Aihe: Putkistako murinaa? Muriseva vahvistin?
1 2
mixi
19.12.2006 21:01:28
Moi!
Mulla on tommonen american jazz basso ja kustomin kba30 vahvistin. Vahvistimesta ei saa murinan tapaistakaan. En tarkoita mitään säröpedaalin sirinää vaan sopivaa murinaa. Soitan enimmäkseen jazzia ja funkkia ja kaipaisin saundiin hiukan särmää. Ajattelin ostaa uuden vahvistimen n. 1000e (sittten kun rahaa löytyy) Kombo tai (putki)nuppi+kaappi. Oon miettiny tämmösiä komboja ampegin ba115t, Gallien krueger 700RB-II/115, ja ebs:n GormET-115. Tonnilla ei taida saada kovinkaan hyviä putkinuppeja ja kaappeja? Jos ymmärsitte mitä tarkoititte murinalla, niin sopisiko 2x10" vai 15" elementti paremmin? Saako putken murisemaan paremmin kuin transun?

Kysyn nyt ensin täältä mitä suosittelisitte, jotta tiedän mitä musakaupassa kannattaa kokeilla.

Kiitos jo vastauksista!
basisteilla "leikkaa"
absqua
19.12.2006 21:05:40
Moi!
Mulla on tommonen american jazz basso ja kustomin kba30 vahvistin. Vahvistimesta ei saa murinan tapaistakaan. En tarkoita mitään säröpedaalin sirinää vaan sopivaa murinaa. Soitan enimmäkseen jazzia ja funkkia ja kaipaisin saundiin hiukan särmää. Ajattelin ostaa uuden vahvistimen n. 1000e (sittten kun rahaa löytyy) Kombo tai (putki)nuppi+kaappi. Oon miettiny tämmösiä komboja ampegin ba115t, Gallien krueger 700RB-II/115, ja ebs:n GormET-115. Tonnilla ei taida saada kovinkaan hyviä putkinuppeja ja kaappeja? Jos ymmärsitte mitä tarkoititte murinalla, niin sopisiko 2x10" vai 15" elementti paremmin? Saako putken murisemaan paremmin kuin transun?

Kysyn nyt ensin täältä mitä suosittelisitte, jotta tiedän mitä musakaupassa kannattaa kokeilla.

Kiitos jo vastauksista!

En tiedä mitä tarkoitat murinalla, mutta sen voin sanoa että toi ampegin kombo kannattaa unohtaa saman tien. Gallien ja EBS on asiakamaa molemmat.
Se valitsetko 2x10 vai 1x15 on makuasia. Mä saattaisin kallistua 1x15-kaiuttimeen.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
poppamies
19.12.2006 21:34:47

Olen Absquan kanssa täysin samaa mieltä että tuon Ampegin BA 115 voit unohtaa samantien. GK toimii mutta paras vaihtoehto saattaisi kyllä sinu tapauksessa olla ESB 2x10" kaiuttimilla. Ei 15" ole kokonaan poisuljettu mutta jos kaipaat sellaista selkeää narinaa ja murinaa niin 2x10" saattaa olla parempi vaihtoehto.
G strings are for strippers!
Penasol
19.12.2006 22:55:42

Ei ole juuri tullut transistoreilla soiteltua, mutta tuo putkinuppi ainakin murisee oikein mukavasti. Tehoa on tosin ainoastaan 50w, joten puhdasta soundia ei ihan hirveitä määriä lähde.
"Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä" Hörörh, örh. AKKK#9
Basismi
19.12.2006 23:01:51
Ei ole murina putkista kii. Tää esmes murisee oikein kivasti vaikka hää on vedetty suoraan äänikorttiin.
http://koti.mbnet.fi/srenkola/clip/bassoaanitys.mp3
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Johannes_t
19.12.2006 23:26:59 (muokattu 19.12.2006 23:28:19)

Ei ole murina putkista kii. Tää esmes murisee oikein kivasti vaikka hää on vedetty suoraan äänikorttiin.
http://koti.mbnet.fi/srenkola/clip/bassoaanitys.mp3

Sama: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=217370&type=hi

Ts. muriseva basso -> kamat jotka toistaa basson soundia mahd. tarkasti = muriseva soundi. Täältä ääni EBS:lle. Ylläri ;)
hollstro
19.12.2006 23:28:34

Jazz Basso ei ole minusta muriseva soitin. Parhaat murinat lähtevät Warwickin Thumbista tai Streamerista, ainakin niistä 20-vuotta vanhoista. Nykyisistä en tiedä.
Royal Banzai
19.12.2006 23:39:56
"Murina" alkaa saada mnetin bassoskenessä jo tolkuttoman myyttisiä mittasuhteita. Alamiddleä lisää?
Maisteri
20.12.2006 00:18:11
"Murina" alkaa saada mnetin bassoskenessä jo tolkuttoman myyttisiä mittasuhteita. Alamiddleä lisää?

