Aihe: Tuleekohan ikinä mitään..
1 2 3
CovinKestner
03.12.2003 12:23:40
Niin kun tässä edellä on tullut selväksi, niin ei ikä ole esteenä. Annampa esimerkin... Faijapuoli on nyt soittanu vuoden verran ihan rauhassa kaiken maailman kirjoista itse opiskellen ja kieltämättä nättiä komppia soitteleekin jo. Ikää on 50 vuotta...
Bytes the way...
Krice
04.12.2003 00:53:56

niin älä sitten valita, jos et osaa säveltää mielenkiintoista sooloa, kun olet koko ikäsi kuunnellut heviä...

Ah.. ai.. luulin ihan, että juuri hevimuusikot ne niitä sooloja aika turskimmin vääntävät.
kid ego
04.12.2003 01:57:09
Jos soitat vielä kymmenen vuoden päästä kitaraa, olet kehittynyt aika hyväksin soittajaksi?, ja toivottavasti mieli hieman avartunut, niin älä sitten valita, jos et osaa säveltää mielenkiintoista sooloa, kun olet koko ikäsi kuunnellut heviä...

Mä kuuntelen lähinnä heviä ja luulenpa, että sieltä niitä mielenkiintoisia sooloja juuri löytyykin! Monessa muussa musiikkityylissä kun ei sooloilla ollenkaan. Itse imen vaikutteita sekä bluesista että hevistä. Kuuntelepa Queenia ja Extremeä ja sano, mitkä niiden sooloista _eivät_ ole mielenkiintoisia. Kovia sooloja vääntävät mm. myös Steve Vai ja Ben Granfelt.
"Bubba was my best good friend" -Forrest Gump
TheWickerMan
06.12.2003 14:56:23 (muokattu 06.12.2003 14:58:29)
Mä oon soittanu vajaa 2 vuotta ja Iron Maiden menee kevyesti, jotkut jopa soolon kanssa esim. trooper molemmat soolot. Tabulatuureja osaan lukea (yllätys...kaikki osaa) mut nuoteista en tajuu paskaakaan enkä haluukkaan osata.
"Rokkariksi synnytään, ei kasveta"
Juice
10.12.2003 07:47:30 (muokattu 10.12.2003 08:02:57)
Edit: enpäs laitakaan vielä mitään.
Paskahädän kanssa aina pärjää.
Robert
10.12.2003 12:56:54
Ei kannata niiden soolojen kanssa ottaa turhia paineita... Paranoidin ja Trooperin soolot eivät todellakaan ole mitään helppoja. Siis jos ne haluaa saada kuulostamaan yhä hyvältä kuin levyllä. Kannattaa opetella perusjutut kunnolla ja siitä sitten pikkuhiljaa edetä ja opetella lisää... Tiedän nimittäin yhden kaverin joka rupesi opettelemaan ensimmäisenä Children Of Bodomia. Siitä ei sitten tullutkaan yhtään mitään...

Tulipas taas sekavaa tarinaa... =P
Musiikki parhaimmillaan on sitä, että yksinkertaisen sointukulun päälle improvisoidaan teknisesti haastava soolo...
Dutteri
10.12.2003 13:16:38
Vois pistää vasiten ehotukseksi helpon biisin mitä soittaa.. Iron Maidenin Wasting Love. Se on melko helppo soittaa ja sooloki on ¨tosi helppo.
Mikä soittaen tulee se laulaen lähtee..
Ylläri
10.12.2003 15:57:37
nuoteista en tajuu paskaakaan enkä haluukkaan osata.

Älä sano noin.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
TheWickerMan
10.12.2003 20:02:11
Mi-hiks?!
"Rokkariksi synnytään, ei kasveta"
kimurantti1
14.12.2003 20:42:18
Ah.. ai.. luulin ihan, että juuri hevimuusikot ne niitä sooloja aika turskimmin vääntävät.

