Aihe: Lennon vs. McCartney
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Mika Antero
04.12.2003 09:58:34
tulen takaisin dissaamaan ihan sma ketä, kunha soitti beatlesissa.

Heh heh, tuskin maltamma odottaa. Tiesitkö muuten, että Ringo Starrilla oli Corolla jonka perää oli nostettu ja jossa oli 26 wunderbaumia? Ja että Mäkikartano diggaa Popedasta ja Tampereen Ilveksestä? Kaikki tämä ja monta muuta ihmeellistä asiaa selviää tulevasta kirjastani, jahka löydän ymmärtäväisen kustantajan. Ja jahka sen kirjoitan...
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
MrQ
04.12.2003 11:08:20
Nyt pitää jo valittaa ylläpidolle asiattomasta provokaatiosta...

Vaan ei voi mitään ei, joko itse olen seestynyt (vaikuttaakohan lopareiden ottaminen epäsuotuisesta työsuhteesta asiaan mitenkään?) tai sitten teillä on filtterit viimeinkin kohdallaan. Hyvä, jatketaan.
Mika Antero
04.12.2003 11:37:06 (muokattu 04.12.2003 11:49:44)
Nyt pitää jo valittaa ylläpidolle asiattomasta provokaatiosta...

Jokohan viimein banni heilahtaisi ton kenkkusenkin kohdalla. Ei mitään asiaa ollut silläkään taas moneen viikkoon, pelkkää maheilua, einarointia ja urpoilua. Painakaa vaan reilusti niitä varoituksia.

EDIT: Jossain määrin aiheeseen palatakseni kerrottakoon, että Soundin levyarvostelussa Let it be... Naked sai neljä tähteä, eli siinä arvostelussa keskityttiin vain musiikkiin, ei siihen, että julkaisu on sinällään aivan tarpeeton.
randombass
04.12.2003 14:33:17
Jossain määrin aiheeseen palatakseni kerrottakoon, että Soundin levyarvostelussa Let it be... Naked sai neljä tähteä, eli siinä arvostelussa keskityttiin vain musiikkiin, ei siihen, että julkaisu on sinällään aivan tarpeeton.

Aika asiatonta sitten antaa vain neljä tähteä.
Mika Antero
04.12.2003 14:47:15
Aika asiatonta sitten antaa vain neljä tähteä.

No, toimittaja kritisoi esim. Dig a pony -kappaletta. Ei kai sitä kaikille Beatles-julkaisuille tarvitse täysiä pisteitä antaa.

Eiku, hei! Mitäs minä nyt menin sanomaan? Perun puheeni...
Sammakko
04.12.2003 18:34:48

Lennoni.

Mitä beatlesin levyjä suosittelisitte, jos ei tykkää niistä mccartneyn rallattelu lauluista vaan niistä rauhallisista ja tyylikkäämmistä biiseistä.
En välitä teistä kielipoliisit!!!!!!
Danny s
04.12.2003 19:41:54
Alkupään tuotannossa Lennonin osuus oli isompi, mutta kyllä joka levyltä löytyy jokaiselle jotakin..The beatles, eli white, Sgt Pepper, Abbey Road ja Let it be ovat kaikki hienoja, ja sisältävät likimain kaikki parhaat biisit, IMHO, eli siis Lennonin taiteellisia biisejä sekä McCartneyn parhaat
MrQ
06.12.2003 18:17:14
Lennoni.

Mitä beatlesin levyjä suosittelisitte, jos ei tykkää niistä mccartneyn rallattelu lauluista vaan niistä rauhallisista ja tyylikkäämmistä biiseistä.

67-70 luvuilta ihan mikä tahansa käytännössä.
MrQ
06.12.2003 18:21:13
Jokohan viimein banni heilahtaisi ton kenkkusenkin kohdalla. Ei mitään asiaa ollut silläkään taas moneen viikkoon, pelkkää maheilua, einarointia ja urpoilua. Painakaa vaan reilusti niitä varoituksia.

No todellakin.

