Aihe: Ambeg, Hartke vai Warwick
1
renon
20.12.2006 10:35:07
Onko kellään kokemuksian tälläisista bassocomboista:
Ambeg BA 210, Warwick CCL 210 ND, Hartke VX 2510.
Ois tarkotus ostaa, mutta kun ei missään oo myytävänä. että pääsis testaa.
Soundia,botnee,paino yms,? KERTOKAA
Basismi
20.12.2006 15:09:51 (muokattu 20.12.2006 15:11:36)
Warwicki on pirun hyvä.

Sepustin tähän pitkät pätkät CL:stä, mutta kysyjällähän oli isompi malli mielessä.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Kieppi
20.12.2006 19:50:06 (muokattu 20.12.2006 19:50:30)
Mun mielestä tuollainen Warre oli Musamaailmassa, kun siellä alkuviikosta kävin. En kyllä oo ihan satavarma. Soita ja kysy.

E: Typo.
Kalamies #10 >-)))>.
"Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus." -Artzie-
Auringon Aseman uudet sivut!
T.Nick
20.12.2006 22:50:42
Eiku se on Ampekki.
Tosimies ei välitä
Bassolow
20.12.2006 22:51:29
Ampegin puolelle kallistuisin minä.
Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi http://www.mikseri.net/thel Instrumentaalia stoner metallia
absqua
21.12.2006 08:57:31
Ei ole kokemusta tuosta BA 210 (lienee kahdella 10"), mutta BA 115 mallista on. Ei ole hyvä. Siinä hämää tuo "Ampeg" nimi aika lailla. Ei nuo ole mitään "oikeita" Ampegeja.

Niinpä. Ampegin kombot ovat merkin maineen ja pro-laitteidensa laadun huomioon ottaen todella hämmentävän paskoja (B-15:a lukuunottamatta tietenkin).

Siis: Älkää hyvät ihmiset ostako ampegin komboja! Menee rahat hukkaan.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
21.12.2006 09:13:57
Ei ole kokemusta tuosta BA 210 (lienee kahdella 10"), mutta BA 115 mallista on. Ei ole hyvä. Siinä hämää tuo "Ampeg" nimi aika lailla. Ei nuo ole mitään "oikeita" Ampegeja.

Allekirjoitan.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
renon
21.12.2006 09:50:33
Mun mielestä tuollainen Warre oli Musamaailmassa, kun siellä alkuviikosta kävin. En kyllä oo ihan satavarma. Soita ja kysy.

E: Typo.

Oon käyny kattoo musamaailmasta, siellä oli 15"
vastaava.
renon
21.12.2006 09:53:15
Joo, en oo kuullu Ambegista hirveesti kehuja..... taitaa nimi olla soundia suurempi.
Warwickia on kyllä enimmäkseen kehuttu ja se hintakin on edullisempi.
poppamies
21.12.2006 10:50:00

Joo, en oo kuullu Ambegista hirveesti kehuja..... taitaa nimi olla soundia suurempi...

Nyt pitää ymmärtää asiat oikein. Ampeg, siis ne perinteiset nupit on hyviä. Voisiko sanoa että ne on bassokamojen Rolls Royce. Putkinupit, trankkunupit ja etuasteet. Kaikki samaa korkeaa laatua. Comboista vielä tietenkin tuo Absquan mainitsema B-15 http://www.timeelect.com/ampeg15-18.htm
Nämä viime aikoina julkaistut halpikset on aivan eri maailmasta, ainakin eri maailmasosasta.
Tästä tuli mieleen Hammond. Tämä tuotenimi Hammond symbolisoi useimmille laatua ja monille sitä yhtä ja ainutta oikeata urkusoundia. Kuitenkin Hammonmerkkisiä, itämailla valmistettuja muovipaskoja tuli markkinoille joitain kymmeniä vuosia sitten.
G strings are for strippers!
J.Horde
21.12.2006 12:51:57 (muokattu 21.12.2006 12:53:07)
Nyt pitää ymmärtää asiat oikein. Ampeg, siis ne perinteiset on hyviä. Comboista vielä tietenkin tuo Absquan mainitsema B-15 http://www.timeelect.com/ampeg15-18.htm.

Samaan sarjaan hyviä Ampeg comboja ovat myös B100R ja B200R, niissä on myös sitä Ampeg-soundia.
One Love... B
absqua
21.12.2006 14:03:28
Samaan sarjaan hyviä Ampeg comboja ovat myös B100R ja B200R, niissä on myös sitä Ampeg-soundia.

Makuasioita, mutta mä lasken nuokin sinne paska-ampegien joukkoon. Just tossa kuukausi pari sitten jouduin yhden keikan soittamaan B100R:llä ja koko illan vi*utti. Ihan kuin olisi ollut joku limitteri päällä siellä kombossa, mitään ei tapahtunut vaikka kuinka ruuvasi. Ei näin.
J.Horde
21.12.2006 14:34:46
Makuasioita, mutta mä lasken nuokin sinne paska-ampegien joukkoon. Just tossa kuukausi pari sitten jouduin yhden keikan soittamaan B100R:llä ja koko illan vi*utti. Ihan kuin olisi ollut joku limitteri päällä siellä kombossa, mitään ei tapahtunut vaikka kuinka ruuvasi. Ei näin.

