Veikko 21.12.2006 10:16:40 | |
---|
Joo, sieltä löytyy näemmä internet-radio, josta voi hakea ilmeisesti mitä tahansa joululaulua.. Ja ei pelkästään joululauluja, mahtava vehjes. kaasu pohjassa, käsijarru päällä |
Pandooraa olen kyllä käyttänyt aiemminkin, mutta joulumusiikkiin onkin oiva veto! Tuo Chuck Berry Run Rudolph Run -kanava oli huisi keksintö! Hyvää 50s R&B-tyyppistä holidaymusaa tulee perä jälkeensä... Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Mika Antero 21.12.2006 12:52:52 | |
---|
Pandooraa olen kyllä käyttänyt aiemminkin, mutta joulumusiikkiin onkin oiva veto! Tuo Chuck Berry Run Rudolph Run -kanava oli huisi keksintö! Hyvää 50s R&B-tyyppistä holidaymusaa tulee perä jälkeensä... Pandorassahan on huomioitava se, että vehje ilmeisesti rakentelee soittolistojaan käyttäjän aikaisempien kuuntelutietojen pohjalta, eli kaikille ei Run Rudolph run -kanavalla välttämättä soi samat biisit. |
weelie 21.12.2006 13:15:28 (muokattu 21.12.2006 13:25:28) | |
---|
Pandorassahan on huomioitava se, että vehje ilmeisesti rakentelee soittolistojaan käyttäjän aikaisempien kuuntelutietojen pohjalta, eli kaikille ei Run Rudolph run -kanavalla välttämättä soi samat biisit. Voi olla, voi olla. (niin nno Run Rudolph Run biisiä tietysti on monta versiota sitäkin, Chuck Berryn valitsin, tietysti) Mutta mä luulin että vain käyttäjän valinnat tuon kanavan sisällä vaikuttaa (omat muut kanavani ovat mm ACDC, Jack Johsnon, JJ Cale, T Bone Walker, Madness, Les Paul... tosin osa on huonoja kanavia). Mutta voin olla väärässäkin, sillä vain luulosta on kyse. Joka tapauksessa jos on huono biisi nii kannattaa kommentoida ettei siitä pidä, niin saa taas sitä alunperin toivomaansa. Monesti kun painaa kaksi kertaa ettei pidä niin saa nimenomaan sitä alkuperäistä artistia jälleen luureihinsa. Joulukanavani lipsuu kokoajan rokimmaksi, pitäisiköhän jo reagoida... Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
the bomb 21.12.2006 22:09:13 (muokattu 21.12.2006 22:09:36) | |
---|
Jep, se gospel kyllä löytyy niin Elviksen kuin kaikkien muidenkin etelän rockabilly / rock and roll laulajien musiikillisesta taustasta tavalla tai toisella, ihonväriin katsomatta. Eräs roots-musiikin kotimainen huippunimi sanoi mulle, että "ollakseen rockabillylaulaja täytyy osata laulaa sekä bluesia, countrya että gospelia, kuten tekivät ne ekan polven tyypitkin". Mun mielestä se oli oivaltavasti sanottu. Nykyään vaan jostain syystä kuvitellaan, että gospel oli ainoastaan mustien juttu? Mutta ei se ollut, valkoiset orkat veti hengellistä kamaa ihan samaan tyylin kuin tummemmat virkaveljensä. Ja jos on sitä mieltä, että Elvis teki 60-luvulla vain huonoja levyjä, niin kannattaa hommata kuultavaksi "Elvis In Memphis" albumi. Peter Guralnickin kolmiosaista, suomennettuakin, kirjasarjaa Elviksestä suosittelen myös jos aiheeseen kiinnostaa paremmin perehtyä. Lienee puhtaasti suomalainen käsitys, se että gospel on pelkästään mustien juttu. En tiedä mistä on lähtöisin. Yhtä lailla ne valkoiset kirkoissaan laulavat hengellistä materiaalia. Itse asiassa monet mustien laulamista gospel-piiseistä ovat ihan valkoista alkuperää - ihan Euroopasta asti jopa! |