Sehän oli kiva yllätys se, kun huomasin joutuneeni sen jonkun bannatun onnettoman terrorilistalle, siis joku niistä loukkaantuneista bannatuista tilasi aikas monelle uudet salasanat... olin hetken aikaa että mitä?

Kenkku hei, jos sut bannataan, niin lupaatko tulla nettiaaveena kummittelemaan ja pilaamaan keskusteleu naituintoa miten prhaaksi katsot vaikkapa juurikin tilaamalla uusia salasanoja?
Mika Antero
06.12.2003 18:37:52
MarQsi:
siis joku niistä loukkaantuneista bannatuista tilasi aikas monelle uudet salasanat... olin hetken aikaa että mitä?

Kyllä on jollakin elämä aika vähissä, kun pitää terrorisoida keskustelupalstaa.

Kenkku hei, jos sut bannataan, niin lupaatko tulla nettiaaveena kummittelemaan ja pilaamaan keskusteleu naituintoa miten prhaaksi katsot vaikkapa juurikin tilaamalla uusia salasanoja?

Jees, olen rekisteröinyt itselleni jo valmiiksi parikymmentä eri nimimerkkiä (mm. TosiTrue666, Urpo Separaattori, FuckYouHippies ja GreegahÖÖÖRgH!11!) ja kirjoittanut valmiiksi hävyttömiä viestejä niin ylläpidolle kuin aktiivisille keskustelijoillekin.
MrQ
06.12.2003 19:04:00
Hei toi oli hyvä idea, kirjoittaa valmiiksi lauman automaattiviestejä jo koodaa terroristibotin koneelle, että kun tulee tylsää, ni vaan aktivoi sen ja kattoo kun moderaattorit savuaa...
Armoton
08.12.2003 09:52:13
On se ihmeellistä kun herrat eivät osaa aiheessa pysyä. Tässä kuitenkin olisi tarkoitus jutella Beatlesista, ja siitä, kumpi oli parempi, Lennon vai McGarthny. Yritänpähän olla osallistumatta tähän pippeli mittaus -kisaan ja laitan oman mielipiteeni.

Paul ja John olivat mitä ilmeisimmin Beatlesin "pääjäsenet". Molemmat soittivat kitaraa ja lauloivat, kuten kaikki luonnollisesti tietää. Kaksikko myös sävelsi yhtyeen kappaleet. Paulhan sävelsi Yesterdayn, jossa John kuitenkin hieman tätä auttoi, ja John teki myös oman osansa klassikoita. Itse en siis osaa noteerata kumpaakaan toista ylemmäs, mutta Paul on aina pysynyt pinnalla, mitä arvostan jo hyvin suuresti.
"Järkevä ihminen sopeuttaa itsensä maailmaan; järjetön yksilö sopeuttaa maailman itseensä. Siksi kaikki kehitys maailmassa on sidoksissa järjettömiin." - Bernard Shaw
Mika Antero
08.12.2003 10:05:18
Paulhan sävelsi Yesterdayn, jossa John kuitenkin hieman tätä auttoi, ja John teki myös oman osansa klassikoita.

Se, että Lennon osallistui Yesterdayn tekemiseen onkin taas uutta ja ennenkuulematonta tietoa. Ihan mukavaa oppia uutta...
Armoton
08.12.2003 10:07:26
Näin olen muutamasta lähteestä lukenut. Eikös pojilla ollut kiistaakin siitä, että kumman nimi saa olla säveltäjän kohdalla ensimmäisenä. Mitä nyt viimeksi katsoin, John oli ennen Paulia.
"Järkevä ihminen sopeuttaa itsensä maailmaan; järjetön yksilö sopeuttaa maailman itseensä. Siksi kaikki kehitys maailmassa on sidoksissa järjettömiin." - Bernard Shaw
Mika Antero
08.12.2003 10:10:11 (muokattu 08.12.2003 10:10:44)
Näin olen muutamasta lähteestä lukenut. Eikös pojilla ollut kiistaakin siitä, että kumman nimi saa olla säveltäjän kohdalla ensimmäisenä. Mitä nyt viimeksi katsoin, John oli ennen Paulia.