Thunderbird ainakin on ehottomasti murinabasso, munsta. Mut kyllä mullakin tuo murinabasso murisee parhaiten putkivahvarin kanssa, että olen myös sitä mieltä, että putkivehkeet korostavat/lisäävät murisevuutta saundissa kun niitä "oikein" murinan luomiseksi käytetään.

No joo.. Niin tosiaan, mitä se on se murina oikeastaan? Sitä alamidiä kai...? No kukin kuulee sen tavallaan.
www.trauma.tk www.thegeorgedoubleuse.com
Karlsson
20.12.2006 08:33:03
Olen ollut aistivinani, että isommilla volttimäärillä toimivista aktiivisähköistä voisi saada normaalia enemmän irti sitä murinaa.

Toisaalta joskus sitä löytyy ihan passiivivehkeistäkin ja jopa suorastaan liian kanssa, omaan makuuni. Esimerkkinä MTD Kingston.
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
rmac
20.12.2006 08:55:08
H: Jazz Basso ei ole minusta muriseva soitin...

Hmmm...niin mitähän tuolla murinalla oikein tarkoitetaan. Ite pidän Jazz Bassoa juuri sellaisena perusmurisijana, sellaisena jota muut ovat sitten kopsanneet ja ampuneet jopa yli.
bize
20.12.2006 09:49:26
No joo.. Niin tosiaan, mitä se on se murina oikeastaan?

Warwickin tallamikin soundia. :)
Sama, kuin piccolovirveli. Kuin potkisi marsua perseelle, ja sanoisi: "Huuda kuin leijona". -Epämuusikko
Oan
20.12.2006 09:57:11
Karhu sanoo murmurmur, murmurmur..!

http://www.youtube.com/watch?v=fiq2pEGhZLA

Sori, oli pakko.
"Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä." - Armo Pohjavirta
Keny
20.12.2006 10:16:10 (muokattu 20.12.2006 10:16:54)
EBS saa täältä myös äänen mutta toki muutkin murisee.15 tuumasissa enempi botnea ja pehmeempi(riippuu nyt musasta paljon) ja 10 tuumaset on äkäsempiä ja enempi atakkia eli nopeempia:)

Paljon puhutaan putkimurinast mutta mulle jäänny viellä vähän auki ja aijon selvittää asian mutta noista vaihtoehdoista mitä yllä oli niin ehkä EBS eikä sen takia että ite soitan niillä.Nyt en muista että onko Gormissa se Drive potikka mutta sillä saa kivaa murinaa aikaseks ja EBS multi-compilla.EBS tietty on aika hifi maineen leiman saannu mutta kun osaa säätä ja ettiä niin moneen lähtöön löytyy soundeja.

Basso vakutta myös tietty niinku yllä jo tuli ilmi.

...juu amerikan jazzi.Pitäis kyllä irrota.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
saikkpe
20.12.2006 11:39:52 (muokattu 20.12.2006 12:51:06)

Jos murinaa haet, niin katso resepti mun omakuvasta. Alan olla jäljillä...
Bassohan on lyömäsoitin.
Johnny Buzz
20.12.2006 12:44:06

Paljastanko asiantuntemattomuuteni, jos kysyn, että mitä teet tuossa Hartken nupilla? Sullahan on jo erilliset pääte & etuaste, niin ethän enää erillistä nuppia tarvitse.
Shake Your Stuff! EP saatavilla perjantaina 10.11. Tsekkaa rokit osoitteesta: www.soulstab.com
Basismi
20.12.2006 15:06:32

Aika ottalohkoon ottava soundi noissa sun näytteissä :)
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Rocco_Longfella
20.12.2006 15:08:59
Luin "Puristatko munia? Muriseva vahvistin?"

Joo, sori.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. Bella Italia #21
Cornflake
20.12.2006 23:08:35
Ampeggi saa äänen. Kyllä toi SVT2PRO murajaa ihan erilailla kuin EBS:t, Tracet, Hartket sun muut mitä olen omistanut / tyyppaillut. Onhan noita muitakin hyviä, mutta putket sopivasti rutussa vaan tuntuu olevan se juttu.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)