Aihe: Apua, Cubase
1 2 3 4 5
Ukko
16.09.2003 15:56:58

Äänikortti oli mikä?
Tietysti taas näitä soundblaster viritelmiä, oletan. Porukka kertoo pokkana ettei niillä korteilla ole koskaan latenssi ongelmia.
Kyröjoki
16.09.2003 20:29:24
Äänikortti oli mikä?

Sound Blaster PCI 128+. Kyse on tuskin ainakaan pelkästään latenssiongelmista koska Cubase "miettii" vaikka kyse olisi pelkästään kappaleen kelailusta tai stoppauksesta jne... ja tuo viivästely on todellakin tuommoista parin sekunnin luokkaa eikä mitään pientä latenssista johtuvaa heittoa.

Sama kokoonpano on n-trackin kanssa käyttäytynyt latenssien suhteen varsin asiallisesti. Jotain olematonta heittoa raitojen asettumisessa oli mutta senkin sai korjattua manuaalisesti (joku kompensaatio-aikahan siihen piti heittää jolla sai passattua raitojen asettumista).

Tämän viivästely-sekoilun kun saisi ensin kuntoon niin sitten voikin ruveta jo kiroilemaan niitten latenssien kanssa tosissaan.
superfly
16.09.2003 22:04:21
Se johtuu nimenomaan siitä SB 128 PCI:stä. Ei Cubase SX:ää kukaan täysipäinen edes yritä pyörittää tuommosilla vermeillä.
Harppu on alaston piano
deadworm222
01.12.2003 21:30:49
Vielä waretuksesta ja ilmaisohjelmista: Voihan käyttää Linuxia. RoseGarden on ilmainen Linux sekvensseri ja löytyy sitä muutakin softaa - RoseGardenin sivuilta http://www.all-day-breakfast.com löytyy ihan yleistäkin tietoa. Linuxiin tottuminen vain vie aikansa.
Täällä voit muokata tietojasi.
askomiko
01.12.2003 22:51:06
Ostakaa Logic platinum megaturbo WTF, 285e. Ei ollenkaan paha hinta oikeasta ammattityökalusta. Ja tuhannen sivun manuaalista. Olkoonkin nyt niin, että se ei enää päivity.. Mutta miksi pitäisi, sehän on hyvä nytkin.

SB 128 on niin syvältä ja poikittain ettei mitään rajaa. Jos meinaa vääntää yhtään enempää kuin midiääntä tai kuunnella valmiita ämpäreitä niin roskiin. Tuon midirumpuäänistäkin jopa tykkäsin. 750ms latenssi syö kuitenkin kaiken mahdollisuuden mihinkään moniraitaäänitykseen, ja vie hermoja myös miksatessa. Puhumattakaan liitäntöjen s/n suhteesta joka on melkein kasetin luokkaa.

Jos on varaa Cubase SX:ään niin ensin pitäisi budjetoida joku kelvollinen äänikortti. Käyttäkää niitä ilmaisia/halpoja Cubaseja, niilläkin vääntää vaikka mitä.
Notefix
02.12.2003 11:42:34

Jos on varaa Cubase SX:ään niin ensin pitäisi budjetoida joku kelvollinen äänikortti.

Juuri noin!
kaiku
02.12.2003 17:40:44
Haloo!
Jos vaikka Steinberg oikeasti haluis estää noiden ohjelmien kopioinnin/levityksen netin kautta ilmatteeksi niin kyllähän siihen ois mahdollisuus!
Sama juttu kaikilla ohjelmisto yrityksillä.

Kyllä varmaan Steinbergkin on palkannut jonkun cräkkääjän pistämään ton ohjelman nettiin jakoon.

Mitä hyötyä?

Sitä hyötyä, että enemmän käyttäjiä ja sitten kun käyttäjästä tulee ammattilainen (jos tulee) niin tottakai se ostaa sen Cubasen mistä sillä on kokemusta ja mitä osaa jo käyttää. Ja nämä ei ammattilaiset koti nauhottelijat ei ohjelmaa kuitenkaan ostaisi.

Onhan se tavallaan väärin että jotkut siitä maksaa mutta ne jotkut tekee sillä työtä ja saa siitä palkkaa joten maksakoon työkalustaan.
Kotiäänittäjä äänittää huvikseen omia biisejään eikä edes tienaa sillä mitään.