Totta, mutta niihin saa aika paljon lisäväriä kun ottaa edes hieman vaikutteita muista musiikkityyleistä.
kimurantti1
14.12.2003 20:47:45
Mä kuuntelen lähinnä heviä ja luulenpa, että sieltä niitä mielenkiintoisia sooloja juuri löytyykin! Monessa muussa musiikkityylissä kun ei sooloilla ollenkaan. Itse imen vaikutteita sekä bluesista että hevistä. Kuuntelepa Queenia ja Extremeä ja sano, mitkä niiden sooloista _eivät_ ole mielenkiintoisia. Kovia sooloja vääntävät mm. myös Steve Vai ja Ben Granfelt.

Itsekin sen sanoit...
Kyllähän hevi puolelta juuri niitä mielenkiintoisia sooloja löytyy vaikka kuinka paljon, mutta kaikki nuo bändit (tai niiden kitaristit) etenkin Steve Vai ja Brian May ovat kuunnelleet kyllä paljon muutakin kuin pelkkää heviä.
Jos kuuntelet Steve Vain soitantaa, niin vaikka minkälainen hevikappale se muten olisi, niin herralta löytyy aina jostain välistä jotain jazz-lickejä, ja nehän juuri tekevät hänen sooloistaan mielenkiintoisia!
mikko1
16.12.2003 16:29:30
Totta, mutta niihin saa aika paljon lisäväriä kun ottaa edes hieman vaikutteita muista musiikkityyleistä.

siis, eihän se sun asias ole kuunteleeko pertti heviä vai kuunteleeko pertti heviä JA jazzia...
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir EXCELLENT!!!!!
Aapo -79
17.03.2004 22:45:08
Jaaha... Topicin aloituksesta on kohta 4 kk. Mitäs näille keskusteluun osallistuneille parroille kuuluu tänään? Tuntuuko että mitään kehitystä on tapahtunut sitten näiden kirjoitusten? Eihän neljä kk. ole paljon näissä harrasteissa, mutta itse voisin ajatella ainakin sävelmänpätkien korvakuulolta tapailun parantuneen. Muutamia uusia biisejä osaan myös kompata ja niiden vanhojen soitto tuntuu helpommalta.

Down on the corner tuntuu jo vähän pitkästyttävältä ilman omia jippoiluja, että kai sekin jo kertoo jostain!? Eli niille jotka ovat tuskailleet taivaltaan, kehotan hankkimaan dokumenttia entisestä. Siitä sen eron sitten huomaa. Tsemppiä edelleen wanhat parrat!
huru_ukko
18.03.2004 11:22:43
Eiköhän siitä vielä jotain tule siitä soittamisesta. Parempi myöhään kun ei milloinkaan. Tunnen aika monia jotka ovat harmitelleet kun ei ole alottanut kitaransoittoa vaikka olis ollu mahdollisuus.

Ite olen 25 ja alotin n.10 vuotta sitten, mutta vielä on taidoissa hiomista ja paljon. Kuitenkin osaan jo suht tyydyttävästi. Ja harjoittelussakin kannattaa tosissaan käyttää päätä, itellä on vuosia ollut että on jauhanu ihan paikallaan kun on "vaan soittanut" eikä yhtään mitään muuta miettinyt ja treenannu.

Alussa muuten kehittyy tosi nopeesti, mutta sitten se hiljenee ja hiljenee se tahti. Sama kuin kuntoilussa: eka kunto kasvaa kohisten ja sit vauhti hiljenee. Mutta se on mukava huomata alussa kun joka kuukaus oppii huomattavasti lisää.

Ja Plasmademoni: Kannattaako ees vastata jos ite oot 14v ja täynnä vittuilu-uhoa. Kyllä se teini-iän tuska vielä helpottaa. Tämmöset kirjotukset on kuitenkin hyvää huumori luettavaa eli jatka vaan samaa linjaa...
Yksinkertainen on kaunista! Ei siihen tilutusta tarvita...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)