Aihe: Classic 30 vaihtoon, tilalle combo tai nuppi.. mutta mikä?
1 2 3
Ze Kink
19.12.2006 21:44:02
Nuppi taitaa olla jo kohta löydetty, mutta kaappia mietin vielä. Mistä mahdollisimman halpa 2x12" kaappi hyvillä elementeillä? Se Framus on ainakin, mutta onko muita?
tommiot
19.12.2006 21:48:39
Nuppi taitaa olla jo kohta löydetty, mutta kaappia mietin vielä. Mistä mahdollisimman halpa 2x12" kaappi hyvillä elementeillä? Se Framus on ainakin, mutta onko muita?

Entäs Harley Bentonin 4x12" komero Vintage 30:llä? Ei oo paljoo kalliimpi ku Framus. Pienellä laittamisella varmaan saisi siitäkin hyvän. Vai onks liian iso?
duc
19.12.2006 21:50:08
Vox tai Harley Benton:
http://www.thomann.de/fi/cat.html?gf=2x12_kitarakaapit&oa=pra

Ihmeen kalliita ovat kyllä nuo muut.
Ze Kink
19.12.2006 21:51:46
Entäs Harley Bentonin 4x12" komero Vintage 30:llä? Ei oo paljoo kalliimpi ku Framus. Pienellä laittamisella varmaan saisi siitäkin hyvän. Vai onks liian iso?

4x12" ei oikein nappaa roudausongelmien takia.
tommiot
19.12.2006 21:53:21 (muokattu 19.12.2006 21:56:39)
4x12" ei oikein nappaa roudausongelmien takia.

Niin, onhan se toki pahempi roudata yksin, tai jos loppuu autosta tila kesken, mutta on siinä tujumpi saundi. Ja basistit on kaappien roudaamista varten. Ja niissä on kans pyörät.

EDIT: Mikä nuppi sulle muuten tulee?
moikki
19.12.2006 21:54:08
Famella on 2*12 kaappi V30:llä. Taisi olla vajaa 300 euroa.
Jees jees
Ze Kink
19.12.2006 21:57:42
Niin, onhan se toki pahempi roudata yksin, tai jos loppuu autosta tila kesken, mutta on siinä tujumpi saundi. Ja basistit on kaappien roudaamista varten. Ja niissä on kans pyörät.

Kakkossyynä on toki myös hinta. Ja sen 2x12" kaapin voi kuitenkin pistää vaikka kaljakorin päälle, toimii! Eli siis kuitenkin mielummin 2x12" kaappi mulle.
tenkainen
19.12.2006 22:46:28

Ja basistit on kaappien roudaamista varten. Ja niissä on kans pyörät.

Pyydän jo valmiiksi anteeksi huonoa vitsiä. Vaikkei mussa pyöriä olekkaan.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
IMIK #37
duc
19.12.2006 23:59:10
Kakkossyynä on toki myös hinta. Ja sen 2x12" kaapin voi kuitenkin pistää vaikka kaljakorin päälle, toimii! Eli siis kuitenkin mielummin 2x12" kaappi mulle.

Halvat 4x12":n kaapit ovat vaan hitto vie halvempia kuin halvat 2x12":n komerot. Itseänikin kiinnostaisi enemmän tuollainen pienempi, mutta kysynnän ja tarjonnan lait taitaneet painaa hintoja vähän kieroon.
pekurides
20.12.2006 09:01:51

Halvat 4x12":n kaapit ovat vaan hitto vie halvempia kuin halvat 2x12":n komerot. Itseänikin kiinnostaisi enemmän tuollainen pienempi, mutta kysynnän ja tarjonnan lait taitaneet painaa hintoja vähän kieroon.

hmm. mulla nyt sekä 4x12 JA 2X12 ja täytyy sanoa ettei tulisi mieleenkään roudata tuota 2x12 kaappia 4x12 sijaan reenikselle on nimittäin sen verran helvatusti eroa saundissa ja nimittäin alapääntoistossa!!! 2x12 aivan ponneton vaikka v30 sentään sisällä!!!!!