Eli pointtini on, studiot maksakoon ohjelmista (senhän jo lakikin vaatii), kotinauhottelijat ei.
waxivore
04.12.2003 09:35:07
Kaksi asiaa pistää vituttaan:

Tyhmät kysymykset ja hk:n sininen lenkki ilman turun sinappia.

"Apuva mulla ei kuulu äänet"
"Thread: ongelma"
"SB live tökkii moniraitaäänityksissä"
"Mun pro tools jumittaa ku yritän työntää disketin analiin"

Vittu.

Tiedoksi warettajille, että kannattaa tarkkailla TODELLA pitkään SX 2.0:aa ennen kuin...

Koneella ei voi olla liikaa h2o:ta ennen kuin piirit kärähtää.
Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole
Notefix
04.12.2003 11:51:25 (muokattu 04.12.2003 12:00:19)

Jos vaikka Steinberg oikeasti haluis estää noiden ohjelmien kopioinnin/levityksen netin kautta ilmatteeksi niin kyllähän siihen ois mahdollisuus!
Sama juttu kaikilla ohjelmisto yrityksillä.

Sulla ilmeisesti on paljon kokemusta tuosta? Samoin sulla varmasti on pitkäaikainen kokemus yritystoiminnasta?

Helvetti, monet noista yrityksistä, jotka softaa vääntää ovat aika pieniä puljuja, joissa työskentelee omistautunutta jengiä kohtuullisen pienellä palkalla...monet kädestä suuhun.

Native Instruments joutui viime vuonna maksamaan koodaajilleen 2 kuukautta paljon pienempää palkkaa että pysyi pystyssä. Monet muut(emagic, steinberg) ovat joutuneet myymään yrityksensä, koska resurssit eivät riittäneet.

Miltä susta tuntuisi, jos sun tililtä häipyis tuhansia euroja rahaa sen takia että jotkut varastaa softaa. Sitähän se on...tavallisten työntekijöiden taskussa se tuntuu. Samoin tuntuu piratismi meissä muusikoissa.

Mä en näe mitään puolusteltavaa varastamisessa! Se on vain ahneutta ja totaalista välinpitämättömyyttä mistään moraalista!
sormunen
04.12.2003 11:57:03

Onhan se tavallaan väärin että jotkut siitä maksaa mutta ne jotkut tekee sillä työtä ja saa siitä palkkaa joten maksakoon työkalustaan.

Koskeeko tämä kaikkia työkaluja?

Sun käsityksesi yhdyssanoista korreloi suht. hyvin käsitystäsi maailmanmenosta.
kaiku
04.12.2003 13:52:18 (muokattu 04.12.2003 14:00:28)
Sulla ilmeisesti on paljon kokemusta tuosta? Samoin sulla varmasti on pitkäaikainen kokemus yritystoiminnasta?

Helvetti, monet noista yrityksistä, jotka softaa vääntää ovat aika pieniä puljuja, joissa työskentelee omistautunutta jengiä kohtuullisen pienellä palkalla...monet kädestä suuhun.

Native Instruments joutui viime vuonna maksamaan koodaajilleen 2 kuukautta paljon pienempää palkkaa että pysyi pystyssä. Monet muut(emagic, steinberg) ovat joutuneet myymään yrityksensä, koska resurssit eivät riittäneet.

Miltä susta tuntuisi, jos sun tililtä häipyis tuhansia euroja rahaa sen takia että jotkut varastaa softaa. Sitähän se on...tavallisten työntekijöiden taskussa se tuntuu. Samoin tuntuu piratismi meissä muusikoissa.

Mä en näe mitään puolusteltavaa varastamisessa! Se on vain ahneutta ja totaalista välinpitämättömyyttä mistään moraalista!

Kyllä on kokemusta yritystoiminnasta.

Miksi nämä softafirmat ei estä ohjelmien kopiointia?
Tekniikkaa kyllä olisi siihen että softaa ei voisi käyttää kun yksi ja sama henkilö,
eikä edes olisi kovin vaikeeta.

Tiedän kyllä tosta Emagicista. Kyllä Apple oli jo pitkään etsinyt jotain musasoftataloa itselleen ja tuskin Apple olisi ostanut mitään kannattamatonta firmaa itselleen. Apple on tällähetkellä maailman kannatavin tietokonepulju ja että ne pääsi tähän tilanteeseen niin ne joutui tekemään aika helvetillisia muutoksia toimintaan ja ne ei todellakaan ottais tällä hetkellä mitään rasitteita itselleen!

