo. Kuitenki kelpo peli pitäis olla, että pysyy vireessä, tarvii olla jatkuvasti säätöjen kans temppuilemassa ym. Kyllä te tiiätte. Oon juuri huomenna lähtemässä katsomaan kaupasta akustista ku siellä noita yamahan ja iban keppejä vaan on. Ai niin, jos sellasia on että on hinta-laatu suhde kohdallaan ni ehdottakaa. Lyhkäisyydessään. Perus akustinen joka pysyy vireessä ja mielellään bassovoittoinen saundin suhteen. Auttakaas miestä mäessä ku tiiätte enemmän ku minä akustisista, varmasti huomattavasti. Ai niin ja m.netille kiitoksia, että teki loistavan akustisen palstan, vai enkö vaan oo aiemmin huomannu? Edit: sellasta perustietoa, ku se myyjä on ite rumpali eikä se tiiä pahemmin mistään kitarajutuista kunnolla mitään. No okei pojat, pakko tunnustaa menin tuossa sanomaan tytöille että soitan kitaraa ni ne haluis mun soittavan niille jotain kaunista ja nyt pitäis äkkiä saaha akustinen :D Ymmärrätte varmaan ;) Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä. |
Les Fender 05.01.2007 19:23:30 | |
---|
yamahan ja iban keppejä Katot vaan että on kokopuinen kansi ja valitset niistä sen mikä eniten tuntumaltaan ja saundiltaan mielyttää. Kyllä noista löytyy useita käypäsiä malleja tohon 100-300 hintaluokkaan. Tai sitten valitset sen mikä mielyttää eniten tyttöjen silmiä.... "Living is easy with eyes closed!" |