Aihe: Putkistako murinaa? Muriseva vahvistin?
1 2
Boxeri
21.12.2006 02:19:05
Ampeggi saa äänen. Kyllä toi SVT2PRO murajaa ihan erilailla kuin EBS:t, Tracet, Hartket sun muut mitä olen omistanut / tyyppaillut. Onhan noita muitakin hyviä, mutta putket sopivasti rutussa vaan tuntuu olevan se juttu.

Putistatko mutinaa?? Parin kerran oon jollakin "köyhän"Ampegin ISOLLA läjällä soittaut.. Tais olla Oulussa ACDC-tapahtuma.. ja toka kerran kotokonnuilla Pietarinkadun Olers &Co sydeemeissä..
Ei ne nyt ihan mitään Über Alles vehkeitä ole.
Peney potkii ainakin tusinan verran takaisin .. :-D Se Siitä ja PISTE.
"VoiVoi..."
Boxeri
21.12.2006 02:23:33
Putistatko mutinaa?? Parin kerran oon jollakin "köyhän"Ampegin ISOLLA läjällä soittaut.. Tais olla Oulussa ACDC-tapahtuma.. ja toka kerran kotokonnuilla Pietarinkadun Olers &Co sydeemeissä..

Edit: Varmaan saan Niskiksen vastaavan kohtalon tästä kommentista.... Aivan sama.. Ruki Vehr!
"VoiVoi..."
Cornflake
21.12.2006 08:51:06
Boxeri:
Putistatko mutinaa??

Putkista(kin). Tartteehan siihen muutakin, omasta tatsistahan toi myös aikalailla on kiinni.

Semmoista harvaa murinaa / pörinää selkeällä soundillla ja pikku rosolla haen.

Tän takia näitä eri merkkejä ja vehkeitä on, toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta.

Mulle on, ainakin tällä hetkellä, toi Musari + Ampegin läjä sellainen yhdistelmä joka toimii. Sillä tuon hommasinkin kun kavereiden Ampegeilla soitellessa tuntui aina siltä että tää pitää saada. Ero edelliseen (EBS HD 350) on huima. Eikä tartte edes ruuvata, se on aikalailla vaan siinä. Ja tatsi on jotenkin mukavan herkkä.

Mulla toimii Ampeggi sulla Peavey, kansantansseja ei kandee kokeillla ja niineespäin. Ei tää sen ihmeellisempää ole:-)
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
saikkpe
21.12.2006 09:26:55

Aika ottalohkoon ottava soundi noissa sun näytteissä :)

Jaa. Kiitos?? Biisien bassot tehtiin ajamalla vanhempaa Musaria suoraan linjaan. Miksauksessa soundia hämmennettiin VST-plugareilla.
Bassohan on lyömäsoitin.
mixi
21.12.2006 22:10:27
Mikäs toi gallien kruegereiden boost -kytkin oikein on?
basisteilla "leikkaa"
SaBer
22.12.2006 01:15:48

Mun kokemuksien mukaan uudet kielet + humbuckerit murisee yleensä.
Totta kai kaikella muullakin on sitten vaikutusta asiaan....
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
unable
22.12.2006 10:33:17
Miten sais muuten sellasen heavy metal-soundin?
Johannes_t
22.12.2006 10:36:43

Jason Newsted vai Steve Harris vai mikä?
Karlsson
22.12.2006 10:36:57

Haara-asennosta.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
Cornflake
22.12.2006 10:40:43
unable:

Tää, kuin mikä tahansa soundi, on siitä jännä juttu että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Eli kokonaisuus. Eli kitaroiden soundi sun muu. Monta erikseen "hyvää" soundia ei välttämättä ole kimpassa yksi hyvä soundi.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
saikkpe
22.12.2006 11:54:54

Paljastanko asiantuntemattomuuteni, jos kysyn, että mitä teet tuossa Hartken nupilla? Sullahan on jo erilliset pääte & etuaste, niin ethän enää erillistä nuppia tarvitse.

Ei Hartke tuossa varsinaisena nuppina toimikaan, vaan pelkkänä päätteenä. Huomaa, että Hartken etupää on ohitettu, linja menee efektipaluusta sisään.

Mesan toinen kanava on kytketty välivahvistimeksi TBPn ja Hartken väliin tuomaan soundiin pääteputken muroa ja lämpöä. Varsinainen tehovahvistus on trankkupäätteen hommia, sillä Mesan 2x20 watilla ei bassokäytössä pitkälle pötkitä. Koko vahvaristäkki on köyhän ja huonoselkäisen basistin keino olla hommaamatta 40 kiloa painavaa putkinuppia.

Mesan toinen kanava on kytketty TBPn efektilenkkiin, jolloin se toimii tosi maukkaana overdrivena, jonka saa polkaistua päälle TBPn jalkakytkimestä. Tällä tavalla mulla on kolme erilaista särösoundia: TBPn oma etuastesärö, Mesan päätesärö efektilenkistä, tai molemmat yhtäaikaa.
Bassohan on lyömäsoitin.
unable
22.12.2006 13:38:35
Jason Newsted vai Steve Harris vai mikä?

No jotain sellasta Metallica tyylistä.(Ei Justice for all)
Oan
22.12.2006 14:31:20
Mikäs toi gallien kruegereiden boost -kytkin oikein on?

Loistonipukka, jolla saa sopivasti lisää ns. munaa soundiin. Enpä ole bl600:sestani varsinaiselle särökanavalle käyttöä löytänyt, mutta tuolla boostilla saa hyvän räyhän päälle. Manuaalista lisää:
http://www.gallien-krueger.com/manuals/1001RB-II_700RB-II.pdf
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
Dropped C
22.12.2006 14:57:40
Osta EBS ValveDrive, sillä saa trankunkin murisemaan. Ainakin jotenkuten putkisoundia muistuttavalla tavalla. Ei se varmaan putkivaffaria korvaa, mutta pääseepähän ainakin sinne päin.
poppamies
23.12.2006 10:10:03

No nyt se on tieteellisesti todistettu. Ei pelkällä putkietuvahvistimella saa putkisoundia. Mulla on Monster 120w putkipääte ja testasin samalla putkietuasteella tuon putkipäätteen kautta ja trankkupäätteen kautta. Täysin erillainen lopputulos.
G strings are for strippers!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)