Aikamoista yleistystä, jos sinä et osaa käyttää jotain laitetta (yhdellä keikalla) niin silloin se on paska, tuossa tapauksessa apu löytyy käyttöohjeista.
Pikaohjeena B100R: säädöt maun mukaan, master-volume kiinni ja gainia niin paljon, että punainen ledi alkaa vilkkumaan ja tämän jälkeen masteri vaikka täysille niin ei ole "limitteri" päällä. Ja B100R on vain 100 wattinen.
One Love... B
absqua
21.12.2006 14:53:52 (muokattu 21.12.2006 15:00:56)
Aikamoista yleistystä, jos sinä et osaa käyttää jotain laitetta (yhdellä keikalla) niin silloin se on paska, tuossa tapauksessa apu löytyy käyttöohjeista.
Pikaohjeena B100R: säädöt maun mukaan, master-volume kiinni ja gainia niin paljon, että punainen ledi alkaa vilkkumaan ja tämän jälkeen masteri vaikka täysille niin ei ole "limitteri" päällä. Ja B100R on vain 100 wattinen.

Juu nyt ei ihan ollut siitä kiinni ettenkö osaa käyttää kyseistä komboa "oikein". On tässä virkavuosia sen verran jo takana että on noi eri vahvistinten käyttöliittymät ns. hallussa. Mutta kiitos vaan ohjeista silti.

Tarkoitin sitä että 100W luvataan, mutta ulos tulee ehkä 65 niistä jos sitäkään. Ja se tehon loppuminen tapahtuu nimenomaan limitterimäisellä tavalla, mikä on entistä epämiellyttävämpää. Voisin jopa epäillä että siellä on kaiutinta suojaamaan tarkoitettu limitteri, vaikkei sille olekaan erillistä kytkintä. Ja se limitteri on säädetty puraisemaan kiinni jo vähän ennen kuin oikeaa tarvetta edes on. Siltä se ainakin soundaa. Kyse on siis headroomista, jota 100w vahvistinkin voi tarjota.

Edit
Vertailun vuoksi: Mulla on GK:n 100w 12" kombo josta lähtee desibelejä rutkasti enemmän kuin tuosta ampegista, eikä soundi ole ainakaan huonompi.

Niin, ja kyse ei tod ollut mistään deathmetal-keikasta, vaan iisistä perus bilekeikasta hyväsoundisessa tilassa. Kaikki edellytykset olivat olemassa sille että 15" 100W kombolla olis ton keikan hyvin klaarannut.
Typhus
21.12.2006 15:49:44
Kyllä miekin tuohon Warwickiin kallistuisin. Omistan tommosen CCL ND4:sen '15 elementillä ja en kyllä löydä moittimista :)
Kannattaa treenata ahkerasti niin ehkä siekin joskus opit soittamaan kokonuotteja! -Arva
handegunnar
21.12.2006 22:18:30
Ei ole kokemusta juuri, noista kysyjän tarkoittamista malleista, mutta vastaan silti.
Minä hankin itselleni comboa ja kokeilemani vaihtoehdot olivat Warwik Sweet 15, Hartke Kikcback 15, Ampeg BR100 ja Ampeg BA115. Kyllä Ampegit olivat minun korvalle ylivoimaisesti parhaimmat. Valitsin noista BA115:n, lähinnä CD liitännän ja monipuolisempien soundisäätöjen takia. (Nyt ehkä ottaisin kuitenkin BR100:n, koska ei noita em. ominaisuuksia ole tarvinut ja BR100 on komeampi).

Monet vastanneista ovat verranneet Ampegin komboja Ampegin putkivehkeisiin. Kysehän on kuitenkin aivan erilaisista ja eri hintaisista vehkeistä. Vähän kuin vertaisi hevosta ja aasia. Itse valitsisin Ampegin, koska uskoisin sen kuitenkin olevan aika hyvä työmuuli.
''You don't have to be a musician to play rock and roll. You've just got to love it and want to play it.'' LEE BRILLEAUX
trippe
22.12.2006 08:32:52

Onko kellään kokemuksian tälläisista bassocomboista:
Ambeg BA 210, Warwick CCL 210 ND, Hartke VX 2510.
Ois tarkotus ostaa, mutta kun ei missään oo myytävänä. että pääsis testaa.
Soundia,botnee,paino yms,? KERTOKAA

Itellä on ton ampeqin isoveli ja olen tyytyväinen,eli pisteet ampeqille
"Liike lähtee lantiosta" Mutta kuin syvältä :?
renon
22.12.2006 12:19:50
NO MORO.
Varmaan on paljon kiinni omasta korvasta ja musiikkityylistä mikä on hyvä combo.
Mulla on ittellä nyt Hartken 12" kickback ja on HELVETIN hyvä soundi, ja on riittäny suht isoonkin paikkaan soittaa (PA:n kautta ja DI boxi).
Mutta välillä tuntuu, että potku loppuu jos tarttee luukuttaa vähän kovempaa.
Keikkapaikat/staget on yleensä aika pieniä eikä sinne sovi "rantasauna", joten
on haettava hyvää kompromissia, jotta saa hyvää soundia ja voi soittaa kovempaakin, jos on tarvis.Olen kokeillu Markbassin 2x10" ja sen soundi ei miellyttänyt. Siis verrattuna Hartken lämpimään soundiin.Toki pitää muistaa millä bassolla soittaa.
Siis mahdollisimman kevyt ja tarpeeksi potkua ja se hinta.

Kiitoksia vaan aktiivisuudesta ja hyvää joulua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)