Eiköhän kuules se ole ihan kaikissa tietotekniikka alan yrityksissä tällä hetkellä noita supistuksia ja palkan tiputteluja ja aika monella alalla ihmiset työskentelee kädestä suuhun.

Kyllä itsekkin vastustan piratismia ja musiikin kopioimista todella paljon ja vastusta softien kopioimista/varastamista työkäyttöön, mut jos sä todella vaität että jokaisen satunnaisen kotikäyttäjän pitäis ostaa vaikka monen sadan euron Cubase SX niin huhhuh!

Aika monet firmat tuon nykyään tunnustaa ja sen takia tarjoaa yksityiseen käyttöön softan vaikka vuodeksi ilmatteeksi käyttöön. Saman pitäis huomata myös nämä musasoftatalot niin loppuis toi ohjelmien "varastaminen" ja tehdä niihin sitten suojat ettei niitä voisi käyttää kukaan muu kuin ohjelman ostaja.
Notefix
04.12.2003 14:03:10

mut jos sä todella vaität että jokaisen satunnaisen kotikäyttäjän pitäis ostaa vaikka monen sadan euron Cubase SX niin huhhuh

Emmä sitä väitä! Mun mielestä jokainen satunnainen kotikäyttäjä ei tarvitse monensadan euron Cubasea. Se tässä on juuri ongelmana että kaikkien pitää saada kaikki heti, eikä mikään saisi maksaa.

Suurimmasta osasta softia on olemassa halpis-versiot, joiden pitäisi vallan mainiosti riittää satunnaiselle kotikäyttäjälle.

Mä olen vuosien varrella kuullut vaikka kuinka paljon selityksiä, mutta sorry nyt vaan, varastaminen on varastamista.

Kyllä munkin mielestä monta asiaa voisi olla toisin, mutta ei se mua oikeuta pöllimään.
sormunen
04.12.2003 15:09:03 (muokattu 04.12.2003 15:13:43)
Mene sinä n....maan pilkkua vaikka takaisin yläasteen äidinkielen tunnille jos se suo noin paljon kiinnostaa!

Ei kun ihan vaan, että koskeeko toi sun maksiimisi kaikkia työkaluja? Kuinka paljon sitä palkkaa suhteessa työkalun hintaan pitää saada, jotta siitä työkalusta pitäisi maksaa?

Mä oon aina kuvitellut, että harrastustoiminta on vapaaehtoista ja siitä on syytä myös varautua maksamaan.
Ja sitten tietysti, miksi amatöörillä pitäisi olla ammattilaisen vehkeet? Tai miksi EI pitäisi olla, jos niistä on halukas maksamaan.

Ei kukaan väitä, että jokaisen harrastajan pitäisi ostaa "monen sadan euron" softa, jossei sitä halua.

Ps. Työkalu kielikin on, joillekin. Sullekin on ihan koulussa tarjottu mahdollisuus hankkia taito, mutta et ole viitsinyt siihen panostaa.
askomiko
04.12.2003 16:26:18
Ois muuten hienoa jos vain taksiautoilijat maksaisivat mersuistaan, muut saa ne ilmaiseksi.
kaiku
04.12.2003 17:46:49
Ois muuten hienoa jos vain taksiautoilijat maksaisivat mersuistaan, muut saa ne ilmaiseksi.

Meneppä kokeilemaan Veholle saatko ilmatteks Mersun jos oikeen kiltisti ruinaat, tai kokeileppa vaikka Kazaasta kuinka helposti löydät Cubasen.

Tuskin saat Mesee mut helposti saat Cubasen, Pointti on edelleen se että Steinberg pystyisi estämään noiden softien leviämisen yhtä helposti kun mitä Veho pystyy heittää Mersua ruinaavan hipin ulos.
sormunen
04.12.2003 18:19:42
Pointti on edelleen se että Steinberg pystyisi estämään noiden softien leviämisen yhtä helposti kun mitä Veho pystyy heittää Mersua ruinaavan hipin ulos.

Ei se mikään pointti ole. Ethän sä ollut vissiin Steinbergilta tms sitä softaa suoraan varastamassa vaan käyttäisit välikättä, Kazaata. Vertaa sitä Kazaata mieluummin Igor, Pietro & Markkanen Companyyn kuin lailliseen valmistajaan.