Tästä on jauhettu täällä aika tavalla, sen takia nämä keskustelut helposti lipsahtavat off-topiciksi, pahoitteluni siitä...

Lennonilla -eikä sen puoleen muillakaan Beatleilla McCartneyn lisäksi- ei ollut mitään tekemistä Yesterdayn kanssa.

Kappaleet on merkitty Lennon-McCartney tiimin tekemiksi ihan keskinäisen sopimuksen pohjalta. Nyt vasta äskettäin McCartney on halunnut muuttaa tietyt kappaleet (mm. Yesterday) muotoon McCartney-Lennon.

Tästä on todellakin ollut täällä puhetta monesti ennenkin, ehkä haulla löytyy.
Armoton
08.12.2003 10:12:44
Ahh.. no sitten ymmärrän sarkastisen postauksesi. Harvoin jaksan näinkään lyhyttä ketjua kokonaan lukea ennen omaa postausta, mikä on taas todistetusti tyhmää. Pahoitteluni toistosta.
MrQ
09.12.2003 17:03:22
On se ihmeellistä kun herrat eivät osaa aiheessa pysyä. Tässä kuitenkin olisi tarkoitus jutella Beatlesista, ja siitä, kumpi oli parempi, Lennon vai McGarthny.

Eihän tämä ole todellistakaan? Jeesus, olet varmaan kuullut joskus termin "keskustelu"? Sehän siis tarkoittaa sitä, että kaksi tai useampi ihminen ja nainen keskustelevat jostain asiasta, ja vaihtelevat mielipiteitään ja kantojaan toivottavasti syvän ymmärryksen vallitessa. Keskustelu on alati liikkeessä, ja niin vaan saattaa käydä, että keskustelu ns. rönsyilee, sananvapautemme osoittamalla tavalla.
Tässä tapahtui juuri niin. Olen pahoillani, jos ikinä enää puhun mistään muusta kuin topikin aiheesta, poltettakoon silmäni kuumalla raudalla. etenkin kun puhutaan pyhistä asioista, kuten vaikka, hmm -Beatleseista, Metallicasta ja Matti Vanhasesta.

Minä per*eleen idiootti, kuinka saatoinkaan sortua moiseen... Miinusta ja bannia MarQsille.
st.Helena
09.12.2003 17:23:10

Se, että Lennon osallistui Yesterdayn tekemiseen onkin taas uutta ja ennenkuulematonta tietoa. Ihan mukavaa oppia uutta...

Olen ymmärtänyt asian niin, että Yesterday, kuten yleensä muutkin beatlesien siirappiset rakkausluritukset, on Paulin tekeleitä. Tietenkin he yhdessä hioivat biisejä tms. mutta kyllä sen aika selvään kuulee, että kuka ne biisit on tehnyt.

Oikeestaan ainoot Paulin kipaleet beatles ajoilta, joista tykkään, löytyy just niiltä beatlesien viimeisiltä levyiltä. Lennonia olen diggaillut n. kolme vuotiaasta saakka, hänen tekemänsä musiikki on vaan iskenyt sieluun tai järkeen tai jotain ja olen aina rakastanut Lennonin lauluääntä, siinä on niin mielettömän hieno soundi.

Oikeestaan paras McCartneyn biisi on i've just seen the face. Ja onhan se aika pirun hyvä basistikin...
...mutta, voi pojat, Lennon on sentään Lennon.
Pull the red rope and God says "what?" -Dogmatic Tramps
Armoton
09.12.2003 17:33:33
Eihän siinä mitään, keskustelu on toinen asia, mutta jos ja kun juttu menee pippelienmittaukseksi, paskanjauhannaksi tai muuksi turhaksi asiattomuudeksi tulisi kyllä jonkun edes yrittää kääntää juttu "oikeaan" suuntaan. Eikö sinusta? Luulisi että turhia keskusteluja löytyy jostain muualta kuin täältä musiikki-painotteiselta foorumilta. Kokeiles vaikka huviksesi Demin keskustelupalstaa, uskon että ihastut ikihyväksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)