...ei sillä pelkällä 2x12 soittele ku himassa hissukseen ja silloinkin häiritsee ihan hiton ohkanen saundi.

No tietenkin musatyylillä väliä kylhän tuo 2x12 bluussiin ja brittihomopoppiin varmaan taipuilee mutta kunnon hevanderihumppa on utopiaa:)

(Nii et saa kyllä olla aika paska 4x12 että 2x12 piäksää sen)

ps...toi mun projekti 2x12 isokoppainen 55x75x27 ja 20mm lastulevyä ja villat sisällä mutta silti ei löydy alapäätä pätkääkään verrattuna Krankin revo. kaappiin.
Tai sitten se lastulevy niin surkeata.... :)

..ja kyl noita melkein yhtä paha roudata... renkaat pakolliset..

Minun ehdoton suosikki 4x12 alakaappi saundien puolesta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

asiaan, hmm. pahoja pistät kun tuo hintakatto tulee aina vastaan:) Engl Screamer.
Tunteella päin vittua.
Ze Kink
20.12.2006 22:50:14
Tulin miettineeksi, että kaapin voisi ehkä kyhätä itse, tai ostaa jonkun halpiskaapin ja vaihtaa siihen Eminencet. Säästäisikö paljonkin? Ajattelin, että jos teen itse, niin kaapista tulisi 4x12" -kaapin muotoinen, mutta vähän kapeampi.
pekurides
21.12.2006 01:34:23

Tulin miettineeksi, että kaapin voisi ehkä kyhätä itse, tai ostaa jonkun halpiskaapin ja vaihtaa siihen Eminencet. Säästäisikö paljonkin? Ajattelin, että jos teen itse, niin kaapista tulisi 4x12" -kaapin muotoinen, mutta vähän kapeampi.

Tuolla jossain on näitä montakin kaapinrakennusprojektikirjoitusta ja ei siin taida kauheasti säästää varsinkaan jos meinaa omalle työlle jotain hintaa laskea, tainnut enemmän olla semmosta kivaa rakentelua ja mikäs siinä jos on kunnon verstaat ja työkalut:)

Älä ainakaan kapeampaa tee, ei tee hyvää alataajuuksille. oversized huva:)

torilta käyt.4x12.
Tunteella päin vittua.
Guitarfreak
22.12.2006 12:15:07 (muokattu 22.12.2006 12:15:34)
Viisas päätös pyrkiä eroon Classic 30:stä. Siinä ei koskaan erehdy...

Muttapa suosittelen testaamaan Peaveyn Valveking:iä 2*12 kombona. Itse testasin ja ihastuin, vaikka tähtäimessä olikin JCM2000 :P Hintaluokkakin kun oli vielä opiskelijaystävällinen verrattuna herra Marshallin tuotteeseen...

Venttiilikunkussa kun on kleani, pikkusärö ja isosärö. Ja loppubudjetilla voikin ostaa kunnollisen pyörällisen roudauskeissin :D... Elementit voi joku harrastajahenkinen persoona haluta vaihtaa parempiin, mutta sekään ei ole välttämättä pakollista.

(edit: päättömyyksiä)
Hihna luistaa?
saastara
22.12.2006 14:30:50 (muokattu 22.12.2006 15:12:27)
Jos satut törmäämään Peavey Classic 50 -nuppiin, niin osta äkkiä pois kuljeksimasta. Noita ei hirveän montaa liikenteessä ole, mutta asiallisessa hintaluokassa mennään (500e). Speksit vastaavat vaatimuksiasi just eikä melkein. Saundien puolesta eroa C30-comboon on enemmän kuin äkkiä luulisi; suljetun kaapin kanssa saundi on tanakka, jopa high gainista voidaan puhua, kun pre gainit kääntää kahteentoista.