rheinone 22.12.2006 00:33:59 (muokattu 22.12.2006 00:38:13) | |
---|
Joka vuosi pitää ainakin yksi joululevy ostaa. Rock 'n' rollia, bluesia tai countrya sen pitäisi olla. Lähinnä kai rock 'n' roll sopii noihin rallatuksiin. Kaikenlaisia hyviä joululevyjä saa toki suositella. Uusia tai vanhoja levyjä ja uusia tai vanhoja biisejä. Reverend Horton Heatin levyn ostin viime vuonna. Hauskaa menoa. Voi ei, et voi olla tosissas? Jos on pakko mennä jouluosastoon, kyl ne sit on virsiä. Siin on sulle juurihoitoo. E: Hampaita vihloo jo ajatuskin juurevista joululevyistä. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Mika Antero 22.12.2006 07:24:11 (muokattu 22.12.2006 07:25:41) | |
---|
E: Hampaita vihloo jo ajatuskin juurevista joululevyistä. Ihan ottamatta kantaa asian mahdolliseen uskonnolliseen puoleen, niin jos vaikka Lightnin' Hopkinsin tai John Lee Hookerin joulubluesit vihloo hampaita suosittelen pikaista käyntiä hammaslääkärissä. |
weelie 22.12.2006 09:54:56 (muokattu 22.12.2006 09:55:25) | |
---|
Parhaimpia roots-joululevyjä soi kyllä Fennicassa eilen, ja varmaan tänäänkin ja toissapäivänä jne. Ei joululauluiksi välttämättä heti tajunnut. Hyvä fiilis tuli joka tapauksessa! Ikkunalla luki että 150 erilaista joululevyä myynnissä... kyllä niistä varmaan löytyy itse kullekin. Meille joululaulujen vihaajillekin. :D Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Makkari 22.12.2006 21:32:49 (muokattu 22.12.2006 21:33:34) | |
---|
Voi ei, et voi olla tosissas? Jos on pakko mennä jouluosastoon, kyl ne sit on virsiä. Siin on sulle juurihoitoo. En ehkä ole tosissani, mutta pitäisikö olla? Ei ainakaan näin jouluna. ;) Hölmöähän rock 'n' roll on muutenkin, eli sopii joulurallatuksiin aivan loistavasti! Mitä virsiin tulee, niin jäänee siihen yhteen joulukirkossa käyntiin. En ole kovin uskonnollinen ihminen. Hengellisen (mitä tää sana tarkoittaa?) musiikin kuuntelu on mulle lähinnä sitä gospelia (mustaa, valkoista, elvistä? En tiedä.) I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
DoThePop 23.12.2006 08:51:40 | |
---|
Eilen kuulin pitkästä aikaa radiosta Poguesin Fairytale of New York-biisin.Jostain syystä tää biisi on aina kolahtanut mulle erityisen hyvin.Tulee jotenkin erityinen fiilis tän biisin soidessa.Hieno ja hieman erilainen joulukipale.Mikä kyllä toimii hyvin myös sesongin ulkopuolella.Shane ja Kirsty McColl saa tämän toimimaan myös livenä upeasti.Kannattaa käydä tsekkaamassa livepätkää vaikka Youtubesta. |
Blue Moon 28.12.2006 22:04:05 | |
---|
Eilen kuulin pitkästä aikaa radiosta Poguesin Fairytale of New York-biisin.Jostain syystä tää biisi on aina kolahtanut mulle erityisen hyvin.Tulee jotenkin erityinen fiilis tän biisin soidessa.Hieno ja hieman erilainen joulukipale.Mikä kyllä toimii hyvin myös sesongin ulkopuolella.Shane ja Kirsty McColl saa tämän toimimaan myös livenä upeasti.Kannattaa käydä tsekkaamassa livepätkää vaikka Youtubesta. Kyllä vain, aivan mahtava esitys! |
Blue Moon 29.12.2006 22:26:32 | |
---|
Tiedä niin juurevasta, mutta Spectorin joululevy on mun kestosuosikkeja joulusta toiseen. Samoin kuin Jack Scottin "Jingle Bell Slide" biisi. |