Aihe: Bassocombo juuri minulle
1 2 3 4
Incarnation
03.12.2003 21:38:51
Jos saisi tästä taas ihan asiallisen keskustelun!
Menkää hoitamaan avioliittoanne jonnekin muualle prkl!
Modernia vittuilua jo vuodesta 1989.
MattiAuer
04.12.2003 10:59:45

Jos saisi tästä taas ihan asiallisen keskustelun!
Menkää hoitamaan avioliittoanne jonnekin muualle prkl!

..ja sinä olit - 14 vee?

Tekisi mieli tokaista, että tuu tänne sanomaan, mutta en sitä tällä kertaa tee. Syynä vain se, että sanoit ihan asiasta. Vaikka jo kaikille pahoittelinkin, pahoittelen uudestaan. Kyllä turha vitsailu tuhoaa maailman ja vakavan keskustelun bassocomboista.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"
Incarnation
04.12.2003 13:57:16
..ja sinä olit - 14 vee?

...ja mikäs sinä olit? Kitaristi!
Mitä vittua teet täällä Basso-palstalla päätäsi aukomassa?
Mutta nyt loppui pelleily. Toivottavasti joku tänne vielä uskaltaa jotain kirjoitella.
Modernia vittuilua jo vuodesta 1989.
MattiAuer
04.12.2003 20:58:50

Soitanhan minä Gibsonin lisäksi myös tuota Dean edge-ykköstäni. Siinä on neljä kieltä ja se murisee, joten roikun täällä täysin legitiimisti. Jos oikein haluaisin rokata maailmaanne, voisin mainita omistavani myös Korgin valmistaman syntetisaattorin.. koskaan ei voi omistaa liikaa musakamaa.

Sanonpa oman kantani itse asiaan, että oikeasti Chieffin Ashdown oli muuten ihan hyvä peli, mutta kun hönkä loppui kesken ja se hajosi, pannahinen. Se EBS Gorm 300 kuulostikin sitten todella hyvältä. Kunnes sekin hajosi, pannahinen. Ei ehtinyt edes kunnolla kuulla, miten 2x10 tuuman elementit tuo tiukkuutta slappisaundiin.

(Ja se olis ollu mukava todistaa, nimittäin tuolla meidän sporttihiiri-basistilla on mun mielestä ihan älyttömän tiukka paukkupeukalo. Siis siihen nähden, että kaveri on reilusti alle vuoden totutellut tuohon tosimiesten instrumenttiin.)

Saundit oli siis molemmissa todella kohdallaan, mutta hepä ovatkin laatuvahvareita.

No kun se vaan on niin vi**umainen jätkä toi Matti!

Eikä Härski oo puolikskaan niin härski ku mä.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"
Ylläri
04.12.2003 21:05:17 (muokattu 04.12.2003 21:08:07)
Heh heh, onhan se hyvä jos poikien pää kestää rankkaakin kuittailua. Kyllä se on huumori joka bändit kasassa pitää.

Mutta aiheesta: mihinkäs se Chiefin Ashdown oikein sitten hajosi? Entä EBS? Ei nyt luulisi Gormin kovin helposti menevän polvilleen? Kyllä "laatupelien" pitäisi vähän pidempään kestää... En nyt kysy vinoillakseni vaan koska itse harkitsen vakavasti Ashdownin hankkimista.

Tai ehkä ne hajoamisetkin olivat vain huumoria?
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
chief
04.12.2003 21:11:54
Heh heh, onhan se hyvä jos poikien pää kestää rankkaakin kuittailua. Kyllä se on huumori joka bändit kasassa pitää.

Mutta aiheesta: mihinkäs se Chiefin Ashdown oikein sitten hajosi? Entä EBS? Ei nyt luulisi Gormin kovin helposti menevän polvilleen? Kyllä "laatupelien" pitäisi vähän pidempään kestää... En nyt kysy vinoillakseni vaan koska itse harkitsen vakavasti Ahdownin hankkimista.

Tai ehkä ne hajoamisetkin olivat vain huumoria?

Kunpa olisivatkin olleet. Ei vaan, käytettynä ostin molemmat pelit ja sitten jonkun aikaa käytettyäni rupesivat tuuttaamaan sellasta säröä joka ei kuulunut oikein asiaan. Kun äänenvoimakkuus nousi tarpeeksi niin vahvistin säröytyi. Hiljaa soittaessa tuota ei ilmennyt.