Mutta vastaa kysymykseen: koskeeko sun maksiimisi kaikkia työkaluja. Tarkoitatko siis, että harrastajan ei tartte maksaa MISTÄÄN työkaluista ja ammattilainen on velvollinen ne harrastajalle kustantamaan? Koska sitä sä väität. Ja edelleen, mikä on se tuloraja suhteessa työkalun hintaan, minkä jälkeen työkalusta pitäisi maksaa?
kaiku
04.12.2003 19:02:33 (muokattu 04.12.2003 19:13:02)
Ei se mikään pointti ole. Ethän sä ollut vissiin Steinbergilta tms sitä softaa suoraan varastamassa vaan käyttäisit välikättä, Kazaata. Vertaa sitä Kazaata mieluummin Igor, Pietro & Markkanen Companyyn kuin lailliseen valmistajaan.

Mutta vastaa kysymykseen: koskeeko sun maksiimisi kaikkia työkaluja. Tarkoitatko siis, että harrastajan ei tartte maksaa MISTÄÄN työkaluista ja ammattilainen on velvollinen ne harrastajalle kustantamaan? Koska sitä sä väität. Ja edelleen, mikä on se tuloraja suhteessa työkalun hintaan, minkä jälkeen työkalusta pitäisi maksaa?

No maksanhan minä työtätekevänä ihmisenä veroina joka kuukausi monen spurgun viinatkin :) ja ainakaan minä en ole ikinä laittanut yhtään ostettua ohjelmaa Kazaaseen jakoon.

Ja nyt sä sitten väität vai että ohjelmien hinnat laskis heti kun satunnaiset kotiäänittelijät ei voisi Kazaasta niitä imuroida? Älä viitti naurattaa!

Jos ohjelma on hankittu tulojen hankkimiseen niin silloin se pitää olla laillinen!

Kuten tuolla aikaisemmin kirjoitin Steinberg on ite laittanut Cubasen jakoon Kazaaseen koska mikään ei ole niin hyvä mainos kun ILMAINEN.

Nyt Cubasen ware käyttäjiä on varmaan miljoonia, kun niistä edes joka sadas innostuu ja ostaa ohjelman niin eikö steinberg ole onnistunut mainoskampanjassa hyvin ja mikä on mainoskampanjan hinta? 0 euroa! Loistavaa mainontaa, eikö?

Ja edelleenkään ne loput sählääjät mitkä ei ohjelmaa oppinut käyttämään tai ei muuten vaan innostunut ei ohjelmaa ostaisi.

Tai sitten toinen vaihtoehto:
Maailmalla ois myyty 30 000 Cubase SX:ää koska ohjelmaa ei pystynyt imuroimaan Kazaasta, myös jotkut kotinauhoittajat olisi ostanut Cubasen, sitten kotinauhottelija huomaa ettei tää ollutkaan mun juttu. Lopputulos ois Steinbergin kannalta aika paska kun nämä 29 000 vähän käytettyä ohjelmaa alkaisi polkea hintoja markkinoilla.
Fortune
04.12.2003 19:06:37
Mun mielestä täällä keskusteltiin musasoftista eikä pilkunviilaamisesta?

http://www.jippii.fi/jsp/forum/board.jsp?b=kielipolitiikka
Tuolta saattais löytyä joku jota noi sun jutut vois kiinnostaa, täällä tuskin ketään
on kiinnostunut.

Kyllä se antaa ihan tietynlaisen kuvan aikuisesta ihmisestä, jollei osaa edes äidinkieltään kirjoittaa, anteeksi vain.

Ei pysty suhtautumaan mitenkään vakavasti.

Ja se on "kukaan".
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
kaiku
04.12.2003 19:24:52
Kyllä se antaa ihan tietynlaisen kuvan aikuisesta ihmisestä, jollei osaa edes äidinkieltään kirjoittaa, anteeksi vain.

Ei pysty suhtautumaan mitenkään vakavasti.

Ja se on "kukaan".

No jos nyt sen verran avaudun niin olen sellaisessa ammatissa että kyllä mun pitää osata kirjottaa ja olen tälläkin hetkellä töissä joten aikaa täytyy käyttää enemmän työn tekemiseen kun tänne palstalle kirjottelemiseen, joten kun kirjoitan tänne jutun alle minuutissa ja noissa on useimmissa on tekstiä aika paljon niin en oikeen ehdi miettiä noita sanoja :)

Ajattelin nyt kuitenkin että kaikki saa selvää mitä kirjoitan ja että tämä ei ole mikään äidinkielen oppitunti.

Ehkäpä palaan vielä asiaan tälle palstalle kun en ole töissä jos se suo poloista noin järkyttää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)