Itseäkin on alkanut tuo Classic 50 kiinnostamaan.. Joku taisi sanoa, että 30 on se poika ja 50 on sitten se mies. Ilmeisesti totta siis.

E: Etenkin kun itselle ei ole millekkään high gain-hevanderille tarvetta.. Kunnon vintage-rouskulla kun soittelee kaiken. :)

E II: Onko asian laita nyt tosiaan niin, että tuota Classic 50:ä ei nuppina ole tarjolla..? :(
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
tuluppa
22.12.2006 14:40:01 (muokattu 22.12.2006 14:49:45)

Ootko tsekkaillu uudemman kerran sitä Cratea jota silloi levytukussa koklailtiin? :(

http://acapella.harmony-central.com … wthread.php?s=&threadid=1362858

Nams.

EDIT: Eiku ei mitää enää.
Swan
23.12.2006 15:00:39
Itseäkin on alkanut tuo Classic 50 kiinnostamaan.. Joku taisi sanoa, että 30 on se poika ja 50 on sitten se mies. Ilmeisesti totta siis.

E: Etenkin kun itselle ei ole millekkään high gain-hevanderille tarvetta.. Kunnon vintage-rouskulla kun soittelee kaiken. :)

E II: Onko asian laita nyt tosiaan niin, että tuota Classic 50:ä ei nuppina ole tarjolla..? :(

Moneen vuoteenhan tuota ei ole enää valmistettu, ja ainoa kappale, johon olen törmännyt, löytyy makuuhuoneestani. Kävi sikamainen säkä, kun ylipäänsä omani löysin. Kannattaa pitää silmä kovana joka myyntifoorumilla, ja ostaa vehje pois heti vastaantullessa.

C50 on siitä hyvä, että gainpotikalla on useampikin kuin yksi oikea asento, ja täysillä olessaan kovinkaan hevanderium ei ole kaukana. Oikein yllätyin viime keikallaan äreydestään.
saastara
23.12.2006 17:43:39 (muokattu 23.12.2006 17:44:56)
Moneen vuoteenhan tuota ei ole enää valmistettu, ja ainoa kappale, johon olen törmännyt, löytyy makuuhuoneestani.

Jeps.. Combojahan saa nyt joka nurkan takaa mutta noita nuppeja ei tosiaan näe liikaa liikkeellä olevan. Shiit..

C50 on siitä hyvä, että gainpotikalla on useampikin kuin yksi oikea asento, ja täysillä olessaan kovinkaan hevanderium ei ole kaukana. Oikein yllätyin viime keikallaan äreydestään.

Prkl.. GAS.

E: Tuo combon äänimaailma ei varmaankaan hirveästi tuosta nupista eroa..? C50 2x12 + 2x12-kaappi voisivat kaiketi ajaa saman asian..
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Swan
24.12.2006 14:24:49
Prkl.. GAS.

E: Tuo combon äänimaailma ei varmaankaan hirveästi tuosta nupista eroa..? C50 2x12 + 2x12-kaappi voisivat kaiketi ajaa saman asian..

Ei pitäisi joo eroa olla. Combo yksinään tietty kuulostaa erilaiselta eri elementtien ja avoimen taustan takia, mutta kun vahvistinosaa käyttää hyvän suljetun kaapin kanssa, niin hyvää jälkeä tulee. Jos askarrella haluaa, niin sahaa combosta nupin.
Ze Kink
04.01.2007 21:03:44
Jees, eli Classic poistuu arseenalistani tod. näk. huomenissa, joten nyt olisi tarkoitus etsiä nuppi tilalle. Kiire ei ole, ja hintaluokaksi tulee näillänäkymin ~600e. Onko siis mitään muuta järkevää vaihtoehtoa kuin Laney Gh50L? Sinänsä mietin myös, että jos säästäisi lisää, ja ostaisi suoraan Vh100r:n, mutta onko se nyt niin järkevää?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)