Ashdownin "vika" on häipynyt, kun en sitä ole treeniksellä pitänyt, ja soitellut kotona hiljaa.
GORM on nyt ollut huollossa jo kuukauden mutta eiköhän se sieltä kohta valmistu.
Niskamies
04.12.2003 22:04:03
Asiasta toiseen, tietääkö kukaan millanen toi Ashdwonin MAG-sarjan 4*10 kombo on? Se ainakin vaikuttaa unelmalta, kun on kunnon roudaus-kahvatkin.
Hanki presari ja ole tosimies!
Ylläri
05.12.2003 01:49:08 (muokattu 05.12.2003 01:54:50)
Asiasta toiseen, tietääkö kukaan millanen toi Ashdwonin MAG-sarjan 4*10 kombo on? Se ainakin vaikuttaa unelmalta, kun on kunnon roudaus-kahvatkin.

Kuinka ollakaan, olin tänään Soundatassa kokeilemassa MAG-comboja. Kovasti tykkäsin, luulenpa että Ashdown on meikäläisen seuraava investointi! Suosikkini oli 250-wattinen 2x10-combo, soundi oli erittäin mainio: tweeter ei ollut liian "kireäksi" viritetty ja alapäätä löytyi yllättävän paljon. Ja mökää lähti enemmän kuin tarpeeksi. Olin aiemmin epäillyt 2x10-kaapin riittävyyttä, mutta Ashdown kyllä käänsi pääni.

Samalla vahvistimella varustettu 4x10-kombinaatio (jota varmaan tarkoitit) ei ollut mielestäni yhtä hyvä. Soundi oli tietysti vähän "isompi", muttei yhtä tiukka ja jotenkin hahmottomampi. Tuntui jopa siltä että botnea olisi ollut vähemmän kuin pikkuveljessä - johtui ehkä siitä tiukkuuden puutteesta. 15-tuumaisessa (edelleen sama vahvari) samat ongelmat tuntuivat kertautuvan. Tässä vaiheessa täytyy mainita, että mainioita vehkeitähän 4x10 ja 15 molemmat olivat, ei siinä mitään. Mutta minua 2x10 viehätti selvästi eniten.

Vähän harmitti ettei ABM-sarjan comboja ollut kokeiltavana - eivät nekään mitenkään mahdottoman kalliita ole ja putkietunen on houkutteleva ajatus... Täytynee vielä palata asiaan.

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan!
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Piinis
17.11.2007 21:00:08
Heippa.

Ostin just itselleni comboksi tuon Ampegin BA115:n, mut prkl kun se suhisee aika voimakkasti ihan perusasetuksilla. Onko tietoa onko tämä joku malliin kuuluva ominaisuus vai onks mun yksilössä vaan jotain mätänä. Ajattelin kyl kuitenkin sen palauttaa, kun ei mun mielestä uuden ämyrin pitäis tollee pihistä.
Tana
18.11.2007 11:24:56 (muokattu 18.11.2007 11:27:10)

Heippa.

Ostin just itselleni comboksi tuon Ampegin BA115:n, mut prkl kun se suhisee aika voimakkasti ihan perusasetuksilla. Onko tietoa onko tämä joku malliin kuuluva ominaisuus vai onks mun yksilössä vaan jotain mätänä. Ajattelin kyl kuitenkin sen palauttaa, kun ei mun mielestä uuden ämyrin pitäis tollee pihistä.

Siinä oleva diskanttipilli, jota ei muuten saa edes pois päältä irroittamatta johtoja, aiheuttaa ainakin jonkin verran suhinaa. Tiedä sitten kuinka voimakasta suhinaa omasi pitää, pitäisi kuulla omin korvin.

Noh, sanotaan nyt sen verran, että bändisoiton seasta, treenisvolyymeilla soitettaessa ei suhinan pitäisi erottua.
Diiba daaba
Piinis
18.11.2007 13:47:31
Kävin just kaupassa kuuntelemassa toista samanlasita 115:sta ja sama suhina siitä lähti. Eihän se varmaan bändin kans soitettaessa haittaa, mut vaik kun äänittää tai soittelee himas yksinään. Muuten kyllä tykkään tuosta Ampegista ja soundeista.Mikähän vois olla vastaavanlainen saman hintaluokan combo, mikä ei sit kuitenkaan suhisis?
Visakoivu
18.11.2007 15:50:20
Kävin just kaupassa kuuntelemassa toista samanlasita 115:sta ja sama suhina siitä lähti. Eihän se varmaan bändin kans soitettaessa haittaa, mut vaik kun äänittää tai soittelee himas yksinään. Muuten kyllä tykkään tuosta Ampegista ja soundeista.Mikähän vois olla vastaavanlainen saman hintaluokan combo, mikä ei sit kuitenkaan suhisis?

Otat ne pillin piuhat irti niin suhina lakkaa.
Piinis
18.11.2007 16:48:09
Tuo "pillin piuhojen" irroittaminen varmaankin luonnollisesti vaikuttaa yläpään soundiin? Olisikohan mahdollista jos jonkun komponentin vaihtaisi, et suhina pienenisi?
Täytyy tutkailla asiaa.
Visakoivu
18.11.2007 17:35:09
Tuo "pillin piuhojen" irroittaminen varmaankin luonnollisesti vaikuttaa yläpään soundiin? Olisikohan mahdollista jos jonkun komponentin vaihtaisi, et suhina pienenisi?
Täytyy tutkailla asiaa.

Ei se yleensä juurikaan vaikuta. On tietenkin vahvistinkohtaista, mutta ota piuhat irti ja koita. Ei ole iso homma.
Piinis
18.11.2007 18:03:08
Heippa Huuhkaja ja kiitos vinkistä, mut.. öööh. Mulla ei sit kyllä ole minkään sortin hajua, et mitkä on "pillin piuhat".
Visakoivu
18.11.2007 18:32:42
Heippa Huuhkaja ja kiitos vinkistä, mut.. öööh. Mulla ei sit kyllä ole minkään sortin hajua, et mitkä on "pillin piuhat".

Olikos tossa BA115:ssä avoin takaosa vai onko suljettu? Siis avoimella tarkoitan sitä rakoa siinä keskellä. No enivei otat joko koko takalevyn pois tai sitten vaan sen ylemmän osan ja katsot sisään. Pilli sijaitsee tod. näk. jommassa kummassa yläkulmassa. Asia hoituu helposti jos on ihan liittimillä kiinni piuhat. Jos juottamalla, niin asian hoitamiseksi, tai lähinnä sitten korjaamiseksi, tarvitaan juotin, eli siis kolvi.

Mutta jos sulla ei tosissaan ole minkään sortin kokemusta juottamisesta jne. elektroniikan kanssa telmimisestä, niin voi olla parempi yrittää saada joku asiasta enemmän tietävä tekemään tuo.
Piinis
18.11.2007 18:51:06
No siis kyllä se "nuppipuolen" saa auki helposti, mut muuten se on suljettu. Ja kyllä omistan kolvin, mut kysymys on nyt vaan et mikä Pilli ja mitkä piuhat? Siit ei oo käryykään.
Seba
18.11.2007 18:59:54 (muokattu 18.11.2007 19:02:00)

Eli siis se erillinen diskanttitorvi joka siitä tod.näk. löytyy?
Sen kytket pois.

Jos koko koppa on suljettu ota pilli etupuolelta irti jos siinä on ruuvit, ja jos ei, niin ota iso elementti irti ja mene siitä reiästä. Se ainakin pitäisi olla ruuveilla etupuolelta, olettaen tietenkin että etuverkon saa irti..
Visakoivu
18.11.2007 19:07:27
No siis kyllä se "nuppipuolen" saa auki helposti, mut muuten se on suljettu. Ja kyllä omistan kolvin, mut kysymys on nyt vaan et mikä Pilli ja mitkä piuhat? Siit ei oo käryykään.

Eli siis pilli, driver, tweeter miksi sitä haluaakaan kutsua sijaitsee tod näk siellä combon jommassa kummassa yläreunassa. Sinne menee kaksi johtoa. Jos et tuon enempää purkamatta sitä näe, niin sitten ei välttämättä kannata tehdä mitään, koska oln ymmärtänyt, että kyseessä on uusi combo? Ota yhteys liikkeeseen ja kysy onko mahdollista saada suhinaa pois. Hemmetti kun vois itse katsoa laitetta. Näin netin kauta on hankala kunnolla neuvoa = )
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)